بررسی گوشی موتورولا ریزر 40 اولترا؛ مشخصات، طراحی، قیمت و تاریخ عرضه

بررسی گوشی موتورولا ریزر 40 اولترا؛ مشخصات، طراحی، قیمت و تاریخ عرضه


منبع: پلازا

3

1402/7/19

14:07


بررسی گوشی موتورولا ریزر 40 اولترا؛ مشخصات، طراحی، قیمت و تاریخ عرضه

گوشی موتورولا ریزر 40 اولترا جدیدترین و گران‌ترین گوشی تاشو از موتورولا به‌حساب می‌آید. گوشی که یک گام رو به‌ جلو برای موبایل‌های تاشو به‌حساب می‌آید. در ادامه با ما همراه باشید تا بیشتر با امکانات و ویژگی های گوشی موتورولا Razr 40 Ultra آشنا شویم.

موتورولا یک بار دیگر با یک گوشی تاشو جدید از راه رسیده است. گوشی موتورولا ریزر 40 اولترا (ریزر پلاس) در حال حاضر پرچم‌دار گوشی‌های تاشو این کمپانی است و تغییرات جالب توجهی نسبت به تاشوهای قبلی این کمپانی داشته است. به‌خصوص از لحاظ طراحی و همچنین مشخصات داخلی که شاهد پیشرفت‌های قابل ملاحظه‌ای بودیم. در این مطلب پلازا قصد داریم به بررسی این گوشی بپردازیم و بیشتر با نقاط ضعف و قوت آن آشنا شویم.

فهرست مطالب

مشخصات گوشی موتورولا ریزر 40 اولترا

ویژگی‌هاگوشی موتورولا Razr 40 Ultra
نمایشگر6.9 اینچی LTPO امولد با رفرش‌ریت 165 هرتز و رزولوشن 1080p

نمایشگر کاور 3.9 اینچی سوپر امولد با رفرش‌ریت 144 هرتز

پردازندهاسنپدراگون 8 پلاس نسل 1
سیستم عاملاندروید 13
حافظه/رم8/12 گیگابایت رم | حافظه 256/512 گیگابایت
دوربین‌‌ها13 + 12
دوربین سلفی32
باتری3800 میلی‌آمپر با شارژ 30 وات
قیمتاز 999 دلار

بررسی گوشی موتورولا Razr 40 Ultra

با نگاهی به تصاویر گوشی موتورولا Razr 40 Ultra اولین چیزی که توجه شما را به خود جلب می‌کند، نمایشگر کاور بزرگ آن است. ویژگی که سامسونگ در گلکسی زد فلیپ 5 نیز از آن الهام گرفته است و نمایشگر کاور را نسبت به نسل قبل با اندازه بزرگ‌تری همراه کرده است. این نمایشگر کاور در ریزر 40 اولترا تنها جنبه زیبایی ندارد و می‌توانید از آن برای استفاده از گوشی و باز کردن اپلیکیشن‌های مختلف نیز استفاده کنید.

طراحی گوشی موتورولا ریزر 40 اولترا

پس از معرفی گوشی موتورولا ریزر 40 اولترا مشخص بود که این گوشی از لحاظ طراحی شباهت زیادی به مدل قبلی خود یعنی ریزر 2022 دارد. گوشی بسته به رنگ با بدنه شیشه‌ای یا چرم گیاهی عرضه می‌شود. البته تمامی رنگ‌های گوشی از قاب آلومینیومی بهره می‌برند. موتورولا در این گوشی از یک لولای جدید استفاده کرده است و از همین رو در حالت بسته، دو بخش گوشی با فاصله بسیار کمی از هم بسته می‌شوند. همچنین ضخامت گوشی چه در حالت بسته و چه در حالت باز نیز از قبل کمتر شده است.

گوشی موتورولا ریزر 40 اولترا

این لولا همچنین اسحتکام بالایی دارد و آنقدر محکم است که به‌راحتی و با یک دست نمی‌توانید گوشی را باز کنید. از طرف دیگر می‌توانید آن را در زاویه‌های مختلفی هم باز نگه دارید اما شاید یک نقطه ضعفی که داشته باشد این است که در حالت کاملا باز، گوشی کاملا تخت نیست و با کمی خمیدگی روی یک سطح صاف قرار می‌گیرد.

در پنل جلویی، اندازه نمایشگر نسبت به قبل بزرگ‌تر شده است و به 6.9 اینچ رسیده است. این پنل حاشیه‌های بسیار ظریفی دارد که زیبایی آن را دوچندان کرده است. از طرف دیگر عرض پنل کمی کمتر از قبل شده و گوشی با راحتی بیشتری در دست قرار می‌گیرد. البته که با توجه به اندازه نمایشگر، هنوز هم استفاده از آن با یک دست خیلی راحت نیست.

گوشی موتورولا Razr 40 Ultra

در بخش پشتی نیز نمایشگر کاور بزرگ‌تر شده و به 3.2 اینچ رسیده است. به‌صورتی که تمام بخش پشتی قسمت بالایی گوشی را اشغال می‌کند و حتی لنزهای دوربین نیز داخل این نمایشگر قرار دارند. به‌لطف این نمایشگر موتورولا ریزر 40 اولترا می‌تواند نگاه‌های زیادی را جذب خود کند چرا که تا پیش از این کمتر گوشی را با یک نمایشگر کاور به این بزرگی دیده بودیم.

این پنل همانطور که گفته شد کاربردهای زیادی دارد. شما از تنظیمات گوشی می‌توانید آن را شخصی‌سازی و یک صفحه قفل جداگانه برایش طراحی کنید. از طرف دیگر در حالت بسته می‌توانید اپلیکیشن‌ها را روی این نمایشگر اجرا کرده، به پیام‌ها جواب بدهید یا از آن به‌عنوان نمایاب دوربین استفاده کنید.

این نمایشگر همچنین برنامه‌هایی که در آن باز کرده باشید را در یک منو جداگانه از نمایشگر اصلی به‌شما نشان می‌دهد و حتی پنل تنظیمات سریع و نوار نوتیفیکیشن را هم در اختیارتان قرار می‌دهد.

سخت افزار گوشی موتورولا Razr 40 Ultra

پرازنده ی گوشی موتورولا Razr 40 Ultra تراشه پرچم‌دار سال 2022 یعنی اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 است که همچنان یک تراشه قدرتمند و مدرن به‌حساب می‌آید. این تراشه قدرت کافی برای اجرای تمامی اپلیکیشن‌ها و بازی‌ها را دارا است و نکته جالب توجه این است که برخلاف اکثر گوشی‌هایی که با این تراشه عرضه شده‌اند، موتورولا آن را آندرکلاک نکرده است.

گوشی با این تراشه در اکثر بنچمارک‌ها عملکرد درخشانی دارد و تنها از گوشی‌های جدید با اسنپدراگون 8 نسل 2 ضعیف‌تر ظاهر می‌شود.

در بنچمارک‌های گرافیکی نیز به‌خوبی از نهایت توان پردازنده گرافیکی گوشی موتورولا Razr 40 Ultra استفاده می‌شود؛ اما نکته‌ای که باید درنظر داشته باشیم این است که این گوشی هم قیمت پرچم‌داران سال 2023 و از تمام آن‌ها عملکرد ضعیف‌تری دارد. البته که شاید اختلاف میان آن‌ها خیلی زیاد نباشد اما از آنجایی که تمامی رقبا با اسنپدراگون 8 نسل 2 عرضه شده‌اند، این موضوع یک نقطه ضعف برای ریزر 40 اولترا به‌حساب می‌آید.

این گوشی با یک باتری 3800 میلی‌آمپری عرضه شده است که کمی بزرگ‌تر از قبل است. باتری بزرگ‌تر در کنار مصرف باتری بهینه‌تر اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1، به این معنی است که شارژدهی گوشی به‌اندازه قابل توجهی نسبت به قبل بهبود پیدا کرده است. البته شارژدهی این گوشی همچنان کمتر از گلکسی زد فلیپ 5 یا اوپو فایند N2 فلیپ است اما اختلاف خیلی زیادی با آن‌ها ندارد و یک روز کامل می‌تواند دوام بیاورد.

دوربین گوشی موتورولا Razr 40 Ultra

برخلاف انتظارات موتورولا از دوربین چهارگانه در این گوشی استفاده نکرده است و در عوض شاهد یک دوربین اصلی 12 مگاپیکسلی اصلی و یک دوربین 13 مگاپیکسلی فوق‌عریض هستیم.

دوربین اصلی در نور کافی عملکرد بسیار خوبی دارد اما در حد و اندازه‌های یک گوشی پرچم‌دار ظاهر نمی‌شود. البته سطح جزئیات تصاویر بسیار عالی است ولی گوشی تلاش می‌کند برخی قسمت‌ها را بیش از اندازه پردازش کند که نتیجه تاری و ناهمانگی این بخش‌ها با دیگر بخش‌های تصویر است.

با این حال این دوربین رنگ‌ها را به خوبی به تصویر می‌کشد و دامنه داینامیک قابل توجهی هم دارد. همچنین گوشی قادر است نویز را به خوبی مدیریت کند ولی در نور کم جزئیات و وضوح تصویر دچار افت می‌شوند. در شب البته همچنان شاهد دامنه داینامیک بسیار خوب هستیم و سایه‌روشن‌ها نیز به شکل قابل توجهی پردازش می‌شوند. اما اگر کمی روی تصاویر زوم کنید متوجه تاری و جزئیات کم آن‌ها می‌شوید. خوشبختانه حالت شب قادر است بسیاری از این مشکلات را برطرف کرده و کیفیت تصاویر را بهبود ببخشد.

گوشی موتورولا Razr 40 Ultra

دوربین فوق‌عریض هم عملکرد خیلی خوبی در نور کافی دارد. این دوربین از نظر نوردهی، شادابی رنگ‌ها و دامنه داینامیک در حد و اندازه‌های دوربین اصلی ظاهر می‌شود و حتی قادر است جزئیات تصاویر را نیز به‌اندازه بسیار خوبی حفظ کند.

در شب نیز عملکرد آن مثل دوربین اصلی است. بدون حالت شب تصاویر بیش از اندازه تاریک و تار هستند و نویز نیز به خوبی مدیریت نمی‌شود. البته باز هم دامنه داینامیک و رنگ‌ها قابل قبول هستند و حتی سایه‌ها نیز به خوبی نوردهی می‌شوند. اما با فعال کردن حالت شب تصاویر تا حد قابل توجهی بهبود پیدا می‌کنند. در این حالت روشنایی تصاویر بیشتر می‌شود و نویز نیز کمتر خواهد شد؛ با این حال با فعال کردن حالت شب رنگ‌ها کمی شادابی خود را از دست می‌دهند و بی‌روح‌تر هستند.

قیمت و تاریخ عرضه گوشی موتورولا ریزر 40 اولترا

گوشی در اوایل تابستان 2023 توسط موتورولا معرفی شد. البته این گوشی در بازار آمریکا به‌نام موتورولا ریزر پلاس، در چین به‌نام موتورولا ریزر 2023 و در برخی بازارها به‌عنوان موتورولا ریزر 4 نیز عرضه شده است.

قیمت گوشی موتورولا Razr 40 Ultra در پیکربندی پایه 999 دلار است. گران‌ترین پیکربندی این گوشی با رم و حافظه 12/512 گیگابایت وارد بازار ایران نیز شده و حدود 80 میلیون تومان قیمت دارد.

سخن پایانی

گوشی موتورولا ریزر 40 اولترا گوشی است که با قیمت گوشی‌های پرچم‌دار روانه بازار شده و از نظر مشخصات نیز تا حد زیادی قیمت بالای خود را توجیه می‌کند. به‌خصوص حالا که نمایشگر کاور بسیار بزرگ‌تر شده و کاربرد بیشتری هم دارد. با این حال این گوشی برخلاف گلکسی زد فلیپ 5 با اسنپدراگون 8 نسل 2 عرضه نشده و به همین خاطر عملکرد و شارژدهی ضعیف‌تری از آن دارد. دوربین‌های آن نیز عملکرد کاملا معمولی دارند و قابل مقایسه با دوربین‌های گوشی‌های پرچم‌دار نیستند. نظر شما در مورد گوشی تاشو جدید موتورولا چیست؟ شما این گوشی را انتخاب می‌کنید یا گلکسی زد فلیپ 5؟ دیدگاه‌های خود را در بخش نظرات با ما و سایر کاربران پلازا به‌اشتراک بگذارید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو