بهترین قسمت از هر فصل سریال Breaking Bad

بهترین قسمت از هر فصل سریال Breaking Bad


منبع: گیمفا

2

1402/6/14

12:01


سریال Breaking Bad در پنج فصل خودش قسمت‌های بسیار خوبی داشته ولی بهترین قسمت از هر فصل کدام‌اند؟

بهترین قسمت از هر فصل سریال Breaking Bad

سریال Breaking Bad در پنج فصل خودش قسمت‌های بسیار خوبی داشته ولی بهترین قسمت از هر فصل کدام‌اند؟

سریال بریکینگ بد (Breaking Bad) یکی از بهترین و بزرگترین سریال‌های تاریخ به شمار می‌رود که در قالب پنج فصل ساخته شده و به بررسی سؤالی بنیادی درباره ماهیت انسان پرداخته است و اینکه چه چیزی باعث می‌شود تا یک مرد خوب به سمت تاریکی سوق پیدا کند؟ برایان کرانستون در سریال «بریکینگ بد» توانست نقش‌آفرینی درخشان و ماندگاری از خودش در نقش شخصیت اصلی داستان یعنی والتر وایت ارائه بدهد، کاراکتری که بیننده‌ها هم با او هم‌زاد پنداری کردند و هم از او متنفر شدند.

در نتیجه نویسندگی خارق‌العاده و درخشان وینس گیلیگان بود که سریال «بریکینگ بد» در تمام فصول خودش توانست چنین سطحی از کیفیت را حفظ کند. با اینکه پایان‌بندی سریال «بریکینگ بد» بی‌نقص بوده اما وینس گیلیگان با نسخه فرعی فوق‌العاده ال کامینو (El Camino) اثری سینمایی از سرویس آنلاین نتفلیکس و همچنین سریال پیش‌درآمد بهتره با ساول تماس بگیری (Better Call Saul) بر محوریت شخصیت سال گودمن با بازی باب اودنکرک توانست گوشه‌های مختلفی از این دنیای جذاب را برای مخاطبان و طرفداران به نمایش در بیاورد. در ادامه همراه با ما باشید تا به معرفی بهترین قسمت از هر کدام از فصل‌های سریال «بریکینگ بد» بپردازیم.

فصل اول: قسمت ۱ – Pilot

سریال Breaking Bad

ساخت قسمت پایلوت یا آزمایشی خوب کار چندان آسانی نیست و در طی یک قسمت، سریال باید همه موارد را مقدمه‌چینی و تنظیم کند، تمام کاراکترهای اصلی خودش را معرفی کند، زمینه را برای قسمت‌های بعدی مهیا کند و سبک منحصربه‌فردی را خلق کند که اثر را نسبت به دیگر سریال‌ها در بازار اشباع شده تلویزیون متمایز کند.

اولین قسمت از فصل اول سریال «بریکینگ بد» توانست به‌خوبی همه موارد ذکر شده در بالا را انجام بدهد؛ والتر وایت شخصیتی بود که بیننده به‌خوبی با آن ارتباط برقرار می‌کرد و دلسوز او بود، چرا که او به ته خط رسیده بود. تشخیص سرطان والتر سبب شد تا او مورد توجه بیننده‌ها قرار بگیرد و این در حالی است که زندگی والتر مملو از یادآوری‌هایی از شکست‌های او بوده است. او توسط دانش‌آموزانش مورد تمسخر قرار می‌گیرد، با همسرش به نام اسکایلر با بازی آنا گان در تنگنا قرار گرفته است و باجناقش هنک با بازی دین نوریس نیز او را تحقیر می‌کند؛ همه این موارد سبب شدند تا والتر وایت چاره‌ای جز به کار بردن تدابیر شدید برای تأمین زندگی خودش نداشته باشد.

فصل دوم: قسمت ۹ – ۴Days Out

سریال Breaking Bad

قسمت « ۴ Days Out» نمایشی کامل از دوستی منحصربه‌فرد میان والتر وایت و جسی پینکمن با بازی آرون پال بوده است. در ابتدا به نظر می‌رسد که این دو مرد تفاوت‌های بسیار زیادی با یکدیگر دارند؛ والتر مردی روشمند و منطقی است که به تحصیلاتش افتخار می‌کند و این در حالی است که جسی حتی دبیرستان را تمام نکرده و در حال فروش شیشه است. این قسمت به این دو شخصیت این امکان را داد تا بتوانند در حالی که در وسط بیابان حضور دارند، نقاط مشترک بینشان را پیدا کنند و با هم به اشتراک بگذارند.

در حالی که شوخی‌های خنده‌دار و بسیار جالبی بین این دو شخصیت در این قسمت رد و بدل می‌شود ولی این قسمت به طور شگفت‌انگیزی صادقانه به پایان می‌رسد و در آن، والتر و جسی متوجه می‌شوند که آن‌ها چقدر رشد کرده‌اند و تا چه اندازه می‌توانند به یکدیگر تکیه کنند.

فصل سوم: قسمت ۱۳ – Full Measure

سریال Breaking Bad

فصل سوم سریال «بریکینگ بد» نقطه عطف بسیار بزرگی در رابطه بین مخاطبان با والتر وایت بوده است. او در رابطه با متحدانش یعنی جسی و مایک ارمانتراوت با بازی جاناتان بنکس سوءاستفاده‌گری بیشتری در پیش گرفته بود و برای اینکه بتواند معاملات مخفیانه‌اش را مخفی نگه دارد، دروغ‌های زیادی را سرهم می‌کرد.

این قسمت از فصل سوم سریال «بریکینگ بد» والتر وایت را در مقابل گاس فرینگ با بازی جیانکارلو اسپوزیتو قرار داد، یک رئیس باند مواد مخدر بسیار باهوش که به شخصیت شرور و بی‌رحم سریال تبدیل شد. در همین قسمت است که والتر وایت جسی را مجبور می‌کند تا برخلاف میلش، کاری را انجام بدهد. در یک لحظه بحرانی، والتر به جسی می‌گوید که باید شریک جدید والتر در زمینه ساخت شیشه یعنی گیل با بازی دیوید کوستابیل را به قتل برساند.

در صحنه پایانی این قسمت از سریال «بریکینگ بد» که در آن، جسی به جلوی درب خانه گیل می‌آید و خودش را آماده می‌کند تا ماشه را بکشد، بدون شک یکی از بهترین تعلیق‌هایی است که سریال «بریکینگ بد» در پایان قسمت‌های خودش به نمایش گذاشته است.

فصل چهارم: قسمت ۱۳ – Face Off

سریال Breaking Bad

چهارمین فصل از سریال «بریکینگ بد» احتمالاً قوی‌ترین فصل از این اثر به شمار می‌رود و این در حالی است که آخرین قسمت از این فصل از سریال نشان داد که والتر وایت باید با عواقب جنایت‌هایش روبه‌رو شود و به شکست‌هایش اعتراف کند. مطمئناً دیدن گاس در اوج قدرتش واقعاً جالب بود. شخصیت گاس در اینجا همانند شروری احساس می‌شد که هیچ شخصیتی نمی‌تواند از او پیشی بگیرد. در کنار منابع به‌ظاهر بی‌پایان و جایگاه قوی او در انظار عمومی، گاس دست‌نیافتنی به نظر می‌رسید. اجرای بی‌نظیر و خارق‌العاده جیانکارلو اسپوزیتو نیز باعث خلق شخصیتی شده بود که ماهیت بی‌ادعایش سبب شده بود تا بسیار مخوف و ترسناک باشد، به طوریکه همه به بی‌رحمی گاس اذعان می‎کنند.

با این حال، قسمت ۱۳ فصل چهارم سریال «بریکینگ بد» نقطه پایانی برای این کاراکتر بود. در یکی از پرتنش‌ترین سکانس‌های کل سریال، والتر وایت یک دستگاه انفجاری را ساخته بود که با انفجار آن، گاس را نابود شد. با اینکه مرگ شخصیت گاس یک لحظه وحشتناک و هولناک در این سریال است، در عین حال به بررسی جنبه پیچیده‌تری از شرارت می‌پردازد. در اینجا جسی به این مسئله مشکوک می‌شود که در حقیقت این والتر بوده که بچه‎‌ای به نام براک کانتیلو با بازی ایان پوسادا را مسموم کرده تا او را متقاعد کند دوباره به ساخت شیشه بازگردد.

فصل پنجم: قسمت ۱۴ – Ozymandias

سریال Breaking Bad

چهاردهمین قسمت از فصل پنجم سریال «بریکینگ بد» بدون شک یک شاهکار است. این قسمت را فیلمساز بزرگ و برجسته ریان جانسون کارگردانی کرده و تمام بهترین عناصر فیلم‌های خود ریان جانسون در آن به چشم می‌خورند؛ این قسمت شدت و تنش فیلم آجر (Brick)، ‌ داستان‌سرایی مبتکرانه فیلم چاقوکشی (Knives Out)، اکشن شدید فیلم لوپر (Looper) و مضمون فیلم جنگ ستارگان: آخرین جدای (Star Wars: The Last Jedi) را دارد. این قسمت از سریال والتر وایت را در موقعیتی آسیب‌پذیرتر از همیشه قرار می‌دهد که در آن، زندگی هنک در خطر است؛ در این قسمت از سریال «بریکینگ بد» دین نوریس نقش‌آفرینی فوق‌العاده احساسی‌ای را در نقش هنک ارائه کرده بود و این در حالی بود که در این قسمت به نظر می‌رسید هنک سرنوشتش را پذیرفته است.

در این قسمت از سریال «بریکینگ بد»، کارگردان ریان جانسون به طور جالبی تصمیم گرفته تا خط داستان اصلی را در کنار فلش‌بک‌هایی قرار بدهد که در آن‌ها والتر و جسی برای اولین بار با هم شیشه درست کردند. این فلش‌بک‌ها به بیننده‌ها کمک کردند تا به شکل بهتری متوجه شوند که والتر وایت چقدر در طول سریال تغییر کرده است. این فلش‌بک‌ها همچنین به‌خوبی نشان دادند که هر نیت خیری که والتر وایت در ابتدا داشته، اکنون کاملاً از بین رفته و تغییر کرده است. در حالی که قسمت آخر فصل پنجم پایان بسیار خوبی را برای داستان والتر ارائه کرد ولی این قسمت ۱۴ بود که نمایش کاملی از قوس شخصیت او بوده است.


در این مطلب به معرفی بهترین قسمت از هر کدام از فصل‌های سریال «بریکینگ بد» پرداختیم. نظر شما درباره این سریال و قسمت‌های آن چیست؟

منبع: کولایدر

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو