طرز تهیه شربت آبغوره خوشمزه و پرفایده در خانه

منبع: آرگا

3

1402/6/16

18:11


در تابستان روبرویی با هوای گرم بدون استفاده از سپر دفاعی انواع خوردنی و نوشیدنی های سرد همچون شربت ها، بستنی ها، اسموتی ها و … واقعا سخت و حتی غیر قابل ممکن است. در این مطلب شما را با طرز تهیه شربت آبغوره آشنا می کنیم.

در فصل تابستان جهت از بین بردن تشنگی به نوشیدنی های خنک پناه می بریم، نوشیدنی های سرد از جمله مهمترین آنها شربت ها هستند که کلی متنوع اند و اغلب آن ها را می توانید در منزل به راحتی تهیه کنید و نوش جان نمایید. شربت خاکشیر، شربت تخم شربتی، شربت آبلیمو و نیز شربت آبغوره نمونه هایی از این شربت محسوب می شوند. و اما شربت آبغوره دارای فواید بیشماری است که طعم دلچسبی نیز دارد. در این مطلب طرز تهیه شربت آبغوره را با شما به اشتراک می گذاریم.

همانطور که گفته شد شربت آبغوره دارای خواص و فواید ارزشمند زیادی همچون خنک کردن معده گرم، امراض گرم مزاجی، کاهش و رفع عطش، کم کردن مسمومیت، مفید برای خانم های باردار، تقویت معده می باشد که البته در میل کردن غوره و آبغوره بهتر است اعتدال را رعایت نمایید، چون افراط در آن باعث کاهش فشار خون می گردد. این شربت طعمی ناب دارد که روش تهیه آن نیز آسان است.

دستور تهیه شربت آبغوره با طعم ناب

مواد لازم

  • یک پیمانه آبغوره تازه
  • یک پیمانه شکر
  • چهار پیمانه آب
  • یک پیمانه یخ
  • دو قاشق غذاخوری دلار و یا همان درار

طرز تهیه شربت آبغوره خوشمزه در منزل

ابتدا شکر، آبغوره، یخ و درار را با یکدیگر ترکیب نمایید تا شکر به خوبی حل شده و شربت را خنک نماید. شربت شما آماده است می توانید آن را بنوشید.
همچنین می توانید یخ را داخل مخلوط کن ریخته و یک اسموتی آبغوره دلال خیلی خوش طعم تهیه نمایید. این شربت عطش شما را در هوای گرم برطرف کرده و خنکتان می کند.

دستور تهیه شربت آبغوره خوشمزه و دلچسب

چند ترفند کاربردی

اینکه طعم شیرین و یا ترش شربت شما کم باشد و یا زیاد، بسته به سلیقه و ذائقه شما دارد، پس می توانید اندازه آن ها را تغییر دهید.
در صورت تمایل می توانید شکر را حذف کنید، در دستور تهیه گیلانی آن، اغلب از شکر استفاده نمی شود.
در صورت علاقه مند بودن به مزه ترشی، آب را از مواد لازم حذف نمایید و یک پیمانه سر پر آبغوره با سبزی دلال و نیز یخ بنوشید. که البته خیلی ترش است و تنها در صورت علاقه مند بودن به طعم ترشی و سازگاری با بدنتان از این روش بهره ببرید.

رسپی شربت آبغوره خوشمزه و خنک

حالا که با طرز تهیه شربت آبغوره آشنا شدید، می توانید به راحتی آن را در منزل تهیه کنید و همراه عزیزان خود تشنگی تان را برطرف کرده و خنک شوید. همچنین می توانید این نوشیدنی سرد را که روش تهیه ساده ای هم دارد را برای مهمانی ها و دورهمی ها تهیه نمایید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو