معرفی فیلم سرزمین خواب (Slumberland) ؛ داستان، بازیگران و نمرات

معرفی فیلم سرزمین خواب (Slumberland) ؛ داستان، بازیگران و نمرات


منبع: پلازا

3

1402/6/7

21:57


معرفی فیلم سرزمین خواب (Slumberland) ؛ داستان، بازیگران و نمرات

فیلم سرزمین خواب یک اثر ماجراجویی و فانتزی آمریکایی است که در سال ۲۰۲۲ اکران شد. برای آشنایی بیشتر با فیلم Slumberland 2022 تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

فیلم سرزمین خواب توسط فرانسیس لارنس (Francis Lawrence) کارگردانی شد و فیلمنامه آن را دیوید گویون (David Guion) و مایکل هندلمن (Michael Handelman) به نگارش در آوردند. ژانر فیلم Slumberland 2022 کمدی، ماجراجویی و درام می‌باشد. این فیلم بر اساس نقاشی کمیک “نمو در سرزمین خواب” اثر وینسور مک‌کی (Winsor McCay) است و بازیگران آن شامل جیسون موموا (Jason Momoa)، کریس اودوود (Chris O’Dowd)، کایل چندلر (Kyle Chandler)، وروچه اوپیا (Weruche Opia) و مارلو بارکلی (Marlow Barkley) در نقش نمو در اولین فیلم خود می‌باشد.

مدت زمان فیلم سرزمین خواب 1 ساعت و 57 دقیقه است. داستان فیلم درباره یک دختر جوان می‌باشد که پس از گم شدن پدرش در دریا، به همراه عمویش زندگی می‌کند و وارد اسلامبرلند می‌شود، جایی که با یک شخصیت شورشی دوست می‌شود که در توطئه‌ای برای رسیدن به دریای کابوس‌ها و به دست آوردن یک مروارید ویژه است که ممکن است قدرت تجدید دیدار با پدرش را داشته باشد. فیلم Slumberland 2022 در تاریخ ۱۸ نوامبر ۲۰۲۲ برابر با ۲۷ آبان ۱۴۰۱ توسط نتفلیکس منتشر شد. این فیلم نظرات مختلفی از سوی منتقدان دریافت کرد. در این مقاله از پلازا به معرفی فیلم سینمایی سرزمین خواب می‌پردازیم.

فهرست مطالب:

خلاصه فیلم سینمایی سرزمین خواب

هنرپیشه های فیلم سینمایی سرزمین خواب

داستان فیلم سرزمین خواب مخاطبان را به یک مکان جادویی و جدید می‌برد، به دنیایی که نمو با همراه عجیب و غریبش فلیپ (Flip) در آن به ماجراجویی می‌پردازند. پس از اینکه پدرش پیتر به طور غیرمنتظره‌ای در دریاها گم می‌شود، زندگی آرام و آراسته نمو در شمال غربی اقیانوس آرام کاملاً به هم می‌ریزد و او به شهر فرستاده می‌شود تا با عموی خوش‌قلب خود، فیلیپ (Philip) زندگی کند. مدرسه و روال جدید او در روزها چالش‌هایی دارند، اما در یک شب، یک نقشه مخفی به دنیای خیالی سرزمین خواب، نمو را به فلیپ متصل می‌کند. فلیپ یکی از خلافکاران خشن ولی دوست‌داشتنی است که به سرعت شریک و راهنمای او می‌شود. برای دریافت اطلاعات بیشتر تریلر فیلم Slumberland 2022 را مشاهده نمایید.

بازیگران فیلم سرزمین خواب

ژانر فیلم Slumberland 2022

در تاریخ ۳ مارس ۲۰۲۰ برابر با ۱۳ اسفند ۱۳۹۸ اعلام شد که جیسون موموا در نسخه لایو اکشن از مجموعه نقاشی کمیک “نمو در سرزمین خواب” نوشته وینسور مک‌کی و کارگردانی فرانسیس لارنس، با توزیع نتفلیکس و آغاز تولید در تابستان همان سال بازی خواهد کرد. با این حال، به دلیل شیوع بیماری کووید ۱۹، فیلمبرداری این پروژه به تعویق افتاد. در ادامه با هنرپیشه های فیلم سینمایی سرزمین خواب آشنا خواهید شد.

جیسون موموآ در نقش فلیپ

بررسی فیلم Slumberland 2022

جیسون موموآ با نام کامل جوزف جیسون نماکاها موموآ، یک بازیگر آمریکایی است. او در تاریخ ۱ اوت ۱۹۷۹ برابر با ۱۰ مرداد ۱۳۵۸ متولد شد. موموآ با نقش جیسون آیون در سریال درام و اکشن سندیکا حرفه خود را شروع کرد. سپس در سریال علمی تخیلی دروازه ستارگان آتلانتیس به عنوان رونون دکس و در دو فصل اول سریال محبوب بازی تاج و تخت به عنوان خال دروگو نقش آفرینی کرد.

او همچنین در سریال درام تاریخی مرز که در کانال Discovery پخش می‌شد و سریال علمی تخیلی دیدن که در شبکه Apple TV+ پخش می‌شد، نقش‌های اصلی را ایفا کرد. از سال ۲۰۱۶، موموآ در دنیای سینمایی دی‌سی به ایفای نقش شخصیت آکوامن پرداخت و در فیلم انفرادی آکوامن نقش اصلی را ایفا نمود. همچنین، در فیلم علمی تخیلی تلماسه به نقش دانکن آیداهو پرداخت و در فیلم اکشن فست اکس نیز حضور دارد.

کریس اودود در نقش فیلیپ

نقد فیلم سینمایی سرزمین خواب

کریس اودود با نام کامل کریستوفر اودود، بازیگر و کمدین ایرلندی است. او در تاریخ ۹ اکتبر ۱۹۷۹ برابر با ۱۷ مهر ۱۳۵۸ به دنیا آمد. او شهرت گسترده‌ای در نقش روی ترنمن (Roy Trenneman)، یکی از شخصیت‌های اصلی سریال گروه آی‌تی که بین سال‌های ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۰ پخش شد، دارد.

اودوود در علاوه بر این، در چندین فیلم نیز بازی کرده است، از جمله سفرهای گالیور، ساقدوش‌ها، بچه‌ها، خشم کوبایی، خانه خانم پرگرین برای کودکان عجیب و پارادوکس کلاورفیلد. او همچنین سریال پسر مون را برای شبکه Sky 1 ساخت و در آن بازی کرد که بین سال‌های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۵ پخش شد و نامزدی دریافت جایزه فیلم و تلویزیون ایرلندی در زمینه بازیگری، نویسندگی و کارگردانی را برای او به همراه داشت.

کایل چندلر در نقش پیتر

فیلم Slumberland 2022

کایل مارتین چندلر، یک هنر پیشه اهل ایالات متحده آمریکا می‌باشد. او در تاریخ ۱۷ سپتامبر ۱۹۶۵ برابر با 26 شهریور 1344 به دنیا آمد. اولین تجربه تلویزیونی چندلر در سال ۱۹۸۸ در یک فیلم تلویزیونی با نام پیروزی آرام: داستان چارلی و دمایر بود. مدتی بعد او یک نقش تلویزیونی معمولی در درام نمای خانه شبکه ABC دریافت کرد. سپس او نقش اصلی گری هابسون را در سریال نسخه اولیه شبکه CBS ایفا کرد، که برای آن جایزه زحل بهترین بازیگر مرد تلویزیون را دریافت نمود.

او در سایر نقش‌های تلویزیونی نیز حضور داشته است، از جمله در کمدی چه درباره جوآن؟ و درام حقوقی لانه لیون، هر دو به صورت کوتاه مدت و همچنین در سریال پزشکی آناتومی گری حضور افتخاری داشت و اولین نامزدی جایزه امی را برایش به ارمغان آورد.

وروچه اوپیا در نقش مامور گرین

معرفی فیلم سینمایی سرزمین خواب

ریان ن وروچه اوپیا متولد ۱۱ آوریل ۱۹۸۷ برابر با 22 فروردین 1366 بازیگر و کارآفرین بریتانیایی-نیجریه‌ای است. او همچنین مدیرعامل خط تولید لباس Jesus Junkie Clothing می‌باشد. او برای بازی در مینی سریال من ممکن است شما را نابود کنم برنده نامزدی جایزه تلویزیونی آکادمی بریتانیا شد.

اوپیا در شهر لاگوس به دنیا آمد و در سن ۱۳ سالگی به جنوب شرقی لندن نقل مکان کرد. پدرش نویسنده و استاد علوم اجتماعی و مادرش روث بنمایسیا اوپیا، مجری تلویزیونی کهنه کار اهل نیجریه است. اوپیا مدرک درام و جامعه شناسی را از دانشگاه غرب انگلستان دریافت کرد.

نمرات فیلم سرزمین خواب

نمرات فیلم سرزمین خواب

نقد فیلم سینمایی سرزمین خواب نمرات متفاوتی از طرفداران و منتقدان دریافت کرد. فیلم سرزمین خواب از سایت Imdb نمره 6.7 از 10، از سایت Rotten Tomatoes نمره 40 از 100 و از سایت Metacritic نمره 40 از 100 را دریافت کرد. در ادامه به بررسی فیلم Slumberland 2022 توسط برخی از منتقدان می‌پردازیم.

Polygon / سوزانا پولو: 80

لذت واقعی تماشای فیلم سرزمین خواب در ابتکار یا اصالت آن نیست، بلکه در تم‌های ساده‌ای است که توسط بازیگران با استعداد به خوبی اجرا می‌شوند و با طنین بیشتر هماهنگ می‌شوند.

Collider / مارکو ویتو اودو: 58

جایی که فیلم Slumberland 2022 واقعاً می‌درخشد، با بازیگرانش است. در حالی که فیلم سرزمین خواب یکی از اولین آثار بلند بارکلی است، این بازیگر جوان نشان می‌دهد که می‌تواند با طیف وسیعی از احساسات کنار بیاید و در حالی که داستان این فیلم ممکن است بد باشد، نمو بارکلی نقطه احساسی است که همه چیز را در کنار هم نگه می‌دارد. با این حال، بزرگترین سورپرایز فیلم سرزمین خواب، حضور جیسون موموآ است، انرژی پدری را در آغوش می‌گیرد که ما نمی‌دانستیم می‌تواند داشته باشد.

IndieWire / دیوید ارلیش: 50

فیلم Slumberland 2022 یک ترن هوایی طاقت‌فرسا از فرصت‌های از دست رفته نیست، که دلیل آن فقدان پایه احساسی محکم فیلم است.

Wall Street Journal / جان اندرسون: 50

خانم بارکلی به‌عنوان یک کودک و نه یک خلاقیت در فیلم به نظر می‌رسد. آقای موموآ از آن نوع اجرای بی بند و باری برخوردار است که کمتر کسی فکرش را می‌کرد که او قادر به انجام آن باشد.

Movie Nation / راجر مور: 38

حداقل موموآ سرگرم کننده است. یکی برایش کمدی پیدا کند. او ساختار جو مانگانیلو را دارد و آنقدر استعداد کمدی دارد که نیاز نباشد نقش یک موتور سوار، یک وحشی یا یک موجود دریایی را بازی کند.

CNN / برایان لوری: 30

این منظره عجیب و غریب از کارگردان بازی‌های گرسنگی، فرانسیس لارنس، که بیشتر به عنوان وسیله‌ای برای جیسون موموآ شناخته می‌شود، جلوه‌های ویژه زیادی را در جستجوی یک داستان ارائه می‌کند.

The New York Times / گلن کنی: 20

به طور کلی، این فیلم به طرز قابل توجهی عبوس، منطقی، درهم و برهم و غیر جذاب است.

کلام آخر

مدت زمان فیلم سرزمین خواب

فیلم سرزمین خواب یکی از آثار سال 2022 با ژانر ماجراجویی و درام است که نقدهای متفاوتی از منتقدان و طرفداران دریافت کرد. اگر به فیلم‌های فانتزی و ماجراجویی علاقه‌مند هستید، سریعاً به دانلود فیلم Slumberland 2022 بپردازید و از تماشای آن لذت ببرید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو