ماجرای فسخ گل محمدی را از زبان خودش بشتوید | گل محمدی رفتنی است؟

3

1402/7/23

20:17


ماجرای فسخ گل محمدی را از زبان خودش بشتوید | گل محمدی رفتنی است؟

پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

در حالی که خبرنگاران حوزه پرسپولیس منتظر ورود یحیی گل‌محمدی بودند، او صحبت‌های خود را با یک خبر فوق مهم آغاز و اعلام کرد که قراردادش را با این تیم فسخ کرده است.

او در ادامه توضیح داد که اگرچه فسخ قرارداد نیازمند اطلاع سازمان لیگ است اما او با ارسال نامه به باشگاه پرسپولیس، عملا دیگر تحت قرارداد نیست اما باتوجه به پایبندی به تیمش، امروز در تمرین حضور یافته تا بازیکنان را برای انجام تمرین متقاعد کنند.

یحیی در توضیح چرایی فسخ قرارداد همچنین عنوان کرد که وعده‌های بی سرانجام رضا درویش در پرداخت مطالبات مالی او را به این جمع‌بندی رسانده که دیگر قراردادی با پرسپولیس نداشته باشد.

با این حال سرمربی سرخپوشان اعلام کرد که همه چیز به جلسه فردای هیئت‌مدیره بستگی دارد و البته گفت که در این جلسه شرکت نخواهد کرد.

مشروح اظهارات او را در ادامه می‌خوانید:

* در مورد شرایط صحبت کنید.

همانطور که شما در جریان هستید، من نامه فسخ قراردادم را به باشگاه دادم چند روز پیش و 2 روز بعد، آقایان تازه در جلسه هیئت‌مدیره مطرح کردند. من عملا قراردادی با باشگاه ندارم و در جلسه شرکت نخواهم کرد. درست است که نرفتم فسخ کنم اما آن بحث دیگری است. من باتوجه به نامه، قراردادی با باشگاه ندارم ولی به خاطر روح مربیگری، به خاطر وظیفه اخلاقی که داشتم، خودم را موظف کردم امروز بیایم با بچه‌ها صحبت کنم و آن‌ها متقاعد شوند که تمرین کنند. از امروز هم تمرینات ما شروع می‌شود.

* تکذیب سازمان لیگ؟

من گفتم قصدم ارسال نامه به سازمان لیگ نیست، من اگر بخواهم باشگاه دیگری بروم، قراردادم را فسخ می‌کنم و الان دلیلی نداشت که فسخ کنم.

* تصمیم نهایی؟

تصمیم من بستگی به جلسه فردای هیئت‌مدیره دارد که ببینیم چه جلسه‌ای گرفته خواهد شد.

* مذاکره باشگاه با سایر گزینه‌ها؟

من اطلاعی از مذاکره با سایر مربیان ندارم و همچین چیزی هم نشنیدم. بحث‌هایی هم که در بعضی رسانه‌های دست نشانده خودشان مطرح می‌شود، این است که من به خاطر پول و تمدید قرارداد این کار را کردم. شاید یک بخشی از علت تصمیم من، مالی باشد اما بخش دیگر وعده وعید تو خالی مالی است.

* علت فسخ قرارداد؟

آن‌ها به من نامه دادند که ما قبل از شروع فصل تسویه می‌کنیم و آپشن می‌دهیم. این نامه آقای درویش بود. اما بعد از شروع لیگ برتر 19 درصد دادند و گفتند از قرارداد امسال است. عدم تعهد به نوشته و تعهد و قرارداد خودشان، باعث شده که کار به اینجا برسد و متاسفانه این اتفاقات بیفتد.

* در صورت استعفای درویش به نیمکت برمی‌گردید؟

اصلا این بحث‌ها را نکنید. کسی دنبال برکناری آقای درویش نیست، او اگر برکنار شود چه خواهد شد؟ پرسپولیس احتیاج به درآمدهای پایدار دارد. با این قهرمانی‌هایی که پرسپولیس در سال‌های اخیر گرفته، باید پول پارو می‌کرد و هر سال 2-3 هزار میلیارد درآمد می‌داشت. چیزی که باعث درآمدزایی است برند پرسپولیس است. همین قراردادی که با ایرانسل بستند، این قرارداد را چهار سال پیش با آتیه داده پرداز بستند، بعد از چهار سال دقیقا همین قدر؟ آخر برای چه باید اینطور باشد؟

* علت وضعیت باشگاه؟

بعد تیمی که یک جام هم در سال‌های اخیر نگرفته، باید قرارداد بالاتر ببندد؟ این‌ها ضعف‌های بزرگ درآمدزایی است. اگر بخواهید فقط پشت و جلوی پیراهن را بفروشید که نمی‌شود تیم را اداره کرد. آقایان دیروز گفتند منابع درآمدزایی ایجاد خواهد شد اما باید 5 ماه پیش اینطور می‌شد. حرف من این است که آن‌ها به تعهدات عمل نکردند و حتی به قراردادی که بستند عمل نکردند. مگر ما چیزی غیر از قراردادمان می‌خواهیم؟ حتی یک هزار تومانی هم نمی‌خواهیم.

* انتقاد بازیکنان؟

حالا موعد قرارداد اگر دو هفته و یک ماه دیر شود، می‌شود تحمل کرد اما ناراحتی ما و بچه‌ها به خاطر این است که فقط وعده وعید دادند. آنها سه جام بردند، شما چه انتظاری دارید این فصل هم جام بگیرند؟ پیش خودشان نمی‌‌گویند ما سه جام گرفتیم، چه چیزی شد؟ این احساس ناخودآگاه به انسان منتقل می‌شود.

* نامه نهادهای نظارتی برای قرارداد یحیی؟

من سه سال پیش یک قراردادی بستم، اگر مشکلی قرارداد من داشت، باید تا حالا نمایان می‌شد و خودش را نشان می‌داد. اگر هم قراردادم مشکلی دارد، شفاف بگویید. خداراشکر رسانه‌ها که هستند و در ارتباط هستید. قرارداد من را روی سایت و فضای مجازی بگذارید. بعد فرض کنید قرارداد من مشکلی دارد، باید جلوی دوربین بگویید؟ چه دلیلی دارد؟ اوکی، آمدند گفتند تیمهای دیگر 30-40 درصد از پارسال گرفتند و بازیکنان پرسپولیس 95 درصد. اما اصلا اینطور نیست و بازیکنان از دو سال پیش طلب دارند. پارسال بازیکنان قرارداد بستند آنقدر قرارداد را دیر دادید که دلار از 30 هزار تومان به 50 هزار تومان رسید. بازیکنان ما حرفه‌ای هستند و نیاز به رسیدگی دارند. بازیکنان فوتبال خیلی زرنگ باشند 5-10 سال فوتبال بازی می‌کنند، نه بیمه هستند و نه بازنشستگی دارند و هیچ چیز ندارند.

* موضع روزنامه‌ها و رسانه‌ها؟

ببینید به نظرم خط گرفتند این دوستان یا تعلقات رنگی دارند. واقعا بحث مالی نیست که بگوییم چون آپشن ندادند این کار را کردم. بحث احترام است، باید به من و بازیکنان احترام بگذارید، من 6 نوتیس و 2 اخطار دادم، از آخرین اخطار من یک ماه گذشته. حتی زنگ نزدند، بگوید بیا مشکل را حل کنیم. من حتی شفاهی به آقای درویش گفتم که بازی گل‌گهر نزدیک است و کاری نمی‌کنم اما بعدش... حتی یک جلسه کوچک نگذاشتند که بگویند مشکل چیست.

* آقای درویش ریلکس هستند.

بحث ریلکس بودن نیست، بحث بی خیالی است. شاید هم دوست دارند تیم را به این مسیر ببرند.

* این فضا هست که کاری کنند شما جدا شوید؟

ببینید من همیشه دوست دارم به اتفاقات نگاه مثبت داشته باشم اما بعضی وقت‌ها فکر می‌کنم نکند یک جریانی درست می‌کنند که بخواهند این اتفاقات بیفتد. من از نیت آنها خبر ندارم اما این تیم حیف است. این تیم باعث خوشحالی 40 میلیون نفر شد و شما نمی‌توانید برای این نشاط اجتماعی ارزش قائل شوید و بی تفاوت قائل شوید. چند سال است ما یک زمین اضافه کنار شهید کاظمی داریم و پولش هم بود اما برای چه یک زمین تمرین نمی‌سازید؟

* اختلاف با درویش؟

من به اسامی کاری ندارم و ایشان زحمتش را می‌کشد اما باید یک تیم اقتصادی در باشگاه وجود داشته باشد اما نیست. آدم اقتصادی در هیئت مدیره هست اما سر ماه می‌گوید حقوق من را کی میدهید؟ (با اشاره به لوگوی پرسپولیس:) باید از این برند پول در بیاورید. حیف است و اگر نتوانید این کار را کنید می‌شویم یک تیم معمولی.

* آخرین صحبت با درویش؟

تماس داشتیم و من مشکلات را گفتم و در همین حد. جواب خاصی ندادند.

* در مورد مصدومیت یاسین سلمانی و نبود بازیکن؟

ای کاش این اتفاقات مالی ده برابر می‌افتاد اما یاسین مصدوم نمی‌شد. همه ما برای او ناراحت شدیم چون احساس خوبی داشت اما متاسفانه خیلی بد موقع مصدوم شد و دلیل مصدومیت هم به خاطر فشارهایی بود که به او آمد. هی از این شهر به آن شهر و تیم ملی امید و... بود که این موارد روی او تاثیر داشتند.

* گفتند پاداش برد نباید در قرارداد باشد، از بالا این را گفتند.

پاداش برد در قرارداد نیست اما همه باشگاه‌ها انگیزه مضاعف می‌دهند. واقعا برای ما مهم نیست پاداش برد بدهند یا ندهند اما آپشن که در قرارداد آمده را باید بدهید. اگر هم جریمه کردید بیایید حرف بزنید. بیایید شفاف حرف بزنید، من می‌گویم جلوی دوربین مبهم حرف نزنید که باعث دلخوری شود.

* چه اتفاقی ممکن است بیفتد که شما نباشید.

بعد از مکث: باید شرایط را برای ادامه کار مهیا کنند. ما نه دنبال پول اضافه و امکانات زیاد هستیم، فقط امکانات به موقع بدهند و حواسشان به تیم باشد. آنها غذای تیم را قطع کردند، آخر غذا که باید برای بازیکنی که تمرین سخت می‌کند، تغذیه خوب بدهید. ما یک بازی مساوی کردیم و یک بازی باختیم، غذا را قطع کردند. از دیروز هم دوباره این کار را کردند و فردا در فضای مجازی خواهند گفت که بازیکنان پول غذا ندارند! نه اصلا بحث این نیست، بحث این است که بازیکنان ما حرفه‌ای هستند و کلا 30 نفر می‌توانند در پرسپولیس باشند و بدرخشند، لااقل به آنها برسید.

* باید قرارداد جدید بسته شود؟

من نه دنبال افزایش قرارداد هستم و نه تمدید. برای تمدید من و مدیرعامل و هیئت مدیره تصمیم نمی‌گیرند، هواداران تصمیمگیر هستند. آنها اگر بخواهند من در تیم باشم، می‌مانم و اگر نخواهند می‌روم. این ذات مربیگری است. اینکه من با این کارها بخواهم دنبال تمدید قرارداد باشم، کار رسانه‌هاست. خودشان چو می‌اندازند اما واقعا اینطور نیست. ما فقط برای اینکه مشکلاتمان کمتر شود، این کار را کردیم. من وقتی می‌گویم زمین تمرین مگر می‌خواهم ببرم خانه و اضافه کنم به سقف خانه؟ برای این است که بهترین تمرین کنیم. ما امسال کار سخت‌تری داریم و دوست داریم پیشرفت و افتخارآفرینی کنیم. ما دنبال امکانات اضافه نیستیم و دنبال اضافه کردن قرارداد هم نیستیم. همان قراردادی که بستیم را جاری کنند.

* کسر یک امتیاز؟

بعد صحبتی کردند راجع به این که جامعه مشکلات زیادی دارد و فلان. آقا مشکلات زیاد است، قبول. خُب اگر مشکل داری چرا قرارداد بستی؟ مگر اول سال من قرارداد نداشتم، وقتی شما نگران مشکلات جامعه و باشگاه هستی، خب قرارداد نمی‌بستی و بازیکن سه میلیاردی می‌آوردی. چون جامعه مشکلات دارد بازیکنان نباید دنبال حقوقشان باشند؟

* در مورد کسر یک امتیاز صحبت می‌کنید؟

تنها باشگاهی که سقف 15 میلیاردی دارد و تمام موارد را رعایت کرد، باشگاه پرسپولیس است. چیزی که من شنیدم از بازیکنان خارجی سایر باشگاه‌ها، آنها هم مالیات بازیکن را می‌دهند. اگر هم مشکلی بود مثل عیسی و دابو قرارداد را می‌دادید اصلاح شود. به نظرم این موضوع باید در استیناف بررسی شود./ورزش سه

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو