معرفی شماری از معروف ترین برندهای فشن در میلان

معرفی شماری از معروف ترین برندهای فشن در میلان


منبع: همگردی

3

1402/7/6

10:02


در میلان برندهای فشن که در ابتدا کوچک و غیر معروف بودند، فعالیت خود را آغاز کرده و اکنون بسیاری از آنها در سطح جهانی پرطرفدار هستند. این برندها به حدی مورد توجه قرار دارند که بسیاری از مجلات معروف در مورد آنها اطلاعات و مطالب زیادی را منتشر می کنند. با ما در مقاله مشهورترین برندهای فشن در میلان همراه شده تا شما را با شماری از برندهای فشن معروف در میلان آشنا کنیم. قطعا، آشنایی با معروف ترین برندهای فشن در میلان برایتان جالب خواهد بود.

ورساچه

ورساچه یکی از برندهای لوکس و مطرح ایتالیایی بوده که در قرن بیستم توانست شهرت بسیار زیادی را بدست آورد. جیانی ورساچه در سال 1978 و در شهر میلان این برند را تاسیس و راه اندازی کرد. جیانی به همراه برادر خود سانتو ورساچه اولین بوتیک خود را راه اندازی نمود و با تولید لباسهای مردانه و زنانه توانست موفقیت قابل توجهی را بدست آورد. لوگوی این مورد از معروف ترین برندهای فشن در میلان الهام گرفته شده از سر یکی از اساطیر یونانی به نام مدوسا است. ورساچه در عصر حاضر یکی از موفق ترین برندهای تجاری در جهان بوده و لباسهای خاصی را طراحی می کند. مدیریت این برند پس از جیانی به خواهرش محول شد.

ورساچه

پرادا

زمان تاسیس این برند به سال 1913 میلادی باز می گردد. در سال 1919 میلادی، این برند به عنوان نماینده رسمی ملزومات سلطنتی ایتالیا معرفی شد. در ابتدا این برند با نام فراتلی پرادا فعالیت میکرد. در واقع، در گالری ویتوریو امانوئل یک آتلیه قرار داشت که مربوط به فرآوری چرم بود و این برند نیز در آنجا فعالیت میکرد و مشتریان خاص خود را داشت. این برند تا سال 1978 توسط نوه ماریو پرادا یعنی میوچیا پرادا اداره میشد و از شهرت بی سابقه ای برخوردار بود. در سال 1980 میلادی، طرحهایی توسط این مورد از مشهورترین برندهای فشن در میلان ارائه شدند که سادگی و بی آلایش بودن از ویژگی بارز آنها بود.

پرادا

ماسیمو پیومبو

این برند طرفداران مخصوص به خود را در سطح جهان دارد و بسیار مشهور است. اگر علاقمند هستید که کارهای زیبا و جذاب این برند را از نزدیک مشاهده کنید، می توانید به بوتیک بیزار اسکو در شهر میلان سری بزنید. ترکیب پارچه های کهن اسکاتلندی با موهرهای بلند و طراحی لباس با پتوهای بزرگ مراکشی و منگوله های زیبا از کارهای جذابی بوده که توسط این برند صورت گرفته اند. یکی از ویژگی های مهم این مورد از مشهورترین برندهای فشن در میلان این است که روی پارچه های قدیمی و کهن نقشها و طرحهای زیبایی را ایجاد می کند.

ماسیمو پیومبو

مارتا فری

این برند که توسط مارتا فری بورومئو تاسیس شده، در جهان بسیار محبوب است. بسیاری از آتلیه های معروف لباس عروس در میلان توجه ویژه ای به طرحهای این برند دارند. نکته جذاب و جالب در مورد این برند این است که در طراحی لباسهای کلاسیک و زنانه از مواردی همچون لباسها و پرده های سبک وینتیج الهام می گیرد. دامن ها و لباسهایی که توسط این مورد از برندهای فشن معروف در میلان طراحی می شوند، دارای نقشهای منحصر بفردی هستند. علاوه بر آن، این لباسها از برشهای خاصی برخوردار بوده و به راحتی میتوان با توجه به این برشها و نقوش تشخیص داد که این لباس توسط برند مارتا فری طراحی شده است.

مارتا فری

آتیکو

این برند از سال 2016 میلادی مشغول فعالیت و طراحی لباسهای مختلف است. تاسیس این برند توسط افرادی به نامهای گیلدا آمبروسیو و جورجیو توردینی انجام شد. لباسهایی که توسط این برند طراحی می شوند، معمولاً از ظرافت خاصی برخوردار هستند. در واقع، سبک بودن لباسها یکی از ویژگی های اصلی این مورد از برندهای فشن معروف در میلان است. یکی از کارهای جذاب و جالبی که توسط این برند در طراحی لباسها صورت گرفت، استفاده از گلدوزی های ظریف و ابریشم طرح دار برای زیبایی هر چه بیشتر بود.

آتیکو

مارکو رامبالدی

برند مارکو رامبالدی در سال 1990 تاسیس و راه اندازی شد. این برند با ذوق جوانانه ای که دارد، لباسهای زیبا و بی نظیری را برای افراد طراحی می کند. در سال 2014 این برند با ایجاد مجموعه لباس زنانه ای بسیار زیبا که برای هفته مد میلان طراحی شده بود، توانست جایزه نسل آینده را از آن خود کند. از دیگر افتخارات این برند می توانیم به کسب جایزه استعدادهای ووگ در سال 2014 اشاره کنیم. همچنین، در سال 2018 نیز توانست جایزه استعدادهای لیپانو را کسب کند. یکی از ویژگی های بارز این برند این است که با استفاده از روشی جدید و تلفیقی، از هنرهای دستی قدیمی همچون تکه دوزی و قلاب دوزی استفاده می نماید.

مارکو رامبالدی

موسکینو

این برند که آن را با طراحی های فوق العاده و ترکیب رنگهای بی نظیر می شناسند، در سال 1983 تاسیس شد. این برند ایتالیایی توسط فردی به نام فرانکو موسچینو راه اندازی شده و امروزه طرفداران بسیار زیادی در سراسر جهان دارد. این برند از طرحهای فانتزی، شاد، رنگارنگ و خیال انگیز استفاده می کند و بهره گیری از رنگهای درخشنده و نئونی نیز یکی دیگر از ویژگی های بارز و مهم آن است.

موسکینو

میسونی

زمان تاسیس آن به سال 1943 باز می گردد. دهه 1950 و 1960 برای این برند از اهمیت ویژه ای برخوردار است، چرا که در طول این دهه توانست خود را معرفی کند. در واقع، این برند در طول این دهه از بافتنی های پشمی و ابریشم درهم پیچیده برای طراحی لباسهای خود استفاده کرد. به عبارتی دیگر، این کار که توسط برند میسونی صورت گرفت، باعث شد که طراحی هایی با سبک نوین در فشن ایتالیا ایجاد گردند.

میسونی

دولچه اند گابانا

زمان تاسیس و راه اندازی این برند به سال 1985 میلادی باز می گردد. از جمله افرادی که در تاسیس این برند تاثیرگذار بوده، می توانیم به استفانو گابانا و دومنیکو دولچه اشاره نماییم. در واقع، هر دوی آنها ابتدا در آتلیه ای کار می کردند که بعد از استعفا دادن و بیرون آمدن از آن کار تصمیم گرفتند که برند خود را در شهر میلان تاسیس کنند. این برند طراحی های بسیار زیبا و خاصی را انجام داده که از جمله معروف ترین آنها می توانیم به طراحی لباسهای شب باشکوه و جذاب، لباسهای رمانتیک و استایل کت اشاره نماییم.

دولچه اند گابانا

جورجیو آرمانی

جورجیو آرمانی در ابتدا برای برند Nino Cerruti کار میکرد و طراحی لباسهای مردانه را برعهده داشت. او پس از مدتی تصمیم گرفت با همراهی شخص دیگری به نام Sergio Galeotti شرکت خود را تاسیس کند. دهه 1980 برای برند آرمانی از اهمیت بسیار ویژه ای برخوردار است، چرا که در این دهه توانست شهرت بزرگی را بدست آورد. برند آرمانی در دهه 1980 توانست عنوان سلطان کتهای بلیزر را از آن خود کند و به این عرصه کتهای نرم و راحتی را معرفی نماید.

محصولات برند آرمانی طراحی شیک و ساده ای دارند و کیفیت آنها نیز فوق العاده است. کتهایی که توسط برند آرمانی طراحی و روانه بازار می شوند، در واقع سبک استایل نجیب زادگان معاصر ایتالیایی هستند. این برند معروف در بازه زمانی بسیار کوتاهی در زمینه طراحی لباسهای زنانه نیز فعالیت میکرد. نکته مهم دیگر در مورد این برند این است که امضای خود جورجیو آرمانی نشانه اصالت محصولات این برند هست.

جورجیو آرمانی

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو