هر آنچه از فیلم Expend4bles باید بدانید

منبع: فوت و فن

2

1402/6/5

12:35


مزدور شکست‌ناپذیر بارنی راس با بازی سیلوستر استالونه و همراهانش قرار است در فیلم بی‌مصرف‌ها ۴ (Expend4bles) بار دیگر به ماجراجویی مهیجی بروند.

هر آنچه از فیلم Expend4bles باید بدانید

مزدور شکست‌ناپذیر بارنی راس با بازی سیلوستر استالونه و همراهانش قرار است در فیلم بی‌مصرف‌ها ۴ (Expend4bles) بار دیگر به ماجراجویی مهیجی بروند. این فیلم همان‌طور که از عنوانش پیدا است، چهارمین فیلم در این فرنچایز اکشن و مهیج به شمار می‌رود که دنباله‌ای برای فیلم سوم و آخرین اثر در این مجموعه با حضور سیلوستر استالونه است.

سکان کارگردانی فیلم «بی‎‌مصرف‌ها ۴» را اسکات وا در دست دارد و همانند فیلم‌های قبلی، این اثر تازه نیز بر اساس داستانی اورجینال از اسپنسر کوهن ساخته شده است که به‌عنوان نویسنده در کنار مکس آدامز و جان جوزف کانلی در این فیلم فعالیت دارد.

همانند فیلم‌های قبلی این مجموعه، فیلم «بی‌مصرف‌ها ۴» نیز داستان گروهی از مزدوران را دنبال خواهد کرد که قصد دارند برای اصلاح برخی از اشتباهات، وارد یک ماجراجویی اکشن و فوق‌العاده شوند. در حال حاضر جزئیات داستانی این اثر سینمایی پنهان نگه داشته شده و این در حالی است که زمان زیادی تا اکران آن روی پرده سینماها باقی نمانده است. در ادامه همراه با ما باشید تا به معرفی فیلم «بی‎مصرف‌ها ۴» بپردازیم.

عوامل سازنده فیلم Expend4bles

همان‌طور که در بالا ذکر شده بود، مکس آدامز، جان جوزف کانلی و اسپنسر کوهن فیلم‌نامه فیلم «بی‌مصرف‌ها ۴» را قلم زده‌اند و این در حال است که سکان کارگردانی این اثر نیز در دستان اسکات وا قرار دارد. همانند دو فیلم اول این مجموعه، فیلم «بی‌مصرف‌ها ۴» نیز رده سنی R خواهد داشت.

داستان فیلم Expend4bles

در چهارمین فیلم فرنچایز «بی‌مصرف‌ها» بارنی راس و تیمش به دنبال آن هستند تا یک دلال سلاح را دستگیر کنند، کسی که ارتش خصوصی بسیار بزرگی را برای خودش دارد. خلاصه داستان رسمی منتشر شده برای این اثر از سوی لاینزگیت به شرح زیر است:

«گروه بی‌مصرف‌ها مجهز به سلاح‌های مختلف و مهارت‌های متعدد هستند و آخرین خط دفاعی جهان به شمار می‌روند و وقتی دیگر هیچ گزینه دیگری وجود ندارد، این تیم فراخوانده می‌شود. این در حالی است که اعضای جدید تیم با سبک‌ها و تاکتیک‌های جدید قرار است جان تازه‌ای به این تیم بدهند.»

بازیگران فیلم Expend4bles

مجموعه فیلم‌های «بی‌مصرف‌ها» همیشه ادای احترامی به فیلم‌های اکشن دهه هشتاد و نود میلادی داشته است و گروه بازیگران بسیار برجسته و سرشناسی در این آثار حضور داشتند. چهارمین فیلم این مجموعه نیز تفاوتی ندارد. فیلم «بی‌مصرف‌ها ۴» قرار است با حضور دوباره سیلوستر استالونه، جیسون استاتهام، دولف لاندگرن و رندی کوتور باشد، کسانی که نقش‌های خودشان از فیلم‎‌های قبلی این مجموعه را بازآفرینی خواهند کرد.

سیلوستر استالونه در فیلم «بی‌مصرف‌ها ۴» بار دیگر نقشش را به‌عنوان بارنی راس و رهبر گروه بازآفرینی خواهد کرد. بارنی شخصیت عمدتاً آسیب‌ناپذیر دارد اما اغلب اوقات از انتخاب‌های خودش در زندگی پشیمان است. او به اعضای گروه نزدیک است و اغلب نگران امنیت آن‌ها است. او خلبانی خبره است، دوست دارد حریفانش را غافلگیر کند و یک هفت‌تیر به‌عنوان سلاح استفاده می‌کند. این فیلم تازه آخرین حضور شخصیت بارنی راس خواهد بود و احتمالاً تمرکز این فرنچایز در ادامه به روی شخصیت لی کریسمس متمرکز خواهد شد.

جیسون استاتهام نیز همانند سه فیلم قبلی در این فیلم تازه نقش لی کریسمس را ایفا خواهد کرد. لی کریسمس یک سرباز سابق SAS و دوست صمیمی بارنی است. با اینکه لی اغلب تصمیمات بارنی را زیر سؤال می‌برد اما به او بسیار وفادار است. لی در زمینه چاقو از مهارت بسیار بالایی برخوردار است و این مهارت او در کشتن اهداف بسیار کارآمد است.

دولف لاندگرن در فیلم «بی‌مصرف‌ها ۴» نقش متخصص سلاح‌های سنگین یعنی گانر جنسن را بازی می‌کند. در فیلم‌های قبلی آشکار شده بود که او از لحاظ ذهنی و عاطفی به دلیل استرس و ضربه‌های روحی ناشی از سال‌ها جنگ و همچنین سوء مصرف مواد مخدر و الکل ناپایدار است. با اینکه او در مقطعی از گروه جدا شده بود اما اکنون عضو جداناپذیر تیم است.

رندی کوتور نیز در فیلم «بی‌مصرف‌ها ۴» نقش متخصص تخریبی به نام تول رود را ایفا می‌کند. با اینکه او نقش‌های کوتاهی در سه فیلم قبلی این مجموعه داشته اما نقشش از اهمیت خاصی در داستان برخوردار بود. او قبلاً به‌عنوان کشتی‌گیر فعالیت داشته و همین نیز شکل گوشش را تغییر داده است.

ایکو اویس در فیلم «بی‌مصرف‌ها ۴» نقش شخصیت شرور داستان به نام رحمت را بازی می‌کند که سربازی سابق است و به‌عنوان دلال اسلحه فعالیت دارد و ارتش خصوصی خودش را دارد و در ادامه با نیروهای بی‌مصرف‌ها سرشاخ می‌شود. از جمله دیگر بازیگرانی که در فیلم «بی‌مصرف‌ها 4» حضور دارند می‌توان به کرتیس جکسون ملقب به فیفتی سنت، مگان فاکس، اندی گارسیا، جیکوب اسکیپیو، لوی ترن، تونی جا، شیلا شاه و ادی هال اشاره کرد.

تاریخ اکران فیلم Expend4bles

طبق اعلام صورت گرفته از سوی کمپانی لاینزگیت، فیلم «بی‎مصرف‌ها ۴» قرار است در تاریخ ۲۲ سپتامبر سال ۲۰۲۳ میلادی (جمعه ۳۱ شهریور ۱۴۰۲) به روی پرده سینماها بیاید. هم‌زمان با این اثر نیز فیلم ترسناک در درون زندگی می‌کند (It Lives Inside) با بازی مگان سوری اکران خواهد شد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو