اصول شیک پوشی برای خانم ها و آقایان

منبع: شبره

4

1402/7/25

11:38


اصول شیک پوشی برای خانم ها یا آقایان شامل موارد کوچک، اما مهمی می شود که با دانستن و رعایت کردن آن ها می توانید تا حد زیادی استایل خود را بهبود ببخشید. در واقع خوش پوش بودن اصلا کار سختی نیست و فقط باید اصول اولیه آن را بدانید. در این مطلب می خواهیم

اصول شیک پوشی برای خانم ها و آقایان

اصول شیک پوشی برای خانم ها یا آقایان شامل موارد کوچک، اما مهمی می شود که با دانستن و رعایت کردن آن ها می توانید تا حد زیادی استایل خود را بهبود ببخشید. در واقع خوش پوش بودن اصلا کار سختی نیست و فقط باید اصول اولیه آن را بدانید.

در این مطلب می خواهیم برای شما آقایان و خانم های با سلیقه توضیح دهیم چگونه لباس بپوشیم که خوش تیپ باشیم ؟ و نکات و اصول بسیار ساده ای را برای این کار ارائه دهیم. پس پیشنهاد می کنیم مطالعه آن را از دست ندهید.

آموزش خوش تیپ بودن

اگر می خواهید بدانید چگونه شیک پوش باشیم ، توصیه می کنیم موارد زیر را مد نظر قرار دهید و به کمک آن ها استایل خود را به بهترین نحو ممکن اصلاح نمایید. در ادامه نیز اصول خوش تیپی مردان و زنان را به صورت جداگانه توضیح خواهیم داد:

تمیز باشید

بدون شک ابتدایی ترین اصول شیک پوشی برای خانم ها و آقایان، رعایت بهداشت و نظافت بدن است. اگر بدن شما بوی بدی بدهد، حتی با پوشیدن بهترین لباس ها هم خوش پوش به نظر نمی رسید. پس همیشه تمیز باشید، حداقل یک روز درمیان دوش بگیرید، از دئودورانت استفاده کنید و دست کم روزی دو بار مسواک بزنید.

خوشبو باشید

یکی دیگر از اصول اولیه خوش تیپ بودن و شیک پوشی، خوشبو نگه داشتن بدن و لباس ها است. برای رسیدن به این هدف از یک عطر ملایم و متناسب با فصل استفاده کنید و آن را به همراه داشته باشید تا در صورت لزوم، مجدداً عطر خود را مورد استفاده قرار دهید.

موهایتان را مرتب کنید

در آموزش خوش تیپ بودن نباید از نقش مهم موها غافل شد. اگر خانم هستید حتماً موهایتان را شانه کنید و ببافید تا زیر روسری و شال بهم ریخته به نظر نرسند. برای آقایان نیز موی مرتب، اصلاح شده و شانه کشیده نقش مهمی در بهبود استایل ایفا می کند.

چگونه لباس بپوشیم که خوش تیپ باشیم؟

در آموزش خوش تیپ بودن ، باید به نحوه لباس پوشیدنتان هم توجه ویژه ای نشان دهید. برای این کار لازم نیست لباس های زیادی تهیه کنید، تنها کافیست متناسب با موقعیت های مختلف لباس های خود را خریداری کرده و رنگ هایی را انتخاب کنید که به راحتی با یکدیگر ست شوند.

متناسب با موقعیت لباس بپوشید

بدون شک همانطور که برای حضور در مجلس عروسی شلوار جین انتخاب مناسبی نیست، لباس های رسمی هم برای حضور در مهمانی های دوستانه و خودمانی انتخاب خوبی به شمار نمی روند. پس سعی کنید متناسب با موقعیت و محلی که قصد حضور در آن را دارید لباس های خود را انتخاب نمایید.

فرم اندامتان را بشناسید

برای انتخاب یک لباس مناسب لازم است فرم بدن خود را بشناسید و لباس هایی را انتخاب کنید که با پوشاندن عیوب ظاهری، باعث خوش تیپ به نظر رسیدن شما شوند.

کفش هایتان را تمیز کنید

کفش بخش مهمی از تیپ و استایل است که معمولاً در اولین نگاه، توجه دیگران به آن جلب می شود. پس سعی کنید کفش خوب و مناسبی را انتخاب کرده و حتماً قبل از پوشیدن آن را به خوبی تمیز و براق نمایید تا روی خوش پوشی شما تاثیر مثبتی بگذارد.

اصول شیک پوشی برای خانم ها

حالا که نکات کلی آموزش خوش تیپ بودن و شیک پوشی را بیان کردیم، در این بخش می خواهیم درباره موارد مهمی که برای خوش پوشی خانم ها ضروری هستند صحبت کنیم:

اصلاح صورت و ابروها را فراموش نکنید

قبل از هر چیز باید بدانید اصلاح موهای زائد صورت و مرتب کردن ابروها در بانوان اهمیت زیادی دارد. با انجام ندادن این کارها از دید دیگران نامرتب جلوه می کنید؛ پس حتی اگر علاقه ای به میکاپ صورت ندارید همیشه موهای زائد خود را اصلاح نمایید.

بیش از حد آرایش نکنید

اگر می پرسید چگونه شیک پوش باشیم دخترانه به نظر برسیم؟ باید بگوییم نباید زیبایی طبیعی چهره خود را با آرایش زیاد از بین ببرید. سعی کنید در حد متعادلی از کرم پودر و کانسیلر استفاده نمایید و در استفاده از خط چشم و ریمل نیز اغراق نکنید.

همچنین سایه چشم سنگین و غلیظ یا رژ لب های پررنگ تنها برای مجالس رسمی یا مهمانی ها مناسب هستند؛ بنابراین بهتر است برای میکاپ روزانه خود از رنگ های نود و ملایم استفاده کنید.

به ناخن هایتان توجه کنید

ناخن های مرتب و آراسته نقش انکار ناپذیری در شیک پوشی شما ایفا می کنند. پس همیشه ناخن هایتان را مانیکور کنید و از رنگ های مختلف، متناسب با لباس خود برای لاک زدن استفاده نمایید.

در استفاده از اکسسوری زیاده روی نکنید

همانطور که اکسسوری هایی مانند گردنبند، دستبند، گوشواره و انگشتر می توانند به استایل شما روح ببخشند؛ وجود بیش از حد آن ها هم تیپ شما را به کلی خراب خواهد کرد. بنابراین در پاسخ به این سوال که چگونه شیک پوش باشیم دخترانه به نظر برسیم باید بگوییم از اکسسوری ها به اندازه استفاده کنید.

اصول خوش تیپی مردان

جالب است بدانید اصول شیک پوشی مردان تنها در استفاده از کت شلوار و کراوات خلاصه نمی شود و با رعایت کردن موارد ساده زیر می توانید حتی هنگام پوشیدن لباس های اسپرت و روزمره نیز بسیار خوش تیپ و تاثیرگذار به نظر برسید:

اصلاح منظم موها

موهای بلند و نامرتب به راحتی حالت نمی گیرند و به همین دلیل تاثیر منفی روی ظاهر شما می گذارند. پس حداقل ماهی یک تا دو بار برای مرتب کردن موی سر و موهای پشت گردنتان به آرایشگاه مراجعه کنید و هر روز نیز موهای خود را به کمک شانه یا در صورت نیاز ژل مو، مرتب کنید.

اصلاح ریش متناسب با فرم صورت

با وجود این که وجود ریش یا ته ریش روی صورت یکی از ترندهای محبوب این روزها به شمار می آید، اما دقت داشته باشید که ریش های بلند و ژولیده چهره شما را خسته و بی روح نشان خواهد داد. پس حتماً هر چند روز یک بار موهای صورتتان را مرتب کنید تا آراسته و جذاب تر به نظر برسید.

اکسسوری، راز خوش تیپی آقایان

در پاسخ به سوال چگونه لباس بپوشیم که خوش تیپ باشیم ؟ باید بگوییم اکسسوری را فراموش نکنید. ساعت های شیک، کراوات و دکمه سردست از اکسسوری هایی هستند که تاثیر فوق العاده ای در خوش تیپی آقایان می گذارند. دیگر اکسسوری های مخصوص آقایان شامل عینک آفتابی، کیف پول، کمربند و کیف دستی می شوند.

نتیجه گیری

در این مقاله توضیح دادیم چگونه شیک پوش باشیم دخترانه به نظر برسیم و اصول خوش تیپی زنان و را برایتان بیان کردیم. شما با اطلاع از این نکات ساده و ابتدایی می توانید استایل خود را دگرگون کنید و همیشه فردی شیک و جذاب به نظر برسید.

به خاطر داشته باشید که رعایت بهداشت فردی، خوشبو بودن، مرتب نگه داشتن موها و پوشیدن لباس هایی متناسب با موقعیت از مهم ترین اصول شیک پوشی برای خانم ها و آقایان هستند که نباید به آن ها بی توجهی کنید.

رپورتاژ آگهی

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو