معرفی سریال مخلوق (Yaratilan) | یک سریال متفاوت، فانتزی و ترسناک از ترکیه!

معرفی سریال مخلوق (Yaratilan) | یک سریال متفاوت، فانتزی و ترسناک از ترکیه!


منبع: پلازا

2

1402/7/30

13:33


معرفی سریال مخلوق (Yaratilan) | یک سریال متفاوت، فانتزی و ترسناک از ترکیه!

سریال مخلوق یکی از جدیدترین سریال‌های کشور ترکیه است که از نتفلیکس پخش شد و توانست توجه‌ها را به خود جلب کند. در ادامه این مقاله قصد داریم تا با معرفی سریال Yaratilan همراه شما باشیم.

کشور ترکیه در طی سال‌های اخیر صنعت سریال‌سازی خود را به سطح بین‌المللی رسانده است و برخی از آثار آن از نتفلیکس یا دیزنی پلاس نیز در اختیار مخاطبان جهانی قرار گرفته‌اند. نمونه آنها سریال‌های جدید شاهماران (Şahmaran) و خیاط (Terzi) هستند که توانستند مورد تحسین نیز قرار بگیرند. اکنون قصد داریم تا یکی از جدیدترین سریال‌های ترکیه‌ای نتفلیکس را به شما معرفی کنیم.

سریال ترکی مخلوق به کارگردانی و نویسندگی چاعان ایرماک (Çağan Irmak) ساخته شده است. این اثر اقتباسی از رمان فرانکنشتاین (Frankenstein) به قلم ماری شلی (Mary Shelley) محسوب می‌شود و به صورت یک مینی سریال تولید شده است. در ادامه مقاله پیش‌رو پلازا قصد داریم تا با معرفی سریال Yaratilan همراه شما باشیم.

فهرست مطالب:

زمان پخش سریال مخلوق

ژانر سریال ترکی مخلوق درام، فانتزی، ترسناک و علمی تخیلی است. این اثر در تاریخ 20 اکتبر 2023 (28 مهر 1402) در نتفلیکس قرار گرفت. همچنین این مجموعه یک مینی سریال محسوب می‌شود و تعداد قسمت های سریال مخلوق 8 قسمت است.

داستان سریال مخلوق

داستان سریال مخلوق

خلاصه سریال ترکی مخلوق درباره یک دانشجوی پزشکی جوان، خلاق و سخت‌کوش به نام ضیاء است که در اواخر دوره عثمانی زندگی می‌کند و هوش و استعداد بی‌نظیری دارد. او آرزو دارد تا یک پزشک لایق شود و بیماران لاعلاج یا مسری را درمان کند تا اینکه باید پزشک باتجربه، استاد و کمی دیوانه به نام احسان آشنا می‌شود.

آنها هردو روحیات مشابهی دارند و این شبیه بودن باعث می‌شود تا جسارت این را پیدا کنند که دست به آزمایشاتی خطرناک بزنند. در این بین اتفاقی برای احسان می‌افتد و ضیاء آزمایش ناتمام او را تکمیل می‌کند، غافل از اینکه با تکمیل آن فاجعه بزرگی را به بار می‌آورد…

بازیگران سریال مخلوق

در این قسمت قصد داریم تا شما را با هنرپیشه‌‌های این مجموعه آشنا کنیم و با بیوگرافی بازیگران اصلی همراهتان باشیم.

تانر اولمز

تانر اونمز / بازیگران سریال مخلوق

تانر اولمز (Taner Ölmez) بازیگب اهل ترکیه در 9 اوت 1986 (18 مرداد 1365) به دنیا آمد. او بازیگری را از سال 2009 با سریال Kül ve Ateş شروع کرد و در سال 2012 سرانجام توانست با ایفای نقش در سریال زیر پوست شهر (Kayıp Şehir) دیده شود. این هنرپیشه سپس با ایفای نقش در سریال‌های جزر و مد (Medcezir) و رو در رو (Yüz Yüze) توانست جایگاه خود به عنوان یک بازیگر را تثبیت کند و با ایفای نقش علی وفا در سریال دکتر معجزه (Mucize Doktor) به شهرت زیادی رسید. تانر اونمز در آثار دیگری همچون سریال‌های زن (Kadın)، محافظ (Hakan: Muhafız) و الف: مالیخولیا (Alef: Mâl-i Hülya) حضور داشته است و فیلم بانک قلب های شکسته (Kırık Kalpler Bankası) اثر سینمایی معروف اوست. او در سریال Yaratilan نقش ضیاء را بازی می‌کند

ارکان کولچاک کوستندیل

ارکان کولچاک کوستندیل / هنرپیشه های سریال ترکی مخلوق

ارکان کولچاک کوستندیل (Erkan Kolçak Köstendil) بازیگر، بازیکن فوتبال، کارگردان، نویسنده و خواننده اهل کشور ترکیه در 16 ژانویه 1983 (26 دی 1361) به دنیا آمد. او بازیگری را از سال 2002 با سریال Yılan Hikayesi شروع کرد تا اینکه در سال 2014 با Ulan İstanbul به شهرت رسید. این بازیگر پس از آن در سریال‌های Familya و Bir Deli Sevda و گودال (Çukur) حضور داشت و همچنین تصادف (Çarpışma) نقشی فرعی بازی کرد. این هنرپیشه در سینما نیز فعالیت دارد و فیلم تعمیرگاه (Tamirhane) جدیدترین اثر او در سینماست. ارکان کولچاک کوستندیل اخیرا در سریال دل (Gönül) نیز ایفای نقش داشت و در سریال ترکی مخلوق نقش احسان را بازی می‌کند.

شیفانور گل

شیفانور گل / خلاصه سریال ترکی مخلوق

شیفانور گل (Şifanur Gül) بازیگر اهل ترکیه در 27 نوامبر 1997 (6 آذر 1376) متولد شد. او از سال 2019 با سریال یکبار عاشق تو شدم (Sevdim Seni Bir Kere) پا به عرصه بازیگری گذاشت. پس از آن با با سریال اسم من ملک (Benim Adım Melek) توانست دیده شود و در مجموعه‌هایی مثل رستاخیز: امپراتوری بزرگ سلجوقی (Uyanış: Büyük Selçuklu)، سقف‌های شیشه‌ای (Cam Tavanlar)، شانس زندگیم (Hayatımın Şansı)، پرواز پرنده (Kuş Uçuşu)، عاکف (Akif) و خیاط حضور پیدا کرد.

بولنت شاکراک

بولنت شاکراک / زمان پخش سریال مخلوق

بولنت شاکراک (Bülent Şakrak) هنرپیشه ترک در 26 اوت 1977 (4 شهریور 1356) به دنیا آمد. او از دوران کودکی با تئاتر ‌کار خود را در عرصه بازیگری شروع کرد و در زمینه تئاتر سوابق و فعالیت‌‌های زیادی داشته است‌. این هنرپیشه ابتدا با مجموعه خانواده من (Bizim Aile) در سال 1999 جلوی دوربین رفت. از آثار معروف او باید به کدام یک از ما عاشق نشدیم (Hangimiz Sevmedik)، دختر سفیر (Sefirin Kızı)، دنیا همینه (Dünya Bu) و تبعید آبی (Maviye Sürgün) اشاره کنیم.

سایر هنرپیشه های سریال ترکی مخلوق عبارتند از:

  • دوریم یاکوت (Devrim Yakut)
  • دورول بازان (Durul Bazan)
  • آرام دیلدار (Aram Dildar)
  • ایلکای ارن (Ilkay Eren)
  • ماجیت کوپر (Macit Koper)
  • انگین بنلی (Engin Benli)
  • شنور نوگایلاری (Şennur Nogaylar)

نقد سریال Yaratilan

هنوز نمی‌توان درباره این سریال نظر داد زیرا باید مدتی از انتشار آن بگذرد و با بررسی کامل بتوان از نقاط قوت و ضعف آن سخن گفت. اما این سریال آنطور که پیداست قصد دارد راهی متفاوت از اکثر کلیشه‌های ترکیه‌ای برود و یک موضوع خاص را به مخاطب نشان داد دهد. ژانر این سریال علمی تخیلی و ترسناک است و تمرکز خود را بر روی روایت یک اثر شبه آخرالزمانی یا فاجعه‌ای می‌گذارد. چیزی که بیشتر در سریال‌های آمریکایی و اروپایی می‌توان آن را دید و در سریال‌های شرقی کمتر دیده می‌شود. نکته بعدی انتخاب بازیگران سریال ترکی مخلوق مخلوق است. در این مجموعه شاهد حضود بازیگرانی هستیم که پیش از این ایفای نقش‌های جذابی داشته‌اند اما گزیده کار هستند و به همین سبب چهره‌هایی نو در صنعت سریال‌سازی ترکیه به شمار می‌روند. به طور کلی باید بگوییم که با توجه به خلاصه داستان و بازیگران، انتظار می‌رود نمرات سریال مخلوق رضایت بخش باشند و با مجموعه‌ای درخور تماشا روبه‌رو شویم.

کلام آخر

نقد سریال Yaratilan

با معرفی و بررسی سریال ترکی مخلوق همراه شما و بودیم و سعی کردیم تا از جدیدترین اطلاعات درباره پخش و جزئیات این مجموعه شما را با خبر کنیم. ظاهرا مخلوق یکی از آن دسته سریال‌های متفاوت ترکیه‌ای باشد. نظر شما درباره این اثر چیست؟ آیا قصد دانلود سریال Yaratilan را دارید؟ لطفا نظرات خود را با ما و سایر مخاطبان درمیان بگذارید. از همراهی شما متشکریم.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو