کسب رضایت کاربران برای ارسال پیامک انبوه توسط اپراتورها الزامی است

منبع: تکراتو

3

1402/8/1

01:28


معاون امور پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از لزوم کسب رضایت کاربران برای ارسال پیامک انبوه توسط اپراتورها خبر داد.

کسب رضایت کاربران برای ارسال پیامک انبوه توسط اپراتورها الزامی است

معاون امور پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از لزوم کسب رضایت کاربران برای ارسال پیامک انبوه توسط اپراتورها خبر داد.

پیش‌تر کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات مصوبه 270 را در خصوص مقررات حاکم بر ارایه خدمات محتوایی پیامکی تصویب و به اپراتورها ابلاغ کرده بود. افزون‌براین، اپراتورها برای اطمینان از درستی انجام فرآیند احراز هویت، علاوه بر انجام فرآیند حضوری احراز هویت مشترکان با استفاده از کارت ملی و شناسنامه عکس‌دار، ملزم به استفاده از رمز یکبار مصرف (OTP) جهت فروش سیم‌کارت‌های دوم و بیشتر، شده بودند. همچنین ارسال کنندگان پیامک‌های اطلاع‌رسانی از سرشماره‌های خدماتی ملزم به درج عبارت «لغو 11» در انتهای پیامک خود شده بودند تا مشترکان بتوانند با ارسال عدد 11 به سرشماره‌ای که از آن پیامک دریافت کرده‌اند، ادامه دریافت پیامک را لغو و برای عضویت مجدد و دریافت پیامک‌های اطلاع‌رسانی خدماتی، عدد 12 را به همان سرشماره ارسال نمایند.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


الزام به کسب رضایت کاربران برای ارسال پیامک انبوه توسط اپراتورها

در همین راستا، هم‌اکنون «مجید حقی»، معاون امور پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ضمن تاکید بر استفاده از اطلاعات مشترکان توسط برخی افراد سودجو جهت ارسال پیامک انبوه در پاره‌ای از موارد، درباره الزام به کسب رضایت کاربران برای ارسال پیامک انبوه توسط اپراتورها عنوان داشت: «برای رفع این موضوع، اپراتورهای همراه ملزم شده‌اند تا در صورت ارسال پیامک بدون درخواست و رضایت مشترک، بلافاصله با متخلفان برخورد کرده و برای توقف ارسال پیامک، سرشماره مورد نظر را به رگولاتوری اعلام کنند.»

رضایت کاربران برای ارسال پیامک انبوه

وی در پایان خاطرنشان کرد: «مشترکانی که بدون رضایت، برایشان پیامک‌های انبوه ارسال می‌شود نیز می‌توانند به آدرس اینترنتی 195.cra.ir مراجعه کرده و شکایت خود را ثبت کنند. رگولاتوری شکایات را بررسی و حداکثر ظرف مدت 24 ساعت نتیجه را اعلام می‌کند و در صورت تکرار تخلف، موارد به کمیته تخلفات رگولاتوری ارجاع و برابر مقررات با متخلفان برخورد می‌شود.»

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص الزام به کسب رضایت کاربران برای ارسال پیامک انبوه توسط اپراتورها چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

.

منبع: سیتنا

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو