هر واحد کامپوزیت چند دندان است

هر واحد کامپوزیت چند دندان است


منبع: ردمگ

2

1402/6/13

16:12


هر واحد کامپوزیت چند دندان است؟ دندان‌ها نقش مهمی در زندگی روزمره ما دارند و به ما اجازه می‌دهند غذا

هر واحد کامپوزیت چند دندان است؟ دندان‌ها نقش مهمی در زندگی روزمره ما دارند و به ما اجازه می‌دهند غذا بخوریم، واضح صحبت کنیم و سلامت کلی خود را حفظ کنیم.

اما آیا تا به حال فکر کرده‌اید که چگونه آنها دسته بندی و شمارش می‌شوند؟ امروزه سلامت دندان‌ها برای ما بسیار مهم است زیرا با داشتن دندان‌های سالم، دهان و بدن سالمی نیز خواهیم داشت.

یکی از مهم ترین راه‌های  مناسب برای ترمیم دندان‌های از بین رفته کامپوزیت دندان است زیرا این روش یک روش بروز و بر گرفته از اخرین تکنولوژی‌های روز دنیا است که مورد استفاده عموم قرار گرفته است.

با سوال هر واحد کامپوزیت چند دندان است ؟ با ادامه مطلب با ما همراه باشید.

هر واحد کامپوزیت چند دندان است

هر واحد کامپوزیت دندان چند دندان است؟

وقتی صحبت از سلامت دندان می‌شود، درک ترکیب و ساختار دندان‌های ما ضروری است. همه ما می‌دانیم که انواع مختلفی از دندان‌ها در دهان ما وجود دارد، اما آیا تا به حال فکر کرده‌اید که در هر واحد کامپوزیت چند دندان است؟

قبل از اینکه به بررسی تعداد دندان‌ها در هر واحد کامپوزیت بپردازیم، ابتدا با سه نوع اصلی دندان‌ها آشنا می‌شویم:

دندان‌های ثنایا، نیش و مولر. دندان‌های ثنایا در قسمت جلو قرار دارند و به ما کمک می‌کنند تا غذا را گاز بگیریم.

نیش‌ها نوک تیز هستند و به پاره شدن غذا کمک می‌کنند. مولرها به سمت پشت قرار می‌گیرند و به خرد کردن غذا برای هضم کمک می‌کنند.

اکنون که انواع مختلف دندان‌ها را شناختیم، بیایید در مورد یک واحد کامپوزیت دندان توضیح دهیم.

در تصویر زیر می توانید یک واحد دندان را در عکس مشاهده کنید که دقیقا با موضوع هر واحد کامپوزیت دندان و هر واحد دندان آشنا شوید.

هر واحد کامپوزیت چند دندان است

هر واحد کامپوزیت چند دندان است

هر واحد کامپوزیت یعنی چه؟

هر واحد کامپوزیت دندان یعنی هر یک دندانی که نیازمند انجام کامپوزیت دندان بر روی آن هستید به عنوان مثال :

شما ۱۰ دندان بالای خود را میخواهید کامپوزیت دندان انجام دهید، در این حالت له اصطلاح گفته می شود که ۱۰ واحد کامپوزیت دندان مورد نیاز است.

این بدان معنی است یک انسان بالف بصورت کلی دارای ۳۲ واحد دندان است که شامل تمام ۳۲ دندان دائمی می شود.

هر واحد کامپوزیت چند دندان است

قیمت هر واحد کامپوزیت دندان چقدر است؟

این سوال رایجی است که بسیاری از افراد در مورد درمان‌های دندانپزشکی با آن مواجه می‌شوند. هزینه هر واحد کامپوزیت بسته به عوامل متعددی مانند محل، تجربه دندانپزشک و پیچیدگی عمل می‌تواند متفاوت باشد.

به طور کلی قیمت هر واحد کامپوزیت دندان می‌تواند به عوامل مختلفی بستگی داشته باشد.

با این حال، مهم است که توجه داشته باشید که قیمت های ارائه شده، قیمت کلی است و قیمت‌ها ممکن است بسته به موقعیت خاص شما متفاوت باشد.

برخی از دندانپزشکان ممکن است بر اساس تخصص و شهرت خود هزینه‌ای کم و بیش دریافت کنند.

در ادامه لیست قیمت انواع کامپوزیت دندان آورده شده است :

برند کامپوزیت دندان قیمت کامپوزیت دندان
کامپوزیت شوفو ژاپن ۱.۰۰۰.۰۰۰ تومان
کامپوزیت سولافیل ۱.۵۰۰.۰۰۰ تومان
کامپوزیت ونیر زنیت ۲.۰۰۰.۰۰۰ تومان
توکویاما ژاپن ۲.۵۰۰.۰۰۰ تومان
کامپوزیت کاریزما ۳.۰۰۰.۰۰۰ تومان
کامپوزیت ips شیشه ای ۴.۰۰۰.۰۰۰ تومان
کامپوزیت دنتسپلای سیرونا ۴.۰۰۰.۰۰۰ تومان

جدول هزینه کامپوزیت برگرفته از این صفحه https://bia2safa.net/goto/web/url/3141371 می باشد.

قیمت کامپوزیت دندان جلو

قیمت کامپوزیت دندان جلو بیشتر است و هزینه کامپوزیت دندان جلو ۱۴۰۲ قیمت هر واحد از ۲.۲۰۰.۰۰۰ تا ۴.۵۰۰.۰۰۰ است. کامپوزیت دندان جلو از بهترین نوع کامپوزیت ونیر است.

کامپوزیت دندان جلو به دلیل اینکه از متریال و مواد بهتری ساخته می شود معمولا قیمت بیشتری دارد. قیمت کامپوزیت دندان جلو از ۳.۰۰۰.۰۰۰ تا ۴.۰۰۰.۰۰۰ میلیون تومان می باشد.

همچنین قابل ذکر است که پوشش بیمه‌ای ممکن است در تعیین هزینه نهایی نقش داشته باشد.

طرح‌های بیمه دندانپزشکی معمولاً بخشی از روش‌های ترمیمی مانند پر کردن کامپوزیت را پوشش می‌دهند، اما باید با ارائه دهنده خود مشورت کنید تا تعیین کنید که چه درصدی را پوشش می‌دهند.

هنگام بحث در مورد قیمت‌ها با دندانپزشک خود، مطمئن شوید که آیا هزینه‌های اضافی مانند بیهوشی یا اشعه ایکس وجود دارد یا خیر.

کامپوزیت دندان یا لمینت دندان ؟

اگر بدنبال درمان بهتر و باکیفیت تری نسبت به کامپوزیت دندان هستید ما به شما لمینت دندان را پیشنهاد میکنیم.

قیمت لمینت دندان نسبت به کامپوزیت بیشتر است اما دارای کیفیت و طول عمر بیشتری میباشد که باعث شده لمینت دندان قیمت بیشتری داشته باشد.

امروزه لمینت دندان به دلیل کیفیت ، زیبایی و طول عمر بیشتری که دارد پرطرفدارتر از کامپوزیت دندان می باشد و معمولا افراد معروف و سلبریتی ها از لمینت دندان طرح لبخند استفاده می کنند.

اما کامپوزیت دندان طول درمان کمتری دارد و معمولا در یک جلسه درمانی انجام می شود اما لمینت دندان به دلیل اینکه باید در لابراتوار ساخته شود معمولا ۱۰ روز تا ۳ هفته زمان میبرد.

همچنین برای مشاهده قیمت لمینت دندان در سال ۱۴۰۲ می توانید به لینک زیر مراجعه کنید.

https://bia2safa.net/goto/web/url/2752249

همیشه بهتر است قبل از تصمیم گیری، درک روشنی از تمام هزینه‌های مرتبط با درمان خود داشته باشید.

قیمت هر واحد کامپوزیت دندان بسته به عوامل مختلفی مانند محل، تخصص دندانپزشک و پیچیدگی عمل متفاوت است.

بسیار مهم است که از قبل درباره جزئیات قیمت با دندانپزشک خود صحبت کنید و جنبه‌های دیگر مانند پوشش بیمه و کیفیت کلی را هنگام تصمیم گیری در مورد درمان‌های ترمیمی دندان در نظر بگیرید.

جمع بندی

هر واحد کامپوزیت چند دندان است؟  کامپوزیت دندان یک ماده همه کاره است که در دندانپزشکی برای ترمیم و بهبود ظاهر دندان ها استفاده می شود.

از مخلوطی از رزین و ذرات پرکننده تشکیل شده است که به آن استحکام و دوام می بخشد. جزء رزین معمولاً از نوعی پلاستیک به نام بیس فنل A-glycidyl methacrylate (Bis-GMA) ساخته می شود، در حالی که ذرات پرکننده را می توان از موادی مانند شیشه یا سرامیک تهیه کرد.

یکی از مزایای اصلی کامپوزیت دندان، توانایی آن در تطابق با رنگ طبیعی دندان ها است که آن را به انتخابی ایده آل برای اهداف زیبایی تبدیل می کند.

برخلاف پرکننده‌های آمالگام که به رنگ نقره‌ای هستند و در برابر مینای دندان متمایز هستند، کامپوزیت‌ها را می‌توان سایه‌زنی کرد تا یکپارچه با دندان‌های اطراف ترکیب شود.

کامپوزیت دندان علاوه بر مزایای زیبایی شناختی، خاصیت چسبندگی عالی نیز دارد. این بدان معنی است که به طور ایمن با ساختار دندان متصل می شود و به تقویت نواحی ضعیف و جلوگیری از آسیب بیشتر کمک می کند.

یکی دیگر از مزایای کامپوزیت دندان این است که در مقایسه با سایر مواد ترمیم کننده مانند آمالگام یا طلا به حذف کمتر ساختار دندان سالم نیاز دارد.

این حفظ ساختار طبیعی دندان به حفظ سلامت کلی دهان کمک می کند.

کامپوزیت دندان راه حلی قابل اعتماد برای مسائل مختلف دندانی را به بیماران ارائه می دهد و در عین حال مزایای عملکردی و زیبایی را ارائه می دهد.

تطبیق پذیری آن آن را به یک ابزار ضروری در دندانپزشکی مدرن تبدیل می کند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو