بیوگرافی لیلی گلداستون ؛ برنده جایزه بهترین بازیگر زن گلدن گلوب

بیوگرافی لیلی گلداستون ؛ برنده جایزه بهترین بازیگر زن گلدن گلوب


منبع: پلازا

1

1402/10/28

11:23


بیوگرافی لیلی گلداستون ؛ برنده جایزه بهترین بازیگر زن گلدن گلوب

لیلی گلداستون (Lily Gladstone) بازیگر بومی آمریکایی است که با فیلم Killers of the Flower Moon به شهرت رسید. در این مقاله با بیوگرافی لیلی گلداستون با شما همراه می‌شویم.

بیوگرافی لیلی گلداستون (Lily Gladstone) مبحثی است که در این مقاله به آن پرداخته‌ایم. لیلی گلداستون بازیگر آمریکایی است که این روزها نامش با فیلم Killers of the Flower Moon بر سرزبان‌‌ها افتاده؛ اثری که در آن با لئوناردو دیکاپریو و رابرت دنیرو همبازی شده است. این بازیگر 37 ساله، که از بومی‌های آمریکا است، فعالیت حرفه‌ای خود را از سال 2012 آغاز کرد. لیلی با فیلم Certain Woman (2016) نزد اهالی سینما شناخته شد و با فیلم قاتلان ماه کامل به شهرت بین‌المللی رسید.

در این مقاله از پلازا با بیوگرافی Lily Gladstone با شما همراه می‌شویم. درباره زندگی شغلی و زندگی خصوصی Lily Gladstone می‌خوانیم، با آثار وی آشنا می‌شویم و مرور کوتاهی بر افتخارات وی داریم. لیلی با حفظ این درخشش، آینده روشنی در پیش دارد و می‌تواند روزی تبدیل به یکی از بهترین زنان بازیگر هالیوود شود.

فهرست مطالب

اطلاعات شخصی لیلی گلداستون

در اولین بخش از بیوگرافی لیلی گلداستون نگاهی گذرا به اطلاعات شخصی وی داریم.

اطلاعات شخصی لیلی گلداستون / زندگی خصوصی Lily Gladstone

  • نام و نام خانوادگی: لیلی گلداستون (Lily Gladstone)
  • تاریخ تولد: 2 آگوست 1986 (11 مرداد 1365)
  • محل تولد: محله بلک‌فیت نیشن (Blackfeet Nation) در شهر براونینگ (Browning) واقع در ایالت مونتانا، آمریکا
  • قد لیلی گلداستون: 170 سانتیمتر
  • وزن لیلی گلداستون: 60 کیلوگرم
  • تحصیلات: کارشناسی هنرهای زیبا از دانشگاه مونتانا
  • وضعیت تاهل: مجرد
  • صفحه اینستاگرام: lilygladstone

زندگی شخصی لیلی گلداستون

لیلی گلداستون متولد سال 1986 در آمریکا است. نژاد او به سرخپوستان قبیله پیگان بلک‌فیت(Piegan Blackfeet)، نز پرس (Nez Perce) و اروپایی می‌رسد و در منطقه اختصاصی سرخپوستان به نام بلک‌فیلت نیشن بزرگ شده است. مادر لیلی سفیدپوست است و لیلی از سمت مادرش یکی از بستگان دور ویلیام اوارت گلداستون ( William Ewart Gladstone) نخست‌وزیر سابق بریتانیا است. یکی از پدربزرگ‌های او نیز کلاغ قرمز، رئیس ملیت کاینایی بود. نژاد لیلی از سمت پدر به قبیله بلک‌فیت و نز پرس می‌رسد.

خانواده لیلی در دوران نوجوانی او به سیاتل نقل مکان کردند تا نزدیک به مادربزرگ لیلی باشند. در اینجا بود که لیلی در کلاس‌های تئاتر Stone Soup، یک کمپانی تئاتر آموزشی غیرانتفاعی برای جوانان سیاتل، ثبت‌نام کرد که در آینده او را به سوی بازی در فیلم‌ها سوق داد.

تحصیلات لیلی گلداستون

زندگی شغلی لیلی گلداستون / بیوگرافی Lily Gladstone

در زندگی نامه لیلی گلداستون مبحث تحصیلات نیز مهم است. لیلی در سال 2004 از دبیرستان مونتلیک تراس، واشنگتن فارغ‌التحصیل شد. او به دانشگاه مونتانا رفت تا در رشته هنرهای زیبا تحصیل کند، جایی که درباره تئاتر ستم‌دیدگان آموزش دید. او در دانشگاه در چند فیلم بازی کرد که عبارتند از: فیلم Riders to the Sea (2006)، فیلم Richard III (2006)، فیلم Miss Julie (2007) و فیلم Coyote on a Fence (2008).

لیلی در سال 2008 لیسانس خود در بازیگری/ کارگردانی را گرفت و تحصیلات مختصری در زمینه مطالعات بومی‌های آمریکا کسب کرد. او پس از فارغ‌التحصیلی،‌ کلاس‌ها و کارگاه‌های آموزش بازیگری را در جامعه بومی خود برگزار کرد. او متدی از بازیگری را تدریس می‌کرد که آن را “باغ مجسمه” می‌نامید و از سوی مرکز ملی جامعه زنان بومی حمایت مالی می‌‌شد.

زندگی شغلی لیلی گلداستون

در بیوگرافی Lily Gladstone به زندگی شغلی وی رسیدیم. او با فیلم  Jimmy P: Psychotherapy of a Plains Indian در سال 2012 به طور رسمی فعالیت خود به عنوان بازیگر را آغاز کرد. پس از آن در فیلم Winter in the Blood (2012) و فیلم Buster’s Mal Heart (2016) حضور یافت. بازی در نقش جیمی در فیلم Certain Woman (2016) به کارگردانی کلی ریچارد (Kelly Reichardt) برای او افتخاراتی نظیر جایزه انجمن منتقدان فیلم لس‌آنجلس و جایزه انجمن منتقدان فیلم بوستون در بخش بهترین بازیگر نقش مکمل زن را برای او به ارمغان آورد. همچنین نامزد جایزه ایندیپندنت اسپریت برای بهترین بازیگر نقش مکمل زن و جایزه فیلم مستقل گاتهام برای اجرای شگفت‌انگیز شد.

بیوگرافی Lily Gladstone / همسر لیلی گلداستون

لیلی نقش کوتاهی در فیلم First Cow (2019) داشت. وی در سال 2022 در فیلم The Unknown Country به کارگردانی موریسا مالتز (Morrisa Maltz) بازی کرد و جایزه فیلم مستقل گاتهام برای اجرای برجسته نقش اول را از آن خود کرد.

فوریه 2021 آغاز راهی بود که تغییرات زیادی در زندگی و بیوگرافی لیلی گلداستون گذاشت. در آن زمان وی به عنوان یکی از بازیگران فیلم جدید مارتین اسکورسیزی انتخاب شد. گلداستون در فیلم  Killers of the Flower Moon هم‌بازی لئوناردو دیکاپریو و رابرت دنیرو شد. نقش‌آفرینی او در این فیلم، که در اکتبر 2023 اکران شد، به شدت توجه منتقدین را جلب کرده و به عنوان نقطه قوت فیلم شناخته شد. این بازی لیلی را برنده جایزه گلدن گلوب بهترین بازیگر زن فیلم درام در سال 2024 کرد.

آثار لیلی گلداستون

در این بخش از بیوگرافی لیلی گلداستون نقش‌آفرینی‌های وی در فیلم‌ها و سریال‌های مختلف را برای شما آماده کرده‌ایم.

سریال های لیلی گلداستون / نمایش های Lily Gladstone

فیلم های لیلی گلداستون

سالنام فیلمنقش
2012Jimmy P: Psychotherapy of a Plains IndianSunshine First Raise
2013Winter in the Bloodمارلن
2016Certain Womenرنچر
2016Buster’s Mal Heartدربان شیفت صبح
2017Walking Outلیلا
2019First Cowهمسر رئیس کارخانه
2022The Unknown Countryتانا
2022Quantum Cowboysلیند
2022The Last Manhuntماریا
2023Fancy Danceجکس
2023Killers of the Flower Moonمالی کایل

سریال های لیلی گلداستون

سالنام سریالنقشتعداد قسمت‌ها
2017Scalpedکارول رد کروقسمت اول
2017Crash Courseمیزبان15 قسمت
2017-20Room 104اپراتور 911/ ابی2 قسمت
2019-2023Billionsرکسانا6 قسمت
2021Tuca & Bertieهاوک مکانیک (صداپیشه)قسمت Bird Mechanics
2022-23Reservation Dogsهوکتی2 قسمت
در حال تولیدUnder the Bridgeکم بنتلند

جوایز و افتخارات لیلی گلداستون

در بیوگرافی Lily Gladstone شاهد موج بزرگی از جوایز هستیم که با فیلم Certain Woman در سال 2016 شروع شد و با بازی در فیلم Killers of the Flower Moon به اوج خود رسید. وی تاکنون 83 نامزدی و 47 برد را وارد کارنامه خود کرده است. در این میان 28 برد و 23 نامزدی مربوط به فیلم قاتلان ماه کامل است و وضعیت 19 نامزدی وی نیز هنوز مشخص نیست. بازی در فیلم Certain Woman نیز 8 برد و 18 نامزدی را برای وی به ارمغان آورد.

از دیگر افتخارات او می‌توانیم نامزدی جایزه جان کاساوتیس ایندیپندنت اسپریت و برد جایزه گاتهام در بخش بهترین اجرای نقش اول برای فیلم The Unknown Country را نام ببریم. جایزه جان کاساوتیس به تیم خلاق فیلمسازی که با بودجه‌ای کمتر از 1 میلیون دلار فیلم مستقل تهیه کنند، اهدا می‌شود. این نام به افتخار جان کاساوتیس، بازیگر، فیلمنامه‌نویس و کارگردان پیشگام فیلم‌های مستقل آمریکایی نامگذاری شده است.

در بیوگرافی Lily Gladstone برد جایزه گلدن گلوب بهترین بازیگر زن درام برای فیلم قاتلان ماه کامل با درخشش خاصی خودنمایی می‌کند. او نامزد جایزه انجمن بازیگران در بخش بهترین بازیگر نقش اول زن و برجسته‌ترین بازیگر نیز شده که امیدواریم این جوایز را نیز از آن خود کند.

حقایق پنهان Lily Gladstone

حواشی لیلی گلداستون / حقایق پنهان Lily Gladstone

اگر به دنبال حواشی لیلی گلداستون هستید، لازم به ذکر است این بازیگر که به تازگی نامش بر سر زبان‌ها افتاده، حواشی خاصی در زندگی خود ندارد. او ازدواج نکرده و در رابطه نیست، بنابراین جستجوی همسر لیلی گلداستون شما را به این واقعیت می‌رساند که لیلی در حال حاضر مجرد است. حقایقی در زندگی وی هست که آگاهی از آنها خالی از لطف نیست:

  • گلداستون از ضمیر “او مونت” و “آنها” برای خود استفاده می‌کند. او می‌گوید: “در بیشتر زبان‌های بومی، بیشتر زبان‌های قبایل سرخپوستی، از جمله بلک‌فیت، هیچ ضمیر جنسیتی وجود ندارد. او مونث وجود ندارد و فقط “آنها” هستند. … استفاده من از ضمایر تاحدودی راهی برای استعمارزدایی از جنسیت خودم است.”
  • لیلی گلداستون اولین بازیگر بومی برنده جایزه گلدن گلوب در بخش بهترین بازیگر زن است.
  • او در سن 5 سالگی، پس از تماشای فیلم Return of the Jedi، و تمایل به بازی در نقش ایووک، علاقه خود به بازیگری را کشف کرد.
  • یکی از اولین تجربیات بازیگری لیلی در کودکی به زمانی برمی‌گردد که در تئاتر کودکان میسولا، در داستان سیندرلا نقش یکی از خواهران بدجنس سیندرلا را بازی کرد.
  • لیلی گلداستون در سال 2017 میزبان یک مجموعه آموزشی در کانال یوتیوب Crash Cours بود و درباره تولید فیلم آموزش می‌داد.
  • خانواده او در اولین سال‌های زندگی لیلی در یک خانه چوبی با اجاق هیزمی زندگی می‌کردند.
  • لیلی از اقوام جک گلداستون، خواننده و داستان‌سرای بومی مونتانا، است.

لیلی گلداستون در فضای مجازی

اگر صرفا خواندن بیوگرافی Lily Gladstone برای شما کافی نیست و تمایل دارید بیشتر در جریان زندگی این بازیگر قرار بگیرید، می‌توانید صفحات شخصی او در فضای مجازی را دنبال کنید.

آلبوم عکس‌های لیلی گلداستون

سخن پایانی

در این مقاله از پلازا با بیوگرافی لیلی گلداستون با شما همراه شدیم. این بازیگر تازه نفس هنوز در ابتدای راه شهرت و محبوبیت است و امیدواریم این مسیر پر از سنگلاخ را با موفقیت طی کرده و هر روز شاهد درخشش بیشتری از وی در عرصه بازیگری باشیم. نظر شما درباره او چیست؟ آیا فیلم The Killers of the Flower Moon را تماشا کرده‌اید؟ به نظر شما می‌توانیم نام لیلی را در فهرست بهترین بازیگران جوان هالیوود قرار دهیم؟ به نظر شما بهترین نمایش های Lily Gladstone کدام عناوین است؟ نظرات خود را از طریق بخش نظرات با ما و دیگر خواننده‌های سایت در میان بگذارید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو