سریال براساس داستانی واقعی ؛ فرصتی برای پول در آوردن از قتل های سریالی

سریال براساس داستانی واقعی ؛ فرصتی برای پول در آوردن از قتل های سریالی


منبع: پلازا

2

1402/6/14

21:26


سریال براساس داستانی واقعی ؛ فرصتی برای پول در آوردن از قتل های سریالی

سریال براساس داستانی واقعی یک مجموعه تلویزیونی آمریکایی در ژانر کمدی و مهیج است که فصل اول آن در سال 2023 منتشر شد. با ما همراه باشید تا به معرفی و بررسی سریال Based on a True Story 2023 بپردازیم.

این روزها بازار پادکست‌های جنایت واقعی (True Crime) در آمریکا و سایر کشورها داغ است و به همین دلیل شاهد ساخت و تولید سریال‌های جالبی با مضمونی مرتبط با این پادکست‌ها بوده‌ایم. یکی از موفق‌ترین سریال‌ها در این زمینه نیز Only Murders in the Building است که پخش آن از سال 2019 آغاز شده و سلنا گومز در آن به ایفای نقش می‌پردازد. حالا در سال 2023 سریالی جدید با حضور دو ستاره‌ی درخشان ژانر کمدی یعنی کیلی کوئوکو (Kaley Cuoco) و کریس مسینا (Chris Messina) با تکیه بر این مضمون ساخته شده و توجه بسیاری از بینندگان را به خود جلب کرده.

سریال براساس داستانی واقعی داستان زوجی را به تصویر می‌کشد که تصمیم دارند از علاقه‌ی مردم آمریکا به پادکست‌های جنایت واقعی استفاده کنند و پول زیادی به جیب بزنند. اما آیا این کار به همین راحتی است؟ در این مقاله از پلازا با ما همراه باشید تا به معرفی سریال براساس داستانی واقعی بپردازیم.

فهرست مطالب:

زمان پخش سریال براساس داستانی واقعی

این سریال خارجی در 8 ژوئن 2023 (18 خرداد 1402) توسط شبکه Peacock در اختیار بینندگان قرار گرفت. همانطور که پیش‌تر نیز اشاره کردیم، ژانر سریال Based on a True Story کمدی و مهیج است. تعداد قسمت های سریال براساس داستانی واقعی نیز 8 قسمت است و تا کنون تنها یک فصل از آن منتشر شده. البته مدت زمان هر قسمت بین 25 الی 55 دقیقه متغیر است. با اینکه هنوز ساخت فصل دوم آن تأیید نشده، با توجه به نمرات بالا و استقبال بینندگان از این سریال، انتظار می‌رود که به زودی شاهد تولید و انتشار فصل جدیدی باشیم. در جدول پایین می‌توانید اطلاعات مربوط به هر قسمت از این سریال را مشاهده کنید.

شماره قسمتنام قسمتکارگردان
1The Great American Art Formالکس بوئونو (Alex Buono)
2BDEآنو والیا (Anu Valia)
3Who’s Nextآنو والیا
4The Survivorجنیفر آرنولد (Jennifer Arnold)
5Ted Bundy Bottle Openerجنیفر آرنولد
6Love You, Buzzfeedفرانچسکا گریگورینی (Francesca Gregorini)
7National Geographicفرانچسکا گریگورینی
8The Universeالکس بوئونو

داستان سریال براساس داستانی واقعی

سریال Based on a True Story 2023

در خلاصه سریال Based on a True Story 2023 می‌خوانیم که آوا (کیلی کوئوکو) و نیتن (کریس مسینا) زوجی هستند که پس از سال‌ها زندگی مشترک، فرزندی در راه دارند. در چنین شرایطی نیتن کارش را از دست می‌دهد و آوا نیز از درآمد خود رضایت چندانی ندارد. آن‌ها به طور کاملا اتفاقی یک قاتل سریالی را شناسایی می‌کنند و تصمیم می‌گیرند به جای معرفی او به پلیس، یک پادکست جنایت واقعی بسازند و از تجربیات این قاتل در محتوای آن استفاده کنند…

بازیگران سریال براساس داستانی واقعی

سریال بر اساس داستان واقعی ترکیبی از فیلمنامه‌ای جذاب با هنرنمایی بازیگرانی درخشان است. در این بخش قصد داریم نگاهی به بیوگرافی برخی از هنرپیشه های سریال Based on a True Story داشته باشیم.

کیلی کوئوکو در نقش آوا بارتلت

بررسی سریال Based on a True Story 2023

کیلی کوئوکو بازیگر آمریکایی متولد 30 نوامبر 1985 برابر با 9 آذر 1364 است. او در دهه 90 در سریال‌ها و فیلم‌های مختلفی در نقش‌های فرعی به ایفای نقش پرداخت اما با حضور در سریال 8 قانون ساده در سال‌های 2002 الی 2005 بود که شناخته شد. او سپس در آثاری چون برندی و آقای ویسکرز (2004 الی 2006) و فصل آخر سریال افسون (2005 الی 2006) به ایفای نقش پرداخت. اما نقشی که همه‌ی ما کیلی را با آن به یاد می‌آوریم، شخصیت پنی در سریال تئوری بیگ بنگ است. او در دوازده فصل این سریال در سال‌های 2007 الی 2019 به ایفای نقش پرداخت و برای هنرنمایی‌هایش جوایز ارزنده‌ای چون ستلایت، انتخاب منتقدان و انتخاب مردمی را کسب کرد.

کوئوکو همچنین اخیرا در سریال The Flight Attendant بازی کرد و برای این نقش مورد تحسین و تمجید منتقدان قرار گرفت. این نقش نامزدی جایزه امی ساعات پربیننده، گلدن گلوب، انجمن بازیگران و انتخاب منتقدان را برای او به همراه داشت.

کریس مسینا در نقش نیتن بارتلت

معرفی سریال براساس داستانی واقعی

کریس مسینا بازیگر، کارگردان، نویسنده و تهیه‌کننده آمریکایی متولد 11 آگوست 1974 برابر با 20 مرداد 1353 است. او بیشتر به خاطر ایفای نقش در سریال The Mindy Project محصول 2012 الی 2017 شناخته می‌شود. او در این مجموعه نقش دنی کاستیانو را بازی کرد و برای این ایفای نقش دو مرتبه نامزد دریافت جایزه منتقدان تلویزیونی شد.

از دیگر آثار کریس مسینا در سال‌های اخیر می‌توان به فیلم Birds of Prey محصول 2020، سریال Sharp Objects محصول 2018، فیلم Call Jane محصول 2022، فیلم Air محصول 2023 و سریال Gaslit محصول 2022 اشاره کنیم.

تام بیتمن در نقش مت پیرس

زمان پخش سریال براساس داستانی واقعی

تام بیتمن (Tom Bateman) بازیگر بریتانیایی متولد 15 مارس 1989 برابر با 24 اسفند 1363 است. ایفای نقش شخصیت جولیانو دی مدیجی در سریال درام فانتزی و تاریخی Da Vinci’s Demons شهرت زیادی را برای او به ارمغان آورد. از دیگر آثار او می‌توانیم به فیلم معمایی Murder on the Orient Express محصول 2017 و دنباله‌ی آن با نام Death on the Nile محصول 2022 اشاره کنیم.

پریسیلا کینتانا در نقش روبی گیل

هنرپیشه های سریال Based on a True Story

پریسیلا کینتانا (Priscilla Quintana) بازیگر و مدل آمریکایی سریال براساس داستانی واقعی است. او در سریال علمی تخیلی پاندورا محصولی از شبکه The CW نقش ژاکس را بازی کرد و اخیرا نیز در سریال درام Good Trouble از شبکه Freeform به ایفای نقش پرداخته است.

لیانا لیبراتو در نقش توری تامپسون

داستان سریال براساس داستانی واقعی

لیانا لیبراتو (Liana Liberato) بازیگر آمریکایی متولد 20 آگوست 1995 برابر با 29 مرداد 1374 است. او بازیگری را از 10 سالگی آغاز کرده و طی این سال‌ها در آثار متفاوتی به ایفای نقش پرداخته است. برخی از آثار لیبراتو عبارتند از فیلم درام Trust محصول 2010، فیلم مهیج Trespass محصول 2011، فیلم ترسناک The Beach House محصول 2019 و فیلم ترسناک اسلشر Scream VI محصول 2023.

سایر بازیگران سریال Based on a True Story 2023 عبارتند از:

  • ناتالیا دایر (Natalia Dyer) در نقش کلوئی لیک
  • لی جون لی (Li Jun Li) در نقش میشل
  • آنابل دکستر-جونز (Annabelle Dexter-Jones) در نقش سرینا
  • آیشا آلفا (Aisha Alfa) در نقش کارولین
  • الکس آلمور آکپوبوم (Alex Alomar Akpobome) در نقش رایان
  • جون دیان رافائل (June Diane Raphael) در نقش خواهر لیپینسکی شماره ۱
  • برندن کینر (Brandon Keener) در نقش پال
  • مایلز ماسندن (Miles Mussenden) در نقش کارآگاه کوئینسی برل

نقد و نمرات سریال براساس داستانی واقعی

خلاصه سریال Based on a True Story 2023

این سریال خارجی پس از انتشار با نظرات متفاوتی مواجه شد. در حالیکه کاربران IMDb امتیاز 7.2 از 10 را به آن دادند و منتقدان راتن تومیتوز نیز رضایت 75 درصدی از آن داشتند، میانگین امتیاز منتقدان در سایت متاکریتیک 58 از 100 بود. این درحالیست که از 23 منتقد این سایت، 12 نفر نظری مثبت، 9 نفر نظری متوسط و 2 نفر نیز نظر منفی نسبت به این اثر داشتند. در ادامه مروری بر چند نقد سریال Based on a True Story خواهیم داشت.

Paste Magazine / آنا گاورت: 84

وحشیانه، خنده‌دار و بسیار خوب است. در ماه ژوئن که پر از سریال‌هایی بود که با فصلی جدید بازگشتند، سریال بر اساس داستانی واقعی، مجموعه‌ای جدید است که قطعا ارزش تماشا را دارد.

Collider / مارکو وولتو اودو: 83

بر اساس داستان واقعی، ساختارشکنی سرگرم‌کننده‌ای از این ژانر را ارائه می‌دهد که مخاطبان را وادار می‌کند علاقه‌ی خود به قاتلان سریالی را زیر سوال ببرند.

Decider / جوئل کیلر: 70

طرح اصلی سریال بر اساس داستان واقعی مضحک است و در پایان اپیزود اول، مطمئن نیستیم که قرار است چه رخ دهد. اما ایفای نقش مسینا و کوئوکو به خوبی می‌تواند تا زمانیکه سریال راه خود را بیابد، توجه ما را به خود جلب کند.

Variety / آلیسون هرمن: 60

بر اساس داستان واقعی بسیار تلخ‌تر از سریال فقط قتل‌های داخل ساختمان است. (خالق این سریال یعنی کریگ رزنبرگ پیش‌تر در طنز تلخ سریال پسران نیز دستی داشت.) این تلخی تا حدودی باعث جذابیت سریال می‌شود. اما اغلب اوقات، بر اساس داستان واقعی مانند شخصیت‌هایش از کنترل خارج می‌شود.

IndieWar / پروما خوسلا: 50

سریال خیلی سریع سراغ اصل مطلب می‌رود و دست خود را رو می‌کند (البته اگر از اول چیزی برای پنهان کردن داشته باشد). نتیجه‌اش یک ایده‌ی خوب است که مانند بسیاری از پادکست‌ها و سریال‌های تلویزیونی، عملکرد متوسطی داشته.

The New York Times / جیمز پونیووزیک: 40

طرحی تلخ و جسورانه است که یک کمدی خانگی ملایم را پنهان می‌کند. وعده‌ی طنزی تند را می‌دهد اما تیزی چندانی ندارد.

The Playlist / برایان تالریکو: 33

ستاره‌هایی چون کیلی کوئوکو و کریس مسینا آنقدر با استعدادند که بتوانند هر از گاهی چند دیالوگ را به خوبی ادا کنند اما حتی یک بررسی کوچک هم تمام داستان این سریال را زیر سوال می‌برد. مسئله این است که کل ماجرا آنقدر سرگرم‌کننده نیست که مخاطبان هدفش را از دنیای پادکست‌های مورد علاقه‌شان بیرون بیاورد.

کلام آخر

دانلود سریال Based on a True Story 2023

در این مقاله از پلازا به معرفی سریال براساس داستانی واقعی پرداختیم و با داستان، بازیگران و نظرات منقدان نسبت به این اثر آشنا شدیم. فصل اول این مجموعه در سال 2023 با بازی کیلی کوئوکو و کریس مسینا منتشر شد و عملکرد خوبی در جلب نظر بینندگان داشت. اگر قصد تماشای یک سریال کوتاه مهیج و کمدی با موضوعی پیرامون پادکست‌های جنایت واقعی دارید، دانلود سریال Based on a True Story 2023 را به شما پیشنهاد می‌کنیم. اگر این اثر را تماشا کرده‌اید، فراموش نکنید نظراتتان را با ما به اشتراک بگذارید. ممنون از اینکه تا پایان این مقاله همراه ما بودید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو