معرفی فیلم برگ های افتاده (Dead Leaves) | نگاهی بر فیلم فنلاندی برنده جایزه هئیت داوران فستیوال کن 2023

معرفی فیلم برگ های افتاده (Dead Leaves) | نگاهی بر فیلم فنلاندی برنده جایزه هئیت داوران فستیوال کن 2023


منبع: پلازا

4

1402/8/1

21:21


معرفی فیلم برگ های افتاده (Dead Leaves) | نگاهی بر فیلم فنلاندی برنده جایزه هئیت داوران فستیوال کن 2023

فیلم برگ های افتاده یکی از جدیدترین فیلم‌های سال 2023 محسوب می‌شود که محصول فنلاند و آلمان است و به عنوان نماینده کشور فنلاند برای اسکار 2024 انتخاب شد. در ادامه با معرفی فیلم Dead Leaves همراه شما هستیم.

فیلم برگ های افتاده که به انگلیسی با نام‌های Fallen Leaves و Dead Leaves شناخته می‌شود و عنوان اصلی آن Kuolleet lehdet است. این اثر به کارگردانی و نویسندگی آکی کائوریسماکی (Aki Kaurismäki) به عنوان بیستمین فیلم بلند این کارگردان ساخته شد و ادامه سه‌گانه پرولتاریا (Proletariat) محسوب می‌شود. سه‌گانه پرولتاریا شامل فیلم‌های سایه‌ها در بهشت (Shadows in Paradise)، آریل (Ariel) و دختر کارخانه کبریت‌سازی (The Match Factory Girl) است. میشا جاری (Misha Jaari) و مارک لووف (Mark Lwoff) در کنار کائوریسماکی تهییه‌کنندگان فیلم هستند. در ادامه مقاله پیش‌رو پلازا قصد داریم با معرفی فیلم Dead Leaves 2023 همراه شما باشیم. در این مطلب نیز می‌توانید درباره بهترین فیلم‌های جهان بیشتر بخوانید.

فهرست مطالب:

تاریخ اکران فیلم Dead Leaves

ژانر فیلم برگ‌های افتاده کمدی و درام است. این اثر ابتدا در تاریخ 22 مه 2023 (1 خرداد 1402) در جشنواره کن به نمایش درآمد. سپس در 14 سپتامبر 2023 (23 شهریور 1402) در سینماهای آلمان و روز بعد در سینماهای فنلاند اکران شد. مدت زمان فیلم برگ های افتاده 81 دقیقه است. آیا شما تریلر فیلم Dead Leaves را تماشا کرده‌اید؟

داستان فیلم برگ‌های افتاده

داستان فیلم برگ‌های افتاده

خلاصه فیلم سینمایی برگ های افتاده درباره زنی به نام آنسا است که در شهر هلسینکی زندگی و در یک سوپرمارکت کار می‌کند. او مسئول مرتب کردن قفسه‌ها و سپس جابه‌جایی پلاستیک‌های قابل بازیافت است تا اینکه شبی با کارگری معتاد به الکل به نام هولاپا آشنا می‌شود. هولاپا نیز مثل او تنها است و این نقطه اشتراک باعث آشنایی بیشتر و ایجاد یک رابطه بین آن‌ها می‌شود. این آشنایی منجر به تحولی عظیم در آنسا و هولاپا خواهد شد. همچنین در این مقاله می‌توانید درباره بهترین فیلم‌های کمدی 2023 بیشتر بخوانید.

بازیگران فیلم برگ های افتاده

در این بخش با معرفی هنرپیشه‌های فیلم Dead Leaves همراه شما خواهیم بود. ابتدا به سراغ معرفی بازیگران اصلی می‌رویم و پس از آن سایر هنرپیشگان را معرفی می‌کنیم.

آلما پویستی در نقش آنسا ؛ از بازیگران فیلم برگ های افتاده

خلاصه فیلم سینمایی برگ های افتاده

آلما پویستی (Alma Pöysti) یک بازیگر اهل فنلاند است که به زبان سوئدی صحبت می‌کند. او در 16 مارس 1981 (25 اسفند 1359) به دنیا آمد. آلما پویستی دختر کارگردان معروف اریک پویستی (Erik Pöysti) و نوه دو بازیگر مشهور فنلاندی لاسه پویستی (Lasse Pöysti) و بیرگیتا اولفسون (Birgitta Ulfsson) است. این بازیگر در سینمای سوئد نیز فعالیت می‌کند. او کار خود را از سال 2004 با فیلم Fling شروع کرد و از فیلم‌های معروفش باید به Comet in Moominland، Tove و A Day and a Half اشاره کنیم. پویستی بازیگر اصلی فیلم برگ های افتاده است.

یوسی واتانن در نقش هولاپا

بازیگران فیلم برگ های افتاده

یوسی واتانن (Jussi Vatanen) هنرپیشه فنلاندی در 30 ژانویه 1978 (8 بهمن 1356) متولد شد. او بازیگری را از سال 2001 با سریال Operaatio Interheil شروع کرد و با برنامه Putous در فنلاند توانست شناخته شود. از آثار معروف یوسی واتانن باید به فیلم‌های Lapland Odyssey، Heart of a Lion و The Unknown Soldier اشاره کنیم. او بازیگر اصلی مرد فیلم Fallen Leaves است.

یانه هیتیانن در نقش هوتاری

هنرپیشه های فیلم سینمایی برگ های افتاده

یانه هیتیانن (Janne Hyytiäinen) هنرپیشه اهل فنلاند متولد 23 اوت 1968 (1 شهریور 1347) است. او برای بازی در فیلم‌های همچون The Other Side of Hope، Täällä Pohjantähden alla و Täällä Pohjantähden alla II معروف است و اکنون جز بازیگران اصلی این فیلم محسوب می‌شود.

نوپو کویوو در نقش لیسا ؛ از بازیگران فیلم برگ های افتاده

مدت زمان فیلم برگ های افتاده

نوپو کویوو (Nuppu Koivu) بازیگر فنلاندی در شهر هلسینکی فنلاند به دنیا آمد و بازیگر چندان سرشناسی در کشور خود تا کنون نبوده اما در فیلم‌های خوبی همچون The Other Side of Hope و Stupid Young Heart بازی کرده است. او با بازی در فیلم Dead Leaves توانسته شهرت کسب کند.

سایر هنرپیشه های فیلم سینمایی برگ های افتاده عبارتند از:

  • ماتی اونیسما (Matti Onnismaa)
  • سیمون آل-بازون (Simon Al-Bazoon)
  • مارتی سوسالو (Martti Suosalo)
  • آلما کویرا (Alma-Koira)
  • ساکاری کوسمانن (Sakari Kuosmanen)
  • و…

نقد فیلم برگ های افتاده

برگ‌های مرده از جمله آثار درخور تماشای 2023 است که تا کنون در جشنواره‌های مختلفی به نمایش درآمده که مهم‌ترین آنها جشنواره کن محسوب می‌شود. این فیلم چنان عملکرد خوبی داشت که به عنوان نماینده اسکار کشور فنلاند انتخاب شد و توانست نظر منتقدان را جلب کند. برگ‌های افتاده در جشنواره کن 2023 موفق به کسب جایزه هیئت داوران شد.

در پایین می‌توانید نمرات فیلم سینمایی برگ های افتاده از سا‌یت‌های معتبر دنیا مشاهده کنید.

سایتامتیاز
آی‌ام‌دی‌بی (IMDb)7.6/10
راتن تومیتوز (Rotten Tomatoes)100/100
متاکریتیک (Metacritic)79/100

از بین 8 منتقدی که به این اثر رای دادند، هر 8 نفر نظراتی مثبت نسبت به فیلم داشتند. در پایین چند دیدگاه را با هم مرور می‌کنیم.

نقد فیلم برگ های افتاده

TheWrap / استیو پوند: 85

کائوریسماکی کنترل کاملی بر لحن دارد و اگر این ویژگی او نبود، فیلم برگ های افتاده می‌توانست عاقبت خوشی نداشته باشد.

IndieWire / دیوید ارلیچ: 83

این فیلم 81 دقیقه‌ای دقیقا همچون باد پاییزی حس خوب تلخی و شیرینی را به مخاطب می‌دهد. کائوریسماکی در آخرین فیلم خود اگرچه به اندازه آثار پیشینش قوی نبوده اما داستان فیلم با تومه به تجارب کارگردان هنرمندانه روایت شده و مفهوم تنهایی و لزوم داشتن یک انگیزه در زندگی را نشان می‌دهد.

The Hollywood Reporter / روری اوکانر: 80

برگ‌های افتاده که تنها در 81 دقیقه اجرا می‌شود، در مقایسه با بسیاری از روایت‌های پیچیده‌تر کائوریسماکی، ناچیز است، اما احساس خوبی در شما ایجاد می‌کند و سهم خوبی از خنده‌های بلند را به شما می‌دهد.

The Guardian / پیتر برادشاو: 80

فیلم Fallen Leaves یکی دیگر از کمدی‌های سینمایی فریبنده و لذت‌بخش کائوریسماکی است که شامل ضربه زدن پا به راک‌ان‌رول می‌شود. فیلم ماهیتی رمانتیک و شیرین دارد، به سبکی ساخته شده که به هیچ وجه احساسات مربوط به آن با حرف‌های تند درباره سیاست معاصر تضعیف یا کنایه آمیز نمی‌شود.

کلام آخر

با معرفی و بررسی فیلم سینمایی برگ های افتاده همراه شما بودیم. این اثر از جمله تحسین برانگیزترین آثار سال 2023 محصول آلمان و فنلاند بوده است که توانست در جشنواره کن برنده جایزه شده و به عنوان نماینده فنلاند در اسکار انتخاب شود. آیا شما قصد دانلود فیلم Dead Leaves 2023 را دارید؟ لطفا نظرات خود درباره این عنوان را با ما درمیان بگذارید. از همراهی شما متشکریم.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو