طرز تهیه شیرینی اسپشیال با طعم فوق العاده

منبع: آرگا

3

1402/5/1

19:41


اگر قصد پخت یک شیرینی خوشمزه و در عین حال عالی را برای سوپرایز کردن کودکان، خانواده و مهمانان دارید پیشنهاد می کنیم شیرینی اسپشیال را انتخاب کنید، تا به مقصود خود برسید. در این مطلب شما را با طرز تهیه شیرینی اسپشیال آشنا می کنیم.

دنیای شیرینی ها متنوع و خوشمزه است که شیرین بودن از لاینفک های آن می باشد. با توجه به این ویژگی ها مسلما فرد علاقه زیادی به این خوراکی های اشتهابرانگیز و دلربا دارند که این علاقه در برخی بسیار و در برخی دیگر کمتر است. راه دستیابی به آن فقط خریداری آن نیست، بلکه می توانید به سادگی آن را در منزل تهیه کرده و میل نمایید، چه بسا که این شیرینی که به آن شیرینی خانگی نیز گفته می شود، خوشمزه تر و سالم تر است. در این مطلب شما را با طرز تهیه شیرینی اسپشیال آشنا می کنیم.

اینکه شیرینی را در منزل تهیه می کنید دارای مزایای بسیاری است، اول اینکه شیرینی تازه و سالم تری را میل می کنید، دو اینکه آزادی انتخاب بیشتری دارید، به طور مثال اگر از طعم یکی از موارد در شیرینی خوشتان نمی آید، می توانید آن را حذف نمایید. در ادامه مواد لازم و طرز تهیه شیرینی اسپشیال یکی از شیرینی های دوست داشتنی و خوشمزه را با شما به اشتراک می گذاریم.

دستور پخت شیرینی اسپشیال

مواد لازم

  • ۱۲۰ گرم کره
  • یک قاشق چایخوری هل
  • ۲۰ گرم برنج
  • ۷۰ گرم شکر دانه ریز
  • ۱۲۰ گرم آرد شیرینی سفید
  • میزان لازم فندق و یا پسته
  • ۱۰ گرم شیر خشک شیرینی پزی
  • ۲۰ گرم خلال بادام
  • یک قاشق چایخوری پودر هل
  • ۳ قاشق چای خوری زعفران دم شده
  • ۲ قاشق زرده تخم مرغ
  • دو و نیم قاشق غذاخوری پودر نارگیل

طرز تهیه شیرینی اسپشیال

در اولین مرحله کره را برای نیم ساعت پیش از شروع به پخت شیرینی از یخچال بیرون بیاورید و زمان دهید دمای کره هم دمای محیط شود و بعد فر را بر روی ۱۷۰ درجه سانتیگراد تنظیم نمایید. بعد بگذارید فر به خوبی داغ گردد و کره که هم دمای محیط شد، آن را درون ظرفی مناسب ریخته و پودر قند را درون آن الک نمایید. اکنون با استفاده از همزن برقی برای پنج دقیقه به خوبی آن را بهم بزنید.

پس از اینکه ترکیب کره سبک و به حالت کرمی در آمد، زرده تخم مرغ را همراه پودر هل به درون ظرف بیفزایید و با استفاده از همزن برقی با دور تند برای یک دقیقه به خوبی بهم بزنید تا تمامی مواد با یکدیگر ترکیب شوند. اکنون زعفران غلظت دار شده را به درون ظرف بیفزایید. مواد را با یکدیگر ترکیب نمایید تا به خوبی با هم مخلوط شده و بعد پودر نارگیل، آرد برنجف خلال بادام را درون غذاساز بریزید و برای چند مرتبه آن را بهم بزنید تا به خوبی ترکیب گردند. در نظر داشته باشید که در مخلوط کردن مواد افراط نکنید تا از ریختن آن درون روغن جلوگیری شود.

در این مرحله شیر خشک را رد سه مرحله الک نموده و با ترکیب الک شده به درون ظرف بیفزایید و با دور متوسط همزن برقی آن را بهم بزنید تا یکنواخت گردد. بعد آرد را از الک گذرانده و آرام آرام به درون ظرف بیفزایید.

بعد خمیر شیرینی را با استفاده از همزن برقی با دور پایین برای نیم ساعت بهم بزنید تا گلوله های آرد از هم باز شوند و خمیر شیرینی یکنواختی به دست بیاید. بعد کف سینی فر را با استفاده از کاغذ روغنی بپوشانید و خمیر پای را درون قیف بریزید. اکنون آبنبات ها را داخل سینی فر دور از هم قرار دهید و بر روی آنها پسته هایی را پهن نموده و سینی را درون طبقه میانی فر بگذارید تا شیرینی ها برای ۱۲- ۱۵ دقیقه درون فر باقی بماند و پخته شود.

در آخرین مرحله نیز سینی فر را از درون فر بیرون آورده و زمان دهید تا شیرینی ها بی آنکه دست زده شوند، سرد گردند. پس از خنک گردیدن آبنبات ها، آن ها را از کاغذ روغنی جدا کرده و همراه چای میل نمایید.

رسپی شیرینی اسپشیال با طعمی نو

در این مطلب شما عزیزان را با طرز تهیه شیرینی اسپشیال آشنا کردیم، امیدواریم مورد توجه تان واقع شده باشد و با استفاده از این رسپی بتوانید شیرینی متفاوت و خوشمزه ای را در آشپزخانه دوست داشنتنی خودتان تهیه نمایید. همچنین اگر قصد آشنایی با رسپی شیرینی های محبوب و معروف دیگر همچون شیرینی بهشتی، شیرینی پادرازی و شیرینی زبان  به لینک ها مراجعه نمایید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو