موکت تافتینگ و ویژگیهای آن + 3 مدل از بهترین های آن

موکت تافتینگ و ویژگیهای آن + 3 مدل از بهترین های آن


منبع: تاپ ناز

3

1402/6/5

12:20


یکی از محبوب ترین و پرکاربردترین کفپوش ها، موکت ها هستند که اغلب در ساختمان های مسکونی و تجاری از آن استفاده می شود. با توجه به اینکه موکت ها گرمای زیادی را محیط خود می بخشد و به نسبت کفپوش های سنگی امنیت بیشتری دارند، شما می توانید از آن حتی در اتاق کودکان هم استفاده کنید. امروزه انواع مختلفی از موکت به بازار عرضه می شود که هر کدام از آن ها ویژگی های خاص خود را دارند.

موکت تافتینگ یکی از محبوب ترین نوع این محصولات بوده که امروزه طرفداران بسیاری پیدا کرده است. در این مورد از مقالات تاپناز مطلب قصد داریم اطلاعات مفیدی را در خصوص موکت تافتینگ و مزایا و معایب آن در خدمت شما بگذاریم. اگر قصد خرید این موکت ها را دارید، ما را همراهی کنید.

موکت تافتینگ و ویژگیهای آن + 3 مدل از بهترین های آن

موکت تافتینگ چیست؟

موکت تافتینگ یک نوع بافت نرم است و با استفاده از نخ بافته می شود. این نوع موکت با استفاده از یک نوع دستگاه و فناوری جدید به نام تافتینگ بافته شده و به راحتی می تواند جای فرش های ماشینی را نیز بگیرد. با توجه به بالا رفتن قیمت فرش های ماشینی و دستباف، بسیاری از افراد ترجیح می دهند از این موکت ها استفاده کنند

یکی از دلایل محبوبیت موکت های تافتینگ این است که پرزهای آن بسیار بلند می شود و این موکت بسیار نرم و راحت است. یکی دیگر از مهم ترین مزایا و دلایل محبوبیت موکت های تافتینگ این است که در انواع مختلفی تولید می شود. هر کدام از این مدل ها ویژگی های خاص خود را دارند و در موارد مختلفی می توان از آن ها استفاده کرد.

تنوع مدل و طرح موکت تافتینگ باعث شده تا شما می توانید به راحتی و با توجه به سلیقه و نیازتان، مدل مناسب و مورد نظر خود را پیدا کنید. این موکت نسبت به موکت های عادی تفاوت زیادی دارد و بسیار زیباتر و متنوع تر است، به همین دلیل قیمت بالاتری نسبت به موکت های عادی دارد.

ویژگی های موکت تافتینگ

برای اینکه خرید درست و مطمئنی داشته باشید، باید از تمام ویژگی های این موکت مطلع شوید. با توجه به اینکه ماشین تولید موکت تافتینگ، شباهت بسیار زیادی نسبت به ماشین های تولید کننده فرش دارند، پس می توانند پرز موکت ها در ارتفاع های مختلفی تولید کنند. این یکی از مهم ترین ویژگی های موکت های تافتینگ به حساب می آید. برای تولید این موکت های از الیاف ها و نخ های مختلف و با کیفیتی استفاده می کنند. دیگر ویژگی های موکت تافتینگ از لحاظ ظاهری شامل موارد زیر می شوند:

  • این موکت ها از لحاظ ماندگاری و دوام و بسیار مطلوب بوده و می تواند مدت طولانی آن ها را به کار بگیرید.
  • همانطور که گفتیم این موکت ها مانند فرش های ماشینی پرزهای بلندی دارند، به همین شباهت آنچنانی به موکت های قدیمی نخواهد داشت.
  • این نوع موکت ها هم به صورت تک رنگ و هم با ترکیب چند رنگ مختلف به بازار عرضه می شوند.
  • موکت های تافتینگ هم در انواع مدل های بدون زیره و هم با زیره نمدی در بازار وجود دارد.
  • این موک ها در دو اندازه 3 متری و 4 متری تولید شده و مورد استفاده قرار می گیرند.

موکت تافتینگ و ویژگیهای آن + 3 مدل از بهترین های آن

انواع موکت تافتینگ

همانطور که اشاره کردیم موکت تافتینگ در چند مدل و نوع مختلف تولید می شود که هر کدام از آن ها ویژگی های خاص خود را دارند. برای انتخاب مدل مناسب خوتان، باید انواع این موکت ها را بشناسید.

مدل کوپ

مدل کوپ موکت تافتینگ، بافتی گردی داشته و از دور شباهت زیادی به قال و فرش های ماشینی دارد. این نوع موکت بعد از بافت، برش نخواهد خود و همین امر باعث شده تا بسیار خاص تر و جذاب تر به نظر برسد. مدل کوپ این موکت زیبایی خاصی دارد و در اثر سایشی که به مرور زمان ممکن است بر روی موکت به وجود بیاید، مقاومت بالایی را از خود نشان می دهد.

اگر می خواهید برای هتل یا مهمانخانه خود، یک نوع موکت را خریداری کنید، بدون شک موکت تافتینگ مدل کوپ برای شما گزینه عالی و مناسبی به حساب می آید. طول عمر بالا این موکت از مهم ترین دلایل محبوبیت مدل کوپ است. اما نکته دیگری که در مورد موکت ها بسیار اهمیت دارد این است که این مدل کوپ در طرح ها و رنگ های بسیار متنوعی تولید و به بازار عرضه می شوند.

مدل کات

برخی از افراد علاقه دارند موکتی را خریداری کنند که شباهت بسیار زیادی به فرش داشته باشند. در این شرایط برای شما بهترین انتخاب، موکت تافتینگ مدل کات است. الیاف این موکت شباهت بسیار زیادی به فرش دارد، اما جالب است که بدانید مدل کات مانند فرش های ماشینی، برش می خورند.

این نوع موکت ها ضخامت بیشتری نسبت به موکت های معمولی دارند. به دلیل تنوع طرح و رنگ این موکت ها، شما می توانید مطابق سلیقه خودتان، از میان انواع موکت های کات، مدلی را انتخاب کنید.

موکت تافتینگ و ویژگیهای آن + 3 مدل از بهترین های آن

مدل موکت ترکیبی

طبیعتا ترکیبی از موکت های تافتینگ لوپ و کات می تواند طرح  مدل بسیار زیبایی به ما بدهد. ترکیب این دو نوع موکت به این معنا است که محصول تولید شده تمامی ویژگی های آن ها را با همدیگر و به صورت یکجا دارد. به عبارت دیگر ترکیب این دو مدل موکت موجب طراحی و تولید یک موکت بسیار زیبا و البته هنری شده است.

مدل موکت ترکیبی به راحتی نظر بسیاری از مشکل پسندان را به خود جلب کند. این نوع موکت در مدل های مختلفی تولید شده و دارای مزایا و طرح های بسیار زیادی است که قیمت های متنوعی دارند. از همین رو شما با توجه به بودجه ای که در اختیار دارید و سلیقه خود می توانید یکی از آن ها را انتخاب کنید.

مزایای موکت تافتینگ

با توجه به مطالب بالا، احتمالا شما به چند مورد از مهم ترین مزایای موکت تافتینگ را پی بردید. در این بخش تمامی مزایای این نوع موکت را برای شما بررسی می کنیم.

لطافت بالا

بیشتر موکت ها تافتینگ معمولا لطافت بسیار بالایی دارند و هنگام راه رفتن، احساس بسیار خوب و دلچسبی را در افراد ایجاد می کند. این ویژگی موجب می گردد تا شما احساس آسایش، آرامش و راحتی بیشتری را در فضایی که از این نوع موکت ها در آن استفاده شده، داشته باشید.

به دلیل اینکه موکت های تافتینگ بسیار لطیف و نرم هستند و راه رفتن بر روی آن ها لذت بخش تر از دیگر موکت ها است، بنابراین گزینه بسیار خوب و مناسبی برای اتاق خواب ها به حساب می آیند.

به راحتی می توان آن را جایگزین فرش ها کرد

موکت تافتینگ برخلاف دیگر موکت ها در طرح ها و رنگ های مختلفی تولید و به بازار عرضه می شود. به همین دلیل امروزه افراد زیادی این فرش را به جای فرش های ماشینی استفاده شود. با توجه به اینکه موکت تافتینگ بسیار نرم و لطیف است، به راحتی جایگزین فرش می گردد.

همین ویژگی ها در این نوع موکت ها باعث شده تا گاهی از موکت تافتینگ به نام هایی همچون فرش موکت یا موکت فرش نیز یاد کنند. بهتر است بدانید که این نوع موکت ها قیمت مناسب و مقرون به صرفه تری نسبت به فرش های ماشینی دارد. به همین دلیل گزینه بهتری است برای افرادی که نمی خواهند هزینه زیادی را پرداخت کنند.

موکت تافتینگ و ویژگیهای آن + 3 مدل از بهترین های آن

ظاهر زیبا و متنوع

موکت های تافتینگ در مدل ها و مدل های بسیار متنوعی به بازار عرضه می شوند. به دلیل اینکه این موکت ها با استفاده از یک دستگاه خاص سوزن زنی، تولید می شوند در نتیجه می توان به راحتی طرح های زیبا و جذابی را بر روی آن ها اعمال کرد. جالب است بدانید که این موکت ها معمولا چاپی هستند و می توان هر طرح و رنگی را بر روی موکت های تافتینگ پیاده کرد.

با توجه به این توصیفات شما می تواند برای سالن نشیمن نیز از این موکت ها استفاده کنید. به دلیل تنوع بالا در طرح و رنگ، امکان پیدا کردن موکت تافتینگ مناسب با دکوراسیون داخلی سالن نشیمن بسیار بالا است. شما می توانید با هزینه بسیار مناسبی اتاق نشیمن خود را موکت کار کنید.

مطلب پیشنهادی: مدل قالیچه برای راهرو + ایده های خاص برای انتخاب قالیچه راهرویی

عایق صوتی و حرارتی

در اغلب اوقات موکت ها انتخاب بسیار خوبی برای مکان های سرد هستند. معمولا کف خانه زودتر از دیگر نقاط آن سر می شود. به دلیل ضخامت بالای این نوع موکت ها و همچنین بافت خاصی که دارند، می توانند مانند یک عایق عمل کنند. در این شرایط می توانید در روزهای سرد سال، خانه خود را گرم نگه دارید. پس انرژی کم تری را برای گرم نگه داشتن خانه مصرف خواهید کرد.

علاوه بر این، موکت تافتینگ تا حد زیادی مانع از عبور صدا می شود. به خصوص در شرایطی که وسایل اتاق ها یا سالن نشیمن را جابجا کنید، موکت تافتینگ اجازه نمی دهد که سر و صدای آن، باعث آزار طبقات پایینی گردد.

معایب موکت تافتیک

موکت تافتینگ مانند هر محصولی معایب خود را دارد که باید از آن ها آگاه شوید. معایب این نوع موکت عبارتند از:

بو دار بودن چسب موکت

برای تولید موکت تافتینگ از یک چسب بسیار قوی و مستحکم استفاده می شود. این چسب بوی بسیار زیادی دارد و با موکت باقی می ماند. اما این موضوع همیشگی نیست و بعد از چند روز بوی آن کاملا برطرف می شود. این مسئله تنها برای افرادی که حساسیت دارند، ممکن است آزاردهنده باشد.

موکت تافتینگ و ویژگیهای آن + 3 مدل از بهترین های آن

برای محیط های پر تردد توصیه نمی شود

با وجود اینکه موکت تافتینگ بسیار بال دوام و لطیف است، برای استفاده از آن را برای محیط های پرتردد توصیه نمی کنیم. راه رفتن زیاد بر روی موکت با استفاده از کفش احتمالا به چسب آن آسیب می زند. با وجود اینکه امکان موکت های تافتینگ وجود دارد اما نمی توان آن ها را به شکل روز اول در آورد. به همین دلیل اگر برای قصد خرید موکت برای ادارات یا یک محیط بسیار شلوغ را دارید، بهتر است موکت دیگری را انتخاب کنید.

تمیز کردن آن نسبتا سخت و دشوار است.

تمام مدل های موکت تافتینگ به دلیل استفاده از چسب و لایه زمان تولید آن؛ به مراقبت های بیشتر و تمیز کارهای مکرری نیاز دارد. به طور کلی پرزها یک مکان بسیار عالی برای جمع شدن آلودگی ها و گرد و غبار هستند. برای جلوگیری از تجمع آلودگی ها و تمیز کردن موکت تافتینگ باید به صورت مرتب و مکرر آن را جاروبرقی بکشید یا با استفاده از بخارشوی تمام لکه ها و آلودگی های ایجاد شده بر روی آن را از بین ببرید.

البته لازم به ذکر است که امروزه انواع مختلفی از این موکت ها تولید شده اند که خاصیت ضد لک دارند و به راحتی کثیف نمی شوند. این نوع از موکت های تافتینگ می توانند تا حد  بسیار زیادی از شستشو و تمیز کردن مکرر موکت جلوگیری کنند. با این حال نباید این نکته را در نظر داشته باشید که تمام موکت هایی که پرز بلندی دارند، باید زود به زود تمیز شوند.

موکت تافتینگ و ویژگیهای آن + 3 مدل از بهترین های آن

عدم پایداری طرح و بافت موکت به مدت طولانی

موکت های تافتینگ به آستر زیرین خود بافته نخواهند شد و تنها با استفاده از چسب، لایه بالایی را به لایه زیرین می چسبانند. به همین دلیل پایداری زیادی ندارد و می تواند لایه ها را با دست از هم جدا کرد. از طرفی دیگر اگر در خانه خود از حیوانات خانگی مراقبت می کنید، ممکن است با کندن یا خوردن الیاف ها روبرو شوید.

علاوه بر این طرح های موکت، جزئی از تار و پود موک نیستند و تنها بر روی موکت چاپ خواهند شد. به همین دلیل این موکت ها از لحاظ طرح و رنگ، کیفیت موکت های گره را ندارند.

جمع بندی

موکت های تافتینگ یکی از محبوب ترین موکت هایی است که امروزه در بازار وجود دارد. این موکت ها به دلیل لطافت و تنوع در طرح و رنگ دارند به راحتی جایگزین فرش های ماشینی می شوند. موکت تافتینگ در مدل های مختلفی به تولید می رسند که قیمت آن ها با همدیگر متفاوت است.

شما می توانید با توجه به بودجه ای که در اختیار دارید و دکوراسیون داخلی منزل خود، یکی از انواع این موکت ها را انتخاب کنید. در بخش های قبلی مزایا و معایب این موکت ها را برای شما شرح دادیم تا بتوانید انتخاب بهتری در این زمینه داشته باشید، برای کسب اطلاعات بیشتر درباره رازهای دکوراسیون مقالات تاپناز را دنبال کنید.

مطلب مشابه: بهترین روش تمیز کردن موکت با روش و ترفندهای خیلی ساده

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو