طرز تهیه ته چین مرغ زعفرانی ساده و مجلسی در قابلمه و فر

منبع: جدول یاب

7

1402/6/5

11:00


ته چین مرغ یکی از خوشمزه ترین و شیک ترین ته چین ها بین ما ایرانی ها می باشد که شما می توانید با سینه مرغ و چند قلم مواد به راحتی این ته چین خوشمزه را در خانه تهیه کنید. ته چین مرغ را می توانید مانند دیگر ته چین ها با فر و …

طرز تهیه ته چین مرغ

ته چین مرغ یکی از خوشمزه ترین و شیک ترین ته چین ها بین ما ایرانی ها می باشد که شما می توانید با سینه مرغ و چند قلم مواد به راحتی این ته چین خوشمزه را در خانه تهیه کنید. ته چین مرغ را می توانید مانند دیگر ته چین ها با فر و بدون فر در خانه تهیه کنید. شما می توانید سینه مرغ را به صورت خرد شده یا ریش شده وسط ته چین قرار دهید و در قالب های مختلف بریزید و داخل فر بگذارید یا می توانید داخل یک قابلمه گرد قرار دهید و روی شعله پخش کن گذاشته تا طلایی و برشته شود. امروز در جدول یاب طرز تهیه ته چین مرغ را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

سینه مرغ ۱/۲ عدد
پیاز ۱ عدد
کره یا روغن مایع ۲ ق غذا خوری
زعفران به مقدار لازم
برنج ۲ پیمانه
ماست سفت ۱ ق غذا خوری
تخم مرغ کامل ۱ عدد
گلاب ۱ ق غذا خوری
نمک، فلفل سیاه به مقدار لازم

طرز تهیه ته چین مرغ

مرحله اول: پخت مرغ

ابتدا باید مرغ را بپزید برای این کار سینه مرغ را با پیاز چهار قاچ شده و کمی نمک و فلفل سیاه داخل قابلمه قرار دهید و روی آن آب جوش بریزید و زمان دهید تا مرغ خوب پخته شود و در انتها از آب مرغ خارج کنید و ریش کنید و کمی زعفران اضافه کنید.

مرحله دوم: تهیه مایه ته چین

در ادامه باید مایه ته چین را تهیه کنید برای این کار ماست سفت را به همراه تخم مرغ و زعفران و گلاب و روغن و کمی نمک و فلفل سیاه با همزن دستی بزنید تا مواد مخلوط شود، شما می توانید از ۱ عدد زرده یا تخم مرغ کامل استفاده کنید و دقت کنید که نباید مواد را بیش از اندازه بزنید وگرنه بوی زهم می گیرد.

مرحله سوم: تهیه برنج

در ادامه باید برنج را بپزید برای این کار از چند ساعت قبل برنج را خیس کنید و بعد داخل قابلمه مقداری آب بریزید و زمانی که جوش آمد باید برنج را اضافه کنید و زمانی که کمی دان بود از روی حرارت بردارید و آبکش کنید و با مایه ته چین مخلوط کنید.

مرحله چهارم: تهیه ته چین مرغ در فر و بدون فر

در ادامه باید کف قابلمه را چرب کنید و نیمی از برنج را بریزید و بعد از مرغ ریش شده اضافه کنید و بعد مابقی برنج را افزوه و با کفگیر مواد را خوب صاف کنید و روی درب قابلمه دمکنی قرار دهید و برای ۵۰ دقیقه بگذارید تا خوب برشته و طلایی شود و برای پخت در فر مواد را داخل قالب طرح دار که با کره چرب کردید بریزید و روی قالب را با فویل بپوشانید و چند سوارخ روی فویل بزنید و در فر از قبل گرم شده به مدت ۵۰ دقیقه با دمای ۱۸۰ قرار دهید و در انتها فویل را بردارید تا روی ته چین طلایی شود. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت ته چین مرغ

  1. هر چقدر زعفران بیشتری استفاده کنید رنگ ته چین شما زیبا تر می شود.
  2. می توانید برای تزیین کمی زرشک را با کره و شکر تفت دهید و روی ته چین بریزید.
  3. می توانید در فر برقی و توستر نیز ته چین را با دمای ۱۶۰ تهیه کنید.
  4. ماست حتما باید چکیده و سفت باشد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو