2 شهری که هر زمان اراده کنید می‌توانید به گردش و تفریح در آن‌ها بپردازید

منبع: زومجی

2

1402/7/1

11:56


2 شهری که هر زمان اراده کنید می‌توانید به گردش و تفریح در آن‌ها بپردازید

سفر یکی از فعالیت‌هایی است که بدون درنظرگرفتن شرایط جوی و زمانی، همواره پرداختن به آن، برای هر کسی جذابیت‌های خاص خود را دارد. از تابستان‌های گرم تا زمستان‌های برفی، همیشه یک مقصد جذاب برای سفر وجود دارد. در برخی از شهرهای ایران نیز، هر زمان از سال که باشد، شما می‌توانید به گردش و تفریح بپردازید و تجربه‌هایی عالی و به یادماندنی برای خودتان رقم بزنید. به‌عنوان مثال، در تابستان می‌توان به سواحل زیبای شمال رفت و از آب و هوایی خنک لذت برد، درحالی‌که در زمستان ممکن است به مناطق کوهستانی بروید و با ورزش‌های زمستانی رابطه بهتری داشته باشید. همچنین، هر فصل دارای جشن‌ها و رویدادهای خاص خود است که به‌عنوان مسافر می‌توانید در آن‌ها شرکت کنید.

از جمله بهترین‌ شهرها و مناطقی که در هر فصلی برای مسافران جذابیتی وصف نشدنی در چنته دارند، می‌توان به تهران و رامسر اشاره کرد. شمال ایران همیشه از مقاصد پر طرفدار گردشگران است. اگر قصد سفر به این مناطق را دارید حتما از قبل نسبت به اجاره ویلا شمال اقدام کنید تا با خیالی آسوده به تفریح و سفر بپردازید. البته که تعداد مناطق دیدنی و شگفت انگیز کم نیستند، اما بی‌نظیرترین آن‌ها را ما در اینجا به شما معرفی می‌کنیم.

تهران شهری بزرگ است که تاریخ و مدرنیته در آن دوشادوش همدیگر پیش می‌روند و طبیعت نیز دراین‌میان همیشه حرفی برای گفتن داشته است. بنابراین اگر بخواهیم گشت و گذاری در پایتخت بزنیم و از جاهای دیدنی تهران که تعداد آن‌ها قابل شمارش نیست، دیدن کنیم، با چالشی همیشگی رو‌به‌رو خواهیم بود. بر همین اساس باید دید که سفر چقدر به درازا می‌کشد تا آن‌وقت از میان مکان های دیدنی تهران دست به انتخاب تعدادی از بهترین‌ها بزنیم.

بدون شک سفر به تهران برایتان چند جانبه خواهد بود و شما سهمی در بازدید از جاذبه‌های متنوع و گوناگون آن به‌دست خواهید آورد، که قطعا باعث می‌شود تا جذابیت سفر شما چندین برابر شود. بر همین اساس پیشنهاد می‌کنیم به‌عنوان اولین جاذبه‌ای که قرار است در تهران از آن دیدن کنید، به سراغ پارک پرواز بروید و تمام شهر تهران و زیبایی‌های آن را از ارتفاعات نظاره‌گر باشید.

پارک پرواز یکی از جذاب‌ترین پارک‌های ایران است، که در غرب تهران واقع شده، و در تمام ساعات روز، میزبان اهالی شهر و همینطور گردشگران است. برای بازدید از این پارک نیازی به پرداخت ورودی نیست و به‌راحتی می‌توانید از تمام بخش‌های آن در طول شبانه روز دیدن کنید و به پیاده‌روی و عکاسی بپردازید. درواقع یکی از جذاب‌ترین تفریحات در این پارک به‌خصوص در فصل پاییز، عکاسی است؛ چرا که بهترین لوکیشن‌های عکاسی متعلق به این پارک و فضای زیبای آن هستند.

وسعت پارک پرواز به 131.303 متر مربع می‌رسد، که زیباسازی فضای آن توسط هنرمندان و معماران ایرانی صورت گرفته است، به همین خاطر شما هم مانند هر بازدیدکننده‌ای، بدون شک در نگاه اول مجذوب معماری زیبای آن خواهید شد.

تماشای پایتخت از ارتفاعات توچال

در شمال پایتخت قله توچال را داریم، که به‌عنوان قله‌ای بلند و استثنایی مورد توجه بسیاری از کوهنوردان و عاشقان طبیعت‌گردی است. این قله در رشته کوه بلند البرز واقع شده و انتخابی عالی برای صعود در فصل‌های بهار و تابستان است. ارتفاع این قله از سطح دریا چیزی در حدود 3963 متر است؛ بر همین اساس شرایط جوی و آب و هوایی همیشه در قله توچال متفاوت‌تر از هر کجای دیگر است و جذابیت‌ها و چشم‌اندازهای خاص خود را دارد.

بنابراین اگر مسافر پایتخت هستید و می‌خواهید به معنای واقعی سفر شما به این شهر، چند جانبه باشد، می‌توانید برای انتخاب اقامتگاه به سراغ گزینه‌هایی از جمله اجاره سوئیت در تهران یا اجاره روزانه خانه در تهران، بروید، تا هم فرصت سفر به اطراف شهر را داشته باشید و هم در داخل شهر، تجربه‌ تهران‌گردی را ازآن خودتان کنید.

به واقع تماشای تهران از ارتفاعات توچال، حس و حالی دیگر دارد و آنچه که شما می‌توانید از آن بالا ببینید، روحتان را تازه می‌کند. دامنه جنوبی این قله رو به شهر تهران است و از سمت شمال با روستاهای شهرستانک، آهار و شکراب همجوار شده است. در مسیر صعود به قله شما می‌توانید در پناهگاه‌های توچال برای استراحت توقف کنید و به همراه تیم کوهنوردی دوباره به راهتان ادامه دهید.

از جمله پناهگاه‌های قله توچال که از بخش‌های شرقی و غربی قله به ترتیب قابل دسترسی هستند، می‌توان به قله دارآباد، کلک‌چال، شروین، شیرپلا، امیری و... اشاره کرد، که همگی با چشم‌اندازی از شهر تهران، شما را شگفت‌زده می‌کنند.

رفتن به توچال برای هر مسافر و طبیعت‌گردی همراه‌با حس و حالی متفاوت و لذت بخش است. در این منطقه گردشگری علاوه‌بر صعود به قله، می‌توانید از پیست اسکی توچال، تله سیژ و تله کابین، باشگاه تنیس توچال، باشگاه بگ جامپ توچال بهره ببرید و خود را مهمان تفریحات هیجان‌انگیز این منطقه کنید. همچنین با دور شدن از شلوغی و آلودگی شهر، آرامشی وصف نشدنی شما را فرا می‌گیرد که با پیاده‌روی در مسیر سلامتی توچال، می‌توانید آن را به حد اعلا برسانید.

راه رفتن روی پل معلق رامسر تجربه‌ای سراسر هیجان

رامسر همان شهری است که در هر زمانی با آغوشی باز به استقبال مهمانانش می‌رود. شهری که سرتاسر زیبایی و جذابیت است و با تنوع گسترده‌ای از جاذبه‌های طبیعی، می‌تواند برای عاشقان طبیعت گردی، لحظاتی سرشار از شور و هیجان را رقم بزند. بنابراین اگر می‌خواهید به این شهر سفر کنید، پیشنهاد می‌کنیم اولین قدم را همین حالا بردارید و به فکر اجاره اقامتگاه و ویلا رامسر باشید، تا در مقصد، تنها دغدغه شما رسیدن به جاذبه‌های ناب این شهر و تماشای آن‌ها باشد.

اگر اهل هیجان باشید، می‌توانید با پل معلق رامسر، گردش و تفریح خود را آغاز کنید و لحظات خود را با هیجانی سرشار، گره بزنید. ایستادن روی پل معلق رامسر با حسی از ترس و هیجان همراه است و اگر عاشق طبیعت‌گردی باشید، بدون شک ترس آن رفته رفته جای خود را به لذتی هیجان‌انگیز می‌دهد؛ به طوری که برای ثبت این لحظات و چشم‌اندازهای شگفت‌انگیزی که در مسیر می‌بینید، دوربین را روشن می‌کنید و چندتایی عکس را به ثبت لنز آن در می‌آورید.

پایان رپورتاژ آگهی/.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و زومجی هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.


مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو