بیوگرافی محمدرضا غفاری ؛ از زندگی شخصی تا مرور کارنامه حرفه ای او

بیوگرافی محمدرضا غفاری ؛ از زندگی شخصی تا مرور کارنامه حرفه ای او


منبع: پلازا

4

1402/7/19

11:21


بیوگرافی محمدرضا غفاری ؛ از زندگی شخصی تا مرور کارنامه حرفه ای او

محمدرضا غفاری یکی از هنرپیشگان مرد ایرانی است که تا کنون فعالیت‌های درخشانی در سینمای کشور داشته است و در ادامه این مقاله قصد داریم به سراغ بیوگرافی محمدرضا غفاری برویم.

محمدرضا غفاری، بازیگر سینما و تلویزیون، در تاریخ ۶ مرداد ۱۳۶۴ در تهران به دنیا آمد. وی دارای مدرک لیسانس در رشته گرافیک است و در سن ۲۰ سالگی با بازی در فیلم “رویای خیس” به شهرت رسید. علاوه بر بازیگری، او به نقاشی نیز علاقه‌مند است و در این زمینه فعالیت می‌کند.

از کودکی، محمدرضا غفاری علاقه زیادی به بازیگری داشت. در سال ۱۳۸۱، در سن ۱۷ سالگی، وی به کلاس‌های آموزشی بازیگری در موسسه کارنامه رفت. سپس در سال ۱۳۸۴، در سن ۲۰ سالگی، او توسط خانم پوران درخشنده به عنوان بازیگر در فیلم “رویای خیس” معرفی شد.

فهرست مطالب:

اطلاعات شخصی محمدرضا غفاری

  • نام و نام خانوادگی: محمدرضا غفاری
  • تاریخ تولد: ۶ مرداد ۱۳۶۴
  • محل تولد: تهران
  • سن: 38 سال
  • وضعیت تاهل: مجرد
  • صفحه اینستاگرام محمدرضا غفاری: mohamadrezaghafari

بیوگرافی محمدرضا غفاری

بیوگرافی محمدرضا غفاری

در این بخش به زندگی نامه محمدرضا غفاری می‌پردازیم که تا الان با او آشنا شده‌ایم. اکنون زندگی خصوصی محمدرضا غفاری را بررسی می‌کنیم.

محمدرضا غفاری در خانواده‌ای چهار نفره متولد شد و یک خواهر بزرگتر دارد. پدرش را در سن یک و سال و نیم از دست داد. او در دوران کودکی تا جوانی با سختی‌های زیادی روبرو شد و به دلیل نبود پدر، رابطه خاصی با مادرش داشته است.

تا به امروز، محمدرضا غفاری ازدواج نکرده و مجرد است. به گفته خودش، هنوز به ازدواج فکر نمی‌کند و منتظر می‌ماند تا این اتفاق برایش رخ دهد. از سوی دیگر، به دلیل وابستگی زیادی که به خانواده‌اش دارد، هنوز نتوانسته مسئولیت ازدواج را بپذیرد؛ لذا برای کسانی که بدنبال عکس همسر محمدرضا غفاری هستند باید خبر بدی باشد.

شاید جالب باشد بدانید که از دوران کودکی، محمدرضا غفاری علاقه زیادی به بازیگری داشت. با این حال، مادرش اجازه نداد تا در این رشته تحصیل کند و مجبور شد گرافیک بخواند. در هر صورت بعد از رفتن به دانشگاه او به دنیای گرافیک علاقه‌مند شد.

زندگی شغلی محمدرضا غفاری

زندگی شغلی محمدرضا غفاری

در این بخش بیوگرافی محمدرضا غفاری با زندگی شغلی او همراه شما هستیم. محمدرضا غفاری، بازیگر مشهور کشورمان، مسیر حرفه‌ای خود را با فیلم “رویای خیس” آغاز کرد. این فیلم در سال ۱۳۸۴ توسط پوران درخشنده کارگردانی شده و در سینماهای ایران به نمایش درآمد. در این فیلم، محمدرضا غفاری برای اولین بار به عنوان بازیگر در نقش آرش به صحنه رفت و توانست عملکرد قابل توجهی ارائه دهد. این تجربه بازیگری برای او بسیار ماندگار و موفق بود.

نقش آرش در فیلم، یک پسر نوجوان است که پس از جدایی پدر و مادرش، در ابتدا با مادر و سپس با پدرش زندگی می‌کند و در این میان با یک دختر آشنا می‌شود. محمدرضا غفاری در فیلم “رویای خیس” با هنرمندانی همچون افسانه پاکرو، فرامرز قریبیان، مجید مشیری، شراره دولت‌آبادی، فلور نظری، بابک انصاری، همایون ارشادی و سایر هنرپیشگان همبازی شد.

سریال “آشپزباشی” نیز اولین سریال تلویزیونی محمدرضا غفاری بود که در سال‌های ۸۸ و ۸۹ به کارگردانی محمدرضا هنرمند در شبکه یک سیما پخش شد. در این تجربه تلویزیونی خود، محمدرضا غفاری در کنار پرویز پرستویی و فاطمه معتمدآریا به ایفای نقش پرداخت و این سریال یکی از خاطره‌انگیزترین آثار او محسوب می‌شود.

محمدرضا غفاری، بازیگری است که تجربه همکاری با برادران محمودی را در سریال “سایه بان” نیز داشت و سپس در سال ۹۸ در سریال “دلدار” نیز با آنها همکاری کرد. سریال “دلدار” در شبکه دو سیما پخش شد. در سریال “دلدار”، محمدرضا غفاری نقش آرش را بازی می‌کند. آرش در خانواده‌ای با مشکلات مالی بزرگ شده و به دختری علاقه‌مند است که پدرش وضعیت مالی خوبی دارد. اما ماجرای اصلی داستان مربوط به یک قتل ناخواسته است که توسط آرش رخ می‌دهد.

علاوه بر محمدرضا غفاری، در سریال “دلدار” بازیگرانی مانند الناز حبیبی، مریم بوبانی، حسام محمودی، سوگل خلیق، بهزاد فراهانی، مهران نائل، پریوش نظریه، همایون ارشادی، کمند امیرسلیمانی، نیما رئیسی، علیرضا آرا و پیمان جعفری نیز همبازی بودند.

محمدرضا غفاری در مصاحبه‌ای گفته که، از تمامی کارهایی که تاکنون انجام داده، لذت کافی را برده است،  اما نقشم در فیلم “برف” در سال ۹۲ و “انتهای خیابان هشتم” در سال ۹۰ را بیشتر از سایرین دوست دارم. دلیل این است که در این دو فیلم، نقش‌های متفاوتی داشتم و فرصتی برای نشان دادن توانایی‌های بیشتر خود داشتم.

فیلم های محمدرضا غفاری

سالعنوانکارگردان
۱۴۰۱پرونده باز استکیومرث پوراحمد
۱۳۹٧هفت و نیمنوید محمودی
۱۳۹٧سونامیمیلاد صدرعاملی
۱۳٩۶چهل و هفتاحمد اطراقچی
۱۳٩۶جاده قدیممنیژه حکمت
۱۳٩۶در وجه حاملبهمن کامیار
۱۳۹۵آباجانهاتف علیمردانی
۱۳۹۵زارنیما فراهی
۱۳۹۴در سکوتژرژ هاشم‌زاده
۱۳۹۴آخرین بار کی سحر را دیدی؟فرزاد موتمن
۱۳۹۴بیست هفتهمسعود قراگزلو
۱۳۹۳کوچه بی نامهاتف علیمردانی
۱۳۹۲برفمهدی رحمانی
۱۳٩١گسکیارش اسدی زاده
۱۳٩١قاعده تصادفبهنام بهزادی
۱۳٩١فرشتگان قصابسهیل سلیمی
۱۳٩٠انتهای خیابان هشتمعلیرضا امینی
۱۳٩٠گیرندهمهرداد غفارزاده
۱۳۸۶ستاره های سوختهسیروس الوند
۱۳۸۵تله روباهعلیرضا اسحاقی
۱۳۸۴رویای خیسپوران درخشنده

سریال های محمدرضا غفاری

سالعنوانکارگردان
۱۳۹۸دل‌دارنوید محمودی
۱۳۹۶سایه‌باننوید محمودی
۱۳۸۸آشپزباشیمحمدرضا هنرمند
۱۳۸۶یک مشت پر عقاباصغر هاشمی
۱۳۹۹ملکه گدایانحسین سهیلی‌زاده

تئاترهای محمدرضا غفاری

متاسفانه در مورد نمایش‌هایی که اقای غفاری تا به اکنون در آنها حضور داشته اطلاعاتی در دسترس نیست.

جوایز و افتخارات محمدرضا غفاری

جوایز و افتخارات محمدرضا غفاری

محمدرضا غفاری با توجه به استعداد بالایی که در زمینه بازیگری داشته تا کنون موفق به دریافت جایزه نشده است.

حواشی محمدرضا غفاری

حواشی محمدرضا غفاری

محمدرضا غفاری در حرفه‌ی بازیگری بر خلاف همکارانش، به شدت توانسته بدون حاشیه عمل کند و در طول فعالیتش به هیچ‌وجه شایعه‌ای را نداشته است.

حقایق پنهان محمدرضا غفاری

حقایق پنهان محمدرضا غفاری

آقای غفاری عاشق خرید لباس است و در سنین ۲۲ تا ۲۵ سالگی به برندهای مشهور اهمیت می‌داد. اما در سال‌های اخیر، تمرکزش بر زیبایی لباس‌هایی که خریداری می‌کند بیشتر شده است تا برند آنها. رنگ لباس‌ها برای او اهمیت دارد و به ویژه علاقه زیادی به رنگ‌های سیاه و سفید دارد، همچنین رنگ‌های آبی، قرمز و سبز را هم دوست دارد. در انتخاب لباس‌های خود، تلاش می‌کند تا از این طیف رنگ‌ها استفاده کند.

در ۱۷ سالگی، او قصد داشت برای همیشه از ایران برود، اما در نهایت تصمیم گرفت در کشور خودش بماند و تاکنون از این تصمیمش بسیار خوشحال است. علاوه بر بازیگری، به گرافیک علاقه‌مند بوده و نقاشی می‌کند. نقاشی برای او راهی برای به دست آوردن آرامش و لذت است و امیدوار است در آینده بتواند نمایشگاه برگزار کند.

او مشکل خودزنی در خواب دارد و در چند مورد آسیبی به خودش وارد کرده است. این مشکلات شامل ضربه زدن به فک و پاره کردن لباس‌هایش در خواب است. محمدرضا غفاری در سال ۹۹ با سریال “ملکه گدایان” وارد شبکه خانگی شد و در این مجموعه نقش “آریا درخشان”، یک خواننده را بازی می‌کند. همچنین در این سریال چند قطعه خوانندگی نیز دارد.

مهران مدیری در برنامه‌ی دورهمی در مورد محمدرضا غفاری این راز را فاش کرد که تمام ریش و موهای او سفید است و او هفته‌ای چند بار موهای خود را رنگ می‌کند. محمدرضا غفاری از سن ۱۹ سالگی به شکل ارثی این اتفاق برایش افتاده و با خنده حرف‌های مهران مدیری را تایید کرد.

آلبوم عکس های محمدرضا غفاری

کلام آخر

ما در این مقاله بیوگرافی محمدرضا غفاری از زمان کودکی تا رسیدن به شهرت و محبوبیت را به طور کامل مورد بررسی قرار دادیم. غفاری بازیگر مطرح سینما، تلویزیون و تئاتر است که آثار ماندگاری را در کارنامه هنری خود به ثبت رسانده است. نظر شما درباره این هنرپیشه چیست؟ لطفا نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو