معرفی سریال زن ترکی (Kadın) ؛ داستان مادری که باید به خاطر دو فرزندش قوی بماند!

معرفی سریال زن ترکی (Kadın) ؛ داستان مادری که باید به خاطر دو فرزندش قوی بماند!


منبع: پلازا

3

1402/6/27

21:24


معرفی سریال زن ترکی (Kadın) ؛ داستان مادری که باید به خاطر دو فرزندش قوی بماند!

سریال زن ترکی یکی از تماشایی‌ترین سریال‌های کشور ترکیه بود که مورد استقبال قرار گرفت. حال در ادامه این مقاله با معرفی سریال Kadın 2017 همراه شما خواهیم بود.

تا سال‌ها در کشورهای مختلف دنیا شاهد فیلم و سریال‌های عاشقانه یا ژانرهای مرتبط بودیم که اگرچه زن‌ها نقش کلیدی‌ای در آن داشتند اما فیلم یا سریال بر محوریت آنان نمی‌چرخید. اما در سال‌های اخیر فیلم‌سازان بیشتر به سراغ آثاری با شخصیت‌های محوری خانم می‌روند تا از لطافت و سختی‌های دنیای زنانه نیز به مخاطبان نشان دهند. کشور ترکیه نیز از این قاعده مستثنی نیست و در این مقاله قرار است به سراغ یکی از آثار زن محور آن برویم.

سریال ترکی زن به نویسندگی هانده آتایلی (Hande Altaylı) ساخته شده است. این سریال سه کارگردان داشت‌ که به ترتیب باید به مروه گیرجین آیتکین (Merve Girgin Aytekin)، نادیم گوچ (Nadim Güç) و اجه کوچوک اوغلو (Ece Erdek Koçoğlu) اشاره کنیم‌. سریال زن از شبکه فاکس ترکیه طی سه فصل بین سال‌های 2017 تا 2020 پخش شد و مورد استقبال قرار گرفت. در ادامه مقاله پیش‌رو پلازا با معرفی سریال زن ترکی همراه شما هستیم.

فهرست مطالب:

زمان پخش سریال ترکی زن

ژانر سریال ترکی زن درام و تریلر روانشناختی است. این سریال از تاریخ 24 اکتبر 2017 (2 آبان 1396) تا 4 فوریه 2020 (15 بهمن 1398) از شبکه FOX ترکیه پخش شد. این اثر سه فصل داشت و تعداد قسمت های سریال زن ترکی مجموعا 81 قسمت هستند. همچنین باید به شما خبر دهیم که این مجموعه در روزهای شنبه تا چهارشنبه ساعت 21:00 از شبکه جم تیوی پخش می‌شود. در پایین جدول پخش این سریال را مشاهده می‌کنید.

فصلتاریخ شروعتاریخ پایانتعداد قسمت‌ها
اول2 آبان 139615 خرداد 139732
دوم10 مهر 13977 خرداد 139832
سوم4 آبان 139815 بهمن 139817

داستان سریال زن ترکی

داستان سریال زن ترکی

داستان حول محور زنی جوان به نام بهار می‌گردد که مادر دو فرزند است. مادرش او را 20 سال پیش ترک کرده و هرگز داشتن مادر را نچشیده است. او دو فرزند به نام‌های نیسان و دوروک دارد و با همسرش سارپ با خوشبختی زندگی می‌کرد تا اینکه بر اثر اتفاقی همسرش می‌میرد.

سارپ مردی فقیر و او نیز از مادر محبت چندانی ندیده بود. او دارایی‌ای جز عشق و البته فقر برای همسر و دو فرزندش جا نگذاشته است. حال بهار با قلبی پر از رنج عشقی که او را ترک کرده و مسئولیت داشتن دو فرزند کوچک باید تمام تلاشش را برای ادامه زندگی بکند. در این بین سر و کله مادری که سال‌ها است از او خبری نبوده، پیدا می‌شود…

بازیگران سریال زن ترکی

این قسمت را به معرفی هنرپیشگان سریال اختصاص می‌دهیم. ابتدا به سراغ بیوگرافی بازیگران اصلی رفته و سپس سایر هنرپیشگان را معرفی می‌کنیم.

اوزگه اوزپرینچجی در نقش بهار چشملی

خلاصه سریال ترکی زن

اوزگه اوزپرینچجی (Özge Özpirinçci) هنرپیشه ترکیه‌ای متولد 1 آوریل 1986 (12 فروردین 1365) است. او بازیگری را از سال 2007 شروع کرد و سریال Cesaretin Var mı Aşka (2008) اولین تجربه بازی او پشت دوربین بود. او سپس در سال 2010 با فیلم Veda به سینما نیز ورود پیدا کرد. از سریال‌های معردف اوزگه اوزپرینچجی باید به فرشتگان (Melekler Korusun)، عشق از نو (Aşk Yeniden)، دکتر معجزه (Mucize Doktor) و یاکاموز اس ـ 245 (Yakamoz S-245) اشاره کنیم. او بازیگر اصلی این سریال است.

بنو ییلدیریملار در نقش خدیجه ساریکادی ؛ هنرپیشه سریال زن ترکی

بازیگران سریال زن ترکی

بنو ییلدیریملار (Bennu Yıldırımlar) هنرپیشه اهل کشور ترکیه در 22 نوامبر 1969 (1 آذر 1348) متولد شد. او بازیگری را از سال 1988 شروع کرد و اولین سریالش Perili Köşk بود. او سپس به طور جدی فعالیتش را از سال 1992 با فیلم Adada Son Gece شروع کرد و نقش فکرت تکین او در سریال برگ‌ریزان (Yaprak Dökümü) باعث شناخته شدن او به صورت گسترده شد. از دیگر آثار معروف بنو ییلدیریملار باید به سریال‌های دلدادگی (Gönül İşleri)، بی‌صداقت (Sadakatsiz) و نامه خداحافظی (Veda Mektubu) اشاره کنیم.

جانر جیندوروک در نقش سارپ چشملی / آلپ کاراهان

هنرپیشه های سریال ترکی زن

جانر جیندوروک (Caner Cindoruk) بازیگر ترک متولد 17 آوریل سال 1980 (28 فروردین 1359) است. او کار خود را از سال 2006 شروع کرد و فیلم Beynelmilel اولین تجربه پشت دوربین او بود. جیندوروک نیز با سریال برگ ریزان مطرح شد و از آثار شاخص او باید به سریال‌های ماه پیکر (Muhteşem Yüzyıl Kösem)، زمستان سخت (Zemheri)، بی‌صداقت (Sadakatsiz) و تبعید آبی (Maviye Sürgün) اشاره کنیم. او هنرپیشه اصلی سریال زن ترکی است.

سرای کایا در نقش شیرین ساریکادی ؛ هنرپیشه سریال زن ترکی

زمان پخش سریال ترکی زن

سرای کایا (Seray Kaya) بازیگر ترکیه‌ ای متولد 4 فوریه 1991 (15 بهمن 1369) است. او کار هنری خود را با سریال Huzur Sokağı در سال 2012 شروع کرد. او با سریال لبخند کافیه (Gülümse Yeter) معروف شد و به طور کلی بازیگر گزیده‌کاری است. از آثار شاخص سرای کایا باید به قیام عثمان (Kuruluş Osman)، محکوم (Mahkum) و پرتوی کوچکی از آفتاب (Bir Küçük Gün Işığı) اشاره کنیم. او از هنرپیشه‌های اصلی سریال Kadın 2017 است.

شریف ارول در نقش انور ساریکادی

تعداد قسمت های سریال زن ترکی

شریف ارول (Şerif Erol) در 8 اکتبر 1963 (16 مهر 1342) به دنیا آمد و یک بازیگر اهل ترکیه است. او نخستین بار در سال 1992 با فیلم Otel – Kısa جلوی دوربین رفت و با سریال شرافت (Şeref Meselesi) مطرح شد. این بازیگر در سریال‌های عشق اینه (Aşk Bu Mu)، دکتر معجزه (Mucize Doktor)، دختر پشت پنجره (Camdaki Kız)، قضاوت (Yargı) و اگر خیلی دوست داشته باشی (Ya Çok Seversen) حضور پیدا کرده است. او از بازیگران کلیدی سریال Kadın 2017 است.

فیاض دومان در نقش عارف کایا

ژانر سریال ترکی زن

فیاض دومان (Feyyaz Duman) بازیگر ترکی متولد 15 ژوئن 1982 (25 خرداد 1361) است. او کار خود را از سال 2001 با فیلم Fotoğraf شروع کرد و نخستین بار در سال 2017 با سریال نفوذی (İçerde) وارد تلویزیون شد. از آثار شاخص فیاض دومان باید به سد (Baraj)، پسرم (Oğlum) و اسم من فرح (Adım Farah) اشاره کنیم.

سایر هنرپیشه های سریال ترکی زن عبارتند از:

  • علی سمی سلفی (Ali Semi Sefil) در نقش دوروک چشملی
  • کبرا سوزگون (Kübra Süzgün) در نقش نیسان چشملی
  • گوکچه ایوب‌اوغلو (Gökçe Eyüboğlu) در نقش جیدا کاراتاش آشچی‌اوغلو
  • حمیرا (Hümeyra) در نقش فضیلت آشچی‌اوغلو
  • عایشه ارتوران (Ayça Erturan) در نقش یلیز اونسال

نقد سریال Kadın

سریال Kadın 2017 در واقع از یک سریال ژاپنی به همین نام اقتباس شده است و به گفته برخی از منابع داستان آن برگرفته از یک واقعیت است. شخصیت‌پردازی‌های سریال به معنای واقعی خوب هستند و به راحتی می‌توان با آن‌ها ارتباط گرفت. همچنین در سریال زن، خبری از محله‌های اعیان نشین و داستان شاهزاده و گدا نیست. بلکه با آدم‌های عادی و حتی فقیر سر و کار داریم. فیلمنامه قابل قبول است و طراحی صحنه‌ نیز باورپذیر به نظر می‌رسد.

اما اکثر چیزهایی که گفتیم، در سریال Kadın 2017 یا به عبارتی همان فصل اول، به پایان می‌رسد. فصل دوم مخاطب را شوکه می‌کند و در فصل سوم اصلا داستان خاصی نمی‌بینیم‌. سریال در یک قسمت‌هایی هدف اصلی خود را گم می‌کند و صرفا به نمایش یک زندگی عادی می‌پردازد. در مجموع نمرات سریال Kadın رضایت بخش هستند اما افسوس که روند سریال مانند فصل اول پیش نرفت و دچار افت کیفیت شد وگرنه با سریالی بسیار قوی‌تر از چیزی که است، روبه‌رو می‌شدیم.

سخن پایانی

نقد سریال Kadın

با معرفی و بررسی سریال Kadın همراه شما بودیم و ابتدا درباره خلاصه سریال ترکی زن صحبت کردیم و سپس به بررسی ابعاد دیگر آن پرداختیم. نظر شما درباره این سریال چیست؟ آیا قصد دانلود سریال Kadın را دارید؟ لطفا دیدگاه‌های خود را با ما به اشتراک بگذارید‌. از همراهی شما تا پایان مقاله سپاس‌گزاریم.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو