طرز تهیه سالاد الویه با کالباس و ذرت مجلسی و راحت برای ۴ نفر

منبع: جدول یاب

6

1402/6/9

13:44


سالاد الویه با کالباس طعم و مزه بسیار خوبی دارد و شما دیگر نیازی به مرغ ندارید و خیلی راحت می توانید این سالاد جذاب و محبوب بین ما ایرانی ها را آماده کنید. این سالاد الویه خیلی راحت تهیه می شود و شما می توانید برای مهمانی ها و تولد ها این سالاد خوشمزه …

طرز تهیه سالاد الویه با کالباس

سالاد الویه با کالباس طعم و مزه بسیار خوبی دارد و شما دیگر نیازی به مرغ ندارید و خیلی راحت می توانید این سالاد جذاب و محبوب بین ما ایرانی ها را آماده کنید. این سالاد الویه خیلی راحت تهیه می شود و شما می توانید برای مهمانی ها و تولد ها این سالاد خوشمزه را آماده کنید. شما می توانید به دلخواه از سبزیجات یا صیفی جات مختلف اضافه کنید و یک غذای شیک و مجلسی برای مهماین ها خود آماده کنید. امروز در جدول یاب طرز تهیه سالاد الویه کالباس را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

سیب زمینی ۳ عدد
کالباس ۳۰۰ گرم
هویج ۱ عدد
تخم مرغ ۲ عدد
خیارشور ۱۰ عدد
ذرت ۱/۲ پیمانه
نخود فرنگی ۱/۲ پیمانه

مواد لازم برای تهیه سس

سس مایونز ۴ ق غذا خوری
لیموترش تازه ۱ عدد
ماست ۱ ق غذا خوری
خردل ۱ ق چای خوری
جعفری ۲ ق غذا خوری
نمک، فلفل سیاه به مقدار لازم

طرز تهیه سالاد الویه با کالباس

مرحله اول: پخت سیب زمینی و هویج

ابتدا باید سیب زمینی ها را بشورید و به همراه کمی آب بگذارید تا پخته شود و نرم شود و بعد هویج را نیز به صورت جداگانه بگذارید تا پخته شود و بعد از پخت سیب زمینی باید آن را آبکش کنید و بشورید پوست سیب زمینی را بگیرید و بعد هویچ را نیز پوست بگیرید. تخم مرغ را داخل آب قرار دهید و برای ۱۵ دقیقه زمان دهید تا کاملا تخم مرغ پخته شود.

مرحله دوم: خرد کردن مواد

در ادامه خیارشور ها را بشورید و نگینی ریز خرد کنید و جدا قرار دهید. سیب زمینی و هویج و تخم مرغ پخته شده را داخل یک کاسه بریزید و با کمک یک مشر یا گوشتکوب دستی بکوبید تا له شوند و یا می توانید رنده ریز یا درشت بزنید. کالباس را رنده یا به صورت مکعبی خرد کنید.

مرحله سوم: مخلوط کردن مواد

در ادامه باید نخود و خیارشور و ذرت پخته شده را به مواد سیب زمینی و هویج اضافه کنید و هم بزنید، می توایند از نخود و ذرت کنسروی استفاده کنید و یا می توانید خودتان در خانه بخارپز کنید.

مرحله چهارم: تهیه سس

در ادامه برای تهیه سس باید مایونز و ماست و ادویه ها و سس خردل را باهم ترکیب کنید و بعد سبزی خرد شده را اضافه کنید و هم بزنید به همین راحتی سس الویه حاضر است.

مرحله پنجم: تهیه سالاد الویه

در ادامه باید سس تهیه شده را روی مواد بریزید و هم بزنید و سالاد تهیه شده را برای چند ساعت در یخچال قرار دهید تا خنک شود و اگر می خواهید به صورت قالبی این سالاد را تهیه کنید می توانید مواد را داخل یک قالب سیلیکونی یا پلاستیکی بریزید و بعد روی دیس دلخواه برگردانید. نوش جان

فوت و فن های دستور تهیه سالاد الویه با کالباس

  1. می توانید به دلخواه ۴ شاخه پیارچه به دلخواه داخل سس بریزید.
  2. اضافه کردن ماست هم از حجم سس کم می کند، هم مقداری مزه های سس رو بالانس می کند و تند و تیزی خردل رو کم می کند.
  3. می توانید از ژامبون گوشت یا مرغ به دلخواه استفاده کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو