ورزش های سایت جمفیت برای لاغری و تناسب اندام

منبع: تالاب

3

1402/6/18

17:56


این روزها افراد زیادی از چاقی و اضافه وزن رنج می برند و به دنبال […]

ورزش های سایت جمفیت برای لاغری و تناسب اندام

این روزها افراد زیادی از چاقی و اضافه وزن رنج می برند و به دنبال یافتن راه حلی مناسب برای لاغری هستند. ورزش را می توان راهکاری عالی برای لاغری دانست که می تواند به شما در حفظ تناسب اندام نیز کمک های قابل توجهی نماید. همان گونه که می دانید اضافه وزن و یا چربی های تجمع یافته در ناحیه شکم و پهلو می توانند شرایط خطرناکی را پیش روی انسان قرار دهند. (لاغری و تناسب اندام)

 

با حذف این چربی ها می توان به سلامت بدنی خود کمک شایانی نمود؛ اما چگونه این چربی های اضافی از بین می روند؟

در این راستا مواردی همچون استفاده از رژیم غذایی مناسب، عدم مصرف الکل و دوری از عوامل چربی ساز و ورزش می توانند راهگشا باشند. پرسشی که مطرح می گردد این است که چه ورزش هایی برای لاغری و تناسب اندام مفید هستند؟ در ادامه این نوشتار به بررسی دقیق تر بهترین ورزش ها برای لاغری خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

 

مزیت های ورزش برای لاغری و تناسب اندام

پیش از آن که به بررسی ورزش های مفید برای تناسب اندام بپردازیم لازم است تا اشاره ای به مزیت های آن داشته باشیم. ورزش این امکان را برای شما فراهم می سازد تا کالری سوزی بیشتری را تجربه کنید. نکته ای که بایستی در این راستا بدانید آن است که با افزایش کالری سوزی می توان در مدت زمان کوتاه تری وزن خود را کاهش داد. در این راستا باید حتما ورزش هایی را انتخاب کنید که شما را به این هدف می رسانند. توصیه داریم هدف خود را مشخص کرده و بهترین ورزش را انتخاب کنید.

 

ما در مجموعه جمفیت با ارائه برنامه ورزش در خانه به شما کمک می کنیم تا کالری سوزی خود را افزایش داده و به این ترتیب موفق به کاهش وزن سریع تر شوید. این ورزش ها قطعا مزایای قابل توجهی برای شما به همراه دارند. جلوگیری از وارد شدن فشار زیاد به زانو و کمر، پیشگیری از خطر ابتلا به دیابت و تناسب اندام را می توان از مهم ترین مزیت های این ورزش ها دانست.

 

ورزش های کاربردی برای لاغری و تناسب اندام

ورزش های کاربردی برای لاغری و تناسب اندام

در حال حاضر شاهد ورزش های مختلفی برای لاغری هستیم که هرکدام به نحوی می توانند به شما در چربی سوزی کمک کنند. بهترین ورزش ها برای تناسب اندام شامل موارد زیر می شوند.

 

پیاده وری

پیاده روی را می توان به عنوان یکی از بهترین ورزش ها برای لاغری معرفی نمود. ممکن است تصور کنید که این ورزش سبک بوده و تاثیری بر چربی سوزی ندارد؛ در حالی که قادر است تا کمک بسیار زیادی به کالری سوزی نماید. اگر مبتدی هستید پیاده روی گزینه ای عالی برای شما خواهد بود؛ زیرا خستگی زیادی به همراه نداشته و برای انجام آن نیز نیازی به تهیه تجهیزات ورزشی نخواهید داشت. این ورزش با وارد نمودن فشار به مفاصل شما به خوبی می تواند وزن را کاهش داده و به این ترتیب شرایطی عالی را پیش رویتان قرار دهد. توصیه داریم برای شروع پیاده روی حتما روزی 30 دقیقه پیاده روی کرده و این برنامه را در هفته 3 الی 4 بار انجام دهید.

 

تمرین با وزنه

اگر به دنبال یافتن روشی سریع برای کاهش وزن هستید ما به شما تمرین با وزنه را پیشنهاد می نماییم. استفاده از این روش در کنار برنامه رژیم لاغری اثربخشی بسیار بالایی دارد. بسته به شرایطی که دارید می توانید از وزنه های مختلفی همچون دو کیلویی و یا سه کیلویی استفاده کرده و تمرینات ورزشی را انجام دهید. تمرین با وزنه راه حلی مناسب برای افزایش کالری سوزی است و می تواند سریع تر شما را به نتایجی که انتظارشان را دارید برساند.

 

تمرینات HIIT

از بهترین روش های لاغری سریع می توان به تمرینات HIIT اشاره نمود که روشی خاص و مناسب به شمار می رود. این روش ورزش تناوبی با شدت بالا نامیده می شود که با اثربخشی بالای خود می تواند شرایط لازم برای کالری سوزی بیشتر را فراهم سازد. این تمرین پیچیدگی خاصی ندارد و برای انجام آن تنها کافی است هنگام پیاده روی، دوچرخه سواری و… به ازای هر دو دقیقه فشار معمولی 30 ثانیه فشار بالا را به بدن خود وارد کنید. به عنوان مثال اگر دو دقیقه با سرعت معمولی رکاب می زنید 30 ثانیه با سرعت بالا رکاب بزنید. با این روش قادر خواهید بود تا 30 درصد بیشتر کالری بسوزانید.

 

تمرینات یوگا

اثرت یوگا تنها محدود به کاهش استرس نمی شوند؛ بلکه شما با این نوع ورزش می توانید گام های موثری را جهت افزایش کالری سوزی بدن خود نیز بردارید. زمانی که مقدار مناسبی از کالری سوزی را تجربه کنید سلامت بدنی شما تامین شده و در ادامه می توانید کاهش وزن را نیز شاهد باشید. اگر 70 کیلوگرم وزن دارید با توجه به تحقیقات دانشگاه هاروارد می توانید به ازای 30 دقیقه تمرین یوگا حدود 149 کالری بسوزانید.

یوگا روشی کاربردی برای آزموش ذهن نیز می باشد تا بتوان مقاومت بیشتری از خود در برابر غذاهای ناسالم نشان داد. با انجام این تمرینات و استفاده از یک رژیم غذایی سالم مانع از پرخوری خواهید شد. توجه داشته باشید که برای انجام این تمرینات حتما نیاز به باشگاه نیست؛ چرا که می توان به صورت آنلاین و در خانه نیز یوگا را پیش برد.

 

پیلاتس

پیلاتس محدودیت خاصی برای شما به همراه ندارد؛ به این معنا که تمامی افراد مبتدی و حرفه ای می توانند از این روش برای لاغری خود استفاده کنند. همان اندازه که ورزش های هوازی موجب کالری سوزی می شوند می توان با استفاده از پیلاتس نیز چربی سوزی را تجربه کرد. این ورزش علاوه بر تناسب اندام لذت بخش نیز هست و شما را بسیار ترغیب به ورزش کردن می نماید. به واسطه این ورزش می توان قدرت خود را نیز بهبود بخشید. پیلاتس مزایای دیگری نیز دارد که شامل کاهش درد کمر، افزایش انعطاف پذیری بدن، تعادل، افزایش استقامت و حفظ تناسب اندام شما می شوند.

 

دریافت برنامه های ورزشی کاربردی از جمفیت

ما در مجموعه جمفیت شرایطی را برای شما عزیزان فراهم ساخته ایم تا موفق به دریافت برنامه های ورزشی مناسبی برای کاهش وزن و لاغری خود شوید. این برنامه ها کاملا براساس شرایط بدنی شما تنظیم می شوند و می توانند اثرات مثبت زیادی بر بدن داشته باشند. جهت کسب اطلاعات بیشتر در این باره می توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

لاغری و تناسب اندام

کلام آخر

با توجه به مطالبی که بیان شد می توان به این نتیجه دست یافت که انجام تمرینات ورزشی مناسب می تواند به کاهش وزن و لاغری کمک های بسیار زیادی نماید. ورزش های کاربردی برای این امر شامل پیلاتس، یوگا، تمرین با وزنه، تمرینات HIIT و پیاده روی می شوند که بایستی براساس برنامه مشخصی انجام شوند.

 

سوالات متداول

بهترین موادغذایی بعد از ورزش کدامند؟

پروتئین ها و کربوهیدرات ها را می توان به عنوان بهترین موادغذایی برای بعد از ورزش معرفی نمود؛ چرا که فرم زیبایی به بدن شما می بخشند.

 

استفاده از رژیم غذایی سالم چه اندازه برای لاغری و کاهش وزن اهمیت دارد؟

شما حتما بایستی برای کاهش وزن از یک رژیم غذایی سالم استفاده کنید تا به این طریق میزان کالری دریافتی بدن خود را کنترل نمایید.

 

آیا تمرینات بدنسازی بهترین روش برای کالری سوزی هستند؟

بله این تمرینات با درگیر ساختن همزمان چندین عضله بدن قدرت بیشتری جهت چربی سوزی دارند.

 

بهترین ورزش ها برای لاغری و تناسب اندام کدامند؟

از بهترین ورزش ها برای لاغری و تناسب اندام می توان به پیاده روی، بدنسازی و تمرین با وزنه، یوگا، پیلاتس و تمرینات HIIT اشاره نمود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو