فردوس کاویانی درگذشت!

منبع: فیگار

5

1402/7/9

22:33


چندی پیش، خبر درگذشت فردوس کاویانی در فضای رسانه به انتشار رسید. این خبر، توسط روابط عمومی انجمن صنفی کارگردانان سینما و تئاتر تأیید شده است.

فردوس کاویانی درگذشت!

چندی پیش، خبر درگذشت فردوس کاویانی در فضای رسانه به انتشار رسید. این خبر، توسط روابط عمومی انجمن صنفی کارگردانان سینما و تئاتر تأیید شده است.

لحظاتی قبل، رسانه‌های داخلی کشور، خبر فوت فردوس کاویانی را منتشر کردند. فردوس کاویانی، بازیگر پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون ایرانی، در سن 82 سالگی و در تاریخ نهم مهر ماه 1402 درگذشت.

درگذشت فردوس کاویانی

احسان حاجی پور، دبیر و عضو هیأت مدیره انجمن صنفی کارگردانان خانه تئاتر، مرگ فردوس کاویانی را تأیید کرد. فردوس کاویانی، مدت‌ها بود که با بیماری پارکینسون دست و پنجه نرم می‌کرد. او چهارم مهر ماه سال 1402، تولد 82 سالگی خودش را جشن گرفت و حالا 4 روز پس از سالگرد تولدش درگذشت.

بیشتر بخوانید:

عکس دیده نشده از فردوس کاویانی و همسرش

جزئیات بیشتر درباره زمان و مکان تشییع پیکر این هنرمند عزیز به زودی منتشر خواهد شد. فردوس کاویانی، فارغ التحصیل لیسانس بازیگری از دانشگاه تهران و دانشجوی انصرافی زبان آلمانی در دانشگاه برلین است.

بیوگرافی فردوس کاویانی

درگذشت فردوس کاویانی

فردوس کاویانی، در تاریخ 4 مهر ماه 1320 در شهر کرمان به دنیا آمد. او با بازی در سریال‌هایی مانند “همسران” به شهرت و موفقیت رسید. همچنین او در فیلم‌ها و سریال‌های دیگری از جمله “مش خیرالله صندوقچه اسرار”، “محله بهداشت”، “محله برو و بیا”، “آژانس دوستی”، “اجاره نشین‌ها”، “سگ‌کشی”، “نارنجی‌پوش”، “کلانتری غیرانتفاعی”، “بانو”، “ساوالان”، “هامون” و “در مسیر تندباد” هنرنمایی کرد.

فردوس کاویانی، در سال 1349 و در سن 29 سالگی، پس از 9 سال فعالیت هنری در تئاتر، برای اولین بار در فیلم “تجاوز” حمید مصداقی، دیده شد. فردوس کاویانی در اردیبهشت ماه سال 1396، پس از 6 سال دوری از فعالیت‌های هنری، در چهاردهمین جشنواره شب بازیگری حضور یافت.

همسر او در گفتگویی اعلام کرد که آقای کاویانی به بیماری پارکینسون مبتلا است و در این دوران به دلیل تشدید بیماری و ضعف جسمانی، او مجبور به استفاده از داروهایی با دوز بالا شد.

بیشتر بخوانید:

جهت خواندن اخبار درباره چهره‌ها به دسته اخبار سلبریتی و اخبار هنرمندان ترکیه مراجعه کنید.

دیدگاه شما در خصوص درگذشت فردوس کاویانی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با فیگار در میان بگذارید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو