ایمپلنت دندان در جنت آباد

ایمپلنت دندان در جنت آباد


2

1402/8/16

10:08


ایمپلنت یکی از بهترین روش‌ها برای جایگزینی دندان‌های خراب و پوسیده هستند. اما از آنجایی که این کار با سلام افراد سروکار دارد، از حساسیت بالایی برخوردار است. به همین دلیل در این مطلب به این موضوع و معرفی یک مجموعه حرفه‌ای و باسابقه برای ایمپلنت دندان در جنت آباد تهران خواهیم پرداخت. معرفی ایمپلنت …

ایمپلنت یکی از بهترین روش‌ها برای جایگزینی دندان‌های خراب و پوسیده هستند. اما از آنجایی که این کار با سلام افراد سروکار دارد، از حساسیت بالایی برخوردار است. به همین دلیل در این مطلب به این موضوع و معرفی یک مجموعه حرفه‌ای و باسابقه برای ایمپلنت دندان در جنت آباد تهران خواهیم پرداخت.

C:\Users\rayangostar\Desktop\18.jpg

معرفی ایمپلنت دندان

ایمپلنت یک جراحی است که برای حمایت از پروتز دندان مانند تاج، بریج یا پروتز در استخوان فک قرار می‌گیرد. این یک راه حل طولانی مدت برای جایگزینی دندان‌های از دست رفته به حساب می‌آید که مزایای زیادی نسبت به روش‌های سنتی مانند پروتز یا بریج دارد.

خود ایمپلنت معمولاً از تیتانیوم ساخته می‌شود، ماده‌ای زیست‌سازگار که در فرایندی به نام osseointegration با استخوان ادغام می‌گردد. این بدان معنی است که ایمپلنت به بخشی از استخوان فک تبدیل می‌شود و پایه‌ای پایدار و مطمئن برای پروتز فراهم می‌کند.

روش کاشت آن شامل چندین مرحله است. ابتدا دندانپزشک سلامت دهان و دندان بیمار را ارزیابی می‌کند و تعیین می‌کند که آیا آنها کاندید مناسبی برای این عمل هستند یا خیر، این شامل معاینه کامل دهان، لثه‌ها و استخوان فک و همچنین اشعه ایکس و سایر آزمایش‌های تصویربرداری می‌شود.

اگر به دنبال ایمپلنت دندان در جنت آباد هستید، کلینیک دندانپزشکی رابین یکی از بهترین انتخاب‌ها برای شما به حساب می‌آید. این مجموعه از بهترین متریال‌ها استفاده می‌کند و همچنین سابقه‌ای طولانی در حوزه دارد.

اگر بیمار برای این روش مناسب تشخیص داده شود، متخصص مربوطه ایمپلنت را در استخوان فک قرار می‌دهد. این کار تحت بی‌حسی موضعی انجام می‌شود و شامل ایجاد برشی در بافت لثه برای نمایان شدن استخوان فک می‌شود. سپس یک سوراخ کوچک در استخوان ایجاد می‌شود و implant در این سوراخ قرار می‌گیرد. سپس بافت لثه بخیه می‌شود.

فراینده یک پارچه شدن implant با استخوان

طی چند ماه آینده، ایمپلنت در فرایندی به نام osseointegration با استخوان یکپارچه خواهد شد. در این مدت، ممکن است به بیمار یک پروتز موقت برای جایگزینی دندان‌های از دست رفته تعبیه شود.

هنگامی که ایمپلنت به طور کامل با استخوان یکپارچه شد، متخصص یک اباتمنت را به ایمپلنت متصل می‌کند. این یک رابط کوچک است که از بالای خط لثه بیرون زده و پروتز را می‌توان روی آن وصل کرد. در نهایت خود پروتز به اباتمنت متصل می‌شود. بسته به تعداد دندان‌های از دست رفته و محل آنها در دهان، این ممکن است تاج، بریج یا پروتز باشد.

این کار مزایای زیادی نسبت به روش‌های سنتی جایگزینی دارد. آنها پایدارتر و ایمن‌تر هستند و جویدن و توانایی صحبت کردن با آن‌ها راحت‌تر است. همچنین طبیعی‌تر به نظر می‌رسند و احساس می‌کنند و می‌توانند اعتمادبه‌نفس و کیفیت کلی زندگی بیمار را بهبود بخشند.

با این حال، این روش برای همه مناسب نیست. آنها به مقدار مشخصی از استخوان فک سالم برای حمایت از ایمپلنت نیاز دارند و بیمارانی که شرایط پزشکی خاصی دارند ممکن است کاندیدای مناسبی نباشند. برای تعیین اینکه آیا ایمپلنت برای شما مناسب است یا خیر، با یک دندانپزشک یا جراح متخصص دهان مشورت کنید.

C:\Users\rayangostar\Desktop\19.jpg

مزیت‌های ایمپلنت دندان

کاشت ایمپلنت یکی از بهترین روش‌ها برای ترمیم دندان به حساب می‌آید و مزیت‌های زیادی نسبت به سایر روش‌ها دارد. در این بخش به بررسی مزیت‌های آن می‌پردازیم.

ثبات و امنیت

ایمپلنت‌ها پایه‌ای پایدار و مطمئن برای پروتزهایی مانند تاج، بریج یا پروتز ایجاد می‌کنند. تصور کنید می‌خواهید یک قلعه شنی بر روی یک پایه لرزان بسازید. خیلی خوب کار نمی‌کند، درست است؟ ایمپلنتها مانند پایه‌های محکم یک قلعه شنی هستند و تضمین می‌کنند که پروتز شما در جای خود باقی بماند و تکان نخورد.

البته این موضوع به کارکشته بودن و باتجربه بودن متخصصی که کاشت را برای شما انجام می‌دهد نیز، بستگی دارد. به همین دلیل باید در انتخاب کلینیک برای انجام این کار دقت کنید. یکی از بهترین گزینه‌ها برای ایمپلنت دندان در جنت آباد مجموعه رابین است که کادری حرفه‌ای، بادانش و باتجربه دارد.

بهبود توانایی جویدن

از دست دادن دندان‌ها می‌تواند جویدن و خوردن برخی غذاها را دشوار کند. با این روش می‌توانید بدون نگرانی از ناراحتی یا خجالت از تمام غذاهای مورد علاقه خود لذت ببرید. استحکام، دوام و پایداری این روش باعث می‌شود، بتوانید با خیالی آسوده از خوردن غذاهای مختلف لذت ببرید.

بهبود گفتار

از دست دادن دندان‌ها می‌تواند بر گفتار شما تأثیر بگذارد و باعث شود نتوانید به خوبی برخی کلمات را به زبان بیاورید یا زمزمه کنید. ایمپلنتهای می‌توانند با ایجاد پایه‌ای پایدار به زبان و لب‌ها در هنگام صحبت کردن کمک کنند. مثل این است که یک پایه میکروفون برای ثابت نگه داشتن میکروفون در حین آواز خواندن یا صحبت کردن داشته باشید.

ظاهر و احساس طبیعی

همچنین آن‌ها طوری طراحی شده‌اند که شبیه دندان‌های طبیعی به نظر برسند. آنها به صورت سفارشی ساخته شده‌اند تا با رنگ، شکل و اندازه دندان‌های موجود شما مطابقت داشته باشند، بنابراین هیچ کس نمی‌تواند تفاوت را تشخیص دهد.

البته این موضوع به کیفیت کار مجموعه‌ای که در آن کاشت ایمپلنت دندان را انجام داده‌اید نیز اهمیت دارد. اگر به دنبال یک مجموعه مطمئن و قابل اعتماد برای ایمپلنت دندان در جنت آباد هستید، پیشنهاد ما به شما کلینیک رابین است.

افزایش اعتمادبه‌نفس

از دست دادن دندان‌ها می‌تواند حسی بدی به خود فرد بدهد و باعث شود احساس خوبی نداشته باشد. با این روش شخص می‌تواند اعتمادبه‌نفس خود را بازیابید و دوباره به راحتی در هر جمعی لبخند بزند. اعتمادبه‌نفس تأثیر بسیار زیادی در روابط انسان‌ها دارد. به همین دلیل کاهش آن می‌تواند تأثیر منفی در روابط اجتماعی شما بگذارد.

راه حل طولانی مدت

این روش یک راه حل طولانی مدت برای دندان‌های از دست رفته به حساب می‌آید. آنها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که با مراقبت و نگهداری مناسب برای سالیان متمادی دوام بیاورند و آنها را به سرمایه گذاری ارزشمندی در سلامت دهان و دندان شما تبدیل کند. از آن جایی که هزینه‌های درمانی در این حوزه کمی بالا است، افراد نمی‌توانند به طور مرتب به کلینیک‌ها مراجعه نمایند و به همین دلیل بهتر است روش را انتخاب کنند که مدتی طولانی آن‌ها را از مراجعه به کلینیک‌ها بی‌نیاز کند.

حفظ استخوان فک

زمانی که دندان‌ها از بین رفته باشند، استخوان فک می‌تواند به مرور زمان شروع به زوال کند. ایمپلنتها با ایجاد تحریک و پشتیبانی به حفظ استخوان فک کمک می‌کنند و از تحلیل بیشتر آن جلوگیری می‌شود. به این ترتیب شما با این کار به سلامت فک و دهان خود نیز کمک کرده‌اید. پس سعی کنید پیش از این که آسیب جدی به فک و دهان شما وارد شود، پیش یک متخصص بروید.

در صورتی که متخصص تشخیص داد نیاز به کاشت ایمپلنت دارید، حتماً سراغ مجموعه‌ای بروید که در آن بهداشت کاملاً رعایت شود. همچنین شخصی را برای کاشت انتخاب کنید که تجربه و تخصص کافی در این حوزه را داشته باشد. اگر می‌خواهید این کار را هم باکیفیت خوب و هم با قیمتی مناسب انجام دهید، به سراغ ایمپلنت دندان در جنت آباد بروید.

راحتی

بر خلاف پروتزهای مصنوعی که باید مرتباً برداشته و تمیز شوند، ایمپلنتها یک وسیله ثابت در دهان شما هستند. شما لازم نیست نگران بیرون آوردن یا تمیز کردن آنها به طور جداگانه باشید. می‌توانید آن‌ها را مانند مسواک بزنید. در واقع مراقبت کردن از آن‌ها دردسرهای زیادی ندارد، به همین دلیل راه کار بهتری نسبت به روش‌های سنتی به حساب می‌آید.

راحتی یکی از عواملی بسیار مهم در این زمینه به حساب می‌آید که باید حتماً آن را در نظر بگیرید، زیرا باید سال‌های سال از ایمپلنت کاشته شده استفاده نمایید. باید دقت زیادی در تعیین محل کاشت شود تا ایمپلنت در جای درست خود قرار گیرد.

بهبود سلامت دهان

ایمپلنتها می‌توانند با جلوگیری از گسترش باکتری‌ها و عفونت به بهبود سلامت کلی دهان شما کمک کنند. آنها همچنین با کمک به شما در مسواک زدن و نخ دندان کشیدن مؤثرتر، حفظ بهداشت دهان را آسان‌تر می‌کنند. این یک برتری مهم این روش نسبت به دیگر روش‌های سنتی است.

در مجموع، ایمپلنت مزایای زیادی نسبت به روش‌های سنتی دارد. آنها ثبات و امنیت را فراهم می‌کنند، توانایی جویدن و گفتار را بهبود می‌بخشند، ظاهر و احساس طبیعی دارند، اعتمادبه‌نفس را بهبود می‌بخشند، راه حلی طولانی مدت هستند، استخوان فک را حفظ می‌کنند و باعث بهبود سلامت دهان شما می‌شوند. انجام ایمپلنت دندان در جنت آباد یکی از بهترین انتخاب‌ها برای افراد ساکن تهران است.

C:\Users\rayangostar\Desktop\20.jpg

نکات مهم پیش از ایمپلنت

قبل از کاشت ایمپلنت، چندین نکته مهم وجود دارد که بیمار باید در نظر بگیرد. توجه به آن‌ها برای حفظ سلامتی فرد و رسیدن به نتیجه دلخواه پس از کاشت اهمیت زیادی دارد. در این بخش به تفصیل به بررسی هر یک از این نکات می‌پردازیم.

سلامت کلی دهان

قبل از انجام ایمپلنت، معاینه کامل برای تعیین سلامت کلی دندان‌ها و لثه‌های بیمار بسیار مهم است. این معاینه شامل عکس برداری با اشعه ایکس برای ارزیابی وضعیت استخوان فک و همچنین معاینه بصری دندان‌ها و لثه‌ها خواهد بود.

اگر علائمی از بیماری لثه یا پوسیدگی وجود داشته باشد، قبل از کاشت باید به این مسائل رسیدگی شود. این ممکن است شامل تمیز کردن و جرم گیری و همچنین پر کردن هر گونه حفره یا برداشتن دندان‌های آسیب دیده باشد. کلینیک رابین برای کاشت ایمپلنت دندان در جنت آباد یکی از بهترین انتخاب‌های برای این کار به حساب می‌آید. زیرا همه این فرایندها را با حساسیت و دقت زیادی انجام می‌دهند.

نوع ایمپلنت و مواد مورد استفاده

انواع مختلفی از ایمپلنت موجود است، از جمله اندوستال، زیر پریوستال و زیگوماتیک، نوع ایمپلنت مورد استفاده به نیازهای فردی بیمار و وضعیت استخوان فک او بستگی دارد. مواد مورد استفاده برای ایمپلنت نیز یک نکته مهم است. بیشتر ایمپلنتها از تیتانیوم ساخته می‌شوند که ماده‌ای قوی و بادوام به حساب می‌آید.

با این حال، ایمپلنت‌های سرامیکی و زیرکونیا نیز موجود هستند که ممکن است برای بیمارانی که به فلز حساسیت یا آلرژی دارند مناسب‌تر باشند. باید تست‌های لازم پیش از کاشت گرفته شود تا مشخص گردد برای بیمار چه متریالی مناسب‌تر است.

هزینه روش

هزینه کاشت دندان بسته به عوامل مختلفی از جمله نوع ایمپلنت مورد استفاده، مواد مورد استفاده و پیچیدگی عمل می‌تواند متفاوت باشد. به طور کلی، این روش گران‌تر از سایر گزینه‌های جایگزین مانند پروتز یا بریج بوده، اما بسیار بادوام‌تر و کاربردی‌تر است.

اگر به دنبال این هستید که بدون کاهش کیفیت این عمل را با قیمتی مناسب انجام دهید، پیشنهاد ما به شما مراجعه به مجموعه رابین برای ایمپلنت دندان در جنت آباد است. این دندان پزشکی از بهترین متریال‌ها استفاده می‌کند و با توجه به کیفیت فوق‌العاده کار آن‌ها قیمتی بسیار مناسب دارند.

نگهداری و مراقبت

پس از کاشت ایمپلنت، رعایت بهداشت دهان و دندان برای جلوگیری از عفونت و سایر عوارض برای بیماران مهم است. این شامل مسواک زدن و استفاده منظم از نخ دندان و همچنین مراجعه به متخصص برای معاینات و تمیز کردن منظم می‌شود.

بیماران همچنین باید از مشکلات احتمالی ایمپلنت خود مانند شل شدن یا ناراحتی آگاه باشند و در صورت بروز هرگونه مشکل باید با دندانپزشک خود تماس بگیرند.

C:\Users\rayangostar\Desktop\21.jpg

تکنیک‌های مختلف پیوند استخوان دندان

پیوند استخوان یک روش متداول است که در جراحی ایمپلنت دندان برای پشتیبانی از ایمپلنت و تقویت رشد استخوان استفاده می‌شود. انواع مختلفی از این تکنیک وجود دارد که می‌توان از آنها استفاده کرد. در این بخش روش‌های مختلف آن را بررسی می‌کنیم.

اتوگرافت

اتوگرافت شامل برداشتن استخوان از قسمت دیگری از بدن بیمار مانند لگن یا فک و پیوند آن به محلی که ایمپلنت در آن قرار می‌گیرد، می‌شود. این استاندارد طلایی برای پیوند استخوان در نظر گرفته می‌شود زیرا بیشترین سازگاری را با بدن بیمار دارد و کمترین خطر رد پیوند را دارد. با این حال، به یک محل جراحی اضافی نیاز دارد و می‌تواند تهاجمی‌تر از سایر تکنیک‌ها باشد.

آلوگرافت

آلوگرافت شامل استفاده از استخوان اهداکننده، معمولاً از بانک بافت است. استخوان استریل شده و پردازش می‌شود تا سلول‌های زنده از بین برود تا خطر رد شدن کاهش یابد. این روش نسبت به اتوگرافت کمتر تهاجمی است و نیازی به محل جراحی اضافی ندارد. با این حال، خطر عفونت یا پس زدن در مقایسه با اتوگرافت کمی بیشتر خواهد بود.

زنوگرافت

زنوگرافت شامل استفاده از استخوان حیوان، به طور معمول گاو است. استخوان برای حذف هر گونه سلول زنده پردازش می‌شود و برای کاهش خطر عفونت استریل می‌گردد. این روش نسبت به اتوگرافت کمتر تهاجمی است و نیازی به محل جراحی اضافی ندارد. با این حال، خطر عفونت یا پس زدن در مقایسه با اتوگرافت و آلوگرافت کمی بیشتر است.

هر تکنیک پیوند استخوان مزایا و معایب خاص خود را دارد و انتخاب روش به نیازها و شرایط فردی بیمار بستگی دارد. برای بیماران مهم است که گزینه‌های خود را با دندانپزشک خود در میان بگذارند و روشی را انتخاب کنند که برای شرایط خاص آنها ایمن و مؤثر باشد.

با انجام ایمپلنت دندان در جنت آباد و انتخاب مجموعه رابین، دندانپزشک متخصص روش مناسب شما را باتوجه به شرایط خاص خودتان انتخاب خواهند کرد. به همین دلیل می‌توانید برای انجام کاشت دندان با خیال راحت به آن‌ها مراجعه نمایید.

جمع بندی

یکی از مهم‌ترین اعضای بدن، دندان‌ها هستند که این روزها افراد اهمیت بیشتری به آنها می‌دهند. در صورت نیاز به یک دندانپزشک لازم است که یک مجموعه معتبر را انتخاب کرد تا متخصصین باتجربه با کمال آرامش نیازهای شما را برطرف کنند. ما در این مطلب سعی کردیم اطلاعات مفیدی در مورد ایمپلنت دندان در جنت آباد در اختیار شما قرار دهیم و شما را با مجموعه رابین آشنا کنیم.

 

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو