واکنش اتحادیه اروپا به حمله بیمارستان غزه

منبع: سیمرغ

3

1402/7/26

11:11


واکنش اتحادیه اروپا به حمله بیمارستان غزه

اتحادیه اروپا به حمله بیمارستان غزه واکنش نشان داد

شارل میشل شامگاه سه‌شنبه پس از نشست با سران کشورهای اروپایی درباره تحولات فلسطین به خبرنگاران گفت: «ما این اطلاعات را زمانی که در جلسه بودیم به دست آوردیم. به نظر می رسد که گزارش‌ها تایید ‌می‌شود و (باید گفت) حمله به زیرساخت های غیرنظامی با قوانین بین المللی مطابقت ندارد.»

ساعاتی پیش، وزارت بهداشت فلسطین از بمباران بیمارستان «المعمدانی» در غزه و شهادت حدود ۵۰۰ نفر خبر داد. این وزارت‌خانه پیش از این هشدار داده بود که بیمارستان‌های غزه به سبب قطعی برق و اتمام سوخت عملا در آستانه تعطیلی و فروپاشی قرار دارند.

بر همین اساس محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین سه روز عزای عمومی اعلام کرد. جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) هم با نسل‌کشی خواندن این حادثه هولناک، اراضی اشغالی را آماج حملات گسترده راکتی قرار داد.

این درحالیست که دولت‌های غربی از آغاز عملیات طوفان الاقصی، ضمن محکوم کردن نیروهای مقاومت، با رژیم صهیونیستی اعلام همبستگی کرده‌اند و چشمان خود را به روی هزاران کشته و زخمی در نوار غزه بسته‌اند.

 نیروهای مقاومت فلسطین از شنبه ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳ عملیات همه جانبه و بی نظیری با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی آغاز کرده‌اند.

رژیم صهیونیستی که در میدان نبرد با مقاومت فلسطین غافلگیر و شکست مفتضحانه‌ای را طی چند روز گذشته متحمل شده با اقدامی غیر انسانی تمام گذرگاه‌های غزه را بسته تا مقاومت فلسطین را ناگزیر به توقف عملیات دلاورانه «طوفان الاقصی» کند.


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
Seemorgh.com/news
منبع: irna.ir


مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو