شگفتی‌های تابستانی، خواص و فواید میوه‌های فصل گرما

منبع: فوت و فن

4

1402/6/5

12:05


تابستان فصلی است که با گرما و آفتاب جان‌سوز خود، یکی از زیباترین و محبوب‌ترین فصل‌های سال است. میوه‌های تازه و آبدار و لذیذ، ارمغانی از تابستان برای ما هستند. میوه‌های خوشمزه و لذیذی که می‌توان از خواص و فواید بی‌نظیر آن‌ها بهره برد و سلامتی خود را بهبود بخشید.

شگفتی‌های تابستانی، خواص و فواید میوه‌های فصل گرما

تابستان فصلی است که با گرما و آفتاب جان‌سوز خود، یکی از زیباترین و محبوب‌ترین فصل‌های سال است. میوه‌های تازه و آبدار و لذیذ، ارمغانی از تابستان برای ما هستند. میوه‌های خوشمزه و لذیذی که می‌توان از خواص و فواید بی‌نظیر آن‌ها بهره برد و سلامتی خود را بهبود بخشید.

میوه‌های تابستانی منابعی غنی از انواع ویتامین‌ها، آنتی‌اکسیدان‌ها، مواد معدنی و فیبر هستند؛ ازاین‌رو سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و تا حد زیادی به ارتقای سطح سلامتی انسان کمک می‌کنند.

خوردن میوه، انرژی لازم برای بدن را تأمین کرده و آرامش روح را به ارمغان می‌آورد و با بخشیدن جانی تازه به مقدار زیادی از بروز بسیاری از بیماری‌ها مثل بیماری‌های قلبی و عروقی و دیابت و سرطان جلوگیری می‌کنند.

در این مقاله با شگفتی‌های انواع میوه‌ های تابستانی و خواص آن‌ها آشنا خواهید شد.

معرفی میوه‌های تابستانی

تابستان فصلی است که با میوه‌های متنوع، خوشمزه و معطر شناخته می‌شود. در این بخش، ما به معرفی چند میوه تابستانی و خواص آن‌ها خواهیم پرداخت.

هندوانه

هندوانه یکی از محبوب‌ترین میوه‌های تابستانی است. 92٪ هندوانه را آب تشکیل می‌دهد، به همین دلیل برای تامین رطوبت بدن، بسیار مهم بوده و حجم زیادی از آب‌رسانی را به بدن انجام می‌دهد. پس اگر سنگ کلیه دارید یا دچار تب شدیدی شده‌اید از خوردن هندوانه غافل نشوید.

هندوانه، خنک‌کننده و مفید برای سردرد ناشی از گرمای تابستان

همچنین این میوه حاوی مقدار زیادی ویتامین C است که با خوردن هندوانه جذب بدن شده و تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند.

خربزه


خربزه، یک خنک‌کننده قدرتمند و طبیعی بدن در گرمای تابستان

خربزه میوه‌ای آرامش‌بخش و شیرین است. خوردن این میوه باعث رطوبت‌رسانی به بدن می‌شود و در نتیجه به خنک‌کردن بدن و حفظ هیدراتاسیون کمک می‌کند. خربزه حاوی پتاسیم طبیعی است که نقش بسیار مهم و مؤثری در حفظ عملکرد صحیح قلب و سیستم عصبی ایفا می‌کند.

هلو

 هلو یک میوه لذیذ و مقوی تابستانی است که به دلیل طعم و عطر و بافت خاصی که دارد برای تهیه مربا، مارمالاد، انواع اسموتی و آبمیوه از آن استفاده می‌شود.

این میوه دارای مقادیر فراوان فیبر است، ازاین‌رو می‌تواند فرایند هضم را تسهیل بخشیده و به این وسیله در کنترل وزن و داشتن یک رژیم لاغری بی‌نظیر، مؤثر باشد.

هلو حاوی ویتامین‌های  A  و C است که برای سلامتی پوست و تقویت سیستم ایمنی بدن بسیار مفید هستند.

گیلاس

در میان انواع میوه‌های تابستانی، گیلاس یکی از پرطرف‌دارترین و محبوب‌ترین‌ها است. گیلاس، میوه‌ای با طعم دلچسب و خواص فراوان است. طعم تلخ‌وشیرین هم‌زمان آن، جذابیت خاصی به آن بخشیده است.

گیلاس منبعی غنی از ویتامین C و آنتی‌اکسیدان‌های مفید است. ویتامین C، سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند تا بدن در برابر عفونت‌ها مقاومت بیشتری داشته باشد. آنتی‌اکسیدان‌های موجود در گیلاس نیز به حفظ سلامت قلب و عروق و کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی کمک می‌کنند.

این میوه منبعی سرشار از فیبر است؛ ازاین‌رو باعث بهبود عملکرد سیستم گوارش می‌شود.

انجیر

انجیر از میوه‌های بهشتی است که بافت لطیف و مزه شیرین آن، علاوه بر لذتی که به همراه دارد، خواص بسیاری نیز برای بدن به ارمغان می‌آورد.

این میوه خوشمزه را می‌توان به‌صورت تازه مصرف کرد یا در تهیه دسرها، مربا یا به‌صورت خشکبار استفاده کرد. انجیر  منبعی عالی از فیبر و آنتی‌اکسیدان‌ها است. فیبر موجود در انجیر به حفظ سلامت دستگاه گوارش و عملکرد صحیح آن کمک می‌کند. همچنین با انتقال سریع مواد زائد از روده از بروز سرطان روده بزرگ جلوگیری می‌کند.

انجیر کم‌خونی را جبران کرده و در حفظ سلامت استخوان‌ها مؤثر است. همچنین بهترین درمان برای بی‌خوابی است.

آلوچه

در میان میوه‌ های ایرانی آلوچه یکی از خوشمزه‌ترین میوه‌های تابستانی است که می‌توان شربت‌های بسیار لذیذی را با آن درست کرد.

آلوچه حاوی فیبرهای مفید، ویتامین A و ویتامین C است به همین دلیل خوردن این میوه می‌تواند به بهبود گوارش، حفظ سلامت پوست و تقویت سیستم ایمنی بدن کمک کند.

معرفی بیشتر میوه‌های تابستانی با مراجعه به بلاگ اسنپ فود

برای آشنایی بیشتر با میوه‌های تابستانی و خواص آن‌ها، می‌توانید به بلاگ اسنپ فود مراجعه کنید. در این بلاگ، شما می‌توانید اطلاعات جامع و دقیقی درباره انواع میوه‌ها، نحوه انتخاب و چگونگی نگهداری از آن‌ها، بهترین راه‌های استفاده از آن‌ها در غذاها و دستورالعمل‌های تهیه شیرینی‌ها، خوراکی‌ها و نوشیدنی‌های متنوع میوه‌ای را پیدا کنید.

اسنپ فود، یکی از قدرتمندترین و به‌روزترین پلتفرم‌های آنلاین است که با ارائه جدیدترین به‌روزرسانی‌ها درباره انواع طرز تهیه و خواص خوراکی‌ها و میوه‌های مختلف در داشتن زندگی سالم‌تر به شما کمک می‌کند.

علاوه بر ارائه نکات و توصیه‌هایی که به بهبود سلامتی و داشتن یک رژیم غذایی عالی و خوشمزه کمک می‌کند، می‌توانید از طریق اسنپ فود به انواع میوه ‌فروشی آنلاین دسترسی پیدا کرده و میوه‌های ارگانیک و تازه را با مناسب‌ترین قیمت خریداری کنید.

کلام آخر

در این مطلب برخی از بهترین میوه‌ها تابستان را بررسی کردیم و خواص آن‌ها را برشمردیم. این میوه‌ها صرفاً برای لذت‌بردن از طعم لذیذ و شیرین آن‌ها مصرف نمی‌شوند؛ بلکه به دلیل خواص و فوایدی که برای سلامتی دارند و انرژی و نیرویی که به بدن می‌بخشند، اهمیت دارند.

از هندوانه تا خربزه، از آلو تا آلوچه، همه این میوه‌ها منبعی غنی از آب و پتاسیم هستند و می‌توانند در گرمای تابستان، بدن را خنک کنند. میوه‌ های ایرانی با طعم منحصربه‌فرد و خواص باورنکردنی در این تابستان گرم، طراوت را به بدن بازمی‌گردانند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو