معرفی سریال برگ ریزان | داستان، بازیگران و نمرات

معرفی سریال برگ ریزان | داستان، بازیگران و نمرات


منبع: پلازا

2

1402/8/23

08:41


معرفی سریال برگ ریزان | داستان، بازیگران و نمرات

سریال برگ ریزان یکی از نوستالژیک‌ترین مجموعه‌های تلویزیونی سینمای ترکیه است که در سال 2006 شروع به پخش کرد. در ادامه این مقاله از پلازا با ما همراه باشید تا به معرفی و بررسی دقیق‌تر سریال ترکی برگ ریزان بپردازیم. همچنین در طول متن به خلاصه داستان، بازیگران و نمرات سریال Yaprak Dökümü اشاره خواهیم کرد.

سریال برگ ریزان یکی از پربیننده‌ترین مجموعه‌های تلویزیونی در ترکیه بود که مابین سال‌های 2006 تا 2010 پخش شد. این سریال ترکی جذاب یکی از سریال‌های نسبتا طولانی سینمای ترکیه محسوب می‌شود که در سال‌های دور پخش شده است. سریالی جذاب و تماشایی که طرفداران پروپا قرصی برای خود در طول مدت پخشش پیدا کرد. ژانر سریال ترکی برگ ریزان، درام است؛ یکی از پربیننده‌ترین ژانرهای سینمای جهان!

سریال برگ ریزان با استقبال بسیار خوبی از سوی مردم ترکیه و دوست‌داران سینمای این کشور مواجه شد و توانست جایگاه ویژه‌ای در میان سریال‌های خاطره‌انگیز ترکیه پیدا کند. کارگردانی سریال ترکی برگ ریزان را مسعود ارارسلان (Mesude Erarslan) برعهده داشته است؛ کارگردانی کارکشته که پیش از این نیز دست به تولید آثار درام متعددی زده است.

در مورد زمان پخش سریال برگ ریزان ترکی نیز باید گفت که اولین قسمت این سریال درام ترکی در تاریخ 13 سپتامبر 2006 معادل 22 شهریور 1385 در این کشور بر روی آنتن رفت. پس از آن، سریال ترکی برگ ریزان در تاریخ‌های متفاوت در کشورهای دیگر پخش شد. تعداد قسمت‌های سریال برگ ریزان، 174 اپیزود است. مدت زمان پخش هر قسمت این سریال ترکی نیز چیزی در حدود 1 ساعت و 30 دقیقه است. در ادامه مقاله با ما همراه باشید تا در مورد نویسندگان فیلم‌نامه سریال برگ ریزان و خلاصه داستان این مجموعه تلویزیونی جذاب صحبت کنیم.

فهرست مطالب:

داستان سریال برگ ریزان

سریال ترکی برگ ریزان

داستان سریال Yaprak Dökümü، به نوعی یکی از نقاط این مجموعه محسوب می‌شود که آن را به موفقیت بسیاری رساند. فیلم‌نامه سریال برگ ریزان با همکاری چندین نویسنده زبردست نوشته شده است که از جمله آن‌ها باید به ملک گنچاوغلو (Melek Gençoglu)، رشات نوری گونتکین (Resat Nuri Güntekin) و اسه یورنچ (Ece Yörenç) اشاره کرد که در نگاشتن تمام فیلم‌نامه این سریال درام ترکی دست داشته‌اند. البته افراد دیگری همچون ایسیل سونمز (Isil Sonmez) نیز در نوشتن این فیلم‌نامه کمک کرده‌اند. البته باید اشاره کنیم که داستان کلی این سریال ترکی برگرفته از داستانی به همین نام است که توسط نویسنده مشهور ترک، رشاد نوری گونتکین نوشته شده است؛ شخصی که خود نیز در تولید این سریال شرکت داشته است.

داستان سریال برگ ریزان در مورد خانواده علیرضا تکین، بخش‌دار بازنشسته‌ای است که اکنون همراه با همسر و فرزندان خود در آرامش زندگی می‌کند. علیرضا و همسرش، خیریه، یک پسر به نام شوکت و چهار دختر به نام‌های لیلا، نجلا، عایشه و فکرت دارند. این خانواده پرجمعیت زندگی آرام و زیبایی در شهر ترابزون ترکیه دارند تا اینکه دختر آن‌ها، نجلا، از یکی از دانشگاه‌های شهر استانبول قبول می‌شود. موضوعی که خانواده علیرضا تکین را مجبور به نقل‌مکان به استانبول می‌کند. علیرضا تکین و خانواده‌اش به شهر بزرگ استانبول می‌روند و در خانه پدری علیرضا ساکن می‌شوند. پس از این اتفاقات بسیاری گریبان‌گیر این خانواده می‌شود که تاثیرات خوب و بد آن را در طول سریال شاهد خواهیم بود.

نام سریال برگ ریزان نیز به داستان آن بی‌مربوط نیست؛ چرا که این نام به جدا شدن فرزندان خانواده علیرضا تکین، یکی پس از دیگری اشاره دارد. استانبول اتفاقات زیادی را پیش روی خانواده تکین قرار می‌دهد که هر کدام به نحوی یکی از فرزندان این خانواده را از آن‌ها جدا می‌کند. پیشنهاد می‎‌کنیم که سریال برگ ریزان را تماشا کنید در غیر این صورت یک درام به تمام معنا را از دست داده‌اید!

بازیگران سریال برگ ریزان

در بخش‌های ابتدایی مقاله به معرفی سریال Yaprak Dökümü پرداختیم. همانطور که می‌دانید بازیگران مشهور و دوست‌داشتنی بسیاری در این مجموعه تلویزیونی به ایفای نقش پرداخته‌اند. در این بخش از مقاله به سراغ هنرپیشه های سریال ترکی برگ ریزان خواهیم رفت و بیوگرافی کوتاهی از هر کدام در اختیار شما عزیزان قرار خواهیم داد. در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

هالیل ارگون؛ بازیگر مرد سریال برگ ریزان

سریال Yaprak Dökümü

بازیگر قدیمی و کارکشته سینمای ترکیه، هالیل ارگون (Halil Ergün)، در تاریخ 8 سپتامبر 1946 معادل 17 شهریور 1325 در شهر ایزنیک ترکیه چشم به جهان گشود. هالیل ارگون از جمله بازیگران پیشکسوت سینما و تلویزیون ترکیه محسوب می‌شود که برای بسیاری از بینندگان خاطره‌انگیز است. البته باید اشاره کنیم که این بازیگر توانا علاوه بر فعالیت خود در زمینه هنرپیشگی، دستی به قلم نیز دارد و به عنوان نویسنده نیز بسیار فعال است. هالیل ارگون تاکنون در آثار سینمایی و مجموعه‌های تلویزیونی بسیار زیادی به ایفای نقش پرداخته است. از جمله مشهورترین آثار وی باید به Böcek (1995) ،Mum Kokulu Kadinlar (1996) و Yaprak Dökümü (2006) اشاره کرد. وی در سریال ترکی برگ ریزان نقش شخصیت علیرضا تکین را برعهده داشته است.

گوون هوکنا؛ بازیگر زن سریال ترکی برگ ریزان

معرفی سریال Yaprak Dökümü

هنرپیشه دوست‌داشتنی سینما و تلویزیون ترکیه، گوون هوکنا (Güven Hokna)، در تاریخ 24 ژانویه 1946 معادل 4 بهمن 1324 در شهر آنکارا ترکیه متولد شد. گوون هوکنا یکی از قدیمی‌ترین بازیگران زن سینمای ترکیه محسوب می‌شود که از محبوبیت بسیار بالایی در میان سینمادوستان این کشور برخوردار است. وی از سالیان دور به فعالیت در زمینه بازیگری پرداخته است؛ موضوعی که سرانجام باعث شد تا نام او در تاریخ سینمای این کشور ماندگار شود. گوون هوکنا در مجموعه‌های تلویزیونی مشهور و آثار سینمایی متعددی حضور داشته است. از جمله معروف‌ترین آثار وی باید به The Valley of the Wolves (2003) ،Yaprak Dökümü (2006) و The Bandit (1996) اشاره کرد. گوون هوکنا در سریال ترکی برگ ریزان نقش شخصیت خیریه تکین را برعهده داشته است.

فهریه اوسن اوزچیویت؛ بازیگر زن سریال Yaprak Dökümü

بازیگران سریال برگ ریزان

هنرپیشه جوان و خوش‌چهره ترکیه‌ای، فهریه اوسن اوزچیویت (Fahriye Evcen Özçivit)، در تاریخ 4 ژوئن 1986 معادل 14 خرداد 1365 در شهر زولینگن آلمان متولد شد. با اینکه فهریه شهروند کشور آلمان محسوب می‌شود اما به خاطر اصالت ترکیه‌ای، او را یک بازیگر ترک بین‌المللی می‌شناسند. شاید بتوان گفت که سریال برگ ریزان ترکی، نقطه عطف کارنامه هنری فهریه محسوب می‌شود و همان اثری است که او را به شهرت امروزی خود رساند.

او در این سریال نقش شخصیت نجلا، دختر خانواده تکین، را برعهده داشت که یک ایفای نقش زیبا از خود برجای گذاشت. قد فهریه اوسن اوزچیویت در حدود 1 متر و 70 سانتی‌متر است و از بازیگران خوش‌فیزیک سینمای ترکیه محسوب می‌شود. فهریه امروزه یکی از ستارگان امروز سینمای ترکیه محسوب می‌شود که در آثار متعددی حضور دارد. از جمله مشهورترین آثار فهریه اوسن اوزچیویت باید به Lovebird ،Kurt Seyit & Sura و Sonsuz Ask اشاره کرد.

گوکچه باهادیر؛ هنرپیشه زن سریال Yaprak Dökümü

داستان سریال برگ ریزان

هنرپیشه خوش‌چهره و دوست‌داشتنی سینما و تلویزیون ترکیه، گوکچه باهادیر (Gökçe Bahadir)، در تاریخ 9 نوامبر 1981 معادل 18 آبان 1360 در شهر استانبول متولد شد. او نیز همچون فهریه اوسن اوزچیویت با سریال ترکی برگ ریزان به شهرت بسیاری رسید و در دنیای سینما شناخته شد. گوکچه از ستارگان امروزی تلویزیون ترکیه است که طرفداران بسیاری در سراسر ترکیه و جهان دارد. همین محبوبیت زیاد باعث شده تا گوکچه در آثار سینمایی و تلویزیونی ترکی بسیاری به عنوان بازیگر حضور داشته باشد.

قد گوکچه باهادیر در حدود 1 متر و 70 سانتی‌متر است. همین موضوع سبب شده تا او یکی از بازیگران زن زیبای سینمای ترکیه لقب بگیرد. گوکچه باهادیر در آثار سینمایی و مجموعه‌های تلویزیونی بسیاری حضور داشته است. از جمله معروف‌ترین آثار او می‌توان به Ufak Tefek Cinayetler ،My Grandfather’s People و Aramizda Kalsin اشاره کرد.

نقد و بررسی سریال برگ ریزان

نقد سریال Yaprak Dökümü

تا به این قسمت از مقاله به معرفی و بررسی سریال برگ ریزان ترکی پرداختیم. در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا به سراغ نقد این سریال جذاب و تماشایی برویم. همچنین در ادامه این بخش به بررسی نمرات سریال برگ ریزان نیز خواهیم پرداخت.

سریال Yaprak Dökümü از همان زمان انتشار خود، مورد توجه بسیاری از منتقدان سینمای ترکیه قرار گرفت. این سریال درام ترکی که از سریال‌های نسبتاً طولانی این کشور محسوب می‌شود، در گذر زمان تبدیل به یکی از خاطره‌انگیزترین سریال‌های ترکیه‌ای شد که طرفداران پر و پا قرص بسیاری دارد. البته باید اشاره کنیم که این بر سریال ترکی برگ ریزان نیز همچون دیگر مجموعه‌های تلویزیونی نقدهای سازنده بسیاری وارد شده است اما در مجموع این سریال بسیار موردپسند اهالی سینما و مخاطبین قرار گرفت. البته هرگز نباید از فیلم‌نامه و داستان بی‌نظیر و حضور بازیگران مشهور و پرطرفدار این سریال ترکی چشم پوشاند؛ دو عامل مهمی که در موفقیت این سریال نقش اساسی داشته‌اند. ولی بی‌شک عامل اصلی که توانست تکه‌های پازل موفقیت این سریال را کنار هم بچیند، کارگردانی کم‌خطای آن است.

اگر شما عزیزان نیز از طرفداران دو آتیشه سینمای ترکیه هستید و از تماشای آثار محبوب این کشور دریغ نمی‌کنید، بی‌شک از تماشای سریال درام و خانوادگی برگ ریزان لذت خواهید برد. سریال جذاب و دیدنی که از آن به عنوان یکی از موفق‌ترین و پربیننده‌ترین سریال‌های تاریخ سینمای ترکیه یاد می‌شود. به همین دلیل است که تماشای سریال درام برگ ریزان را به همه شما عزیزان پیشنهاد می‌کنیم. کافی‌ست تنها به تماشای چند قسمت ابتدایی این سریال ترکی بپردازید تا در داستان زیبا و هیجان‌انگیز آن غرق شوید. اگر شما نیز هنوز سریال ترکی برگ ر‌یزان را تماشا نکرده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم هرچه زودتر نسبت به دانلود سریال Yaprak Dökümü اقدام کنید و از تماشای آن در کنار خانواده خود لذت ببرید.

نمرات سریال ترکی برگ ریزان

همانطور که در طول متن اشاره کردیم، سریال ترکی برگ ر‌یزان از سوی منتقدان و بینندگان بسیار مورد استقبال قرار گرفت. همین موضوع سبب شد تا از کاربران سایت‌های معتبری همچون IMDB نمرات خوبی برای این سریال درام در نظر گرفته شود. البته به مرور و با گذشت زمان نمرات این سریال ترکی دچار کاهش شدند! سریال Yaprak Dökümü در سایت آی‌ام‌دی‌بی نمره 5.8 از 10 را به خود اختصاص داده است.

سخن پایانی

دانلود سریال Yaprak Dökümü

در این مقاله از پلازا به معرفی و بررسی سریال برگ ریزان پرداختیم. سپس به خلاصه سریال برگ ریزان، هنرپیشگان، نمرات و تاریخ پخش این سریال درام ترکی اشاره کردیم. همچنین در طول مقاله به تریلر سریال Yaprak Dökümü اشاره کردیم. در پایان مقاله نیز به نقد سریال Yaprak Dökümü پرداختیم و نمرات آن را بررسی کردیم. در طول متن نیز به بسیاری از سوالات رایج شما عزیزان از قبیل بازیگران سریال Yaprak Dökümü چه کسانی هستند؟! تعداد قسمت های سریال ترکی برگ ریزان چقدر است؟ ژانر سریال Yaprak Dökümü چقدر است؟ پاسخ دادیم.

سریال ترکی برگ ریزان در سال 2005 کار خود را شروع کرد و پس از پخش 174 قسمت سرانجام در دسامبر سال 2010 میلادی به کار خود پایان داد. همانطور که در بالا اشاره کردیم، فیلم‌نامه این سریال درام برگرفته از داستانی به نام برگ‌ریزان بوده که به قلم رشات نوری گونتکین نوشته شده است.

سریال ترکی بر‌گ ریزان با داستان درام و خانوادگی خود به راحتی شما را با خود همراه خواهد کرد. به گونه‌ای که برای چندین ساعت نتوانید از تماشای آن دست بردارید! پیشنهاد می‌کنیم به هیچ عنوان تماشای این سریال دیدنی ترکی را از دست ندهید و با داستان علیرضا تکین و خانواده‌اش در استانبول همراه شوید. باید به تماشای سریال Yaprak Dökümü نشست، تا از سرانجام سرنوشت خانواده تکین و فرزندانشان باخبر شد. ممنون که در طول این مطلب با ما همراه بودید. امیدواریم که این مقاله برای شما عزیزان مفید بوده باشد. لطفاً نظرات و نقدهای خود در مورد سریال برگ ر‌یزان را در بخش دیدگاه‌ها با ما در میان بگذارید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو