بیوگرافی و بهترین فیلم های کوئنتین تارانتینو کارکردان معروف و لیست فیلم های او

بیوگرافی و بهترین فیلم های کوئنتین تارانتینو کارکردان معروف و لیست فیلم های او


منبع: روزانه

4

1402/6/7

10:02


کوئنتین تارانتینو یکی از بهترین فیلمسازهای چند دهه اخیر است که آثار فوق‌العاده‌ای در کارنامه دارد؛ او متخصص ساخت فیلم‌هایی خشن و بسیار شخصی است؛ یعنی با اینکه اثر او اکشن است اما اکشن مخصوص اوست و هیچ جای دیگری مثل‌ آن پیدا نمی‌شود، پس اگر شما نیز طرفدار این کارگردان پُر آوازه هستید در […]

بیوگرافی و بهترین فیلم های کوئنتین تارانتینو کارکردان معروف و لیست فیلم های او

کوئنتین تارانتینو یکی از بهترین فیلمسازهای چند دهه اخیر است که آثار فوق‌العاده‌ای در کارنامه دارد؛ او متخصص ساخت فیلم‌هایی خشن و بسیار شخصی است؛ یعنی با اینکه اثر او اکشن است اما اکشن مخصوص اوست و هیچ جای دیگری مثل‌ آن پیدا نمی‌شود، پس اگر شما نیز طرفدار این کارگردان پُر آوازه هستید در ادامه متن همراه ما باشید با بیوگرافی و بهترین فیلم های کوئنتین تارانتینو.

بیوگرافی کوئنتین تارانتینو

بیوگرافی کوئنتین تارانتینو

کوئینتین تارانتینو متولد 27 مارس سال 1963 ، شهر ناکسویل در ایالت تنسی آمریکاست. وی فرزند بازیگر و نوازنده موسیقی، تونی تارانتینو و کانی مک‌هیو، یک پرستار، است. پدر وی از تبار ایتالیایی‌ها و مادرش از تبار ایرلندی‌های ساکن آمریکاست. پدر و مادر کوئینتین پیش از تولدش از هم جدا شدند و او توسط مادرش بزرگ شد همچنین تارانتینو یک برادر ناتنی کوچک‌تر از خودش به نام ران دارد.

ورود به دنیای هنر

تارانتینو به همراه مادرش ابتدا به محله تورانس و بعد به هاربر سیتی، در لس آنجلس نقل مکان می‌کنند و در همین دوره بود که وی وارد کلاس‌های نمایش می‌شود. او تا دوران دبیرستانش در همین شهر ساکن بوده و در نهایت در سن 15 سالگی تصمیم می‌گیرد برای شرکت کردن تمام ‌وقت در کلاس‌های بازیگری، تحصیل در مدرسه را ترک کند.

ابتدای کار

تارانتینو در ابتدا کار خود را با هنرپیشگی آغاز کرد که نقش‌های کوچکی بودند. او مدتی در آرشیو فیلم ساحل منهتن (واقع در ایالت کالیفرنیا) کار می‌کرد و در همین زمان دوره‌های آموزشی را هم در زمینه سینما گذراند.

تحصیلات دانشگاهی

تارانتینو هنر خود را با تجربه و کار به‌دست آورده بود و تحصیلات دانشگاهی خاصی در این زمینه نداشت. شاید به همین دلیل بود که توانست سبک جدید و مستقلی را در صنعت سینما ایجاد کند. فیلم‌های او تریلرهای (فیلم‌های هیجانی) بودند که هوش و ذکاوت خاصی در آن‌ها به کار رفته بود و مکالمات منحصربه‌فرد در آن‌ها خودنمایی می‌کرد و البته خشونت هم جزء جدایی‌ناپذیر این فیلم‌ها بود.

اولین فیلمنامه و جواب رد شنیدن

در مدتی که او در سواحل منهتن کار می‌کرد، شروع به نوشتن یک فیلم‌نامه به نام عشق حقیقی کرد و آن را در سال 1987 تکمیل کرد. تارانتینو به همراه همکار خود راجر آوری (که او هم بعدها کارگردان شد) به دنبال سرمایه‌گذار می‌گشتند تا فیلم‌نامه را تبدیل به فیلم کنند.

بعد از سال‌ها چانه زنی و جواب رد شنیدن او تصمیم گرفت فیلم‌نامه خود یا همان عشق حقیقی را بفروشد. عشق حقیقی بعد از چند بار دست به دست گشتن به دست کارگردان معروف تونی اسکات (برادر ریدلی اسکات) افتاد.

مطلب مشابه: بیوگرافی کریستوفر نولان (در مورد زندگی شخصی و هنری) و لیست های فیلم های این کارگردان

اولین فیلم در سینما

اولین فیلم در سینما

در مدتی که تارانتینو به دنبال سرمایه‌گذار می‌گشت فیلم‌نامه قاتلین بالفطره را نوشت. او بار دیگر توان رفتن به دنبال سرمایه‌گذار را نداشت و فیلم‌نامه را به شریکش، رند واسلر داد. سپس، پولی را که از فیلم‌نامه عشق حقیقی به‌دست آورده بود، برای هزینه‌های پیش تولید فیلم سگ‌های انباری خرج کرد. بعد از اینکه هاروی کیتل حاضر شد در این فیلم بازی کند شرکت لایو اینترتینمنت سرمایه‌گذاری روی این فیلم را قبول کرد.

شروع معروفیت و موفقیت با داستان عامه‌پسند

شروع معروفیت و موفقیت با داستان عامه‌پسند

سپس تارانتینو فیلم داستان عامه‌پسند را ساخت و در سال 1994 تارانتینو از یک چهره تازه‌کار به فردی مشهور تبدیل شده بود. فیلم داستان عامه‌پسند جایزه نخل طلا را در فستیوال فیلم کن به دست آورد و در آن زمان تارانتینو مورد توجه مطبوعات قرار گرفت.

مطلب مشابه: بیوگرافی هیلاری سوانک؛ در مورد زندگی شخصی و لیست بهترین فیلم های او

بیل را بکش و اوج معروفیت تارانتینو

بیل را بکش و اوج معروفیت تارانتینو

اواخر سال 2003 میلادی او چهارمین کار خود را با نام بیل را بکش ساخت و به معروفیتی بسیار دست یافت، این فیلم او چون برای یک فیلم بسیار طولانی بود آن را به دو قسمت بیل را بکش بخش ۱ و بیل را بکش بخش ۲ تبدیل کردند. در قسمت اول فیلم، هنرپیشه زن اوما تورمن در نقش یک آدمکش به نام عروس ظاهر می‌شود. در این فیلم تلفیقی از سینمای شرقی و آمریکایی که همه چیز در آن به افراط کشیده شده‌است را می‌توان مشاهده کرد.

خشونت بی‌رحمانه جزء جدایی‌ناپذیر این فیلم است و به نظر می‌رسد که دیالوگ شخصیت‌های فیلم سعی دارد آن را از یک انتقام ساده به یک داستان حماسی تبدیل کنند. قسمت دوم این فیلم نیز در اوایل سال بعد یعنی 2004 منتشر شد.

زندگی شخصی

زندگی شخصی

تارانتینو برای چند بار مختلف با هنرمندانی چون میرا سوروینو، آلیسون آندرس، سوفیا کوپولا، جولی دریفوس، دیدم ارول، مارگارت چو و کیتی گریفین وارد رابطه‌های عاشقانه‌ای شده‌است. البته گفته می‌شود وی با اوما تورمن، از بازیگرانی که در فیلم بیل را بکش با وی همکاری کرده‌است نیز رابطه داشته‌است.

عشق افلاطونی

اما تارانتینو در طول این مدت به این موضوع تأکید دارد که رابطه‌هایی که داشته همگی از نوع عشق افلاطونی بوده. وی گفته «نمی‌گویم که هیچ‌وقت ازدواج نخواهم کرد یا اینکه زیر 60 سالگی باید پدر شوم؛ ولی من انتخابم را کرده‌ام که تنها در این راهم باشم. چون وقت فیلم ساختن دارم.»

فوت فتیش

تارانتینو دارای تمایلات فتیش پا یا فوت فتیش است و این موضوع کاملادر ثار او مشهود است.

مطلب مشابه: بیوگرافی رابرت داونی جونیور؛ در مورد زندگی بازیگر معروف و بهترین فیلم هایش

ازدواج

ازدواج

با وجود تمام حاشیه‌ها تارانتینو در سال 2018 با دنیلا پیک ازدواج کرد.

دوستان تارانتینو چه کسانی هستند؟

دوستان تارانتینو چه کسانی هستند؟

از دوستان صمیمی تارانتینو می‌توان به رابرت رودریگز اشاره کرد که تارانتینو از وی به عنوان برادرش یاد می‌کند. دیگر دوستان صمیمی وی شامل: فیونا اپل، الی روث، پل توماس آندرسن، کوین اسمیت و هاروی کایتل.

بازنشستگی

گفته می‌شود تارانتینو قرار است در سن 60 سالگی خود را بازنشسته کند و تمام‌وقت مشغول نوشتن رمان شود. وی همچنین از منتقدان دیجیتالی شدن سینما است. وی اظهار داشته: «اگر به جایی برسیم که حتی دیگر نشود فیلم 35 میلی‌متری را در سینما پخش کرد، مطمئناً زودتر از 60 سالگی بازنشسته خواهم شد.»

استفاده خشونت‌بار از اسلحه

تارانتینو برخلاف سایرین، بر این گمان است که خشونت موجود در فیلم‌ها هیچ تأثیری بر خشونت در دنیای واقعی ندارد. در سال 2012 و طی مصاحبه‌ای در مورد حادثه تیراندازی دبستان سندی هوک وی پاسخ داد که مسئله اسلحه مشکلی است که «به برنامه کنترل اسلحه و سلامت ذهنی افراد مرتبط است». وی همچنین ادامه داد که گفتن اینکه این تیراندازی الهام گرفته شده از فیلم‌ها است، نوعی بی‌احترامی به قربانیان این تیراندازی است.

وی در بیشتر فیلم‌های اش معنویت و خشونت را در هم می‌آمیزد.

مطلب مشابه: بیوگرافی ساندرا بولاک؛ درباره زندگی شخصی و لیست بهترین فیلم های بازیگر خانم

بهترین فیلم های کوئنتین تارانتینو

ما در ادامه متن بهترین فیلم های تارانتیو را به شما عزیزان معرفی خواهیم کرد پس تا آخر همراه ما باشید.

قصه عامه‌پسند

قصه عامه‌پسند

  • نام انگلیسی: Pulp Fiction
  • کارگردان: کوئنتین تارانتینو
  • بازیگران: جان تراولتا، ساموئل ال جکسون، اوما تورمن، بروس ویلیس، هاروی کایتل، تیم راث
  • سال ساخت: 1994
  • ژانر: جنایی , درام
  • امتیاز در ای ام دی بی: 8.9

این فیلم از همان نقطه اول باعث شناخته شدن تارانتینو به عنوان یک کارگردان منحصر به فرد شد؛ این اثر از تارانتینو خشونتی خاص و اکشنی چشم‌نواز دارد که می‌تواند طرفداران این سبک را راضی کند. همچنین لازم به ذکر است که تارانتینو برای نوشتن این فیلم، موtق به کسب جایزه اسکار شد.

داستان این فیلم درباره دو آدم کش به نام هاي «وينسنت» (تراولتا) و «جولز» (جکسن) است که از طرف «مارسلوس والاس» (رامس) مأموريت مي‌يابند تا چمداني را که دزيده شده، از سارقان پس بگيرند و در جريان اين عمليات به طرز معجزه آسايي نجات پيدا مي‌کنند. «وينسنت» مأمور مي‌شود تا «ميا» (تورمن)، همسر «والاس» را به گردش ببرد، اما «ميا» بر اثر استفاده بيش از حد مواد مخدر، به حال اغما مي‌افتد و «وينسنت» با تلاش فراوان او را نجات مي‌دهد…

مطلب مشابه: بیوگرافی مورگان فریمن؛ درباره زندگی شخصی بازیگر معروف و لیست بهترین فیلم ها

روزی روزگاری در هالیوود

روزی روزگاری در هالیوود

  • نام انگلیسی: Once Upon a Time in Hollywood
  • کارگردان: کوئنتین تارانتینو
  • بازیگران: لئوناردو دی‌کاپریو، برد پیت، مارگو رابی، امیل هرش، مارگارت کوالی، تیموتی اولفینت، آستین باتلر
  • سال ساخت: 2019
  • ژانر: درام , کمدی
  • امتیاز در ای ام دی بی: 7.6

در این فیلم سه بازیگر جذاب هالیوود یعنی برد پیت، دی کاپریو و مارگو رابی حضور دارند که همین بازیگران، موفقیت فیلم را تضمین می‌کند؛ همچنین لازم به ذکر است که از میان این سه، برد پیت موفق به کسب جایزه اسکار شد.

داستان این فیلم درباره سینما و دوران افول ستاره‌های قدیمی و دوران ظهور ستاره‌های جدید است. داستان درباره یک بازیگر و یک بدلکار است که دوران افول و فراموشی خود را می‌گذرانند. نقش این کاراکترها را برد پیت و لئوناردو دی‌کاپریو بازی کرده‌اند؛ و حتی برد پیت برای ایفای نقش در این فیلم برنده جایزه اسکار شد. مارگو رابی نیز در این فیلم نقش یک ستاره تازه ظهور کرده را به عهده دارد.

حرامزاده‌های لعنتی

حرامزاده‌های لعنتی

  • نام انگلیسی: Inglourious Basterds
  • کارگردان: کوئنتین تارانتینو
  • بازیگران: برد پیت، کریستف والتس، مایکل فاسبندر، الی راث، بی جی نواک، تیل شوایگر، دیانه کروگر، دانیل برول
  • سال ساخت: 2009
  • ژانر: جنگی , درام , ماجراجویی
  • امتیاز در ای ام دی بی: 8.3

این فیلمِ اکشن و دیوانه‌وار با بازی برد پیت قطعا یکی از بهترین فیلم های تارانتینو است که در سال 2009 اکران شد؛ کرستف والتس برای بازی بسیار درخشان خود در این فیلم موفق به کسب جایزه اسکار شد.

داستان این فیلم درباره کلنل هانس لاندا یک فرد نازی و به شدت یهود ستیز است. او به دلیل دشمنی‌اش با یهودیان لقب شکارچی یهودی دارد. آلدو یهودی و سردسته‌ی گروه حرامزداه‌ها است. این گروه بسیار خشن است و روی پیشانی قربانیانش سواستیکا حک می‌کند. هدفشان کشتن نازی‌ها و در نهایت کشتن هیتلر است …

مطلب مشابه: بیوگرافی جاش برولین؛ درباره زندگی شخصی و لیست بهترین فیلم های این بازیگر

جانگوی رها شده

جانگوی رها شده

  • نام انگلیسی: Django Unchained
  • کارگردان: کوئنتین تارانتینو
  • بازیگران: جیمی فاکس، کریستف والتس، لئوناردو دی‌کاپریو، کری واشینگتن، ساموئل ال جکسون، والتون گاگینز
  • سال ساخت: 2012
  • ژانر: درام , وسترن
  • امتیاز در ای ام دی بی: 8.4

این فیلم بی‌شک یکی از شاهکار‌های تاریخ سینماست که در ژانر وسترن فرمانروایی می‌کند؛ تارانتینو برای نوشتن این اثر موفق به کسب جایزه اسکار شد؛ همچنین کریستف والتس برنده بهترین بازیگر مرد شد. روزانه دیدن این شاهکار را به شدت پیشنهاد می‌کند.

داستان این فیلم درباره دکتری به نام کینگ شولتز که یک شکارچی جایزه بگیر است؛ او برده‌ای سیاه پوست به نام جنگو را می‌خرد تا به کمک او، خلافکاران را به دام بیاندازد و او نیز به جنگو کمک می‌کند تا همسرش را که در یک مزرعه توسط یک ارباب بی رحم بنام کلوین کندی، اسیر است را نجات دهد ولی…

بیل را بکش: بخش 1

بیل را بکش: بخش 1

  • نام انگلیسی: Kill Bill: Volume 1
  • کارگردان: کوئنتین تارانتینو
  • بازیگران: اوما تورمن، دیوید کارادین، ویویکا ای فاکس، لوسی لیو، مایکل مدسن، داریل هانا
  • سال ساخت: 2003
  • ژانر: اکشن , جنایی , هیجان انگیز
  • امتیاز در ای ام دی بی: 8.1

از نگاه روزانه، این فیلم بهترین اثر کوئنتین تارانتینو است؛ فیلمی فوق‌العاده جذاب و فُرمیک که تارانتینو با دقت فراوانی آن را ساخته است؛ نکته جالب توجه این است که در تقریبا بیست سال پیش قهرمان اصلی این فیلم یک زن بوده است! پس لطفا و لطفا این شاهکار را تماشا کنید.

داستان این فیلم درباره یک عروس است که بعد از کمای طولانی، بیدار میشود. اثری از بچه‌ای که قبلا در شکم داشته نیست. تنها چیزی که در ذهن دارد، انتقام گرفتن از تیم قاتلینی است که به او خیانت کردند، تیمی که خودش هم زمانی عضو آن بود…

مطلب مشابه: بیوگرافی متیو مک‌کانهی؛ درباره زندگی شخصی و لیست بهترین فیلم های بازیگر معروف

هشت نفرت انگیز

هشت نفرت انگیز

  • نام انگلیسی: The Hateful Eight
  • کارگردان: کوئنتین تارانتینو
  • بازیگران: ساموئل ال  جکسون، کرت راسل، جنیفر جیسن لی، دمیان بیچیر، تیم راث، چنینگ تیتوم
  • سال ساخت: 2015
  • ژانر: جنایی , درام , معمایی , هیجان انگیز , وسترن
  • امتیاز در ای ام دی بی: 7.8

وقتی فیلمنامه این اثر به صورت دزدی در اینترنت به اشتراک گذاشته شد، تارانتینو تصمیم گرفت که آن را نسازد اما بعد از صحبت‌های طولانی با استدیو راضی شد تا این فیلم را بسازد و تمامی این‌ها به شاهکاری وسترن انجامید که هیجان و تعلیقی بسیار درست را درون خود دارد؛ این فیلم همواره به عنوان یکی از بهترین فیلم‌های تارانتینو شناخته می‌شود.

داستان این فیلم درباره بعد از جنگ های داخلی امریکا است که در یکی از شهرها برای تحویل یک فرد اعدامی جایزه‌ای گذاشته اند. حال فردی تصمیم به تحویل دادن مرد تحت تعقیب به کلانتر شهری دیگر می‌گیرد که در بین راه از سمت تعدادی راهزن و مزدور مورد حمله قرار میگیرد و از دست آنها به یک فروشگاه لباس در روستایی نزدیک پناه می‌برد و حالا باید هم از جان خود و هم از جان محکومی که در اختیارش است محافظت کند…

سگ‌های انباری

سگ‌های انباری

  • نام انگلیسی: Reservoir Dogs
  • کارگردان: کوئنتین تارانتینو
  • بازیگران: هاروی کایتل، تیم راث، استیو بوشمی، کریس پن، مایکل مدسن، کوئنتین تارانتینو، نینا شیماشکو
  • سال ساخت: 1992
  • ژانر: جنایی , درام , هیجان انگیز
  • امتیاز در ای ام دی بی: 8.3

یکی از خونین‌ترین فیلم‌های وی همین اثر اکشن است که خود نیز در آن به ایفای نقش پرداخته است. این فیلم پس از اکران با استقبال گرمی از سوی مخاطبان روبرو شد.

داستان این فیلم درباره «جو کابوت» مافيايي (تيرني) و پسرش است، «نايس گاي ادي» (پن)، شش نفر گنگستر را استخدام مي‌کنند تا به يک صرافي الماس دستبرد بزنند. براي سارق‌ها که هيچ يک، ديگري را نمي‌شناسد اسم مستعار انتخاب شده: «آقاي سفيد» (کايتل)، «آقاي نارنجي» (رات)، «آقاي بور» (مدسن)، «آقاي صورتي» (بوشمي)، «آقاي آبي» (بانکر) و «آقاي قهوه‌اي» (تارانتينو). اما سرقت با مشکل مواجه مي‌شود…

مطلب مشابه: بیوگرافی تام کروز؛ درباره زندگی شخصی و لیست بهترین فیلم های این بازیگر

ضد مرگ

ضد مرگ

  • نام انگلیسی: Death Proof
  • کارگردان: کوئنتین تارانتینو
  • بازیگران: کرت راسل، ونسا فرلیتو، سیدنی تمیا پوآتیه، جردن لاد، رز مک‌گوآن، کوئنتین تارانتینو
  • سال ساخت: 2007
  • ژانر: اکشن , ماجراجویی , هیجان انگیز
  • امتیاز در ای ام دی بی: 7

یکی دیگر از شخصی‌ترین فیلم‌های تارنتینو فیلمِ جذابِ ضد مرگ است که در سال 2007 اکران شد؛ این فیلم نسبت به بقیه آثار او کمتر دیده شده است اما همچنان زیبایی آثار او را دارد.

داستان این فیلم درباره  مایک بدل کار، قاتلی سریالی است که کارش تعقیب و کشتن دختران جوان می‌باشد. او این کار را نه با وسایل معمول، بلکه به وسیله اتومبیل خود که نام ضد مرگ به آن داده، انجام می‌دهد. اما آخرین شکارهای او که سه دختر ماجراجو هستند، قصد ندارند به آسانی تسلیم وی شوند. پس از تعقیب و گریزی پر مخاطره، مایک که دریافته نمی‌تواند این لقمه گلوگیر را ببلعد، از دخترها عذرخواهی می‌کند. اما دخترها جز با کشتن وی راضی نمی‌شوند…

جکی براون

جکی براون

  • نام انگلیسی: Jackie Brown
  • کارگردان: کوئنتین تارانتینو
  • بازیگران: پم گریر، ساموئل ال  جکسون، رابرت دنیرو، ایمی گراهام
  • سال ساخت: 1997
  • ژانر: جنایی , درام , هیجان انگیز
  • امتیاز در ای ام دی بی: 7.5

در این فیلم از تارانتینو، رابرت دنیرو بزرگ هم حضور دارد و آن تم گنگستری دنیرو به اکشن مخصوصِ تارانتینو کمک شایانی می‌کند.

داستان این فیلم درباره جکی براون، زن میانسالی ست که بعد از عمری خدمت در خطوط معتبر بین‌المللی، بخاطر حمل مواد مخدر و دردسرهایی از این قبیل—کاری بهتر از مهمانداری مزخرف‌ترین خط هوائی مکزیک پیدا نکرده. حقوق کم، مزایای ناچیز و پیری که عن‌قریب به سراغش خواهد آمد چنان او را از آینده می‌ترسانند که از سر ناچاری دست به همکاری با یک قاچاقچی اسلحه بنام «اوردل» زده و محموله‌های پول نقد او را به‌طور غیرقانونی از مرز هوائی مکزیک وارد کشور می‌کند…

کلام آخر

ممنون که تا آخر همراه روزانه بودید؛ ما امروز و در این مقاله سعی کردیم به زندگی شخصی و هنری این کارگردان محبوب بپردازیم و همچنین در پایان بهترین فیلم‌های او را به شما عزیزان معرفی کردیم. در پایان امیدواریم از خواندن این مقاله لذت برده باشید. / نویسنده امیرسالار کریمی

مطلب مشابه: بیوگرافی کریستین بل؛ درباره زندگی شخصی و لیست بهترین فیلم های این بازیگر

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو