۷ اشتباه رایجی که والدین نباید انجام دهند!

۷ اشتباه رایجی که والدین نباید انجام دهند!


منبع: روزیاتو

2

1402/6/2

17:03


۷ اشتباه رایجی که والدین نباید انجام دهند!

۷ اشتباه رایجی که والدین نباید انجام دهند!

بزرگ کردن کودک به این معنی است که شما همیشه به این فکر می کنید که آیا کارها را به درستی انجام داده اید یا باید طور دیگری عمل می کردید. در حالی که برای هر مشکلی یک پاسخ درست وجود ندارد، قطعاً برخی رفتارها به طور قطع اشتباه هستند و باید از آنها اجتناب کنید. یک ماه دیگر، مدارس باز می شوند، بازگشت به مدرسه می تواند برای بچه ها و والدین بسیار استرس زا باشد و داشتن یک شروع آرام بسیار مهم است.

۱. هنگام ترک فرزندانتان در مدرسه بیش از حد احساساتی نشوید

بسیاری از بچه ها، وقتی برای اولین بار به مدرسه می روند یا پس از یک تابستان فوق العاده برمی گردند، شروع به گریه می کنند و احساسات زیادی از خود نشان می دهند. آنها نمی خواهند از والدین خود جدا شوند. با این حال، این فقط بچه ها نیستند که احساساتی می شوند، بلکه والدین نیز باید یاد بگیرند که فرزندان کوچک خود را رها کنند.

اولین کاری که باید انجام دهید این است که استرس و اضطراب خود را کنترل کنید، زیرا بچه ها این احساسات را درک می کنند و به روشی مشابه واکنش نشان می دهند. ماندن پیش بچه تا زمانی که گریه اش را متوقف کند، کارساز نخواهد بود، زیرا اضطراب او افزایش می یابد. فقط بگویید «خداحافظ»، سوار ماشین شوید و اشک هایتان را پشت فرمان پنهان کنید. یک استراتژی خوب این است که قبل از زمان حضور در مدرسه از مدرسه دیدن کنید تا فرزندتان بتواند با محیط آشنا شود.

۲. کمک نکردن به بچه ها در انجام تکالیف یا مدیریت زمان

آموزش استقلال به فرزندانتان بسیار مهم است، اما تا زمانی که این اتفاق بیفتد، زمان و تلاش شما را می طلبد. در ابتدا، کودکان به راهنمایی نیاز دارند تا یاد بگیرند که چگونه زمان خود را مدیریت کنند و تکالیف خود را انجام دهند. اگر هفته آینده پروژه مدرسه ای داشته باشند، ممکن است ندانند که اکنون باید آماده سازی را شروع کنند. به عنوان والدین، باید به آنها بیاموزید که نمی توانند همه چیز را به لحظه آخر موکول کنند.

حتی دانش آموزان دبیرستانی ممکن است در ابتدای سال تحصیلی نیاز به نظارت و کمک داشته باشند. آنها، بیش از هر کس دیگری، بار کار سنگینی را به دوش می کشند که گاهی اوقات ممکن است احساس غرق شدن کنند. شما ممکن است یک معلم متخصص نباشید، اما می توانید کمک کنید. حتی پیشنهادات شما در مورد مدیریت زمان و تعیین اولویت ها می تواند حیاتی باشد.

۳. منتقل کردن نگرانی های خود به کودکان

وقتی زمان رفتن به مدرسه فرا می رسد، والدین، اگر نه بیشتر، به اندازه فرزندانشان اضطراب دارند. زیرا آنها می دانند تأثیر خوب و عملکرد خوب در کلاس چقدر مهم است. یکی از اشتباهاتی که آنها مرتکب می شوند این است که نگرانی های خود را به فرزندانشان منتقل می کنند بدون اینکه متوجه آسیبی باشند که می تواند ایجاد کند. البته، مهم است که کودک در مورد چیزهای خاصی بداند، اما نگرانی در مورد آنها هیچ فایده ای ندارد.

اگر احساس می کنید که استرس شما از به مدرسه رفتن فرزندتان بسیار زیاد است، می توانید با یک مشاور تماس بگیرید. آنها به شما کمک می کنند تا اضطراب خود را آرام کنید و آن را به فرزندتان منتقل نکنید. مهم است که بدانید چرا سطح اضطراب شما بالاست و راهی برای حل این مشکل بیابید.

۴. نخریدن لوازم مورد نیاز کودک

اغلب، والدین فکر می کنند که دقیقاً می دانند فرزندانشان برای مدرسه به چه چیزی نیاز دارند. اما این رفتار ممکن است برای کودکان شما بسیار ناخوشایند باشد. اگر مطمئن نیستید که فرزندتان به چه چیزهایی نیاز دارد، می توانید با مدرسه یا معلم تماس بگیرید و بپرسید چه چیزی لازم است. حتی اگر فکر می‌کنید که مدرسه می‌تواند برخی از وسایل اولیه را فراهم کند، همیشه بهترین کار این است که کودکتان آن‌ها را در هر صورت همراه داشته باشد.

همچنین، باید به خاطر داشته باشید که لوازم مد روز و پر زرق و برق همیشه بهترین گزینه نیستند. فقط به این دلیل که روی برخی از مدادها تصویری از شخصیت کارتونی مورد علاقه کودک شما هست، به این معنی نیست که جنسشان هم خوب است. علاوه بر این، ممکن است لازم باشد در صورت امکان، برای خرید مارک بهتر به جای مارک ارزان‌تر، کمی پول بیشتری خرج کنید.

۵. پر کردن برنامه های کودکان با فعالیت های مختلف

اشتباهی که برخی از والدین مرتکب می شوند این است که فکر می کنند هر چه کودک فعالیت های بیشتری انجام دهد، در مراحل بعدی زندگی موفق تر خواهد شد، بنابراین هر روز هفته را با فعالیت های متعددی پر می کنند که کودک را خسته می کند. بله، اگر کودک شما بخواهد آن‌ها را انجام دهد، بسیار مفید هستند، اما نباید تمام وقت آزاد فرزندتان را بگیرد.

زمان استراحت به همان اندازه که برای بزرگسالان اهمیت دارد برای کودکان نیز اهمیت فوق العاده ای دارد. آنها ممکن است انرژی بیشتری داشته باشند، اما به زمانی هم نیاز دارند تا بتوانند در اتاق خود بنشینند و بازی مورد علاقه خود را انجام دهند. بهترین راه حل این است که از کودک بپرسید چه فعالیت هایی را دوست دارد انجام دهد و برنامه ای تنظیم کنید که در طول سال تحصیلی یکسان باشد.

۶. بدگویی درباره کادر آموزش جلوی بچه ها

معلمان و والدین همیشه در مورد همه چیز توافق ندارند، که می تواند بسیار ناامید کننده باشد. با این حال، بدترین کاری که والدین می توانند انجام دهند این است که درباره کادر آموزشی در مقابل فرزندان خود صحبت کنند. کودکان باید بتوانند نظرات خود را در مورد افراد داشته باشند. این رفتار می تواند تنش زیادی را در کلاس درس ایجاد کند و نقش منفی در آموزش کودک داشته باشد.

مطالعات نشان داده است که معلمانی که رابطه زیادی با والدین کودک دارند، مایلند تلاش بیشتری برای آموزش این کودک انجام دهند. اگر احساسات متفاوتی داشته باشید اشکالی ندارد، اما حفظ رابطه خوب با کادر آموزشی می تواند برای فرزند شما بسیار مفید باشد.

۷. اجازه دهید بچه ها روزهای اول مدرسه را از دست بدهند

در حالی که ممکن است در روزهای اول مدرسه هیچ اتفاق علمی رخ ندهد، مهم است که بچه ها آنجا باشند. در این زمان است که قوانین، انتظارات و روابط جدید بین بچه ها و معلمان ایجاد می شود. بهتر است همه بچه ها همزمان به هم معرفی شوند تا اینکه یک تازه وارد به کل کلاسی معرفی شود که قبلاً با هم پیوند برقرار کرده است.

همچنین، کار معلم حتی سخت‌تر می‌شود تا مطمئن شود که کودک جدید احساس راحتی می‌کند. بچه‌ها آنقدر سریع با هم دوست می‌شوند که از دست دادن فقط یک هفته از مدرسه می‌تواند به این معنی باشد که بسیاری از بچه‌ها قبلاً دوستان دیگری پیدا کرده‌اند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو