هزینه ایمپلنت در آمریکا چقدر است ؟

منبع: نصرینو

3

1402/6/13

14:36


یکی از پرطرفدارترین خدمات دندانپزشکی در ایران و سایر کشورها درخواست ایمپلنت دندان است.

از آنجایی که هزینه ایمپلنت دندان به عوامل مختلفی بستگی دارد، می توان گفت که قیمت ها در بین کشورهای مختلف تا حدودی متفاوت است. در این مقاله به بررسی هزینه ایمپلنت در آمریکا می پردازیم.

هزینه ایمپلنت در آمریکا

طرح های بیمه درمانی در چندین کشور در سراسر جهان بسیاری از روش های دندانپزشکی از جمله ایمپلنت های دندانی را پوشش نمی دهد. در نتیجه مردم نسبت به قیمت خدمات دندانپزشکی آگاهی بیشتری پیدا می کنند.

هزینه ایمپلنت دندان بر اساس نرخ ثابتی تعیین نمی شود. به یاد داشته باشید که هزینه ایمپلنت دندان از بسیاری از روش های دندانپزشکی دیگر بیشتر است. روش کاشت هر دندان زمان مناسبی را می طلبد زیرا این جراحی مشکلات خاص خود را دارد. موارد زیر ممکن است به عنوان برخی از مهم ترین متغیرهایی که بر هزینه ایمپلنت در کشورهای مختلف تأثیر دارد اشاره کرد این موارد شامل: تعداد دندان های ترمیم شده، میزان سختی  جراحی، نوع ایمپلنت، تجهیزات و مواد مورد نیاز و تخصص دندانپزشک می باشد.

هزینه ایمپلنت در آمریکا مرحله به مرحله

همه ما می دانیم که پیدا کردن یک پزشک و مراجعه به آن برای یک معاینه جامع، گام های اولیه در هر درمانی است. قبل از شروع این درمان باید یک معاینه کامل داشته باشید و پزشک تصاویر مختلفی را برای کمک به شما ارائه می دهد. در آمریکا هزینه مشاوره بین 50 تا 300 دلار است، اما در ایران رایگان است.

از طرف دیگر، باید توجه داشت که در حالی که یک عکس opg در آمریکا 100 تا 250 دلار قیمت دارد، در ایران 100،000 تا 200،000 تومان است. در برخی شرایط، پزشک معالج برای ارزیابی نیاز به تصویر CBCT دارد که در آمریکا می تواند بین 150 تا 700 دلار هزینه داشته باشد. برای هر فک این مورد در ایران بین 600 تا 800 هزار تومان قیمت دارد.

هزینه ایمپلنت در آمریکا که شامل قیمت جراحی، پایه، اباتمنت و روکش می شود، معمولا بین 3000 تا 4500 دلار تخمین زده می شود. البته در صورت نیاز به پیوند استخوان، 300 تا 400 دلار اضافی دریافت می شود. در آمریکا، هزینه یک ایمپلنت کامل بسته به منطقه، تجهیزات پزشکی، تجربه پزشک و دندانپزشک، دسترسی به فناوری پیشرفته و سایر ملاحظات متفاوت است. در ایالات متحده، یک ایمپلنت کامل معمولا بین 20000 تا 45000 دلار هزینه دارد.

در ایران هزینه ایمپلنت کامل بین 6000 تا 10000 دلار است. کشورهای آمریکای مرکزی و جنوبی از لحاظ هزینه مقرون به صرفه ترین هستند. به عنوان مثال، هزینه ایمپلنت دندان در کلمبیا، مکزیک و کاستاریکا به ترتیب حدود 1000 دلار، 790 دلار و 750 دلار است. آمریکای شمالی و جنوبی وضعیتی مشابه اروپا دارند. می توانید باور کنید که این قیمت کمی بیش از حد است و باید مارک های ارزان قیمت ایمپلنت را انتخاب کنید، اما احتمال کمی وجود دارد که این ایمپلنت ها برای مدت طولانی دوام بیاورند. قیمت این ایمپلنت ها ممکن است بین 500 تا 1000 دلار باشد، اما هزینه پوشش ایمپلنت نیز به طور مستقل تعیین می شود.

با این حال، ممکن است استدلال شود که در حالی که هزینه بیشتری نسبت به بریج های دندانی دارد، ایمپلنت های دندانی به دلیل طول عمر طولانی و عدم نیاز به تعویض، قیمت آن ها را با ارزش تر می کند. اگر شهروند آمریکایی هستید و می توانید برای مدتی به ایران سفر کنید. بهتر است برای کاشت ایمپلنت به ایران برگردید زیرا هزینه عمل در آنجا هزینه کمتری دارد و هزینه سفر برای شما کمتر خواهد بود.

مقایسه ایمپلنت فوری در آمریکا

برای کوتاه تر شدن دوره درمان  در صورت امکان می توان از  ایمپلنت فوری استفاده کرد. در آمریکا، یک ایمپلنت فوری بین 5000 تا 8000 دلار هزینه دارد، اما ممکن است در ایران با قیمتی بین 9500000 تا 16500000 تومان خریداری کنید. ایران برای کاشت فوری به طور قابل توجهی ارزانتر از ایالات متحده است.

ایمپلنت فوری در آمریکا

کلام آخر

اگر بخواهیم یک تعمیم داشته باشیم، ایران برندهای باکیفیت زیادی دارد. از سوی دیگر، مطب های دندانپزشکی خاصی دارای تکنولوژی روز هستند، اما هزینه ایمپلنت دندان در ایران به مراتب کمتر از آمریکا است. بنابراین، ممکن است چنین استنباط شود که با توجه به گزینه مناسب، انجام این درمان در ایران بسیار ارزشمندتر از انجام آن در آمریکا است. زیرا هزینه به مراتب کمتر از آمریکا است و ممکن است از یک پزشک ماهر، یک کلینیک مدرن و یک برند معتبر بهره مند شوید.

ایران در سال 2022 بیش از 1میلیون بازدید کننده سلامت داشته است. این تعداد به وضوح موقعیت منحصر به فرد ایران را در میان کشورهای خاورمیانه برای جذب گردشگری سلامت نشان می دهد. هزاران نفر ایران را به عنوان مقصد خود برای مراقبت از دندان انتخاب کرده اند. علاوه بر هزینه مقرون به صرفه ایمپلنت دندان، امکانات عالی مرکز پزشکی و کار ماهرانه دندانپزشکان ایرانی بی‌تردید در جذب بازدیدکنندگان خارجی موفق بوده است. علاوه بر این، نباید از نظر دور داشت که هزینه های زندگی ایران به مراتب کمتر از سایر کشورهای مورد بحث در این مقاله است.

منبع » dental implant cost  ، قیمت ایمپلنت

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو