ببینید: خانه جورجو آرمانی با معماری آسیایی

ببینید: خانه جورجو آرمانی با معماری آسیایی


منبع: ایران آرت

184

1399/2/3

17:33


سبک معماری و نحوه طراحی اتاق‌های این خانه دو طبقه، نزدیک به معماری آسیایی است و به نوعی مینیمالیستی محسوب می‌شود.

ایران آرت: در این مطلب، به گشت و گذاری کوتاه در خانه جورجو آرمانی ، طراح لباس سرشناس ایتالیایی خواهیم پرداخت! جورجو آرمانی شرکت خود یعنی "آرمانی" را در سال ۱۹۷۴ میلادی بنا نهاد. در سال ۱۹۸۱ میلادی، نخستین سری از فروشگاه های برند آرمانی شروع به فعالیت کرد. در اواخر دهه ی ۱۹۹۰ میلادی، آرمانی بیش از ۲۰۰ فروشگاه در سرتاسر نقاط جهان داشت و امروزه این شرکت بزرگ شامل ۲۰۰۰ مرکز فروش جهانی با فروش سالیانه بیش از یک میلیارد دلار است!

جالب است بدانید در سال ۲۰۰۰ میلادی مجله فوربز به عنوان یکی از مشهورترین مجله‌های اقتصادی ایالات متحده آمریکا و جهان، جورجو آرمانی را به عنوان موفق ترین طراح دنیا به سبب طراحی پوشاک مردانه معرفی کرد و در سال ۲۰۰۱ میلادی نیز این مجله او را در لیست اعضای جدید مد و در ردیف نوزدهم قرار داد.

اما شاید بد نباشد درباره زندگی این طراح ایتالیایی بیشتر بدانید! روزهای جورجو آرمانی با ورزش آغاز می‌شود. جورجو پس از پیاده روی کوتاه، به ساحل می رود و با مردم محلی منطقه در آب شنا می کند. او معمولا ناهار را در خانه‌ خود صرف می کند. جورجو آرمانی در مصاحبه ای به مجله Architectural می گوید: " دوست دارم به شهر بروم، پیاده‌روی کنم، همه گل ها و غذا را ببینم. این کار برایم سرگرم کننده است"

به گزارش سایت آبگینه، در ادامه تصاویری از خانه جورجو آرمانی خواهیم دید. این خانه دو طبقه در میان درختان اوکالیپتوس و سرو، در شهر saint tropez در کشور فرانسه واقع است. البته این خانه تایستانی، اقامتگاه اصلی جورجو نیست! محل اقامت اصلی این طراح لباس ایتالیایی یک عمارت چهار طبقه در شهر میلان است؛ جایی که به موزه آرمانی نیز شناخته می شود. این موزه در محله تورتونا در شهر میلان قرار دارد و با نمایشگاهی از زیباترین آثار تاریخی آرمانی افتتاح شده ‌است. جورجو این خانه دو طبقه را در سال ۱۹۹۶ میلادی خریداری نمود و سپس خود تغییراتی در آن اعمال کرد.

2

او از تجربه معماران مشهور و صاحب نام گوناگونی هم چون Peter Marino (معمار آمریکایی و عضو موسسه معماران ایالات متحده آمریکا) و Massimiliano Fuksas (معمار ایتالیایی و بنیانگذار استودیوی معماری Fuksas) برای طراحی فروشگاه ها و حتی برخی اقامتگاه های خود بهره گرفته است! البته جورجو جزو آن دسته از افراد به شمار می آید که بر روند طراحی و اجرای پروژه ها، نظارت مستقیم دارد! وی در این باره می‌گوید: " من دوست دارم خودم کارهایم را انجام دهم و کاری به کار معماران ندارم! "

جورجو آرمانی در سال ۲۰۰۹ میلادی برای حفظ سلامتی‌ خود، تصمیم گرفت تغییراتی در خانه‌ خود اعمال نماید! او به بنای خانه‌ خود، یک اتاق مهمان اضافه کرد و استخری نیز برای شنا ساخت. او می‌گوید: " وقتی از بیمارستان مرخص شدم، پنج روزه تمام تغییرات انجام شد"

3

جورجو در بازسازی خانه‌ خود، سقف را نیز با چوب ساج پوشاند. شاید بد نباشد که بدانید سبک معماری و همچنین نحوه طراحی اتاق های این خانه دو طبقه ، نزدیک به معماری آسیایی است و به نوعی مینیمالیستی نیز محسوب می شود. جورجو فضاهای خالی حانه را با فرش های سنتی پر کرد و برای اتاق خواب ها نیز از پرده های ابریشمی استفاده کرد!

4

جورجو آرمانی در مصاحبه ای می گوید: " مردم همیشه از من سوال می کنند که چگونه خود را سرگرم می کنم؟ در پاسخ به این سوال بایستی بگویم من خود را با خانه هایم سرگرم می کنم! خانه هایم بزرگ ترین سرمایه گذاری من هستند! خرید خانه و ایجاد تغییر در آن بنا به نیازهایم، اشتیاقی است که من از جوانی در من وجود داشته است! "

6

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو