چرا سرور HP یکی از بهترین گزینه ها برای شرکت های بزرگ است؟

چرا سرور HP یکی از بهترین گزینه ها برای شرکت های بزرگ است؟


منبع: گیمفا

2

1402/7/11

10:02


وقتی صحبت از خرید یک سرور مقیاس‌پذیر، قابل اعتماد و با قیمتی مناسب برای کسب‌وکارهای مختلف به‌ویژه شرکت‌های بزرگ می‌شود، بدون شک پیشنهاد اول کارشناسان حوزه IT سرورهای HP است. با این‌حال ممکن این سوال برای افراد پیش بیایید که «چرا سرور hp یکی از بهترین گزینه‌ها برای شرکت‌های بزرگ است؟» امروزه شرکت‌های بزرگ در […]

چرا سرور HP یکی از بهترین گزینه ها برای شرکت های بزرگ است؟

وقتی صحبت از خرید یک سرور مقیاس‌پذیر، قابل اعتماد و با قیمتی مناسب برای کسب‌وکارهای مختلف به‌ویژه شرکت‌های بزرگ می‌شود، بدون شک پیشنهاد اول کارشناسان حوزه IT سرورهای HP است. با این‌حال ممکن این سوال برای افراد پیش بیایید که «چرا سرور hp یکی از بهترین گزینه‌ها برای شرکت‌های بزرگ است؟»

امروزه شرکت‌های بزرگ در مدیریت زیرساخت‌های IT خود با چالش‌های زیادی مانند مقیاس‌پذیری، عملکرد، امنیت، قابلیت اطمینان و هزینه مواجه هستند. آن‌ها به سرورهایی نیاز دارند که بتوانند بارهای کاری بالا را مدیریت کنند، از برنامه‌های کاربردی متنوع پشتیبانی کنند، از داده‌های حساس محافظت کنند و نتایج ثابتی ارائه دهند. انتخاب سرور hp یکی از بهترین گزینه ها برای شرکت های بزرگ است زیرا ویژگی‌ها و مزایای زیادی را ارائه می‌دهد که به راحتی و سادگی می‌تواند این الزامات را برآورده سازد.

این در حالی است که کمپانی هیولت پاکارد یا HP یک سابقه‌ی طولانی با محبوبیت فراوان در نوآوری‌های تجاری داشته و دارد و توانسته طیف گسترده‌ای از سرورها را متناسب با نیازهای مختلف هر کسب‌وکارهای به بازار عرضه کند. سرورهای HP ProLiant برای عملکرد پیشرفت و بهره‌وری انرژی طراحی و مهندسی شده‌اند و رکوردهای جهانی را در معیارها و برنامه‌های مختلف ثبت کرده‌اند.

 این در حالی است که اچ پی توانسته در بخش‌های پیشرفته دنیای تکنولوژی مانند زیرساخت‌های ابری، سرورهای Edge و… با دیگر برندها به رقابت بپردازد و در این زمینه پیشرو و پیشتاز باشد.

اگر قصد خرید سرور hp را برای کسب‌وکارتان دارید و مخصوصا در یک شرکت بزرگ و در حال توسعه کار می‌کنید، این مطلب به‌طورکامل و دقیق به این پرسش پاسخ خواهد داد که « چرا خرید سرور اچ پی بهترین گزینه برای کسب‌وکارتان خواهد بود.»

مزایا خرید انواع سرور hp

کمپانی Hewlett Packard Enterprise که با مخفف HPE یا HP شناخته می‌شود؛ یکی از ارائه‌دهندگان پیشرو سرورهای نرم‌افزاری تعریف شده در کلاس سازمانی است که می‌تواند حجم کاری در هر اندازه را تامین کند. سرورهای اچ پی به‌گونه ای طراحی شده‌اند که همگرا باشند، عملکرد در فضای ابری را ارائه دهند و کارآیی، امنیت و قابلیت اطمینان را بهینه‌سازی کنند.

خرید سرور hp مزیت‌های گوناگونی را در اختیار کسب‌وکارهای مختلف مخصوصاً شرکت‌های بزرگ قرار می‌دهد که بارزترین آن‌ها عبارتند از:

– یکی از مزیت‌های اصلی سرورهای اچ پی انعطاف‌پذیری و مقیاس‌پذیری آن‌ها است. HP طیف گسترده‌ای از محصولات مانند سرورهای رک (rack) و ایستاده (Tower)، سرورهای تیغه‌ای (blade)، سرورهای فرامقیاس (hyperscale)، سرورهای mission-critical و سرورهای لبه (edge) را ارائه می‌دهد. هر کدام از این محصولات ویژگی‌ها و مزایای منحصر‌به‌فرد خود را برای حجم کاری و محیط‌های مختلف دارند. به‌عنوان مثال، سرورهای رک و ایستاده برای برنامه‌های تجاری در محیط‌های مراکز داده با هر اندازه ایده‌آل هستند. سرورهای Blade ماژولار و جمع‌و‌جور هستند که کارآیی با چگالی بالا و مصرف کم را فراهم می‌کنند. علاوه بر این سرورهای Blade اچ پی زیرساخت‌های قدیمی را تغییر می‌دهند و باعث صرفه‌جویی در هزینه‌ها می‌شوند. این در حالی است که ویژگی مدیریت One View در سرور Blade System HP، باعث می‌شود تا هر کسب‌و‌کاری را بر پایه‌ای از امنیت قرار دهد.

سرورهای Hyperscale برای حجم کاری گسترده و فشرده داده مانند تجزیه و تحلیل داده‌های بزرگ و هوش مصنوعی طراحی شده‌اند و سرورهای mission-critical عملکرد گسترده و انعطاف‌پذیری بالا برای پردازش تراکنش‌های آنلاین (OLTP) و نیازهای پایگاه داده پشتیبانی می‌کنند. همچنین سرورهای Edge ‌‌ بهینه‌سازی محاسبات لبه، ارائه کنترل ایمن و بینش سریع از اینترنت صنعتی اشیا (IoT) را فراهم می‌سازند.

– یکی دیگر از مزایایی کلیدی سرورهای اچ پی، ارائه معماری و تکنولوژی نوآورانه virtual connect یا اتصال مجازی است. این فناوری مدیریت و پیکربندی شبکه سرور را با ایجاد یک ارتباط واحد بین سرور و شبکه ساده می‌کند. این باعث کاهش تعداد کابل‌ها، سوئیچ‌ها و آداپتورهای مورد نیاز و همچنین کاهش پیچیدگی اتصالات و هزینه مدیریت شبکه می‌شود. همچنین اتصال مجازی امکان تخصیص پویا و بهینه‌سازی منابع شبکه، بهبود عملکرد و کارایی را نیز فراهم می‌سازد.

– سومین ویژگی کلیدی سرورهای HP، فناوری‌های تعبیه شده در زمینه مدیریت (embedded management) سرور است. این فناوری‌‌ها کنترل از راه دور و خودکار کل چرخه‌ی عمر سرور، از تهیه تا نظارت گرفته تا نگهداری را امکان‌پذیر می‌سازند. یکی از برجسته‌ترین این فناوری‌ها، تکنولوژی Integrated Lights Out (iLO) است که یک رابط کاربری امن و کاربرپسند برای دسترسی و مدیریت سرور HP از راه دور و از هر مکانی را فراهم می‌کند.iLO از ویژگی‌های پیشرفته‌ای مانند مدیریت انرژی، به‌روزرسانی سیستم‌عامل، هشدارهای سلامت سرور، بهینه‌سازی عملکرد و حفاظت از امنیت را پشتیبانی می‌کند.

– چهارمین ویژگی کلیدی سرورهای HP، حافظه پایدار آنها است. این یک راه‌حل ذخیره‌سازی یکپارچه است که با استفاده از فناوری انعطاف‌پذیر، ظرفیت ترابایت حافظه را با سرعت بالا اجرا می‌کند. حافظه پایدار عملکرد DRAM را با تداوم فلش NAND ترکیب می‌کند و امکان دسترسی و پردازش سریع‌تر داده‌ها را فراهم می‌سازد. حافظه پایدار همچنین تأخیر را کاهش می‌دهد، پهنای باند را بهبود می‌بخشد و مصرف انرژی را کاهش می‌دهد. علاوه بر این حافظه پایدار برای برنامه‌هایی که به عملکرد بالا و مجموعه داده‌های بزرگ نیاز دارند، مانند پایگاه داده‌های درون حافظه (in-memory databases)، تجزیه و تحلیل (analytics) و یادگیری ماشین (machine learning) ایده‌آل است.

 ویژگی های سرور اچ پی برای شرکت‌های بزرگ

همان‌طور که پیش‌تر گفتیم، سرورهای HP یکی از بهترین گزینه‌ها برای شرکت‌های بزرگ هستند؛ زیرا در بهینه‌سازی بی‌نظیر انواع حجم کار بسیار موفق عمل می‌کنند و می‌توانند حفاظت جامع امنیتی، اتوماسیون مدیریت هوشمند و ارائه خدمات با کیفیت را برای انواع کسب‌وکارها ارائه دهند. این در حالی است که خرید هر کدام از انواع سرور hp می‌تواند قابلیت‌ها و ویژگی‌های منحصربه‌فردی را در اختیار کسب‌وکارهای مختلف قرار دهند که برخی از آن‌ها عبارتند از:

سرور HP برای بارهای کاری هیبریدی فناوری اطلاعات مهندسی شده است

فناوری اطلاعات هیبریدی ترکیبی از منابع داخلی و مبتنی بر ابر است که شرکت‌ها را قادر می‌سازد تا عملیات فناوری اطلاعات خود را بهینه کنند و به نتایج تجاری موفق دست یابند. سرور HP برای پشتیبانی از حجم کاری هیبریدی فناوری اطلاعات با ارائه انعطاف‌پذیری، چابکی و کارایی طراحی شده است و می‌تواند انواع مختلفی از برنامه‌ها مانند هوش مصنوعی، تجزیه و تحلیل، پایگاه داده، مجازی‌سازی و محاسبات لبه را بر روی پلتفرم‌های مختلف مانند ویندوز، لینوکس، VMware و Kubernetes اجرا کند. همچنین HP می‌تواند با سرویس‌های ابری مانند AWS، Azure و Google Cloud Platform یکپارچه شود تا کاربران بتوانند از مزایای رایانش ابری استفاده کند.

با سرورهای اچ پی یک تجربه ابری در همه‌ی برنامه‌ها و داده‌ها در اختیار کاربران قرار داده می‌شود. این برنامه‌ها می‌توانند تجربه‌ی عملیات ابری را ساده سازند و همچنین روشی را که کسب‌وکارها از لبه به ابر انجام می‌دهند را کنترل کنند. همچنین این سرورها دید و بینش جهانی را از طریق یک کنسول یکپارچه ارائه می کنند.

این در حالی است که انواع سرور hp برای استنتاج بینایی کامپیوتری (Computer Vision)، هوش مصنوعی مولد (Generative Artificial Intelligence) و پردازش زبان طبیعی سرتاسر بهینه‌سازی شده‌اند. همچنین آن‌ها کسب‌وکارهای مختلف را قادر می‌سازند تا بتوانند از فرصت هوش مصنوعی در لبه نیز استفاده کنند.

سرور HP برای عملکرد و بهره وری انرژی بهینه شده است

 عملکرد و بهره‌وری انرژی برای شرکت‌های بزرگی که نیاز به پردازش حجم زیادی از داده‌ها و کاهش هزینه‌های عملیاتی دارند، فاکتورهای حیاتی هستند. سرور HP با استفاده از جدیدترین پردازنده‌ها، حافظه، ذخیره‌سازی و فناوری‌های شبکه برای عملکرد و بهره‌وری انرژی بهینه شده است.

سرور HP دارای پردازنده‌های Intel Xeon و AMD Opteron است که پردازش با سرعت بالا و ارتباطات کم تاخیر را ارائه می‌دهد. سرور HP همچنین گزینه‌های حافظه مختلفی مانند DDR4، HPE Persistent Memory و HPE SmartMemory را پشتیبانی می‌کند که دسترسی سریع و ظرفیت بالایی را فراهم می‌سازد. علاوه بر این انواع سرور اچ پی از گزینه‌های ذخیره سازی مختلفی مانند SSD، HDD، SFF، LFF، درایوهای NVMe و کنترلرهای HPE Smart Array پشتیبانی می‌کند که عملکرد و قابلیت اطمینان بالایی را ارائه می‌دهند.

این در حالی است که سرور اچ پی از فناوری‌های نوآورانه مانند HPE Dynamic Power Capping و HPE Intelligent Power Manager استفاده می‌کند که در کاهش مصرف برق و هزینه‌های خنک کننده به شدت تأثیرگذار است.

همچنین سرورهای اچ پی فناوری HPE Greenlake را ارائه می‌کند. این فناوری یک راه‌حل انعطاف‌پذیر و مقیاس‌پذیر است که به باعث کاهش زمان و تلاش مضاعف برای استقرار و مدیریت زیرساخت فناوری اطلاعات می‌شود. این فناوری به کسب‌وکارها اجازه می‌دهد تا اطلاعات را بر اساس تقاضا مصرف کنند و فقط به آنچه که قصد استفاده دارند، بپردازند. این در حالی است که فناوری HPE GreenLake تجربیات شخصی‌سازی شده یکپارچه، متصل به ابر و همیشه ایمن را ارائه می‌کند و کارآیی edge را برای مشتریان، کارمندان و عملیات‌ها فراهم می‌سازد.

سرور HP امنیت سرورهای شرکت های بزرگ را تضمین می کند

امنیت برای شرکت‌های بزرگی که نیاز به محافظت از داده‌های خود و رعایت مقررات دارند، اولویت اصلی است. سرور HP با استفاده از رویکرد zero-trust تهدیدات سخت‌افزاری و خطرات ناشی از نرم‌افزار را به حداقل می رساند که برای امنیت از طریق طراحی قابل اعتماد است.

سرورهای HP ProLiant از زیرساخت‌ها، بارهای کاری و داده‌ها با معماری امنیتی Edge-to-Cloud محافظت می‌کنند. آن‌ها یک رویکرد اثبات شده با امنیت بالا دارند که تهدیدات سخت‌افزاری و خطرات ناشی از نرم‌افزار شخص ثالث را به حداقل می‌رساند.

سرور HP دارای HPE Silicon Root of Trust است، یک فناوری منحصر‌به‌فرد که امنیت را در میان‌افزار تراشه سرور تعبیه می‌کند. این فناوری تضمین می‌کند که فقط سیستم‌عامل مجاز می‌تواند روی سرور اجرا شود و از دسترسی یا دستکاری غیرمجاز جلوگیری می‌کند. همچنین Whitelisting یکپارچگی کد میان‌افزار را تأیید می‌کند. این از اجرای سیستم‌عامل غیرمجاز یا خراب روی سرور و ایجاد آسیب یا از دست دادن داده‌ها جلوگیری می‌کند.

فناوری HP SureStart نیز یکپارچگی کد BIOS (Basic Input/Output System) را در سرورهای اچ پی تأیید می‌کند. این فناوری از به خطر انداختن کدهای مخرب در فرآیند بوت و عملکرد سرور جلوگیری می‌کند. همچنین فناوری Run-time Intrusion Detection تغییرات در حافظه سیستم را تشخیص می‌دهد. این به مدیر از هرگونه حمله احتمالی یا دستکاری در عملکرد سرور هشدار می‌دهد.

اینها تنها برخی از ویژگی‌ها و مزایای کلیدی برای تضمین امنیت در سرورهای HP هستند. همچنین اچ پی نرم‌افزارهای مدیریت زیر ساخت دیگری را برای سفارشی‌سازی بیشتر و بهبود تجربه سرور در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

سرور HP برای مدیریت و اتوماسیون ساده سازی شده است

مدیریت و اتوماسیون برای شرکت‌های بزرگی که نیاز به ساده‌سازی عملیات فناوری اطلاعات و بهبود بهر‌وری خود دارند، ضروری است. سرور HP برای مدیریت و اتوماسیون با استفاده از ابزارها و پلتفرم‌های بصری که امکان کنترل و بینش آسان را فراهم می‌کند، ساده‌سازی شده است.

سرور HP دارای HPE OneView است، یک پلتفرم مدیریت یکپارچه که یک داشبورد مدیریتی برای نظارت و مدیریت سرورها در محیط‌های ترکیبی فناوری اطلاعات فراهم می‌کند. HPE OneView همچنین اتوماسیون وظایف و گردش کار را از طریق قالب‌ها و اسکریپت‌ها فعال می‌سازد.

سرور HP همچنین از HPE GreenLake برای Compute Ops Management پشتیبانی می‌کند، یک سرویس مبتنی برابر که یک تجربه عملیاتی شبیه به ابر را برای سرورهای داخلی فراهم می‌سازد.

همچنین با ابزار HPE Smart Update Manager (HP SUM) فرآیند به‌روز‌رسانی سیستم‌عامل و درایورهای سرورهای HP اتوماتیک می‌شود که در کاهش زمان و پیچیدگی‌های به‌روزرسانی تأثیرگذار است.  

علاوه بر این HPE Service Pack for ProLiant (SPP) مجموعه‌ای جامع از سیستم‌عامل، درایورها و نرم‌افزارهایی که برای سرورهای HP ProLiant تست و تایید شده‌اند، است. با این نرم‌افزار فرآیند نصب و به‌روزرسانی در سرورها ساده می‌شود. همچنین با ابزار HPE Intelligent Provisioning فرایند نصب و پیکربندی سرورهای اچ پی به سادگی انجام می‌شود و دیگر نیازی media به درایور نخواهد بود.

تنها برخی از فناوری ها و برنامه های کلیدی در سرورهای HP هستند که می توانند به شرکت‌های بزرگ در ساده‌سازی مدیریت و اتوماسیون زیرساخت سرور خود کمک کنند.

سرور HP با پشتیبانی و کیفیت همراه است

کیفیت و پشتیبانی برای شرکت‌های بزرگی که باید اطمینان حاصل کنند که زیرساخت‌های فناوری اطلاعات آن‌ها قابل اعتماد و انعطاف‌پذیر است، مهم است.

سرور HP با استفاده از فرآیندهای دقیق تست و اعتبار سنجی و ارائه گزینه‌های خدمات جامع با کیفیت بسیار بالا پشتیبانی می‌شود. این در حالی است که کلیه‌ی محصولات این شرکت برای اطمینان از سازگاری و عملکرد آن با اجزای سخت‌افزاری و برنامه‌های نرم افزاری مختلف، تحت آزمایش و اعتبارسنجی گسترده قرار می‌گیرند. همچنین سرورهای HP توسط کارشناسان فناوری اطلاعات پیکربندی می‌شوند تا عملکردی استثنایی آن‌ها دقیقا مورد بررسی قرار گیرد تا بتوانند عملکرد و خدمات با کیفیت را در اختیار مشتریان خود قرار دهند.

کمپانی اچ پی همچنین گزینه‌های خدمات مختلفی مانند گارانتی، پشتیبانی فنی، تعمیر و نگهداری، جایگزینی، ارتقاء، آموزش، مشاوره، تامین مالی و اجاره سرور را ارائه می‌دهد. همچنین HPE دارای یک وب‌سایت اختصاصی برای پشتیبانی از سرور است که در آن مشتریان می‌توانند درایورها، سیستم‌عامل‌ها، راهنمای عیب‌یابی و سایر منابع را بیابند.

سرورهای اچ پی با تحولات دیجیتالی به روز همراه هستند

براساس داده‌های IDC تحولات دیجیتال در ۵ سال آینده سرعت بیشتری به خود خواهد گرفت. این در حالی است که شرکت‌های امروزی برای تبدیل داده‌ها به بینش و قابلیت‌های نوآورانه به فناوری‌های متمایز و بهینه‌سازی شده برای حجم کاری مختلف به تأخیر کم، انعطاف‌پذیری و عملکرد بالا نیاز دارد.

همچنین طبق تحقیقات فوربس در سال ۲۰۲۰۳، ۷۴ درصد از شرکت‌ها برای حمایت از مدل‌های کسب‌وکار نسل بعدی، قصد نوسازی و دیجیتالی کسب‌وکارشان را دارند، ۷۳ درصد از شرکت‌ها قصد دارند یک تجربه مشتری دیجیتالی یکپارچه ایجاد کنند و ۷۵ درصد از شرکت‌ها به تغییر دفتر کار و مدیریت سرور از راه دور ادامه خواهند داد.

سرورهای HP می‌توانند به شرکت‌های بزرگ با ارائه راه‌حل‌های نوآورانه، انعطاف‌پذیر و ایمن برای حجم کاری، گردش کار و محل ‌کارشان به تحول دیجیتال کمک کنند. برخی از راه‌هایی که سرورهای HP می‌توانند تحولات دیجیتالی را پشتیبانی کنند، عبارتند از:

– پشتیبانی از حجم کاری مختلف در برنامه‌های تجاری اصلی ماننده تجزیه و تحلیل داده‌های فشرده، یادگیری عمیق، هوش مصنوعی و….

– ارائه فناوری‌های مدیریتی پیشرفته مانند HPE OneView و HPE iLO برای مدیریت از راه دور سرورها

– پشتیبانی از رم‌های persistent memory برای فراهم‌سازی ظرفیت‌های ترابایت و امکان دسترسی سریع‌تر به عملکردهای پیچیده و گسترده

– ارائه ابزارهای پشتیبانی مانند HPE Active Care و HPE Proactive Insights برای شناسایی، پیشگیری و حل مشکلات سیستم و همچنین بهینه‌سازی عملکرد و کارایی سرور

این در حالی است که کمپانی اچ پی با عرضه سرورهای HPE ProLiant Gen10 Plus به بازار موج اصلی تحول دیجیتال را نشر داده است.  سرورهای  Gen10 Plus یک پایه محاسباتی هوشمند برای ابر ترکیبی را ایجاد می‌کنند و قابلیت‌های محاسباتی جدیدی را برای تحول شرکت‌های دیجیتالی مدرن فراهم می‌سازند. سری HPE Gen10 Plus شامل ProLiant DL110 Gen10 Plus، ProLiant DL360 Gen10 Plus، ProLiant DL380 Gen10 Plus، Apollo 2000 Gen10 Plus، Apollo 6500 Gen 10 Plus و … است که دارای مزایایی گسترده‌ای را در اختیار کاربران قرار می‌دهد که برخی از آن‌ها عبارتند از:

– پشتیبانی از نسل سوم پردازنده‌ AMD EPYC برای فراهم کردن ظرفیت حافظه، هسته و اسلات PCIe Gen4 بیشتر

–  با توجه به مدل و پیکربندی سرور تا ۱۱.۲ ترابایت رم و حداکثر ۵۸۱.۴ ترابایت حافظه را ارائه می‌دهند.

– ارائه ویژگی‌های جامع امنیتی مانند تشخیص نفوذ در زمان اجرا، HPE SureStart، whitelisting و AMD Secure Processor

– پشتیبانی از فناوری‌های اتوماسیون مدیریت هوشمند مانند HPE OneView، HPE iLO، HPE Smart Update Manager و HPE Intelligent Provisioning²

علاوه بر مواردی که ذکر کردیم دلایل زیادی وجود دارد که سرور HP را از بقیه برندها متمایز کند . در این مقاله به‌طور کامل مزایای سرور hp نسبت به سایر رقبا را بررسی کردیم، اگر برای کسب‌وکار خود نیاز به سروری با قدرت بالا دارید، می‌توانید پیش از خرید از مشاوره رایگان کارشناسان تجارت سرور پارسه بهر‌مند شوید، سپس بهترین مدل را با توجه به نیازتان انتخاب کنید.

با ما در ارتباط باشید

تهران، خیابان کریم‌خان، خیابان خردمند جنوبی، کوچه یگانه، پلاک ۱۳، واحد ۲ و ۳
تلفن تماس:
۰۲۱-۴۳۴۹۱
۰۲۱-۴۳۰۰۰۴۰۳

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو