گوشی Xiaomi 13T Pro معرفی شد؛ شیائومی با دست پر به بازار می‌آید

گوشی Xiaomi 13T Pro معرفی شد؛ شیائومی با دست پر به بازار می‌آید


منبع: پلازا

5

1402/7/5

11:29


گوشی Xiaomi 13T Pro معرفی شد؛ شیائومی با دست پر به بازار می‌آید

گوشی Xiaomi 13T Pro قرار است به زودی وارد بازار شود. شیائومی به‌تازگی از این مدل گوشی با مشخصات ارتقا یافته رونمایی کرده است. با ما همراه باشید تا با مزایا و معایب گوشی موبایل شیائومی 13 تی پرو آشنا شویم.

جدیدترین اعضای خانواده گوشی‌های سری T به‌تازگی معرفی شدند. شیائومی 13T و گوشی Xiaomi 13T Pro دو عضو این خانواده برای سال 2023 و بخش زیادی از سال 2024 خواهند بود. با وجود این که هردوی آن‌ها تا حد خیلی زیادی به یکدیگر شباهت دارند اما هردوی آن‌ها نسبت به مدل‌های قبلی خود تا حد قابل توجهی پیشرفت کرده‌اند؛ با این حال شاید شیائومی 13T پرو بیشترین تغییرات را تجربه کرده باشد. با پلازا همراه باشید تا بیشتر با این گوشی و ویژگی‌های آن آشنا شویم.

فهرست مطالب

مشخصات گوشی شیائومی مدل 13T Pro

گوشی موبایل شیائومی 13 تی پرو
نمایشگر6.67 اینچی امولد با رفرش‌ریت 144 هرتز و رزولوشن 2712*1220
پردازندهدیمنسیتی 9200 پلاس
رم12/16 گیگابایت
حافظه256/512 گیگابایت | 1 ترابایت
باتری5000 میلی‌آمپر با شارژ 120 وات
دوربین‌ها12 + 50 + 50 مگاپیکسل با زوم اپتیکال 2 برابر
سیستم عاملاندروید 13 با رابط کاربری MIUI 14
قیمتاز 800 یورو

معرفی گوشی Xiaomi 13T Pro

با یک نگاه به مشخصات گوشی و مقایسه آن با مشخصات شیائومی 12T پرو، واضح است که این گوشی نسبت به نسل قبلی خود تقریبا در تمامی بخش‌ها بهبود پیدا کرده است. کلیدی‌ترین ویژگی های گوشی Xiaomi 13T Pro یعنی نمایشگر، تراشه، دوربین و حتی حافظه نسبت به نسل قبلی پیشرفت کرده‌اند و حالا شاید بتوان گفت این گوشی اختلاف خیلی زیادی با گوشی‌های پرچم‌دار ندارد.

نمایشگر و طراحی گوشی موبایل شیائومی 13 تی پرو

با توجه به تصاویر گوشی شیائومی مدل 13T Pro، این گوشی از طراحی مشابه گوشی‌های سری شیائومی 13 بهره می‌برد؛ از همین رو طراحی آن نسبت به مدل قبلی کاملا فرق کرده است. در این گوشی نیز مانند شیائومی 13T بسته به رنگ انتخابی پنل پشتی از شیشه یا چرم گیاهی ساخته می‌شود. مدل‌هایی که با چرم گیاهی ساخته شدند، بسیار نرم هستند و استفاده از آن‌ها نیز راحتی به‌مراتب بیشتری از شیشه دارد.

همچنین مانند مدل معمولی، اطراف پنل نیز دارای کمی خمیدگی است و در بخش بالایی نیز شاهد یک ماژول دوربین مربعی شکل هستیم که دارای حاشیه‌های شیب‌داری است که آن را در ارتفاع بلندتری نسبت به سطح گوشی قرار داده‌اند. این ماژول در تمامی رنگ‌های گوشی به رنگ مشکی است و برخلاف سری آیفون 15 رنگ آن همرنگ بدنه گوشی نیست.

گوشی Xiaomi 13T Pro

در پنل جلویی مثل همیشه شیائومی یکی از بهترین پنل‌های موجود را برای این گوشی انتخاب کرده است. این پنل همان اندازه پنل شیائومی 12T پرو یعنی 6.7 اینچ را دارد اما رفرش‌ریت آن به 144 هرتز ارتقا پید کرده و مهمتر از همه روشنایی حداکثری آن نیز از 900 نیت به 2600 نیت رسیده که عدد فوق‌العاده‌ای است. نمایشگر گوشی همچنین از نرخ نمونه‌برداری لمسی 480 هرتز پشتیبانی می‌کند. از دیگر مشخصات نمایشگر می‌توانیم به پشتیبانی از دالبی ویژن و +HDR10 اشاره کنیم.

دوربین گوشی Xiaomi 13T Pro

یکی از بزرگترین نقاط قوت نسل قبلی این گوشی بهره‌مندی از دوربین 200 مگاپیکسلی بود. امسال خبری از این دوربین نیست و شیائومی آن را با یک دوربین 50 مگاپیکسلی جایگزین کرده است. شاید روی کاغد این تغییر پسرفت به‌حساب بیاید اما مگاپیکسل هرگز معیاری برای سنجش عملکرد و کیفیت دوربین نبوده است و به همین خاطر انتظار داریم دوربین این گوشی بتواند تصاویر را با کیفیت بهتری از سنسور قبلی به‌ثبت برساند.

از طرف دیگر یک دوربین تله‌فوتو 50 مگاپیکسلی با زوم اپتیکال 2 برابر به این گوشی اضافه شده است تا برخلاف مدل‌های قبلی بتوانید برای زوم کردن نیز روی گوشی حساب باز کنید. دوربین فوق‌عریض نیز از سنسور 8 مگاپیکسلی مدل قبلی به یک سنسور جدید 12 مگاپیکسلی ارتقا پیدا کرده است و حالا می‌تواند تصاویر را با وضوح بیشتری در اختیار شما قرار دهد.

گوشی شیائومی مدل 13T Pro

نکته قابل توجه این است که در این گوشی علاوه بر دوربین اصلی، دوربین تله‌فوتو نیز دارای لرزش‌گیر اپتیکال است و به همین خاطر می‌تواند کمک بزرگی برای ثبت تصاویر با کیفیت در هنگام زوم به‌شما کند.

گوشی قادر است ویدیوها را نیز با کیفیت 4K و نرخ 60 فریم برثانیه ضبط کند. شما همچنین می‌توانید به رزولوشن 8K نیز دسترسی پیدا کنید اما از آنجایی که در این رزولوشن فریم‌ریت از 24 بالاتر نمی‌رود، نمی‌توانید تصاویر چندان جالبی ضبط کنید.

سخت افزار گوشی موبایل شیائومی 13 تی پرو

تا پیش از معرفی گوشی انتظار می‌رفت اسنپدراگون 8 نسل 2 یا اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 به‌عنوان پرازنده ی گوشی شیائومی مدل 13T Pro مورد استفاده قرار بگیرد. با این حال شیائومی به‌سراغ تراشه پرچم‌دار مدیاتک یعنی دیمنسیتی 9200 پلاس رفته است. تراشه‌ای که رقیب اصلی اسنپدراگون 8 نسل 2 به‌حساب می‌آید و در بیشتر بنچمارک‌ها حتی عملکرد بهتری هم دارد.

با توجه به بنچمارک‌های این تراشه انتظار داریم پردازنده و پردازنده گرافیکی گوشی Xiaomi 13T Pro جزو بهترین‌های بازار باشند و بتوانند تمامی بازی‌ها و اپلیکیشن‌های سنگین را بدون مشکل یا افت فریم اجرا کنند. در حقیقت بیشتر کاربران بعید است در عملکرد و استفاده روزمره متوجه تفاوتی بین این گوشی و گوشی‌های با اسنپدراگون 8 نسل 2 شوند.

گوشی شیائومی مدل 13T Pro

گذشته از تراشه، حافظه داخلی و رم گوشی Xiaomi 13T Pro نیز تغییراتی داشته است. در مدل جدید دیگر خبری از پیکربندی پایه 8/128 گیگابایتی نیست. گوشی حالا در ارزان‌ترین نسخه با رم و حافظه 12/256 گیگابایتی عرضه می‌شود. شیائومی پیکربندی‌های گران‌تر 12/512 گیگابایت و حتی یک پیکربندی جدید با 16 گیگابایت رم و 1 ترابایت حافظه را نیز در اختیار شما قرار می‌دهد.

از طرف دیگر باتری و سرعت شارژ گوشی تغییری نسبت به قبل نکرده است. گوشی همچنان با باتری 5000 میلی‌آمپری و شارژ 120 وات عرضه می‌شود.

قیمت و تاریخ عرضه ی گوشی موبایل شیائومی 13 تی پرو

گوشی روز گذشته توسط شیائومی معرفی و وارد بازارهای جهانی شد. به‌احتمال زیاد طی چند هفته آینده شاهد حضور آن در بازار ایران خواهیم بود. قیمت گوشی شیائومی مدل 13T Pro برای پیکربندی پایه 799 یورو خواهد بود. شیائومی هنوز قیمت پیکربندی‌های بالاتر این گوشی را اعلام نکرده است.

سخن پایانی

گوشی Xiaomi 13T Pro از همه لحاظ گوشی بهتری نسبت به مدل‌های قبلی است. به‌خصوص در بخش دوربین که شاهد تغییرات مثبت زیادی بوده‌ایم. مثل همیشه تراشه و نمایشگر نیز در بهترین سطح ممکن هستند. با این حال برای بررسی گوشی شیائومی مدل 13T Pro باید منتظر عرضه آن به بازار باشیم تا بتوانیم گوشی را به‌شکل بهتری مورد سنجش قرار دهیم. نظر شما در مورد این گوشی چیست؟ آیا می‌تواند در بازار موفق ظاهر شود؟ دیدگاه‌های خود را در بخش نظرات با ما و سایر کاربران پلازا به‌اشتراک بگذارید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو