بهترین فیلم های وینونا رایدر

بهترین فیلم های وینونا رایدر


منبع: تکراتو

2

1402/9/10

18:09


وینونا رایدر از جمله موفق‌ترین بازیگران زن در سالیان نه‌چندان دور سینمای هالیوود محسوب می‌شود. در این مطلب به معرفی بهترین فیلم های وینونا رایدر می‌پردازیم.

بهترین فیلم های وینونا رایدر

وینونا رایدر از جمله موفق‌ترین بازیگران زن در سالیان نه‌چندان دور سینمای هالیوود محسوب می‌شود. در این مطلب به معرفی بهترین فیلم های وینونا رایدر می‌پردازیم.

وینونا رایدر ستاره دهه 90 هالیوود و از مهمترین بازیگران زن سینما است که با فیلم‌هایی مانند بیتل جوس و ادوارد دست‌قیچی خیلی زود به یکی از معروف‌ترین و محبوب‌ترین بازیگران هالیوودی بدل شد و بسیاری را شیفته خود کرد.

او که برای مدتی کم فروغ شده بود و فعالیت خاصی نمی‌کرد، اخیرا با سریال چیزهای عجیب بار دیگر به اوج بازگشت. رایدر نامزد جوایز زیادی شده و جوایز بسیاری هم به دست آورده است که دو نامزدی اسکار و یک گلدن گلوب از جمله این موارد هستند. در ادامه با معرفی بهترین فیلم های وینونا رایدر ما را همراهی کنید.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


بهترین فیلم های وینونا رایدر

رایدر در شهرستان اولمستد مینه‌سوتا متولد شد و در ده سالگی به همراه والدینش به پتالوما در کالیفرنیا منتقل شد. آنجا او فرصت یافت تا در کلاس‌های بازیگری در تئاتر کنسرواتوار آمریکا ثبت نام کند. برای اولین بار در 1986 برای فیلم شکوفه صحرا یک تست ویدیویی داشت اما نقش را نگرفت. با این وجود کارگردان دیوید سلتزر با دیدن او، برای بازی در فیلم لوکاس به سال 1986 انتخابش کرد.

رایدر حتی برای ایفای نقش مری کورلئونه در پدرخوانده 3 انتخاب شد اما به دلیل ابتلا به آنفولانزا ناگزیر به انصراف از این فیلم شد.

در کنار بازیگری، دستی در امور خیریه هم داشت و از 20 سالگی به عضویت سازمانی درآمد که هدفش فرستادن سرخ‌پوستان بی‌بضاعت به دانشگاه بود. رایدر در هر دو طرف موفق عمل کرد و در سینما وقتی استعدادش کشف شد، با بزرگترین نام‌های زمان خود همکاری کرد.

اخیرا و با توجه به محبوبیت جهانی سریال چیزهای عجیب که رایدر در آن حضور داشت، بار دیگر نام او بر سر زبان‌ها افتاده و به همین دلیل فرصت را غنیمت دیدیم تا در این مطلب به معرفی بهترین فیلم های وینونا رایدر بپردازیم.

بیتل جوس (Beetlejuice)

بهترین فیلم های وینونا رایدر

بهترین فیلم های وینونا رایدر
  • کارگردان: تیم برتون
  • بازیگران: وینونا رایدر، الک بالدوین، جینا دیویس، مایکل کیتون
  • سال پخش: 1988
  • ژانر: کمدی، فانتزی، ترسناک
  • IMDb: نمره 7.5

بیتل جوس به عنوان یکی از بهترین فیلم های کمدی وینونا رایدر در سال 1988 میلادی ساخته و پخش شد. داستان فیلم درباره یک زوج جوان است که بعد از مرگ ناگزیر می‌شوند در همین دنیا بمانند. آن‌ها با کمک بیتل جوس که یک روح خبیث و حیله‌گر است سعی در فراری دادن خانواده‌ای دارند که مالک خانه‌شان شده‌اند. نکته جالب اینکه دختر نوجوان این خانواده روح‌ها را می‌بیند.

این فیلم با بودجه‌ای 13 میلیون دلاری ساخته شد و در نهایت فروشی 80 میلیون دلاری ثبت کرد که سبب شد بیتل جوس دهمین فیلم پرفروش سال 1988 باشد. با توجه به موفقیت و محبوبیت فیلم که حتی یک جایزه اسکار برای بهترین گریم دریافت کرد، بعدها انیمیشنی به همین نام از فیلم ساخته شد که در آنجا هم تیم برتون مدیر اجرایی تولید بود.

فیلم به عنوان یکی از بهترین فیلم های وینونا رایدر نه‌تنها در گیشه موفق بود که با تحسین منتقدان در بخش عملکرد بازیگران همراه بود. این فیلم جوایز دیگری از جمله جایزه ساترن برای بهترین فیلم ترسناک، جایزه ساترن بهترین گریم و بهترین بازیگر نقش مکمل زن را نیز دریافت کرد.

برای این فیلم که در لیست 100 فیلم کمدی برتر انستیتوی فیلم آمریکایی قرار دارد اخیرا یک دنباله هم ساخته و پخش شده که باز هم وینونا رایدر در آن ایفای نقش کرده است.

هذرها (Heathers)

بهترین فیلم های وینونا رایدر

  • کارگردان: مایکل لمان
  • بازیگران: وینونا رایدر، کریستین اسلیتر، گلن شادیکس
  • سال پخش: 1988
  • ژانر: کمدی، جنایی
  • IMDb: نمره 7.2

هذرها یکی از بهترین فیلم های کمدی وینونا رایدر است که در ژانر کمدی سیاه در سال 1988 منتشر شد. در این فیلم شاهد یکی از بهترین و محبوب‌ترین نقش‌آفرینی‌های رایدر هستیم.

این فیلم درباره دوران دبیرستان است و دختری به نام ورونیکا با بازی رایدر در محوریت آن قرار دارد. ورونیکا عضو یک محفل و گروه خصوصی از دخترهایی است که اسم گروهشان را هذر گذاشته‌اند.

او در این حین وارد یک رابطه عاطفی با دانش‌آموز جنجالی به نام دین با بازی کریستین اسلیتر می‌شود، اما وقتی دین یکی از هذرها را می‌کشد، وضعیت دگرگون می‌شود. تهیه کننده فیلم درباره بازی وینونا رایدر می‌گوید: «او به شدت باهوش، جسور و غیرمتعارف است. باورپذیر نیست که یک دختر 15 ساله بتواند تا حد مهارت و هنرمندی از خود نشان دهد. خوش‌شانس بودیم که او عاشق فیلمنامه شد.»

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های کمدی 2023

بهترین فیلم های کمدی عاشقانه 2023

گلوله‌های بزرگ آتش (Great Balls of Fire)

بهترین فیلم های وینونا رایدر

  • کارگردان: جیم مک‌براید
  • بازیگران: وینونا رایدر، دنیس کواید، الک بالدوین، تری ویلسون
  • سال پخش: 1989
  • ژانر: بیوگرافی، درام
  • IMDb: نمره 6.3

یکی از بهترین فیلم های وینونا رایدر فیلم گلوله‌های بزرگ آتش است که به کارگردانی جیم مک‌براید در سال 1989 اکران شد. این فیلم یکی از جمله فیلم‌های کمترشناخته‌شده اما شاهکار هالیوودی است که در ابتدا قرار بود شکل دیگری باشد اما در گذر زمان به یک اثر کاملا متفاوت بدل شد.

در حالی که فیلم قرار بود یک بیوگرافی از جری لی لوییس با بازی دنیس کوید باشد، معمولا از آن به عنوان یک اثر سوررئال سرخوشانه یاد می‌کنند.

بسیاری از منتقدین هم به همین دلیل فیلم را نقد کردند و گفتند فیلم‌ساز به عمد فقط جنبه مثبت و خوب زندگی لوییس را روایت می‌کند و کاری به روزگار تلخ و تاریک او ندارد، پس اثری وفادار و قابل تامل نیست. ولی این روزها از این فیلم بیشتر به عنوان فیلمی که در آن یکی از اولین نقش‌های درخشان رایدر را دیدیم از آن یاد می‌کنیم؛ نقشی که او با آن حسابی دیده و معروف شد.

وینونا رایدر در این فیلم نقش میرا گیل براون را بازی می‌کند، دختر سیزده ساله‌ای که با لوییس ازدواج می‌کند و جنجال‌های زیادی درپی دارد.

ادوارد دست قیچی (Edward Scissorhands)

بهترین فیلم های وینونا رایدر

بهترین فیلم وینونا رایدر
  • کارگردان: تیم برتون
  • بازیگران: وینونا رایدر، جانی دپ، داین ویست، کتی بیکر، آنتونی مایکل هال، وینسنت پرایس
  • سال پخش: 1990
  • ژانر: درام، فانتزی، عاشقانه
  • IMDb: نمره 7.9

ادوارد دست‌قیچی به عنوان یکی از بهترین فیلم های وینونا رایدر در سال 1990 با کارگردانی تیم برتون و بازی جانی دپ منتشر شد. شخصیت لی فیلم ادوارد، یک گونه شبه‌انسانی است که به جای دست و انگشتان، قیچی‌هایی دارد. او که توسط یک خانواده در حومه قصر پیدا می‌شود، عاشق کیم دختر خانواده با بازی وینونا رایدر می‌شود.

آنطور که کارگردان می‌گوید، از دوران نوجوانی ایده ادوارد دست قیچی را در ذهن داشته است. در نهایت با حمایت کمپانی‌های قرن بیستم و برادران وارنر، کار ساخت فیلم آغاز شد و کارولین تامپسون برای نوشتن فیلمنامه بنابر ایده برتون انتخاب شد.

پیش از انتخاب جانی دپ، بازیگران دیگری از جمله تام کروز، تام هنکس، رابرت داونی جونیور و ویلیام هارت برای بازی در نقش ادوارد دعوت شده بودند اما نقش در نهایت به دپ رسید.

فیلم از هر نظر یک شاهکار فراموش نشدنی است. دپ مثل یک بازیگر باتجربه درخشان ظاهر می‌شود و وینونا رایدر هم با حرکات و رفتارهای دلبرانه‌اش کاری می‌کرد که مخاطبان به ادوارد برای عاشق او شدن حق بدهند!

طراحی ظاهر ادوارد دست قیچی را استن وینستون انجام داد و عمده فیلمبرداری در خلیج تمپا فلوریدا انجام شد. این فیلم چهارمین همکاری برتون و دنی الفمن نیز محسوب می‌شد.

ادوارد دست قیچی بعد از انتشار با استقبال منتقدان و مخاطبان مواجه شد و به یک موفقیت مالی قابل توجه برای سازندگان تبدیل شد. علاوه بر این فیلم نامزدی‌های متعددی در مراسم اسکار،‌جوایز فیلم آکادمی بریتانیا، جایزه زحل و جایزه هوگو داشت.

بیشتر بخوانید:

بهترین انیمیشن های 2023

بهترین فیلم های علمی تخیلی 2023

پری‌های دریایی (Mermaids)

بهترین فیلم های وینونا رایدر

  • کارگردان: ریچارد بنجامین
  • بازیگران: وینونا رایدر، باب هاسکینز، مایکل شئوفلینگ، کریستینا ریچی
  • سال پخش: 1990
  • ژانر: کمدی، درام، عاشقانه
  • IMDb: نمره 6.7

پری‌های دریایی به کارگردانی ریچارد بنجامین از جمله مهمترین فیلم‌های سال 1990 است. در این فیلم وینونا رایدر در کنار بازیگرانی چون شر، باب هاسکینز، مایکل شئوفلینگ و کریستینا ریچی به ایفای نقش پرداخت.

این فیلم که از بهترین فیلم های کمدی وینونا رایدر محسوب می‌شود در واقع اقتباسی از رمانی به قلم پتی دن است و به داستان یک مادر مجرد و عجیب‌وغریب می‌پردازد که دخترانش را به شهری کوچک در ماساچوست می‌برد. داستان فیلم در دهه 1960 جریان دارد و زندگی عجیب این مادر و دخترانش را به تصویر می‌کشد.

گروه بازیگران فیلم برای زمان خودش فوق‌العاده بود. شر خواننده پاپ مشهور در نقش مادر ایفای نقش می‌کرد و وینونا رایدر هم دختر پانزده ساله او بود که تمام فکر و ذکرش آموزه‌های کاتولیکی است. عملکرد رایدر به حدی درخشان بود که او به خاطر آن نامزد گلدن گلوب شد و جایزه بهترین بازیگر مکمل در جوایز هیئت ملی بازبینی را نیز دریافت کرد. تماشای پری‌های دریایی به عنوان یکی از بهترین فیلم های وینونا رایدر را هرگز از دست ندهید.

شب روی زمین (Night on Earth)

بهترین فیلم های وینونا رایدر

بهترین فیلم های کمدی وینونا رایدر
  • کارگردان: جیم جارموش
  • بازیگران: وینونا رایدر، جنا رولندز، آرمین مولر-اشتال، جیانکارلو اسپوزیتو، رزی پرز، ایزاک دو بانکوله، روبرتو بنینی، پائولو بوناچلی
  • سال پخش: 1991
  • ژانر: کمدی، درام
  • IMDb: نمره 7.7

شب روی زمین فیلمی به کارگردانی جیم جارموش و ساخته 1991 یکی از بهترین فیلم های وینونا رایدر است. این فیلم از مجموعه‌ای از خرده‌روایت‌ها تشکیل شده که در طول یک شب برای تاکسی‌ها و مسافرانشان در 5 شهر مختلف دنیا رخ می‌دهد. این 5 شهر عبارتند از: لس‌آنجلس، نیویورک، پاریس، رم و هلسینکی.

به عنوان یکی از بهترین فیلم های کمدی وینونا رایدر گفته می‌شود جیم جارموش فیلمنامه را در تنها 8 روز نوشت و شهرها را هم بر اساس محل زندگی بازیگران انتخاب کرد. موسیقی فیلم هم کار تام ویتس است.

در هر داستان، درون یک تاکسی شخصیتی را می‌بینیم که از جایی به جایی می‌رود. وینونا رایدر هم یکی از راننده تاکسی‌های بی‌خیال و سرخشی است که بی‌وقفه سیگار می‌کشد و در لس آنجلس مسافران را جابجا می‌کند.

ماجرا وقتی جالب می‌شود که یکی از تهیه‌کنندگان معروف هالیوودی با بازی جینا رولندز سوار تاکسی وینونا می‌شود و در اینجا صحبت جالبی درباره جاه‌طلبی‌های رایدر بین این دو شکل می‌گیرد.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های عاشقانه 2023

بهترین فیلم های واکین فینیکس

دراکولای برام استوکر (Bram Stoker’s Dracula)

بهترین فیلم های وینونا رایدر

  • کارگردان: فرانسیس فورد کاپولا
  • بازیگران: وینونا رایدر، گری اولدمن، آنتونی هاپکینز، کیانو ریوز، مونیکا بلوچی
  • سال پخش: 1992
  • ژانر: درام، فانتزی، ترسناک
  • IMDb: نمره 7.4

دراکولای برا استوکر یک فیلم ترسناک و فانتزی ساخته 1992 به کارگردانی فرانسیس فورد کاپولا است. این فیلم بر اساس رمان دراکولای معروف اثر برام استوکر ساخته شده و در آن بازیگران معروفی حضور داشتند.

کنت دراکولا با بازی گری اولدمن، پروفسور آبراهام ون هلسینگ با بازی آنتونی هاپکینز، مینا هارکر با بازی وینونا رایدر و جاناتان هارکر با بازی کیانو ریوز مهمترین شخصیت‌های این فیلم فانتزی هستند.

این فیلم که از جمله بهترین فیلم های وینونا رایدر است بعد از انتشار مورد استقبال منتقدین قرار گرفت و در فروش هم با فروش بیش از 215 میلیون دلاری خود، بیشترین فروش آثار اقتباسی از رمان تا آن زمان را ثبت کرد.

داستان فیلم درباره ولاد دراکولای معروف است. سلحشور رومانیایی که در سال 1462 از جنگ با ترکان عثمانی به خانه بازمی‌گردد و متوجه می‌شود همسرش الیزابتا به تصور مرگ او خودکشی کرده است. ولاد از اینجا بی‌ایمان شده و خوش‌آشام می‌شود.

دراکولای برام استوکر در نهایت برنده سه جایزه اسکار برای بهترین طراحی لباس، بهترین تدوین صدا و بهترین چهره‌پردازی و آرایش مو شد. این فیلم در رشته بهترین طراحی هنری دکور نیز نامزد جایزه شده بود.

عصر معصومیت (The Age of Innocence)

بهترین فیلم های وینونا رایدر

  • کارگردان: مارتین اسکورسیزی
  • بازیگران: وینونا رایدر، دنیل دی‌لوئیس، میشل فایفر، آلکسیس اسمیت، جرالدین چاپلین، ریچارد ای گرانت،‌ میریام مارگولیس
  • سال پخش: 1993
  • ژانر: درام، عاشقانه
  • IMDb: نمره 7.2

عصر معصومیت یک فیلم عاشقانه به کارگردانی مارتین اسکورسیزی و محصول سال 1993 است که در آن علاوه بر رایدر، ستارگانی چون دنیل دی‌لوئیس و میشل فایفر نقش‌آفرینی کرده‌اند. این فیلم بر اساس رمانی به همین نام نوشته ادیت وارتون ساخته شده است.

داستان فیلم که از بهترین فیلم های وینونا رایدر محسوب می‌شود از این قرار است که نیولند ارچر با بازی دی‌لوئیس در اپرا، کنتس الن النسکا با بازی میشل فایفر را که دختر عمه نامزدش محسوب می‌شود ملاقات می‌کند. الن به خاطر جدایی از کنت ثروتمند خود، فرار با منشی کنت و تمایل درونی به ایستادن در برابر عرف جامعه خود را بر سر زبان‌ها انداخته است.

در ادامه نیولند به می ولند با بازی وینونا رایدر پیشنهاد ازدواج می‌دهد اما او ابتدا با رد تقاضای او، مصرانه از روابطش با دیگران سوال می‌کند. در همین حین الن در حال مشاوره گرفتن برای رسمی کردن طلاق خود است.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های مارتین اسکورسیزی

بهترین فیلم های کیت بلانشت

نیش واقعی (Reality Bites)

بهترین فیلم های وینونا رایدر

بهترین فیلم های عاشقانه وینونا رایدر
  • کارگردان: بن استیلر
  • بازیگران: وینونا رایدر، ایتن هاک، بن استیلر، جنین گرافلو، سوزی کرتز، جو دان بیکر، جانی ماهونی
  • سال پخش: 1994
  • ژانر: کمدی،‌ درام، عاشقانه
  • IMDb: نمره 6.6

نیش واقعی یا واقعیت گزنده است فیلمی اثر بن استیلر محصول 1994 است. این کمدی رمانتیک جذاب، تصویری واقعی و دوست‌داشتنی از نسل جوان‌های عاصی دهه 90 میلادی ارائه می‌کند که هنوز هم تماشایی و تاثیرگذار است. به عنوان یکی از بهترین فیلم های کمدی وینونا رایدر در این فیلم علاوه بر او خود بن استیلر و ایتن هاک هم ایفای نقش کرده‌اند.

داستان درباره دختری جوان و پرانگیزه است که قصد دارد با ضبط و ادیت تصاویر ویدیویی به یک فیلمساز بزرگ بدل شود. او در همین حین با معضلات و مشکلات زیادی مواجه می‌شود و کارگردان ما را به دل امیدها و ناامیدی‌های نسلی می‌برد که هنوز خود و جایگاهش را به درستی درک نکرده است.

زنان کوچک (Little Women)

بهترین فیلم های وینونا رایدر

  • کارگردان: گیلیان آرمسترانگ
  • بازیگران: وینونا رایدر، سوزان ساراندون، ترینی آلوارادو، کلیر دینز، کیرستن دانست، کریستین بیل، گابریل بیرن، سامانتا ماتیس
  • سال پخش: 1994
  • ژانر: درام، خانوادگی، عاشقانه
  • IMDb: نمره 7.3

زنان کوچک فیلمی به کارگردانی گیلیان آرمسترانگ و محصول سال 1994 است. این فیلم بر اساس رمانی به همین نام اثر لوییزا می الکات ساخته شده و وینونا رایدر به خاطر ایفای نقش در آن موفق شد به عنوان بهترین بازیگر نقش اول زن نامزد دریافت جایزه اسکار سال شود.

داستان فیلم که از بهترین فیلم های وینونا رایدر محسوب می‌شود درباره چهار خواهر مارچ مگ با بازی ترینی آلوارادو، جو با بازی وینونا رایدر، بت با بازی کلیر دینز و ایمی با بازی کیرستن دانست است. این 4 خواهر در کانکورد ماساچوست و در زمان جنگ داخلی آمریکا در خانه‌ای قدیمی زندگی می‌کنند. پدر خانواده به جنگ رفته و این چهار خواهر که بار زندگی بر دوششان است مشکلات زیادی را تحمل می‌کنند.

با تمام مصائب این چهار خواهر زیر نظر مادر خود با بازی سوزان ساراندون که زن عاقل و باهوشی است، از مشکلات گذر کرده و به زندگی فقیرانه و شاد خود می‌رسند.

در جستجوی ریچارد (Looking for Richard)

بهترین فیلم های وینونا رایدر

فیلم های برتر وینونا رایدر
  • کارگردان: آل پاچینو
  • بازیگران: وینونا رایدر، آل پاچینو، آیدان کوئین، کوین اسپیسی، کوین کانوی، دانیل ون بورگن، الک بالدوین، هریس یولین، دومینیک کیانزه
  • سال پخش: 1996
  • ژانر: درام
  • IMDb: نمره 7.3

در جستجوی ریچاد یک مستند داستانی و درام به کارگردانی آل پاچینو است که در سال 1996 منتشر شد. این فیلم یک تجربه غیرمتعارف برای آل پاچینو بود که در آن از ایده قدیمی شکسپیر به شکل و شمایلی مدرن استفاده شد.

در این فیلم که از بهترین فیلم های وینونا رایدر محسوب می‌شود او نقش مقابل آل پاچینو، لیدی ان را بازی می‌کرد. چهره‌های معروف دیگری مانند الک بالدوین و کوین اسپیسی هم در این فیلم حضور داشتند. فیلم توسط منتقدین ستوده شده خصوصا به خاطر رویکرد آل پاچینو نسبت به شکسپیر.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های تیموتی شالامی

بهترین فیلم های جورج کلونی

بوته آزمایش (The Crucible)

بهترین فیلم های وینونا رایدر

  • کارگردان: نیکلاس هایتنر
  • بازیگران: وینونا رایدر، دنیل دی‌لوئیس، پل اسکوفیلد، جوآن آلن، جفری جونز، پیتر وان، بروس دیویسن، فرانسیس کونروی، کالی روخا
  • سال پخش: 1996
  • ژانر: درام، تاریخی
  • IMDb: نمره 6.8

بوته آزمایش یکی از بهترین فیلم های وینونا رایدر و محصول 1996 است. البته که جوآن آلن به خاطر بازی در این فیلم نامزد دریافت جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل زن شد، اما نمی‌توان از بازی درخشان دی‌لوئیس و رایدر غافل شد.

این فیلم در واقع بر اساس نمایشنامه‌‌ای درخشان به همین نام و به قلم آرتور میلر ساخته شده و داستان آن استعاره‌ای است از محاکمه‌های جنجالی شهر سیلم که در آن افرادی به جرم جادوگری محکوم می‌شود. بوته آزمایش در واقع محکمه‌های ضدکمونیسی دوران مک‌کارتیسم در آمریکا را با همان محکمه‌های عجیب شهر سیلم مقایسه می‌کند.

داستان فیلم در سال 1692 جریان دارد و رایدر در نقش زنی به نام ابیگیل که متهم به ساحره بودن شده ایفای نقش می‌کند. گفته می‌شود او خروسی را کشته، خونش را نوشیده و آرزو کرده که الیزابت با بازی جوآن آلن همسر جان پروکتور با بازی دی‌لوئیس، بمیرد.

دختر از هم گسیخته (Girl, Interrupted)

بهترین فیلم های وینونا رایدر

  • کارگردان: جیمز منگولد
  • بازیگران: وینونا رایدر، آنجلینا جولی، ووپی گلدبرگ، بریتانی مورفی، جرد لتو
  • سال پخش: 1999
  • ژانر: بیوگرافی، درام
  • IMDb: نمره 7.3

دختر، ازهم‌گسیخته فیلمی به کارگردانی جیمز منگولد و محصول سال 1999 است. در این فیلم علاوه بر رایدر، آنجلینا جولی، بریتانی مورفی و جرد لتو نیز به ایفای نقش پرداختند و آنجلینا جولی اولین و تنها اسکار خود در رشته بازیگری را برای بهترین نقش مکمل در سال 2000 به دست آورد.

داستان فیلم که از بهترین فیلم های وینونا رایدر محسوب می‌شود در یک موسسه نگهداری از بیماران روانی جریان دارد. در آنجا آنجلینا جولی را در نقش لیزا رو می‌بینیم که یک دختر روانی است و قابلیت تشخیص خود خیالی و واقعی‌اش را ندارد.

از طرفی سوزانا با بازی وینونا رایدر هم دختری است که بعد از پایان دوران دبیرستان و در اواخر 1960 دچار افسردگی شده و چندین بار دست به خودکشی زده است. به همین دلیل هم خانواده‌اش او را به موسسه بیماران روانی می‌فرستند.

لیزا همچنین چندین بار از موسسه فرار کرده و یک جامعه‌ستیز محسوب می‌شود. دیزی با بازی بریتانی مورفی هم دختری است که عادت ندارد غذا را در جمع بخورد و مورد سواستفاده جنسی قرار گرفته است. سوزانا اما بعد از آشنایی با لیز تصمیم به فرار از موسسه می‌گیرد.

یک پوینده تاریک (A Scanner Darkly)

بهترین فیلم های وینونا رایدر

آثار برتر وینونا رایدر
  • کارگردان: ریچارد لینکلیتر
  • بازیگران: وینونا رایدر، وودی هارلسون، کیانو ریوز، روری کاکرین، الکس جونز
  • سال پخش: 2006
  • ژانر: انیمیشن، کمدی، جنایی
  • IMDb: نمره 7

یک پوینده تاریک فیلمی در سبک انیمیشن به کارگردانی ریچارد لینکلیتر است که بر پایه رمانی با همین نام به قلم فیلیپ کی. دیک ساخته شده است. فیلم به طور دیجیتالی فیلمبرداری شده و سپس به روش روتوسکوپی به صورت انیمیشن درآمده است.

داستان فیلم که از بهترین فیلم های وینونا رایدر است درباره یک مامور مخفی پلیس است که تصمیم به نفوذ در باند قاچاقچیان را دارد اما در حین ماموریت به ماده مخدری به نام دی اعتیاد پیدا می‌کند و توان تمایز بین واقعیت و خیال را از دست می‌دهد. او به مرکز ترک اعتیار فرستاده می‌شود اما در پیان مشخص می‌شود که هدف اصلی اساسا فرستادن او به همین مرکز است که گمان می‌رود در تولید ماده مخدر نقش دارد.

ماده مخدر دی بنابر تعریف فیلم تمام مغز قربانی را تخریب می‌کند و باعث بروز رفتارهای عجیبی توسط بیمار می‌شود. شخص معتاد وقتی به خطر این ماده پی می‌برد که دیگر دیر شده و حتی در صورت ترک هم اثرات آن بر او باقی می‌ماند.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های کریستین بیل

بهترین فیلم های آدام سندلر

پیشتازان فضا (Star Trek)

بهترین فیلم های وینونا رایدر

  • کارگردان: جی. جی. آبرامز
  • بازیگران: وینونا رایدر، کریس پاین، زکری کینتو، آنتون یلچین، جیمی بنت، جان چو، بن کراس، بروس گرینوود، زویی سالدانیا
  • سال پخش: 2009
  • ژانر: اکشن، ماجراجویی، علمی تخیلی
  • IMDb: نمره 7.9

پیشتازان فضا را می‌توان از بهترین فیلم های اکشن وینونا رایدر محسوب کرد که در سال 2009 میلادی ساخته و پخش شد. این فیلم در واقع یازدهمین فیلم از سری فیلم‌های ساخته شده بر اساس مجموعه قدیمی پیشتازان فضا محسوب می‌شود.

داستان فیلم به عنوان یکی از بهترین فیلم های وینونا رایدر به بررسی شخصیت مسافران سفینه فضایی انترپرایز در مجموعه اصلی مربوط است. جیمر کرک با بازی کریس پاین و اسپاک با بازی زاکاری کوئینتو پیش از آنکه با هم همراه شوند با یک رمولان به نام نرو با بازی اریک بانا که از آینده آمده و تهدیدی برای فدراسیون متحد سیارات محسوب می‌شود، می‌جنگند.

شخصیت جیمز کرک جوانی بسیار مستعد و پرانرژی است که می‌کوشد جای پدر به قتل رسیده و قهرمان خود را پر کند. سرنوشت او را در ماجراهایی با اسپاک که جوانی دو رگه است همراه می‌کند.

قوی سیاه (Black Swan)

بهترین فیلم های وینونا رایدر

  • کارگردان: دارن آرونوفسکی
  • بازیگران: وینونا رایدر، ناتالی پورتمن، ونسان کسل، میلا کونیس، باربارا هرشی، کریستینا آناپاو
  • سال پخش: 2010
  • ژانر: درام
  • IMDb: نمره 8

قوی سیاه فیلمی در ژانر درام و محصول 2010 است. در این فیلم که از بهترین فیلم های وینونا رایدر محسوب می‌شود، علاوه بر او بازیگرانی چون ناتالی پورتمن، ونسان کسلف میلا کونیس و باربارا هرشی ایفای نقش کرده‌اند.

داستان فیلم به دوره‌ دشواری در زندگی یک بالرین می‌پردازد که در باله نیویورک تحت فشارهای سخت داخلی و خارجی قرار دارد. قوی سیاه پنجمین فیلم بلند کارگردان آرونوفسکی محسوب می‌شود. او به خاطر ساخته پیشین خود به نام کشتی‌گیر برنده شیر طلایی ونیز شده بود. فیلم قوی سیاه هم در هشتادوسومین دوره اسکار برنده جایزه بهترین بازیگر نقش اول زن شد.

کارگردان در مصاحبه‌ای، فیلم خود را نوعی ادای احترام به هنر باله قلمداد کرده که سعی در نمایش ذهنیات یک بالرین دارد. گفته می‌شود پورتمن برای بازی در این فیلم یکسال به طور شبانه‌روزی به تمرین باله پرداخته است.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های جیک جیلنهال

بهترین فیلم های استیو کارل

آیسمن (The Iceman)

بهترین فیلم های وینونا رایدر

بهترین فیلم های سینمایی وینونا رایدر
  • کارگردان: آریل ورومن
  • بازیگران: وینونا رایدر، مایکل شنون، کریس ایوانز، ری لیوتا، جیمز فرانکو، دیوید شویمر
  • سال پخش: 2012
  • ژانر: بیوگرافی، درام، جنایی
  • IMDb: نمره 6.8

یکی از بهترین فیلم های وینونا رایدر در سالیان گذشته فیلم آیسمن است که در سال 2012 با کارگردانی آریل ورومن ساخته و پخش شد. فیلم درباره زندگی واقعی قاتل زنجیره‌ای مشهور آمریکا، ریچارد کوکلینسکی است که اولین بار در جشنواره ونیز 2012 اکران شد و سپس در جشنواره‌های تورنتو و تلیوراید نیز به نمایش درآمد. فیلم از جمله فیلم‌هایی است که با واکنش‌های مختلفی از سوی منتقدان مواجه شد و همزمان با ستایش برخی از جنبه‌های آن، به برخی جنبه‌ها نقدهای جدی وارد شد.

آزمایشگر (Experimenter)

بهترین فیلم های وینونا رایدر

  • کارگردان: مایکل آلمریدا
  • بازیگران: وینونا رایدر، پیتر سارسگارد
  • سال پخش: 2015
  • ژانر: بیوگرافی، درام، تاریخی
  • IMDb: نمره 6.6

درام آزمایشگر به داستان استنلی میلگرم می‌پردازد و به عنوان یکی از بهترین فیلم های وینونا رایدر در سال 2015 اکران شد. این فیلم بر اساس آزمایش میلگرم در سال 1961 ساخته شده و در آن پیتر سارسگارد نقش استنلی میلگرم و وینونا رایدر نقش ساشا منکین میلگرم را ایفا می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های کیانو ریوز

بهترین فیلم های جولیا رابرتز

عمارت متروکه (Haunted Mansion)

بهترین فیلم های وینونا رایدر

  • کارگردان: جاستین سیمین
  • بازیگران: وینونا رایدر، کیت استنفیلد، تیفانی هدیش، اوون ویلسون، دنی دویتو، رزاریو داوسون، دن لوی، جیمی لی کرتیس، جرد لتو
  • سال پخش: 2023
  • ژانر: کمدی، درام، خانوادگی
  • IMDb: نمره 6.1

عمارت متروکه به عنوان یکی از بهترین فیلم های وینونا رایدر در سال 2023 به کارگردانی جاستین سیمین ساخته شده است. در این فیلم به جز رایدر بازیگرانی از جمله کیت استنفیلد، تیفانی هدیش، اوون ویلسون، دنی دویتو، رزاریو داوسون، دن لوی، جیمی لی کرتیس و جرد لتو به ایفای نقش پرداخته‌اند.

در این فیلم گابی با بازی رزاریو داوسون و تراویس با بازی چیس دبلیو دیلون از یک تیم سه نفره کمک می‌گیرند تا با جن‌گیری، ارواح و اجنه اطراف خود را نابود کنند. این فیلم که مجموعا 114 میلیون دلار در سراسر جهان فروش داشته نقدهای متفاوتی از منتقدان دریافت کرد.

سوالات متداول

بهترین فیلم های کمدی وینونا رایدر کدامند؟

بیتل جوس، هذرها، پری‌های دریایی، شب روی زمین و نیش واقعی بهترین کمدی‌های وینونا رایدر هستند.

جدیدترین فیلم وینونا رایدر چیست؟

جدیدترین فیلمی که وینونا رایدر در آن نقش آفرینی کرده، فیلم عمارت متروکه محصول 2023 است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره بهترین وینونا رایدر چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو