طرز تهیه شیرینی زبان خانگی با خمیر هزارلا ساده و فوری مرحله به مرحله

منبع: جدول یاب

3

1402/7/20

13:57


شیرینی زبان یکی از شیرینی های بسیار خوشمزه و یاد آور کودکی می باشد که طعم و مزه عالی دارد و شما با یک بسته خمیر هزارلا آماده می توانید این شیرینی را به راحتی تهیه کنید. تهیه خمیر هزارلا در خانه کار کمی سخت و نیازمند تمرین است ولی شما بدون این که خودتان …

شیرینی زبان

شیرینی زبان یکی از شیرینی های بسیار خوشمزه و یاد آور کودکی می باشد که طعم و مزه عالی دارد و شما با یک بسته خمیر هزارلا آماده می توانید این شیرینی را به راحتی تهیه کنید. تهیه خمیر هزارلا در خانه کار کمی سخت و نیازمند تمرین است ولی شما بدون این که خودتان را خسته کنید می توانید این شیرینی را در نیم ساعت تهیه کنید. امروز در جدول یاب طرز تهیه شیرینی زبان را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

خمیر هزارلا ۱ بسته
شربت بار ۱ فنجان
زرده تخم مرغ ۱ عدد
پودر قند ۱ ق غذا خوری
کنجد، پودر نارگیل، پودر پسته به مقدار لازم

طرز تهیه شیرینی زبان

مرحله اول: آماده سازی خمیر

خمیر هزار لایه ای که در فریزر بوده است در محیط قرار دهید تا کمی نرم شود و بتوانید وردنه کشید ولی خمیر نباید شل شود و باید هنوز کمی سفت و سرد باشد. چاقو و کاتررا در فریزر قرار دهید تا کاملا سرد باشند. فر را با دمای ۱۸۰ درجه گرم شود.

مرحله دوم: باز کردن خمیر

زرده تخم مرغ را با پودرقند در ظرفی مخلوط کنید. خمیر که آماده قالب زدن شد آنرا به قطر حدود نیم سانت روی سطح آردپاشی شده باز کنید و با کاتر شیرینی زبان که در فریزر بوده شروع به کاتر زدن کنید. با چاقویی که در فریزر بود یک خط عمودی در وسط خمیر یا چند خط مورب روی خمیر ایجاد کنید. شیرینی ها را با کمی فاصله در سینی فر بچینید.

مرحله سوم: پخت شیرینی زبان

با فرچه روی تمام شیرینی ها شربت بار بزنید. سپس با مخلوط زرده و پودر قند برس بزنید و کنجد یا پودر نارگیل یا پسته بپاشید و برای ۲۰ تا ۳۰ دقیقه در فر قرار دهید. می توانید چند دقیقه گریل را روشن کنید تا روی شیرینی ها طلایی شود. بعد از خروج از فر فورا با برس روی شیرینی ها شربت بار بمالید. جان

فوت و فن های دستور پخت شیرینی زبان

  1. می توانید شربت بیشتری آماده کنید و شیرینی ها را چند لحظه کاملا در شربت قرار دهید.
  2. در حین کار با خمیر هزارلا باید خمیر و تمام ابزار کاملا سرد باشند تا پف خمیر از بین نرود و باید دقت کنید که به لبه های خمیر فشار نیاورید که باعث به هم چسبیدن لایه های خمیر میشود و خمیر هنگام پخت لایه لایه نمی شود و پف نمی کند.
  3. برای رومال از این ترکیب استفاده کنید: مقداری زعفران دم کنید و کمی گلاب و پودر هل اضافه کنید. چند قاشق عسل را روی بخار کتری بن ماری کنید و با عسل مخلوط کنید و رومال کنید.
  4. برای تهیه شربت بار باید یک فنجان شکر را با ۱ فنجان آب مخلوط کنید و روی حرارت متوسط قرار دهید تا شروع به جوشیدن کند، سپس ۱/۴ ق چ آبلیمو و در صورت تمایل کمی گلاب یا زعفران یا پودرهل اضافه کنید. در نهایت شربت طی ۱۵ تا ۲۰ دقیقه آماده می شود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو