معرفی سریال عطر عشق | داستان، بازیگران و نمرات

معرفی سریال عطر عشق | داستان، بازیگران و نمرات


منبع: پلازا

3

1402/8/5

21:22


معرفی سریال عطر عشق | داستان، بازیگران و نمرات

سریال عطر عشق، یکی از محبوب‌ترین مجموعه‌های تلویزیونی کشور ترکیه محسوب می‌شود که مابین سال‌های 2018 و 2019 بر روی آنتن رفت. در ادامه مقاله با ما همراه باشید تا به معرفی و بررسی سریال ترکی عطر عشق بپردازیم.

در سال 2018 بود که سریال ترکی عطر عشق توسط کمپانی Gold Film به همراهی Gold Yapim تولید شد. این سریال عاشقانه و جذاب در همان ابتدای کار خود با استقبال بی‌نظیری از سوی بینندگان مواجه شد. بازیگران مشهور بسیاری در این سریال ترکی به ایفای نقش پرداخته‌اند که از جمله آن‌ها می‌توان به جان یامان و دیمت اوزدمیر اشاره کرد.

جالب است بدانید که این دو بازیگر اصلی سریال Erkenci Kuş پس از ایفای نقش در این سریال، در دنیای واقعی نیز عاشق یکدیگر شدند و قصد ازدواج داشتند. کارگردانی سریال محبوب و کمدی عطر عشق را کاگری بایراک برعهده داشته است، البته آی‌تک چیچک نیز در تولید 15 قسمت از این سریال نقش داشته است. خالی از لطف نیست بدانید که فیلم‌نامه‌نویس این سریال ترکی نیز مریچ آچمی بوده است.

در مورد زمان پخش سریال عطر عشق ترکی باید گفت که این سریال دیدنی و جذاب ابتدا در تاریخ 26 ژوئن 2018 معادل 5 تیر 1397، در کشور ترکیه بر روی آنتن رفت. اما پخش بین‌المللی این سریال جذاب ترکی بر بستر اینترنت در سال 2020 رقم خورد. تعداد قسمت‌های سریال عطر عشق، 51 اپیزود، می‌باشد. مدت زمان پخش هر قسمت سریال Erkenci Kuş نیز در حدود 120 دقیقه می‌باشد. ژانر سریال Erkenci Kuş، کمدی و عاشقانه است. به این نکته توجه داشته باشید که پخش این سریال در سال 2019 به پایان خود رسیده است. در ادامه این مقاله از پلازا با ما همراه باشید تا به بررسی خلاصه داستان این سریال ترکی عاشقانه بپردازیم.است.

فهرست مطالب:

داستان سریال ترکی عطر عشق

سریال Erkenci Kuş

سریال ترکی عطر عشق از یک داستان کمدی و عاشقانه جذاب بهره می‌برد. داستان این سریال حول زندگی دختری به نام صنم آیدین روایت شده است. صنم آیدین دختر جوانی است که آرزو دارد روزی نویسنده مشهور و توانایی شود اما او فعلا در خواروبار فروشی پدرش مشغول به کار شده است. صنم به دلیل شخصیت خاصی که دارد، نمی‌تواند بیش از مدتی در یک شغل ثابت دوام بیاورد. به همین دلیل پدر و مادرش او را مجبور به پیدا کردن شغلی ثابت می‌کنند و در صورتی که صنم موفق به یافتن شغلی ثابت نشود باید با مردی به نام زبرجت ازدواج کند. خواهر صنم، لیلا، در یک شرکت تبلیغاتی بزرگ مشغول به کار است. مالک این شرکت تبلیغاتی، عزیز دیویت، نیز تصمیم دارد تا اداره‌ی امور شرکت را به دو پسر خود، جان و امره، بسپارد و خود برای استراحت به خارج از کشور برود.

به این ترتیب جان بر روی کار آمده و اداره امورات شرکت خانوادگی خود را برعهده می‌گیرد. از سوی دیگر صنم نیز برای فرار از ازدواج با مردی که هیچ علاقه‌ای با او ندارد، از خواهرش می‌خواهد تا در شرکت خود کاری برای او پیدا کند. سرانجام صنم به واسطه خواهر خود شغلی در این شرکت پیدا می‌کند. در این میان است که برخورد صنم با جان باعث ایجاد احساساتی میان آن دو می‌شود. این دو با گذر زمان درگیر رابطه احساسی قدرتمندی با یکدیگر می‌شوند و علاقه خاصی به یکدیگر پیدا می‌کنند. سرانجام صنم و جان تصمیم به ازدواج می‌گیرند.

بازیگران سریال عطر عشق ترکی

در بخش‌های ابتدایی مقاله به معرفی سریال Erkenci Kuş پرداختیم. همانطور که اشاره کردیم هنرپیشه‌های مشهور و نامداری در این سریال ترکیه‌ای به ایفای نقش پرداخته‌اند. ما نیز قصد داریم تا در این بخش از مقاله به معرفی برخی از این بازیگران بپردازیم و بیوگرافی کوتاهی از هنرپیشه های سریال ترکی عطر عشق، در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

دیمت اوزدمیر؛ بازیگر زن اصلی سریال عطر عشق

بازیگران سریال عطر عشق ترکی

بازیگر جوان و خوش‌چهره ترکیه‌ای، دیمت اوزدمیر (Demet Özdemir) در تاریخ 26 فوریه 1992 معادل 7 اسفند ماه سال 1370 در استان قوجایلی ترکیه چشم به جهان گشود. جالب است بدانید که دیمت اوزدمیر علاوه بر بازیگری در زمینه رقص نیز بسیار فعال است. قد دیمت اوزدمیر در حدود 1 متر و 70 سانتی‌متر می‌باشد.

وی از همان دوران نوجوانی کار خود را به عنوان هنرپیشه شروع کرد. نقطه عطف کارنامه هنری دیمت اوزدمیر به سریال فانتزی و پرطرفدار Sana Bir Sir Verecegim برمی‌گردد که او را به شهرت رساند. وی در این سریال دیدنی هم‌بازی بازیگران مشهوری از جمله اکین کوچ، بوراک کان و سومیرا کوچ بود که باعث شد بیشتر از پیش دیده شود. این بازیگر جوان ترکی در زمینه خود بسیار پرکار محسوب می‌شود. از جمله مشهورترین آثاری که دیمت اوزدمیر در آن‌ها حضور داشته است می‌توان به سریال تاریخی Kurt Seyit ve Sura و فیلم‌های Tut Sözünü، Sen Kiminle Dans Ediyorsun و Ask Taktikleri اشاره کرد.

جان یامان؛ بازیگر مرد اصلی سریال عطر عشق

هنرپیشه های سریال ترکی عطر عشق

بازیگر خوش‌اندام و جذاب ترکیه‌ای، جان یامان (Can Yaman)، در تاریخ 8 نوامبر 1989 معادل 17 آبان 1368 در شهر استانبول ترکیه متولد شده است. جالب است بدانید که مخاطبین دنیای سینما به وی لقب جیسون موموآ ترکیه‌ای را داده‌اند! جان یامان از فیزیک بسیار فوق‌العاده‌ای برخوردار است؛ قد این بازیگر توانای ترک نیز در حدود 1 متر و 88 سانتی‌متر است. این دو عامل در کنار هم باعث شده تا وی به بازیگر مورد علاقه بسیاری از فیلم‌سازان کشور ترکیه تبدیل شود.

پدر وی کارمند گمرک و مادرش دفتردار بود. والدین وی زمانی که او تنها 5 سال داشت از یکدیگر جدا شدند و به این ترتیب جان یامان بیشتر دوران کودکی خود را در نزد مادربزرگش زندگی کرده است. جالب است بدانید که جان یامان در طول دوران تحصیل خود دانش‌آموز بی‌نظیری بوده است. پس از فارغ‌التحصیلی وی در یک روزنامه به فعالیت پرداخت اما در نهایت این شغل را برای ورود به دنیای بازیگری ترک کرد. اولین تجربه بازیگری جان یامان در مقابل دوربین به سریال Gönül Isleri در سال 2014 برمی‌گردد. پس از آن در سال 2017 بود که او با ایفای نقش در سریال Dolunay به شهرتی جهانی دست پیدا کرد. جالب است بدانید که جان یامان علاوه بر بازیگری در حرفه مدلینگ نیز بسیار فعال است و با مجموعه‌های ایتالیایی و ترکیه‌ای بسیاری در این زمینه همکاری دارد.

اوزنور سرچلر؛ هنرپیشه سریال ترکی عطر عشق

داستان سریال ترکی عطر عشق

بازیگر خوش‌چهره و مشهور ترکیه‌ای، اوزنور سرچلر (Öznur Serçeler)، در تاریخ 10 اکتبر 1987 معادل 18 مهر 1366 در شهر کایسری ترکیه دیده به جهان گشود. نکته قابل توجه در مورد این بازیگر توانای ترک این است که او برخلاف زمینه فعالیتی خود به عنوان بازیگر، در رشته موسیقی تحصیل کرده است. اوزنور سرچلر در سال 2001 تحصیلات خود در باب موسیقی را در دانشگاه مرسین شروع کرد و سرانجام نیز به چهره‌ای موفق در این رشته تحصیلی تبدیل شد. وی در سال 2007 در ارکستر جهانی جوانان حضور داشت و به اجراهایی در سراسر جهان پرداخت. همچنین وی علاوه بر بازیگری و موسیقی در حرفه مدلینگ نیز به فعالیت می‌پردازد. .وی در سال 2015 با ییگیت گوون ازدواج کرد. از جمله مشهورترین آثار اوزنور سرچلر می‌توان به مجموعه‌های تلویزیونی Shahmaran و Golden Boy اشاره کرد.

برات ینیلمز؛ هنرپیشه سریال Erkenci Kuş

خلاصه سریال ترکی عطر عشق

هنرپیشه مشهور و شناخته‌شده سینمای ترکیه، برات ینیلمز (Berat Yenilmez)، در تاریخ 5 اکتبر 1970 معادل 13 مهر 1349 در شهر آداپازاری ترکیه متولد شده است. وی یکی از شناخته‌شده‌ترین چهره‌های سینمای ترکیه محسوب می‌شود که برای سالیان متوالی، حضوری فعال و پررنگ در آثار سینمایی و تلویزیونی داشت. همچنین برات ینیلمز مابین سال‌های 2012 تا 2021 در دورهمی کمدی Seksenler حضوری درخشان داشت. آثار سینمایی و مجموعه‌های تلویزیونی بسیاری در کارنامه این بازیگر توانا به چشم می‌خورد که از جمله مشهورترین آن‌ها می‌توان به Daydreamer (2018) و Telling Tales (2015) اشاره کرد.

سایر هنرپیشگان سریال ترکی عطر عشق عبارتند از:

  • اوزلم توکاسلان (Özlem Tokaslan) در نقش موکیب
  • بیراند تونکا (Birand Tunca) در نقش امره دیویت
  • کیهان ارکان (Cihan Ercan) در نقش زبرجت
  • توگچه کومرال (Tugçe Kumral) در نقش درن
  • آنیل چلیک (Anil Çelik) در نقش جی جی
  • سیبل سیس‌من (Sibel Sisman) در نقش گولیز
  • کرن تاسکی (Ceren Tasci) در نقش آیهان

نقد و بررسی سریال عطر عشق

دانلود سریال Erkenci Kuş

تا به این بخش از مقاله به معرفی و بررسی سریال ترکی عطر عشق پرداختیم. در ادامه متن نیز با ما همراه باشید تا به نقد این سریال ترکی جذاب و دیدنی بپردازیم. همچنین در این بخش به بررسی نمرات سریال ترکی عطر عشق خواهیم پرداخت.

سریال ترکی عطر عشق یکی از محبوب‌ترین مجموعه‌های تلویزیونی این کشور است که طی سالیان اخیر تولید و پخش شده است. سریال ترکی Erkenci Kuş با داستان جذاب و عاشقانه خود خیلی سریع میان بینندگان و دنبال‌کنندگان دنیای فیلم و سریال محبوبیت پیدا کرد. همچنین حضور بازیگران مشهور و محبوب ترکی در این سریال نیز باعث شد تا محبوبیت دو چندانی میان مردم پیدا کند. همانطور که اشاره کردیم این سریال در 51 قسمت و مابین سال‌های 2018 تا 2019 بر روی آنتن رفت.

اگر شما نیز از دنبال‌کنندگان آثار سینمای ترکیه هستید، بی‌شک شاهد پیشرفت محسوس صنعت سینمای این کشور بوده‌اید. سریال ترکی عطر عشق نیز یکی دیگر از محصولات با کیفیت سینمای ترکیه است که تماشای آن را به همه شما عزیزان پیشنهاد می‌کنیم. کافی‌ست تنها به تماشای چند قسمت ابتدایی این سریال جذاب و عاشقانه بپردازید تا غرق داستان بی‌نظیر آن شوید و پیوسته این سریال ترکی را دنبال کنید. اگر شما نیز هنوز سریال ترکی عطر عشق را تماشا نکرده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم هرچه زودتر نسبت به دانلود سریال Erkenci Kuş اقدام کنید و از تماشای این سریال عاشقانه و کمدی در کنار دوستان خود لذت ببرید.

در مورد نمرات سریال عطر عشق نیز باید اشاره کنیم که نمره‌اش در IMDb امتیاز 7.4 از 10 است. این سریال جذاب ترکی در سایت معتبر ای‌ام‌دی‌بی از سوی بیش از نه هزار نفر امتیازدهی شده است و با این وجود نمره قابل قبولی را به خود اختصاص داده است که نشان از کیفیت بسیار بالای داستان و تولید آن دارد.

سخن پایانی

ژانر سریال Erkenci Kuş

در این مقاله از پلازا به معرفی و بررسی سریال ترکی عطر عشق پرداختیم. سپس به خلاصه سریال ترکی عطر عشق، هنرپیشگان، نمرات و تاریخ پخش این سریال ترکی اشاره کردیم. همچنین در طول متن به بسیاری از سوالات رایج شما عزیزان، از قبیل بازیگران سریال Erkenci Kuş چه کسانی هستند؟ ژانر سریال عطر عشق چیست؟ تعداد قسمت های سریال عطر عشق چقدر است؟ و … پاسخ دادیم. در نهایت نیز به بررسی نقد سریال Erkenci Kuş پرداختیم.

سریال عطر عشق با داستان بی‌نظیر و جذاب خود به راحتی می‌تواند شما را در دنیای خود غرق کند. پیشنهاد می‌کنیم که تماشای این سریال عاشقانه و کمدی را از دست ندهید، چرا که بی‌شک شما را برای ساعت‌ها سرگرم خواهد کرد. باید با داستان این سریال دیدنی همراه شویم تا ببینیم سرنوشت صنم چه خواهد شد؟! آیا احساس و علاقه‌ای که میان صنم و جان ایجاد شده است، مسیر زندگی آن دو را تغییر خواهد داد؟! سریال ترکی عطر عشق بسیاری از منتقدان سینمایی را وادار به تحسین کرد و جایگاه خاصی در میان سریال‌هایی که اخیراً در این کشور تولید شده‌اند، پیدا کرده است. ضمن تشکر از همراهی شما در طول مقاله، لطفاً نظرات و نقدهای خود در مورد سریال ترکی عطر عشق را با دیگر اعضاء پلازا در میان بگذارید. امیدواریم که این مطلب برای شما عزیزان مفید بوده باشد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو