فیلم کوتاه The Wonderful Story of Henry Sugar به کارگردانی وس اندروسن

فیلم کوتاه The Wonderful Story of Henry Sugar به کارگردانی وس اندروسن


منبع: فیگار

4

1402/6/17

17:00


فیلم کوتاه The Wonderful Story of Henry Sugar به کارگردانی وس اندروسن از مهم‌ترین فیلم‌‎های جدید او محسوب می‌شود. با معرفی این فیلم همراه فیگار بمانید.

فیلم کوتاه The Wonderful Story of Henry Sugar به کارگردانی وس اندروسن

فیلم کوتاه The Wonderful Story of Henry Sugar به کارگردانی وس اندروسن از مهم‌ترین فیلم‌‎های جدید او محسوب می‌شود. با معرفی این فیلم همراه فیگار بمانید.

فیلم کوتاه ماجراجویی و کمدی داستان شگفت انگیز هنری شکر، جدیدترین اثر وس اندروسن یکی از بهترین فیلم های 2023 می‌باشد. فیلم The Wonderful Story of Henry Sugar براساس داستان کوتاهی با همین نام از مجموعه “The Wonderful Story of Henry Sugar and Six More” نوشتهٔ رولد دال ساخته شده است. این فیلم، که توسط اندرسون کارگردانی شده، دومین اقتباس سینمایی از آثار دال قرار می‌گیرد. قبل از آن، فیلم شگفت‌انگیز آقای فاکس در سال ۲۰۰۹ بر اساس اثری از دال ساخته شده بود.

همچنین چند سال پیش، وس اندرسون انیمیشن Fantastic Mr. Fox را براساس همین رمان‌های دال ساخته است. این انیمیشن استاپ موشن در سال ۲۰۰۹ منتشر شد و با استقبال مثبت منتقدان و تماشاگران روبرو شد.

مدت زمان فیلم کوتاه داستان شگفت انگیز هنری شکر 39 دقیقه، توسط کمپانی Netflix عرضه خواهد شد. جزئیات تاریخ اکران فیلم Wonderful Story Of Henry Sugar را می‌توانید در فیگار ببینید.

در این فیلم، بندیکت کامبربچ نقش شخصیت اصلی را ایفا می‌کند و رالف فاینس نیز در نقش رولد دال حضور دارد. علاوه بر آن، دیو پاتل، سر بن کینگزلی و ریچارد آیواد نیز از بازیگران دیگر این فیلم هستند. در ادامه با معرفی فیلم The Wonderful Story of Henry Sugar به کارگردانی وس اندروسن همراه بمانید.

فیلم کوتاه The Wonderful Story of Henry Sugar

داستان، بازیگران، و بررسی

فیلم کوتاه The Wonderful Story of Henry Sugar

ژانر فیلم کوتاه The Wonderful Story of Henry Sugar ماجراجویی و کمدی معرفی شده است اما با توضیحات داستان فیلم داستان شگفت انگیز هنری شکر با ترکیب واقعیت و تخیل، کمی به سمت سورئال متمایز است.

پس از اولین نمایش جشنواره، The Wonderful Story of Henry Sugar، امتیاز کامل Rotten Tomatoes 100٪ را به خود اختصاص داده است. این بالاترین امتیازی است که یک فیلم می‌تواند کسب کند و همچنین بالاترین امتیاز در بین فیلم های اندرسون است. او نزدیک به سه دهه در هالیوود فعال بوده و 11 فیلم و چهار فیلم کوتاه را در طول زندگی حرفه‌ای‌اش نوشته و کارگردانی کرده است.

معرفی و داستان فیلم کوتاه The Wonderful Story of Henry Sugar وس اندروسن

فیلم کوتاه The Wonderful Story of Henry Sugar

فیلم کوتاه وس اندرسون به چهار فصل تقسیم می‌شود و به عنوان بخشی از داستان‌های تاریک و ترسناک رولد دال شناخته می‌شود. در هر فصل، اجراکنندگان شخصیت‌های مختلفی را به تصویر می‌کشند که در داستان اصلی با نام هنری شوگر درگیر هستند.

خلاصه داستان The Wonderful Story of Henry Sugar اینطور بیان شده است که تواریخ قصه‌های مختلفی را روایت می‌کند، اما داستان اصلی هنری شوگر را دنبال می‌کند. هنری شوگر توانایی دیدن اشیا و پیش‌بینی آینده را با کمک کتابی که دزدیده است، پیدا می‌کند.

بررسی فیلم The Wonderful Story of Henry Sugar

فیلم کوتاه The Wonderful Story of Henry Sugar

نمرات فیلم The Wonderful Story of Henry Sugar شگفت انگیز است. «داستان شگفت انگیز هنری شوگر» ساخته وس اندرسون با امتیاز 100 درصدی از روتن تومیتوز، از فیلم‌های قبلی او پیشی گرفته است. و با نظرات بسیار مثبتی روبه‌رو شده است. اگرچه امتیاز بالای Rotten Tomatoes چشمگیر است، اما ممکن است لزوما آن را به بهترین فیلم دوران حرفه‌ای اندرسون تبدیل نکند، زیرا بسیاری از فیلم های دیگر او نیز امتیاز بالایی کسب کرده‌اند.
سبک منحصر به فرد و زیبایی شناسی اندرسون می تواند منتقدان و مخاطبان را از هم جدا کند، به طوری که برخی فیلم‌های او را به سختی درک می‌کنند یا آنها را پرمدعا می‌دانند، در حالی که برخی دیگر آنها را به عنوان شاهکار تلقی می‌کنند.

داستان شگفت انگیز هنری شوگر در 31 آگوست در جشنواره فیلم ونیز به نمایش درآمد. این اقتباس کوتاه از داستان نویسنده رولد دال به همین نام است که مردی را دنبال می‌کند که در تلاش برای یادگیری مهارتی غیرعادی است تا بتواند در قمار تقلب کند. اندرسون قبلاً با موفقیت کتاب کودکان دال یعنی آقای فاکس فوق العاده را برای فیلمبرداری اقتباس کرده بود، اما این اقتباس دوم از اجرای اولی پیشی گرفت.

در حالی که The Wonderful Story of Henry Sugar دارای بالاترین امتیاز Rotten Tomatoes اندرسون است، این که آیا واقعاً بهترین فیلم دوران حرفه‌ای او است یا خیر جای بحث دارد. به هر حال، تعدادی از پروژه‌های او در دهه 90 به امتیازات Rotten Tomatoes دست یافته‌اند، از جمله Fantastic Mr. Fox ، Moonrise Kingdom و Grand Budapest Hotel. در همین حال، Rotten Tomatoes تصفیه‌شده‌ترین سیستم رتبه‌بندی نیست، زیرا تا حد زیادی به تعریف کلی نظرات مثبت یا منفی بستگی دارد. از این رو، این سوال است که واقعاً چقدر تفاوت بین نمره 90٪ و 100٪ وجود دارد، زیرا هر دو نشان دهنده کیفیت بالا هستند اما کمال نیستند.

همچنین این واقعیت وجود دارد که فیلم‌های اندرسون می‌توانند منتقدان و مخاطبان را تا حد زیادی از هم جدا کنند، زیرا آنها بسیار منحصر به فرد هستند. اغلب، آنها با شخصیت‌های عجیب و غریب، رنگ‌های پاستلی، و زوایای دوربین و نسبت‌های تصویری غیرعادی هستند. در حالی که برخی این آثار را شاهکار می‌دانند و از سبک و زیبایی شناسی اندرسون قدردانی می‌کنند، اما همه آن را دریافت نمی‌کنند. برخی فیلم‌ها را به سختی درک می‌کنند، پرمدعا یا بسیار شبیه به یکدیگر هستند. این را بررسی‌های متفاوت تر درباره The French Dispatch و Asteroid City نشان می‌دهد . اساسا، اندرسون سبک بسیار خاصی دارد که در بیشتر فیلم‌هایش ظاهر می‌شود و همه به یک شکل به آن پاسخ نمی‌دهند.

بررسی فیلم داستان شگفت انگیز هنری شکر نشان می‌دهد یکی از دلایلی که این فیلم کوتاه ممکن است نسبت به سایر فیلم‌های اندرسون برتری داشته باشد این است که دال برای کارگردان مناسب است. داستان عجیب، تمثیلی، داستانی در داستان دال دارای ترکیبات عالی برای سبک اندرسون است که امکان تفسیر شگفت انگیز داستان کلاسیک را فراهم می‌کند. به علاوه، از آنجایی که این یک فیلم کوتاه است، سبک خاص اندرسون را در دوز قابل کنترل‌تری به بینندگان ارائه می‌دهد. The Wonderful Story of Henry Sugar هنوز هم به سبک معمولی اندرسون می‌بالد، اما آن را به گونه‌ای تنظیم می‌کند که لذت بخش تر می‌شود.

بازیگران فیلم کوتاه The Wonderful Story of Henry Sugar

فیلم کوتاه The Wonderful Story of Henry Sugar

از هنرپیشه های فیلم The Wonderful Story of Henry Sugar می‌توان به بندیکت کامبربچ به عنوان شخصیت اصلی و رالف فاینس در نقش رولد دال اشاره کرد. همچنین دیو پاتل، سر بن کینگزلی و ریچارد آیواد دیگر بازیگران این فیلم می‌باشند.

Benedict Cumberbatch:

فیلم کوتاه The Wonderful Story of Henry Sugar

Benedict Cumberbatch به عنوان شخصیت اصلی در فیلم کوتاه The Wonderful Story of Henry Sugar به کارگردانی وس اندروسن حضور دارد. بندیکت کامبربچ، بازیگر مشهور انگلیسی است. او در تاریخ ۱۹ ژوئیه ۱۹۷۶ به دنیا آمد. بندیکت به خاطر فعالیت‌هایش در سینما، تلویزیون و تئاتر شناخته شده و توانسته است تعداد زیادی از جوایز و افتخارات را به دست آورد. او برنده جایزه امی ساعات پربیننده، جایزه تلویزیونی بفتا و جایزه لارنس الیویه شده است. در سال ۲۰۱۴، نام بندیکت در فهرست ۱۰۰ شخصیت تأثیرگذار جهان توسط مجله تایم قرار گرفت و در سال ۲۰۱۵ به خاطر خدماتش در حوزه هنرهای نمایشی به مقام فرمانده والا مقام امپراتوری بریتانیا (CBE) منصوب شد.

در طول این سال‌ها، کامبربچ خاطرات زیبا برای ما به ارمغان آورده است؛ از لذت بردن از ماجراجویی‌های شرلوک هولمز تا احساس تقدیر نسبت به شخصیت تاریک و ترسناک الن تورینگ و حتی انتقاد و نفرت از شخصیت شوم خان نونینگ سینگ. علاوه بر این، منتقدان نیز از استعداد و هنرنمایی وی به اندازه ما لذت برده‌اند و در جشنواره‌های مختلف، از بازی‌های او تقدیر و تجلیل شده است، چه در سینما و چه در تلویزیون.

Ralph Fiennes:

فیلم کوتاه The Wonderful Story of Henry Sugar

Ralph Fiennes نقش رولد دال در فیلم کوتاه The Wonderful Story of Henry Sugar به کارگردانی وس اندروسن را ایفا می‌کند. رالف ناتانیل توئیسلتون ویکهام فاینز بازیگر و فیلم‌ساز انگلیسی است. او در تاریخ ۲۲ دسامبر ۱۹۶۲ متولد شد. فاینز به خاطر نقش جنایتکار جنگی نازی به نام آمون گوت در فیلم درام “فهرست شیندلر” (۱۹۹۳) جایزه بفتا برای بهترین بازیگر نقش مکمل مرد را دریافت کرد و نامزد جایزه اسکار نیز شد. او همچنین برای بازی در نقش لاسلو آلامسی در فیلم درام عاشقانه “بیمار انگلیسی” (۱۹۹۶) نامزد دومین جایزه اسکار خود را دریافت کرد.

فاینز به خاطر بازی در فیلم‌هایی مانند “پایان رابطه” (۱۹۹۹)، “باغبان وفادار” (۲۰۰۵)، “دوشس” (۲۰۰۸)، “کوریولانوس” (۲۰۱۱) و “هتل بزرگ بوداپست” (۲۰۱۴) تحسین شده است. او نقش لرد ولدمورت در سری فیلم‌های “هری پاتر” (۲۰۰۵-۲۰۱۱) و نقش ام در فیلم‌های “اسکای‌فال” (۲۰۱۲)، “اسپکتر” (۲۰۱۵) و “زمانی برای مردن نیست” (۲۰۲۱) را بازی کرده است. علاوه بر این، رالف فاینز سفیر صلح انگلستان است و در کشورهای هند، رومانی و قرقیزستان در زمینهٔ فعالیت‌های صلح‌آمیز مشغول به فعالیت بوده است.

Dev Patel:

فیلم کوتاه The Wonderful Story of Henry Sugar

Dev Patel به عنوان یکی از شخصیت‌های فیلم کوتاه The Wonderful Story of Henry Sugar به کارگردانی وس اندروسن حضور دارد. دو پتل بازیگر، تهیه‌کننده و کارگردان بریتانیایی است. او در تاریخ ۲۳ آوریل ۱۹۹۰ در لندن به دنیا آمد و از سال ۲۰۰۷ فعالیت حرفه‌ای خود را آغاز کرد.

پتل در طول دوران حرفه‌ای خود در فیلم‌ها و سریال‌های متنوعی حضور داشته است. او در فیلم‌هایی مانند “چپی”، “هتل بمبئی”، “مهمان عروسی”، “شیر”، “میلیونر زاغه نشین”، “اتاق خبر”، “عشق امروزی” و “تاریخچه شخصی دیوید کاپرفیلد” بازی کرده است. پتل یک بار برای دریافت جایزه اسکار بهترین بازیگر مرد نامزد شده است.

تریلر فیلم کوتاه The Wonderful Story of Henry Sugar به کارگردانی وس اندروسن

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار فیلم کوتاه The Wonderful Story of Henry Sugar به کارگردانی وس اندروسن سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو