یادی از پینا پلیسر، ستاره فیلم‌های One-Eyed Jacks و Macario

منبع: پلازا

5

1402/12/1

10:40


یادی از پینا پلیسر، ستاره فیلم‌های One-Eyed Jacks و Macario

شصت سال پس از درگذشت خودخواسته پینا پلیسر، بازیگر درخشان سینمای آمریکای لاتین، یاد او همچنان در قلب‌ها زنده است. پلیسر که تنها 30 سال داشت، در مدت کوتاهی موفق شد در فیلم اپیک وسترن One-Eyed Jacks در کنار مارلون براندو ظاهر شود و همچنین در Macario، یکی از مهم‌ترین فیلم‌های تاریخ سینمای مکزیک، نقش‌آفرینی کند. این فیلم بر اساس داستان کلاسیک بی. تراون ساخته شده و به عنوان اولین فیلم مکزیکی که برای جایزه اسکار بهترین فیلم بین‌المللی (پیشتر فیلم خارجی) نامزد شده بود، تجلیل شد.

Macario در کنار شاهکارهای بین‌المللی نظیر The Virgin Spring اثر اینگمار برگمان، L’Avventura ساخته میکل‌آنجلو آنتونیونی و La Dolce Vita از فدریکو فلینی در جشنواره کن برای کسب جایزه پالم دور رقابت کرد و La Dolce Vita برنده جایزه اصلی شد.

پلیسر با ایفای نقش در این دو فیلم منحصر به فرد و به یادماندنی، میراث کوچک اما اساسی برای تجربه و قدردانی به جا گذاشت. عملکرد او در One-Eyed Jacks و Macario از سوی منتقدان و بزرگان سینما مورد ستایش قرار گرفته است. مارتین اسکورسیزی، کارشناس برجسته سینما، در مورد One-Eyed Jacks گفت: «آنچه در مورد One-Eyed Jacks قابل توجه است این است که به دلیل شدت و قدرت بازیگران و نحوه هدایت آن‌ها، شبیه هیچ وسترن دیگری نیست.»

پلیسر به عنوان یکی از «بازیگران» که اسکورسیزی از آن‌ها سخن می‌گوید، به یاد مانده و اگرچه هرگز نخواهیم دانست این هنرمند جوان در حال ظهور چه چیزهای دیگری می‌توانست به سینمای جهان ارائه دهد، نقش‌آفرینی‌های او در این دو فیلم منحصر به فرد و به یادماندنی، میراثی کوچک اما حیاتی برای تجربه و قدردانی است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو