کارخانه خودروسازی مشترک کره جنوبی و عربستان به زودی راه‌اندازی می‌شود

منبع: تکراتو

4

1402/8/2

17:05


کارخانه خودروسازی مشترک کره جنوبی و عربستان به زودی تأسیس می‌شود. این کارخانه ظرفیت تولید سالانه 50 هزار خودرو را داراست.

کارخانه خودروسازی مشترک کره جنوبی و عربستان به زودی راه‌اندازی می‌شود

کارخانه خودروسازی مشترک کره جنوبی و عربستان به زودی تأسیس می‌شود. این کارخانه ظرفیت تولید سالانه 50 هزار خودرو را داراست.

کارخانه خودروسازی مشترک کره جنوبی و عربستان به زودی راه‌اندازی می‌شود. صندوق سرمایه‌گذاری عمومی عربستان سعودی و کمپانی تولیدکننده خودرو هیوندای در کره جنوبی، قرار است به زودی این کارخانه را که ظرفیت تولید سالانه 50 هزار دستگاه خودرو برقی و گازی را دارد، افتتاح کنند. پیش‎تر شرکت‌های کره‌ای دیگری نیز در پروژه‌های عربستان سعودی سهیم شده و قصد دارند در این کشور حاشیه خلیج‌فارس سرمایه‌گذاری کنند.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


کارخانه خودروسازی مشترک کره جنوبی و عربستان به زودی تأسیس می‌شود

رئیس‌جمهوری کره جنوبی با هدف گفت‌وگو درباره همکاری‌های تجاری کشورش با عربستان سعودی و همچنین مذاکره درباره بحران جنگ در خاورمیانه به ریاض سفر کرد. برنامه‌ریزی برای ساخت یک کارخانه خودروسازی مشترک از دستاوردهای این سفر بود.

بر مبنای بیانیه مشترک صندوق سرمایه‌گذاری عمومی عربستان سعودی و شرکت خودروسازی هیوندا که روز یکشنبه امضا شد، دو طرف توافق کردند ظرفیت تولید خودرو در کارخانه خودروسازی مشترک را به تولید سالانه ۵۰ هزار خودرو برقی و گازی برسانند.

این نخستین کارخانه خودروسازی کره جنوبی در خاورمیانه خواهد بود. کل سرمایه‌گذاری برای این پروژه بیش از ۵۰۰ میلیون دلار برآورد شده است.

کارخانه خودروسازی مشترک کره جنوبی و عربستان به زودی تأسیس می‎شود

گروه خودروسازی هیوندا در رده‌بندی جهانی از نظر میزان فروش در رتبه سوم قرار دارد. این شرکت در حالی تولید خودرو در منطقه خلیج‌ فارس را آغاز می‌کند که عربستان سعودی در تلاش است وابستگی اقتصادش به نفت را کاهش دهد.

چشم‌انداز ریاض این است که بتواند تا سال ۲۰۳۰، سالانه بیش از ۳۰۰ هزار خودرو برقی تولید کند. در توافق‌نامه مشترک صندوق سرمایه‌گذاری عربستان سعودی و شرکت خودروسازی هیوندا آمده است:

«هیوندا با ارائه کمک‌های فنی و تجاری به عنوان یک شریک فناوری و راهبردی از توسعه کارخانه جدید حمایت می‌کند.»

کره جنوبی و عربستان سعودی حدود یک سال پیش نیز در جریان سفر محمد بن‌سلمان به سئول در زمینه همکاری‌های دوجانبه در بخش‌های انرژی، دفاعی و زیرساخت‌ها توافق‌نامه‌هایی را امضا کردند.

هم‌زمان با حضور محمد بن‌سلمان در کره جنوبی، شرکت آرامکو، غول نفتی عربستان سعودی، اعلام کرد قصد دارد در یکی از شرکت‌های کره جنوبی واقع در شهر بندری اولسان هفت میلیارد دلار سرمایه‌گذاری کند تا محصولات پتروشیمی با ارزش بالاتری تولید کند.

بر اساس اعلام آرامکو، این پروژه «شاهین» نام دارد و بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاری این شرکت سعودی در یک کشور آسیایی به شمار می‌رود.

بر مبنای گزارش‌ها، مدیران شرکت‌های صنعتی و فناوری از جمله سامسونگ، هیوندا و جی‌وای‌لی رئیس‌جمهوری کره جنوبی را در سفر به عربستان سعودی همراهی می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص تأسیس کارخانه خودروسازی مشترک کره جنوبی و عربستان چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

.

منبع: سیتنا

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو