بهترین فیلم های بندیکت کامبربچ (Benedict Cumberbatch)؛ معرفی 23 عنوان برتر

بهترین فیلم های بندیکت کامبربچ (Benedict Cumberbatch)؛ معرفی 23 عنوان برتر


منبع: تکراتو

1

1402/9/12

20:58


بندیکت کامبربچ در سالیان اخیر به یکی محبوبترین بازیگران دنیا بدل شده و طرفداران زیادی دارد. اما بهترین فیلم های بندیکت کامبربچ کدامند؟

بهترین فیلم های بندیکت کامبربچ (Benedict Cumberbatch)؛ معرفی 23 عنوان برتر

بندیکت کامبربچ در سالیان اخیر به یکی محبوبترین بازیگران دنیا بدل شده و طرفداران زیادی دارد. اما بهترین فیلم های بندیکت کامبربچ کدامند؟

بندیکت کامبربچ برای همه ما با ایفای نقش شرلوک هولمز در سریال جذاب بی‌بی‌سی به یاد می‌آید اما این چهره یخی و صورت کشیده نقش‌آفرینی‌های ماندگار متعددی در فیلم‌های مطرح داشته که در ادامه سعی می‌کنیم شماری از بهترین‌های آن‌ها را معرفی کنیم.

کامبربچ را مثل خمیر بازی توصیف کرده‌اند، کسی که می‌تواند در لحظاتی در بدترین کالبد یک نابغه دیوانه ظاهر شود و در لحظه‌ای دیگر در قامت یک شخصیت کاریزماتیک بی‌نظیر.

حتی نامش هم مانند کامبربچ خاص و کاریزماتیک است. بازیگری که در اوج دست‌نیافتنی و شخصیت‌های قدرتمند، می‌تواند آن‌ها را آسیب‌پذیر و ترحم‌برانگیز نشان دهد. احتمالا همه طرفدارانش موافقند که او یکی از پدیده‌های بی‌چون و چرای هالیوود در سالیان اخیر است. بنابراین تماشای بهترین فیلم های بندیکت کامبربچ می‌تواند برای افراد بهترین گزینه باشد.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


بهترین فیلم های بندیکت کامبربچ

اینکه یک بازیگر بریتانیایی از بین پرشمار رقبای قدرتمند خود بتواند قد بکشد و به هالیوود برسد و در آن جهان رقابتی هم به یکی از مطرح‌ترین‌ها بدل شود، کاری است که از هرکسی برنمی‌آید اما کامبربچ آن را به مثل آب خوردن انجام داده است. در ادامه به معرفی بهترین فیلم های بندیکت کامبربچ می‌پردازیم.

ستاره سوم (Third Star)

بهترین فیلم های بندیکت کامبربچ

بهترین فیلم های بندیکت کامبربچ
  • ژانر: درام، کمدی
  • کارگردان: هتی دالتون
  • بازیگران: بندیکت کامبربچ، تام بورک، جی‌جی فیلد، آدام رابرتسون
  • سال انتشار: 2010
  • IMDB: نمره 7.3

فیلم ستاره سوم یکی از بهترین فیلم های بندیکت کامبربچ محسوب می‌شود و داستان آن حول شخصیتی به نام جیمز جریان دارد. جیمز درگیر بیماری سرطان است و با هدف بهبود حال خود تصمیم می‌گیرد با سه تن از دوستانش به سفر برود. سفری که داستانی زیبا و الهام‌بخش را به همراه دارد.

اتفاقات کمدی این فیلم از آن یکی از بهترین فیلم های کمدی بندیکت کامبربچ را ساخته است. گرچه فیلم در گیشه موفق نشد، اما تحسین منتقدان و هواداران را به دست آورد و کسب نمره 7.3 در IMDb نیز حاکی از رضایت قابل توجه تماشاگران فیلم است.

خراب‌کارها (Wreckers)

بهترین فیلم های بندیکت کامبربچ

  • ژانر: درام
  • کارگردان: دیکتینا هوود
  • بازیگران: بندیکت کامبربچ، کلیر فوی، شان ایوانز
  • سال انتشار: 2011
  • IMDB: نمره 5.8

خرابکارها از دیگر فیلم‌های بندیکت کامبربچ محسوب می‌شود که بازی درخشان اون در آن توجهات را به خود جلب کرد. داستان فیلم درباره زوجی به نام‌های دیوید و داون است که تصمیم دارند پیش از تولد فرزند خود به روستای محل زندگی دیوید بازگشته و یک خانه روستایی در آنجا را مورد بازسازی قرار دهند.

ارتباط مجدد این زوج با برادر کوچکتر دیوید که نیک نام دارد، فضایی برای اتفاقات مهم بعدی رقم می‌زند. نیک که چند سالی از خانواده و دیوید دور بوده، حالا با برگشتن به خانواده برخی زخم‌های قدیمی را باز می‌کند و این پیرنگ داستانی این درام را شکل داده است.

گرچه تماشاگران و منتقدان در مجموع استقبال خوبی از این فیلم نکردند اما همه بر یک مسئله توافق نظر داشتند و آن، نقش‌آفرینی بی‌نظیر بندیکت کامبربچ بود.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های کمدی 2023

بهترین فیلم های مارول 2023

انتقام‌جویان: پایان بازی (Avengers: Endgame)

بهترین فیلم های بندیکت کامبربچ

  • ژانر: اکشن، درام
  • کارگردان: آنتونی روسو، جو روسو
  • بازیگران: رابرت داونی جونیور، کریس ایوانز، بندیکت کامبربچ، اسکارت جوهانسون، کریس همسورث
  • سال انتشار: 2019
  • IMDB: نمره 8.4

یکی از فیلم های بندیکت کامبربچ که احتمالا بسیاری از طرفداران ژانر ابرقهرمانی به یاد دارند، فیلم اونجرز: جنگ بی‌نهایت است که پیامدهایی نه‌چندان جالب برای گونه بشر به دنبال داشت.

انتقام‌جویان در فیلم پایان بازی اما قصد دارند با اتحاد مجدد با تهدید بزرگی که روبروی آن‌ها است مقابله کنند و در برابر تانوس بایستند. این قسمت از فیلم اونجرز توانست رضایت تماشاگران و منتقدان را به همراه داشته باشد و با فروش دو میلیاردی در مجموع به یکی از موفق‌ترین آثار تاریخ سینما بدل شد.

مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست (Spider-Man: No Way Home)

فیلم های پرطرفدار بندیکت کامبربچ

فیلم های سینمایی بندیکت کامبربچ
  • ژانر: اکشن، درام
  • کارگردان: جان واتس
  • بازیگران: تام هالند، زندیا، بندیکت کامبربچ، اندرو گارفیلد، توبی مگوایر
  • سال انتشار: 2021
  • IMDB: نمره 8.2

داستان مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست به ماجراهای بین پیتر پارکر و دکتر استرنج مربوط است. در این فیلم که از جمله بهترین فیلم های بندیکت کامبربچ محسوب می‌شود با فاش شدن هویت واقعی مرد عنکبوتی توسط میستریو، پارکر ناگزیر می‌شود راهی برای حفاظت از خود و اطرافیانش پیدا کند.

او با همین مقصود به سراغ دکتر استرنج می‌رود تا با یک راه‌حل یا نوعی جادو سبب شود مردم ماجرای هویت مرد عنکبوتی را کاملا فراموش کنند. جادویی که استرنج به کار می‌برد اما کاملا درست اجرا نمی‌شود و سبب می‌شود مردان عنکبوتی از جهان‌های موازی با دشمنان خود به دنیای پیتر پارکر بیفتند! اتفاقی که بار جدید و سنگینی از مسئولیت را بر دوش پیتر خراب می‌کند.

این فیلم یکی از پرحاشیه‌ترین آثار تمام سالیان اخیر بود که با حواشی بی‌پایانی درباره بازگشت یا عدم بازگشت بازیگرانی قدیمی نقش مرد عنکبوتی همواره در صدر اخبار بود. سونی و مارول نیز با بهره‌برداری هوشمندانه از این جریان خبری، زمینه‌ای برای موفقیت هرچه بیشتر فیلم فراهم کردند و در نتیجه راهی به خانه نیست به هفتمین فیلم پرفروش تاریخ سینما بدل شد!

امتیاز بالای این اثر از سوی منتقدان و تماشاگران نیز پایان خوبی برای اولین سه‌گانه اسپایدرمن با بازی تام هالند محسوب می‌شود. این فیلم از فیلم های پرطرفدار بندیکت کامبربچ به شمار می‌رود.

انتقام‌جویان:‌ جنگ بی‌نهایت (Avengers: Infinity War)

فیلم های پرطرفدار بندیکت کامبربچ

  • ژانر: اکشن، درام
  • کارگردان: آنتونی روسو، جو روسو
  • بازیگران: رابرت داونی جونیور، کریس ایوانز، بندیکت کامبربچ، تام هالند، اسکارلت جوهانسون
  • سال انتشار: 2018
  • IMDB: نمره 8.4

دنیای سینمایی مارول و ابرقهرمانان آن با حمله تانوس به سراسر کیهان به اوج خود می‌رسد و جنگ بی‌نهایت یکی از نقاط عطف بخش‌های پایانی فاز سوم است.

جایی که شخصیت‌هایی چون مرد آهنی، کاپیتان آمریکا، مرد عنکبوتی،‌ ثور و دکتر استرنج در کنار تمام دیگر شخصیت‌های متحد انتقام‌جویان در جبهه سیاره زمین در کنار نیروهایی مانند نگهبانان کهکشان با تهدید تانوس مبارزه می‌کنند و به تدریج وارد یک جنگ بزرگ خطرناک می‌شوند.

اونجرز جنگ بی‌نهایت در زمان اکران به عنوان یکی از بهترین فیلم های اکشن بندیکت کامبربچ توانست رضایت بسیاری از تماشاگران و منتقدان را جلب کند و در رده ششم پرفروش‌ترین فیلم‌های تاریخ سینما قرار گرفت.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های کمدی عاشقانه 2023

بهترین فیلم های کره ای 2023

دکتر استرنج‌: در مولتی‌ورس جنون (Doctor Strange in the Multiverse of Madness)

بهترین فیلم بندیکت کامبربچ

  • ژانر: اکشن، درام
  • کارگردان: سم ریمی
  • بازیگران: بندیکت کامبربچ، الیزابت اولسن، ریچل مک آدامز، شوچیتل گومز
  • سال انتشار: 2016
  • IMDB: نمره 7.5

در مولتی‌ورس جنون شاهد یکی از خلاقانه‌ترین فیلم‌های تمام تاریخ مارول هستیم. اثری که نه فقط همه توانایی‌های بازیگری کامبربچ را به نحو احسن مورد استفاده قرار می‌دهد، بلکه به خوبی از چارچوب‌ها و محدودیت‌های کسالت‌بار و همیشگی فیلم‌های مارول خارج می‌شود.

ترکیبی از دیوانگی مغز مجنون سم ریمی و نقش‌آفرینی محشر کامبربچ که آن را به یکی از بهترین فیلم های بندیکت کامبربچ در کارنامه کاری‌اش بدل کرده است.

بعد از اتفاقات فیلم مرد عنکبوتی:‌راهی به خانه نیست و باز شدن دروازده‌های گیتی مرکب (مولتی‌ورس یا دنیاهای موازی)، واندا ماکیسموف در جستجوی دنیای است که شاید بتواند در آن فرزندان خود را یافته و آن‌ها را بزرگ کند.

این در حالی رخ می‌دهد که یک دختر به نام آمریکا چاوز وارد دنیای دکتر استرج می‌شود. این دختر می‌تواند به هر دنیایی که تصمیم داشته باشد یک گذرگاه باز کرده و سفر کند اما واندا این قابلیت آمریکا را می‌خواهد و برای به دست آوردن آن حاضر است هرکاری کند. دکتر استرنج اینجا برای حفاظت از چاوز وارد عمل می‌شود و یک ماجراجویی بزرگ رقم می‌خورد.

حضور سم ریمی برای کارگردانی یک کمیک‌بوک جهان مارول بعد از اسپایدرمن 3 به اثری منجر شد که به خاطر سبک خاص ریمی در فرم و محتوا، از چارچوب‌های سنتی مارول فاصله گرفته و تجربه‌ای بدیع از مارول ارائه می‌کند. اثری که گرچه خیلی مورد استقبال طرفداران و تماشاگران قرار نگرفت، اما حداقل باید به اجرای بی‌نظیر کامبربچ در آن افتخار کرد.

دکتر استرنج‌ (Doctor Strange)

پرفروشترین فیلم های بندیکت کامبربچ

پرفروشترین فیلم های بندیکت کامبربچ
  • ژانر: اکشن، درام
  • کارگردان: اسکات دریکسون
  • بازیگران: بندیکت کامبربچ، ریچل مک آدامز، چیوتل اجیوفور، مدز میکلسن، بندیکت وانگ
  • سال انتشار: 2016
  • IMDB: نمره 7.5

ماجرای فیلم دکتر استرنج که از جمله بهترین فیلم های اکشن بندیکت کامبربچ محسوب می‌شود، حول شخصیت دکتر استیون استرنج جریان دارد که به عنوان یک جراح مغز و عصب‌شناس موفق بسیار مغرور است و درمان خطرناک‌ترین تومورهای مغزی را مثل آب خوردن انجام می‌دهد.

همه چیز اما خیلی خوب پیش نمی‌رود و در یک تصادف شدید دست‌های او آسیب شدیدی می‌بیند و این پایان فعالیت حرفه‌ای استیون در حوزه پزشکی است. استرنج برای معالجه در شرایطی که اعتقادی به این مسائل ندارد راهی سرزمین کامارتاج می‌شود تا از هنرهای عرفانی شرقی برای درمان استفاده کند. آشنایی با این هنرها سبب آشنایی استرنج با قدرت‌های مافوق طبیعی و علمی می‌شود و دکتر استرنج یاد می‌گیرد که از دست‌های خود به نحو دیگری برای خدمت به بشریت استفاده کند.

این فیلم که از بهترین فیلم های اکشن بندیکت کامبربچ محسوب می‌شود در شکل‌گیری یکی از مهمترین شخصیت‌های جهان سینمایی مارول نقش مهمی دارد. فیلم دکتر استرنج ضمن جلب رضایت تماشاگران و منتقدان، از نظر فروش هم خوب عمل کرد.

پیشتازان فضا:‌ به سوی تاریکی (Star Trek Into Darkness)

بهترین فیلم های بندیکت کامبربچ

  • ژانر: اکشن، درام، علمی تخیلی
  • کارگردان: جی جی آبرامز
  • بازیگران: کریس پاین، زاخاری کوئینتو، بندیکت کامبربچ، زوئی سالدانا
  • سال انتشار: 2013
  • IMDB: نمره 7.7

فیلم پیشتازان فضا سفر به سوی تاریکی یکی از بهترین فیلم های بندیکت کامبربچ است. داستان این فیلم از این قرار است که کاپیتان کرک و خدمه‌اش پس از انجام ماموریت و بازگشت به خانه، متوجه یک خطر بسیار مهم می‌شوند و آن اینکه یکی از نیروهای خودی تصمیم گرفته با برخی اقدامات خرابکارانه اهداف شومی را پیش ببرد. روند تعقیب خان توسط کاپیتان کرک و همراهانش به یک داستان بسیار جذاب و دیدنی می‌انجامد.

کامبربچ به خوبی در نقش خان غرق شده و اجرایی کاملا جدی و خبیثانه ارائه می‌کند که این موضوع را می‌توان یکی از نشانه‌های توانمندی او دانست. خصوصا که این فیلم زمانی ساخته و پخش شد که کامبربچ در حال بازی در سریال محبوب شرلوک بود.

فیلم با کسب نمرات بالا و انتقادات مثبت کاملا مورد استقبال قرار گرفت و با فروش 422 میلیون دلاری به یک کار موفق برای پارامونت پیکچرز بدل شد. این فیلم بی‌تردید از بهترین فیلم های اکشن بندیکت کامبربچ محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های DC در سال 2023

بهترین فیلم های عاشقانه 2023

جرم سیاه (Black Mass)

بهترین فیلم های بندیکت کامبربچ

  • ژانر: جنایی، درام، بیوگرافی
  • کارگردان: اسکات کوپر
  • بازیگران: جانی دپ، بندیکت کامبربچ، جوئل ادگرتون، داکوتا جانسون
  • سال انتشار: 2013
  • IMDB: نمره 6.9

یکی از بهترین فیلم های بندیکت کامبربچ فیلم جرم سیاه است که داستان آن به ماجرای تلاش‌های نیروی پلیس فدرال برای غلبه بر مافیای شمال شهر بوستون تمرکز دارد. مامور جان کانلی در تلاش است تا در جریان همکاری با جیمز وایت بولگر با بازی جانی دپ و برادر او با بازی بندیکت کامبربچ که از جمله اعضای موثر مافیای جنوب بوستون هستند، مافیای شمال را شکست دهند.

دلیل این همکاری ناخواسته نیز همان مثل قدیمی «دشمنِ دشمنِ من، دوست من است» محسوب می‌شود چراکه هم مافیای تضعیف‌شده جنوب بوستون و هم پلیس در تلاش برای نابودی غول مافیای شمال هستند.

Black Mass که با بودجه 53 میلیون دلاری تولید شده بود در مجموع 99 میلیون دلار فروش داشت و به یک محصول موفق بدل شد که هم رضایت مخاطبان و هم تا حدی رضایت منتقدان را به خود جلب کرد.

دسته پنجم (The Fifth Estate)

بهترین فیلم های بندیکت کامبربچ

برترین فیلم های بندیکت کامبربچ
  • ژانر: درام، بیوگرافی، هیجانی
  • کارگردان: جاش سینگر
  • بازیگران: بندیکت کامبربچ، آنتونی مکی، دنیل براهل
  • سال انتشار: 2012
  • IMDB:‌ نمره 6.2

فیلم دسته پنجم که از جمله بهترین فیلم های بندیکت کامبربچ محسوب می‌شود به داستان ژولیان آسانز و شکل‌گیری پایگاه اینترنتی ویکی‌لیکس تمرکز دارد.

آسانژ و دوستش دانیل دامسکیت برگ با ایجاد یک وب‌سایت دانشنامه مانند، شروع به انتشار اسناد و اطلاعات شدیدا محرمانه دولت‌ها و نهادهای بین‌المللی بزرگ کردند که موضوع با واکنش شدید دولت آمریکا مواجه شد و پیامدهایی ناگوار برای زندگی ژولیان و دنیل در پی داشت.

فیلم The Fifth Estate که با بودجه‌ای 28 میلیون دلاری ساخته شد تنها 8 میلیون فروش داشت و مورد استقبال تماشاگران هم قرار نگرفت اما برخی منتقدان از بازی بندیکت کامبربچ در این فیلم به عنوان درخشان یاد کردند.

هملت (Hamlet)

محبوبترین فیلم های بندیکت کامبربچ

  • ژانر: درام، تاریخی
  • کارگردان: لیندزی ترنر، رابین لاف
  • بازیگران: بندیکت کامبربچ، سیان بورک، کیاران هیندز
  • سال انتشار: 2012
  • IMDB: نمره 8.5

فیلم هملت اقتباسی از شاهکار فراموش نشدنی ریچارد شکسپیر، نویسنده و شاعر بزرگ انگلیسی به شمار می‌رود. این یکی از چند اقتباس سینمایی از هملت است که موفقیت مجموعا خوبی داشت.

داستان از زمان آگاه شدن هملت از کشته‌شدن عمویش کلائودیوس به دست پدرش برای تصاحب تاج‌و‌تخت آغاز می‌شود. هملت تصمیم می‌گیرد انتقام بگیرد و همین مسئله یک درام تاریخی فراموش‌نشدنی را پدید آورده است که از بهترین فیلم های بندیکت کامبربچ محسوب می‌شود.

هملت با کارگردانی لیندزی ترنر با هنرنمایی کامبربچ طعم خاصی پیدا کرده و بسیار جذاب است. این فیلم نظر مثبت منتقدان و تماشاگران را به همراه داشت و در گیشه نیز خوب عمل کرد.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های واکین فینیکس

بهترین فیلم های وینونا رایدر

زندگی مهیج لوئیس وین (The Electrical Life of Louis Wain)

بهترین فیلم های بندیکت کامبربچ

  • ژانر: درام، بیوگرافی، کمدی
  • کارگردان: ویل شارپ
  • بازیگران: بندیکت کامبربچ، کلیر فوی
  • سال انتشار: 2021
  • IMDB: نمره 6.8

زندگی مهیج لوئیس وین که از فیلم های بندیکت کامبربچ بوده، در ژانر بیوگرافی به زندگی نقاش معروفی با همین نام می‌پردازد. لوئیس وین که سرپرست خانواده پرجمعیتی با پنج خواهر خود است، با نقاشی کشیدن، روزنامه‌نگاری و موسیقی زندگی را می‌گذراند.

فیلم تمرکز خاصی بر علاقه اصلی لوئیس وین، یعنی گربه‌ها و نقاشی کردن آن‌ها دارد و بر همین مبنا داستان جذابی روایت می‌کند که با هنرنمایی کامبربچ تحسین‌برانگیزتر هم شده است.

در فیلمی که اتفاقا یکی از بهترین فیلم های کمدی بندیکت کامبربچ نیز محسوب می‌شود بار دیگر شاهد شخصیت خاص، دیوانه‌بازی‌ها و شوخی‌های کامبربچی هستیم و از تماشای او خسته نمی‌شوید. این فیلم با رضایت نسبی تماشاگران و منتقدان همراه بود.

اسب جنگی (War Horse)

بهترین فیلم های بندیکت کامبربچ

فیلم های برتر بندیکت کامبربچ
  • ژانر: جنگی
  • کارگردان: استیون اسپیلبرگ
  • بازیگران: جرمی ایروین، امیلی واتسون، بندیکت کامبربچ، تام هیدلستون
  • سال انتشار: 2011
  • IMDB: نمره 7.2

اسب جنگی به عنوان یکی از بهترین فیلم های بندیکت کامبربچ به داستان نوجوانی به نام آلبرت تمرکز دارد که اسب محبوبش به میدان نبرد فرستاده می‌شود. آلبرت اما به خاطر عشق بی‌پایانش به اسب و نگرانی که از بابت سلامتی او دارد، به طور داوطلبانه وارد میدان جنگ می‌شود و در این مسیر اتفاقاتی بی‌نظیر و تماشایی رخ می‌دهد.

این فیلم بر اساس رمان و نمایشنامه‌ای به همین نام که هر دو به ترتیب در سال‌های 1982 و 2007 چاپ شده‌اند ساخته شده است. داستان جذاب اسب جنگی با هنر کارگردانی اسپیلبرگ و آهنگ‌سازی جان ویلیامز اسب جنگی را به یکی از درخشان‌ترین فیلم‌های سالیان اخیر بدل کرده است.

این فیلم که از آثار تحسین‌شده سال 2011 بود با فروش 177 میلیون دلاری در فهرست آثار موفق اسپیلبرگ نیست اما از جمله موفق‌ترین فیلم‌های جنگی محسوب می‌شود و مورد اقبال تماشاگران و منتقدین هم قرار گرفت.

جنگ جاری (The Current War)

بهترین فیلم های بندیکت کامبربچ

  • ژانر: درام، تاریخی
  • کارگردان: آلفونسو گومز
  • بازیگران: بندیکت کامبربچ، نیکلاس هولت، تام هالند
  • سال انتشار: 2017
  • IMDB:‌ نمره 6.5

داستان فیلم جنگ جاری حول ماجرای رقابت توماس ادیسون و جرج وستینگ‌هاوس برای ساخت و عرضه بهترین سیستم انتقال برق جریان دارد.

این فیلم به عنوان یکی از فیلم های بندیکت کامبربچ با کارگردانی آلفونسو گومز، نویسندگی و مایکل میتنیک و تهیه‌کنندگی مارتین اسکورسیزی و با حضور هنرمندانی چون بندیکت کامبربچ در نقش توماس ادیسون، مایکل شنون در نقش وستینگ‌هاوس، نیکولاس هولت در نقش تسلا و تام هالند در نقش ساموئل اینسول از مهمترین و جذابترین فیلم‌های سالیان اخیر به نظر می‌رسید اما آنطور که باید نتوانست نظر مثبت مخاطبان را جلب کند.

این فیلم که با بودجه‌ای 30 میلیون دلاری ساخته شده بود، نهایتا فقط 12 میلیون دلار فروخت و از نظر تجاری به یک شکست کامل انجامید اما حداقل کامبربچ در آن همان بازیگر توانای همیشگی بود.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های مارتین اسکورسیزی

بهترین فیلم های کیت بلانشت

 هاوکینگ (Hawking)

آثار برتر بندیکت کامبربچ

  • ژانر: درام، بیوگرافی
  • کارگردان: فیلیپ مارتین
  • بازیگران: بندیکت کامبربچ، مایکل برندان، تام هادکینز
  • سال انتشار: 2004
  • IMDB: نمره 7.4

فیلم هاوکینگ در واقع یک فیلم تلویزیونی است که در سال 2004 و توسط شبکه بی بی سی پخش شد. این فیلم به کارگردانی فیلیپ مارتین به زندگی و اتفاقات رخ داده برای استیون هاوکینگ طی دوران تحصیل او در مقطع دکتری می‌پردازد.

استیون هاوکینگ یکی از بزرگترین فیزیکدانان معاصر به شمار می‌رود که با وجود ابتلا به بیماری ALS همچنان به کار تحقیق و پژوهش خود ادامه داد و مرزهای فیزیک، خصوصا فیزیک نوین و دانسته‌های ما از دنیای نجوم را بسیار گسترش داد.

هاوکینگ همچنین به عنوان یک نویسنده توانا، با نگارش کتبی به زبان ساده بخش‌هایی از پیچیده‌ترین مفاهیم نجوم و فیزیک را به عموم مردم عرضه کرد.

این فیلم از جمله اولین آثاری است که کامبربچ در آن در قامت یک نابغه ظاهر می‌شود و بعدها منجر به انتخاب او برای سریال محبوب شرلوک می‌شود. هاوکینگ مورد تحسین منتقدان و رضایت تماشاگران هم قرار گرفت.

قاصد (The Courier)

آثار برتر بندیکت کامبربچ

بهترین فیلم بندیکت کامبربچ در ژانر درام
  • ژانر: درام جاسوسی، تاریخی
  • کارگردان: دامینیک کوک
  • بازیگران: بندیکت کامبربچ، ریچل برازنان، مراب نینیدزِ
  • سال انتشار: 2020
  • IMDB:‌ نمره 7.2

قاصد به عنوان یکی ازفیلم های بندیکت کامبربچ یک درام جاسوسی تاریخی محسوب می‌شود که بر اساس یک داستان واقعی ساخته شده است. این فیلم به ماجرای یک تاجر بریتانیایی می‌پردازد که به مرور به یک مجرای انتقال پیام بین سرویس امنیتی بریتانیا و یک جاسوس روس بدل می‌شود.

فیلم ابتدا با عنوان Ironbark در جشنواره سینمایی سان‌دنس (Sundance Film Festival) پخش شد، اما در مارس و آگوست 2021 اکران عمومی آن در بریتانیا و آمریکا نیز انجام شد.

قاصد نسخه‌ای خاص و متفاوت از بندیکت کامبربچ به نمایش می‌گذارد و با کسب رضایت منتقدان و تماشاگران به یکی از بهترین فیلم های بندیکت کامبربچ بدل شد.

موریتانیایی (The Mauritanian)

بهترین فیلم های بندیکت کامبربچ

  • ژانر: درام
  • کارگردان: کوین مک دونالد
  • بازیگران: جودی فاستر، طاهر رحیم، بندیکت کامبربچ، شلین وودلی، زکری لیوای
  • سال انتشار: 2021
  • IMDB: نمره 7.4

موریتانیایی از جدیدترین و بهترین فیلم های بندیکت کامبربچ است که در سال 2021 بر اساس خاطرات محمدو ولد اصلاحی ساخته شد، یک شهروند موریتانی که بدون هیچ اتهامی به مدت 14 سال از 2002 تا 2016 در زندان گوانتانامو نگهداری شد.

موریتانیایی که یک درام حقوقی محسوب می‌شود توسط کوین مک دونالد و بر اساس فیلمنامه‌ای از ام.بی. تراوون، روی هاینز و سهراب انوشیروانی ساخته شده است.

فیلم در سال 2021 و در شرایطی که بسیاری از سینماها تحت تاثیر شیوع کرونا در شرایط تعطیلی به سر می‌بردند توسط شبکه آمازون پرایم منتشر شد و از نظر آماری مورد استقبال مخاطبان و البته ستایش برخی از منتقدان قرار گرفت.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های تیموتی شالامی

بهترین فیلم های جورج کلونی

جاسوس، سرباز، خیاط، بند-زن (Tinker Tailor Soldier Spy)

بهترین فیلم های بندیکت کامبربچ

  • ژانر: درام، هیجانی، جاسوسی
  • کارگردان: توماس آلفردسون
  • بازیگران: گری اولدمن، کتی بورک، بندیکت کامبربچ، تام هاردی، کالین فیرث
  • سال انتشار: 2011
  • IMDB: نمره 7

جاسوس از بهترین فیلم های بندیکت کامبربچ محسوب می‌شود که به کارگردانی توماس آلفردسون تحت عنوان یک فیلم جاسوسی و اکشن پخش شد. داستان فیلم در بریتانیای دوران جنگ سرد و در سال 1970 میلادی جریان دارد. فیلم اقتباسی سینمایی از رمانی به همین نام به قلم جان له‌سار است.

داستان فیلم اما مربوط به یک جاسوس دوجانبه شوروی بوده که با اقداماتی خرابکارانه در سرویس امنیت داخلی بریتانیا، انگلیسی‌ها را اساسی کلافه کرده است. این ماجرا به تلاش جدی سرویس‌های امنیتی بریتانیا برای یافتن این جاسوس منجر می‌شود و یک داستان تماشایی را به دنبال دارد.

حضور چهره‌های دوست‌داشتنی مانند بندیکت کامبربچ، تام هاردی و گری اولدمن به جذابیت داستان افزوده و فیلم را مورد رضایت مخاطبان و منتقدان قرار داده است.

12 سال بردگی (Twelve Years a Slave)

بهترین فیلم های بندیکت کامبربچ

برجسته ترین فیلم های بندیکت کامبربچ
  • ژانر: درام، بیوگرافی
  • کارگردان: استیو مک‌کوئین
  • بازیگران: چیوتل اجیوفور، مایکل فسبندر، لوپیتو نیونگو، بندکیت کامبربچ، برد پیت، پال دنو
  • سال انتشار: 2013
  • IMDB: نمره 8.1

دوازده سال بردگی فیلمی در ژانر بیوگرافی و درام محسوب می‌شود که در این ژانر هم از برترین‌هاست. این فیلم اقتباسی از کتابی به همین نام نوشته سالامون نورثپ است. نورثپ در 1841 توسط دو آمریکایی در واشنگتن دی‌سی گروگان گرفته می‌شود و چندی بعد به عنوان یک برده فروخته می‌شود. او برای 12 سال در ایالت لوئیزیانا به عنوان برده در مزارع مختلف کار می‌کند تا اینکه بالاخره آزاد می‌شود.

هنرنمایی درخشان چیوتل اجیوفور در کنار چهره‌های سرشناسی چون برد پیت، بندیکت کامبربچ، مایکل فسبندر و پال دنو یک فیلم تماشایی و الهام‌بخش را پدیده آورده است. این فیلم شاهد همان کامبربچ موردانتظار هستیم. یک زمین‌دار آرام و بسیار منطقی که با رویکرد خود آرامش دلپذیری به فضای پرتنش و التهاب فیلم می‌آورد. این فیلم با استقبال بسیار خوب منتقدان و تماشاگران مواجه شد.

بازی تقلید (The Imitation Game)

بهترین فیلم بندیکت کامبربچ

  • ژانر: درام، بیوگرافی
  • کارگردان: مورتم تیلدوم
  • بازیگران: بندیکت کامبربچ، کیه‌را نایتلی، متیو گود، آلن لیچ
  • سال انتشار: 2014
  • IMDB: نمره 8

بازی تقلید از بهترین فیلم های بندیکت کامبربچ است که مورتم تیلدوم آن را در ژانر درام و بیوگرافی ساخت. فیلمنامه این فیلم با اقتباس از کتاب Alen Turing: The Enigma نوشته شد. فیلم با استقبال خوبی از طرف تماشاگران و منتقدان مواجه شد و داستان آن به این مسئله می‌پردازد که آیا ماشین‌ها هم فکر می‌کنند؟

داستان پیرامون زندگی آلن تورینگ و تلاش‌های او برای رمزگشایی پیام‌های رمزنگاری شده نازی‌ها در جریان جنگ جهانی دوم متمرکز است.

فیلمی که با بودجه 14 میلیون دلاری ساخته شده بود نهایتا 233 میلیون دلار فروخت و از نظر فنی و اقتصادی به یک موفقیت کامل برای سازندگان بدل شد.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های کریستین بیل

بهترین فیلم های آدام سندلر

 قدرت سگ (The Power of the Dog)

بهترین فیلم بندیکت کامبربچ

  • ژانر: درام، نئو-وسترن، روانشناسانه
  • کارگردان: جین کمپیون
  • بازیگران: بندیکت کامبربچ، کریستن دانست، جسی پلمونس
  • سال انتشار:‌2021
  • IMDB: نمره 6.8

قدرت سگ را شاید بتوان اوج هنرنمایی کامبربچ تصور کرد. اگر او را بین دو دسته شخصیت‌های خل و چل و افراد جدی و کاریزماتیک تقسیم کنیم، قدرت سگ نقطه اوج این دو است.

فیلمی که شاید فکر کنید در نقطه مقابل توانایی‌های فیزیکی کامبربچ قرار گرفته اما وقتی آن را می‌بینید متوجه سنگینی هنرنمایی او در هر سکانس و پلاس می‌شوید.

در قدرت سگ به عنوان یکی از بهترین فیلم های بندیکت کامبربچ داستان یک گاوچران مقتدر و همه فن حریف به نام فیل بربنک روایت می‌شود که تمامی اشخاص اطراف او تحت کاریزمای قدرتمند شخصیتش قرار دارند.

قدرت سگ با تمرکز روی این شخصیت کاریزماتیک و ارائه نگرشی روانکاوانه در طول دو ساعت، لایه‌های مختلفی از ذهن فیل را برای مخاطب کنکاش می‌کند و به نمایش می‌گذارد.

فیلم با نمرات خوبی که از منتقدان گرفت، از نظر فنی تایید شد. قدرت سگ همچنین در حالی که با بودجه 35 تا 39 میلیونی ساخته شده بود، فروشی 417 میلیون دلاری داشت که سبب شد فیلم به یکی موفقیت تجاری نیز بدل شد.

کتاب کلارنس (The Book of Clarence)

جدیدترین فیلم های بندیکت کامبربچ

جدیدترین فیلم های بندیکت کامبربچ
  • ژانر: حماسی، کمدی، درام
  • کارگردان: جیمز ساموئل
  • بازیگران: بندیکت کامبربچ، کیت استنفیلد، عمر سی، آنا دیوپ، آرجی کایلر، دیوید اویلوو، مایکل وارد، الفری وودارد، تیانا تیلور، کیلب مک‌لافلین
  • سال انتشار:‌ 2023

یکی از بهترین فیلم های بندیکت کامبربچ در سال 2023 فیلم کتاب کلارنس به نویسندگی و کارگردانی جیمز ساموئل است. داستان فیلم در سال 29 پس از میلاد و حول مردی به نام کلارنس جریان دارد. او که در اورشلیم زندگی می‌کند با اینکه ادعای عیسی مسیح تازه است، روی ادعای او سرمایه‌گذاری می‌کند تا از بدهی‌ها خلاص شده و زندگی جدیدی را آغاز کند.

داستان شگفت‌انگیز هنری شوگر (The Wonderful Story of Henry Sugar)

بهترین فیلم های بندیکت کامبربچ در سال 2023

بهترین فیلم های بندیکت کامبربچ در سال 2023
  • ژانر: کمدی
  • کارگردان: وس اندرسون
  • بازیگران: بندیکت کامبربچ، ریف فاینز، دو پتل، بن کینگزلی، روپرت فرند، ریچارد آیوادی
  • سال انتشار:‌ 2023

فیلم داستان شگفت‌انگیز هنری شوگر از جمله جدیدترین فیلم های بندیکت کامبربچ بوده که به نویسندگی و کارگردانی وس اندرسون تهیه شده است.

این فیلم بر اساس یک داستان کوتاه از مجموعه داستان‌کوتاه‌های شگفت‌انگیز هنری شوگر و شش داستان دیگر به قلم رولد دال ساخته شده است. پس از آقای فاکس شگفت‌انگیز در سال 2009، این فیلم دومین اقتباس سینمایی از آثار دال بوده که توسط اندرسون کارگردانی شده است.

کامبربچ در این فیلم به عنوان شخصیت اصلی در کنار چهره‌های دیگری چون ریف فاینز، دو پتل، بن کینگزلی، روپرت فرند و ریچارد آیوادی ایفای نقش می‌کند.

سوالات متداول

بهترین فیلم های اکشن بندیکت کامبربچ کدامند؟

دکتر استرنج، دکتر استرنج در مولتی‌ورس، اونجرز: جنگ بی‌نهایت و اونجرز: پایان بازی از بهترین فیلم های اکشن کامبربچ هستند.

بهترین فیلم های کمدی بندیکت کامبربچ کدامند؟

از بهترین فیلم های کمدی بندیکت کامبربچ می‌توان به ستاره سوم و زندگی مهیج لوئیس وین اشاره کرد.

بیشتر بخوانید:

در این مطلب سعی کردیم بهترین فیلم های بندیکت کامبربچ را معرفی کنیم. نظر شما درباره این فهرست چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو