رونمایی از اولین گوشی هوشمند بدون صفحه نمایش+عکس

منبع: ساعد نیوز

1

1402/8/23

15:46


ساعدنیوز: اولین گوشی هوشمند بدون صفحه نمایش رونمایی شد. کارمندان جدا شده اپل، یک گوشی مبتنی بر هوش مصنوعی تحت عنوان پین هوش مصنوعی (Ai Pin) ساخته‌اند که به عنوان اولین ابزار پوشیدنی مبتنی بر هوش مصنوعی که هیچ صفحه نمایشی ندارد، معرفی شده است.

رونمایی از اولین گوشی هوشمند بدون صفحه نمایش+عکس

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ساعدنیوز به نقل از همشهری، شرکت Humane که توسط کارمندان سابق اپل، عمران چادری و بتانی بونگیوورنو هدایت می‌شود، تا این هفته اجازه نداده بود چیزی درباره این گوشی جدید به بیرون درز کند و با مخفی کاری، روند کار را پیش برده بود تا لحظه رونمایی. البته هنوز مشخص نیست آیا Ai Pin به اندازه آیفون انقلابی در بازار گوشی‌های هوشمند به پا می‌کند یا اینکه جدید بودن آن قدرت ماندگاری‌اش را کم می‌کند.

اما Ai Pin دارای قابلیت‌های چشمگیری است که می‌تواند کنجکاوی بسیاری از علاقمندان به گجت‌ها را برانگیخته کند. بهتر است نگاهی کوتاه به به ویژگی‌های آینده‌نگرانه‌ای بیندازیم که Ai Pin در گوشی هوشمند خود قرار داده است.

کف دست به جای صفحه نمایش

شرکت هیومن، ای آی پین را یک گوشی ضد گوشی‌های هوشمند معرفی می‌کند، استدلال آنها این است که شما به جای اینکه به صفحه نمایش از پایین نگاه کنید، می‌توانید با دنیای اطراف خود تعامل داشته باشید. اما گاهی اوقات به تصاویر بصری نیاز دارید که برای جبران آن، Ai Pin که با یک نمایشگر جوهر لیزری ساخته شده است،‌ می‌تواند کف دست شما را به تبدیل به صفحه نمایش کند. مشابه با قابلیت دو بار ضربه زدن اپل واچ، برخورد انگشت اشاره و شست به هم می‌تواند باعث توقف یا پخش موسیقی شود. سایر حرکات شامل کج کردن دست به جلو، عقب یا پایین است که همگی اعمال خاصی را انجام می‌دهند.

از آنجایی که صفحه نمایشی وجود ندارد، حالت اصلی ارتباط Ai Pin از طریق صدا است. شرکت هیومن از مدل شرکت OpenAI برای مدیریت جستجو و انجام وظایف از طریق فرمان صوتی یا آنچه که Ai Mic می‌نامد استفاده می‌کند. روبات چت ChatGPT در حال حاضر نسخه‌ای از این کارکرد را دارد، بنابراین استفاده از آن، راه اصلی تعامل با دستگاه است.

اما با Ai Pin همه برنامه‌ها و حساب‌های شما به دستگاه مرتبط می‌شوند، بنابراین می‌توانید از Ai Mic برای پیدا کردن یک کد در بخش پیام ها یا ارسال پیام‌ به افراد موجود در لیست مخاطبین خود استفاده کنید. همچنین تابعی به نام «Catch Me Up» وجود دارد که صندوق ورودی شما را مرتب می‌کند تا به‌روزرسانی‌های مهم، مانند نتیجه یک زنجیره ایمیل یا برنامه‌های ملاقات را هماهنگ کند.

از حقایق تغذیه تا ترجمه زبان ها

در ویدئوی تبلیغاتی، زنی از دید کامپیوتری Ai Pin استفاده می‌کند تا میزان قند موجود در میوه دراگون را بررسی کند تا ببیند آیا این میوه با رژیم غذایی او هماهنگ است یا نه. Ai Pin همچنین ظاهراً می‌تواند به تعداد انگشت شماری از بادام در کف دست شما نگاه کند و بگوید که چقدر پروتئین دارد البته ممکن است کاملا دقیق نباشد. هیومن با این عملکرد به عنوان یک ابزار تغذیه هم می‌تواند عمل کند، اما می‌گوید که در آینده به کاربردهای بیشتری گسترش خواهد یافت.

برخلاف دستیارهای صوتی دیگر مانند سیری، الکسا و دستیار گوگل، Ai Pin همواره به مکالمات شما گوش نمی‌دهد. این قابلیت فقط زمانی روشن می‌شود که صاحب دستگاه به صورت دستی آن را فعال کند. برای رسیدگی به مشکلات نظارتی، Ai Pin دارای یک چراغ اعتماد است که هنگام استفاده از دستگاه روشن می‌شود.

ای آی پین و لوازم جانبی آن از 699 دلار شروع می‌شود که این رقم را باید به علاوه 24 دلار ماهانه برای اپراتور تی موبایل در نظر گرفت. شرکت هیومن اعلام کرده است از هفته آینده 16 نوامبر شروع به دریافت سفارشات و در اوایل سال 2024 ارسال را آغاز می‌کند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو