آموزش افزایش سرعت در گوشی آیفون

آموزش افزایش سرعت در گوشی آیفون


منبع: پلازا

2

1402/8/5

15:23


آموزش افزایش سرعت در گوشی آیفون

 

اگر چند سالی است که آیفون خود را دارید، ممکن است کند شده باشد و این راهنما برای نشان دادن نکات مفیدی طراحی شده است که می‌تواند به شما در افزایش سرعت آیفون کمک کند. این اتفاق می‌تواند در تمام مدل‌های آیفون و آیپد، حتی آخرین مدل‌ها نیز رخ دهد. با آموزش افزایش سرعت در گوشی ایفون همراه ما باشید.

آخرین آیفون اپل آیفون 14 است و نسخه نرم افزار فعلی دستگاه در زمان نوشتن این راهنما iOS 16 است. اگر صاحب یک دستگاه قدیمی هستید، پس ممکن است بخواهید سعی کنید و سرعت دستگاه خود را افزایش دهید، این نکات مفید به شما کمک می‌کند حداکثر استفاده را از دستگاه خود ببرید و به سرعت بخشیدن به آن کمک کند.

فهرست مطالب:

روش های افزایش سرعت در گوشی های آیفون

بسیاری از این نکات در آیفون‌‌های قدیمی جواب داده است. در این مقاله با آموزش بالا بردن سرعت در گوشی ایفون همراه ما باشید.

1. برنامه‌های پس زمینه را ببندید

نحوه افزایش سرعت در گوشی های اپل چگونه است؟ اگر از برنامه‌های زیادی در آیفون یا آی‌پد خود استفاده می‌کنید، این اپ‌ها در پس زمینه باز می‌مانند، اپل می‌گوید که این تاثیری در بالا بردن سرعت iOS ندارد، اما اگر هر از چند گاهی این برنامه‌ها را ببندید، ممکن است به این مشکل سرعت دستگاه شما کمک کند.

انجام این کار برای ‎افزایش سرعت گوشی آیفون بسیار آسان است، برای بستن برنامه‌های پس زمینه آیفون، دست خود را از پایین آیفون یا آی‌پد خود به بالا بکشید. سپس تمام برنامه‌های باز شده را در دستگاه خود مشاهده خواهید کرد. این برنامه‌ها را به بالای صفحه نمایش بکشید تا خاموش شوند، به همین سادگی. این یکی از روش های افزایش سرعت در گوشی های آیفون است.

2. آیفون یا آیپد خود را ریستارت کنید

چگونه سرعت عملکرد آیفون خود را افزایش دهیم؟ یک چیز ساده مانند راه اندازی مجدد آیفون یا آی پد می‌تواند سرعت دستگاه شما را افزایش دهد، این چیزی است که باید مطمئن باشید که به طور منظم حداقل یک بار در ماه برای افزایش سرعت ایفون ۷ انجام دهید. اگر متوجه شدید دستگاه شما کند است، این می‌تواند مفید باشد. این مشکل ممکن است توسط یک برنامه خاص ایجاد شود. بستن برنامه‌های ذکر شده در بالا و راه اندازی مجدد دستگاه می‌تواند به افزایش سرعت آن کمک کند.

افزایش سرعت در گوشی ایفون

راه اندازی مجدد دستگاه، در مدل‌های جدیدتر آیفون، آسان است. دکمه پاور و دکمه افزایش صدا را همزمان نگه دارید. سپس منویی را مشاهده خواهید کرد که در آن می‌توانید «slide to power offer» را ببینید و می‌توانید دستگاه خود را مجدداً راه اندازی کنید.

3. Location Services و Background App Refresh را خاموش کنید

یکی دیگر از راه‌های مفید برای افزایش سرعت دستگاه، غیرفعال کردن خدمات موقعیت مکانی و همچنین بازخوانی برنامه پس زمینه است. این دو مورد به تنهایی می‌توانند به شما در بهبود سرعت آیفون کمک کنند.

برای خاموش کردن خدمات موقعیت مکانی در دستگاه خود، باید به Settings > Privacy > Location Services بروید، سپس می‌توانید سرویس‌های موقعیت مکانی را در دستگاه خود خاموش کنید. لطفاً توجه داشته باشید که ممکن است برخی از برنامه‌ها برای عملکرد صحیح به این ویژگی نیاز داشته باشند، بنابراین ارزش بررسی این را دارد که آیا برای برنامه‌های خاصی به این ویژگی نیاز دارید یا خیر.

از زمان انتشار iOS 15 اپل، اکنون می‌توانید برنامه‌هایی را انتخاب کنید که از سرویس‌های موقعیت مکانی شما استفاده کنند، در تنظیمات بالا فهرستی از برنامه‌هایی که ممکن است قبلاً از آن استفاده کرده‌اند را مشاهده کنید. سپس می‌توانید انتخاب کنید که به کدام یک اجازه استفاده از این ویژگی را بدهید و کدامیک را نمی‌خواهید از خدمات مکان استفاده کنند.

برای خاموش کردن Background App Refresh و افزایش سرعت آیفون به Settings > General > Background App Refresh بروید، سپس می‌توانید انتخاب کنید که این ویژگی به طور کامل خاموش شود یا این ویژگی توسط برنامه جداگانه خاموش شود. کاری که ما ترجیح می‌دهیم انجام دهیم این است که این ویژگی را روشن بگذاریم و سپس آن را برای هر برنامه‌ای که به آن نیاز ندارم، خاموش کنم.

4. سرعت مرور وب و سافاری خود را افزایش دهید

اگر از آیفون خود برای وبگردی و بازدید از وب سایت‌های مختلف استفاده می‌کنید، این کار می‌تواند بعد از مدتی سرعت مرورگر سافاری شما را کند کند. یکی از راه‌های افزایش سرعت در سافاری، پاک کردن تاریخچه و داده‌های وب سایتتان است.

‎افزایش سرعت گوشی آیفون

این یک کار ساده برای انجام در آیفون است، این کار را می‌توان با رفتن به Settings > Safari > Clear History and Website Data انجام داد. سپس از شما پرسیده می‌شود که آیا می‌خواهید تاریخچه و داده‌های وب سایت خود را حذف کنید. با این کار داده‌های وب سایت‌هایی که بازدید کرده‌اید، حذف می‌شود، اما هیچ گذرواژه ذخیره شده در دستگاه شما حذف نمی‌شود.

5. مقداری فضای ذخیره سازی را در iPhone یا iPad خود آزاد کنید

این کار ساده دیگری است که می‌توانید روی دستگاه خود انجام دهید، زیرا اگر برنامه‌ها و داده‌های زیادی نصب کرده اید و فضای خالی زیادی روی دستگاهتان وجود ندارد، می‌تواند سرعت کار را کاهش دهد.

راه‌های مختلفی برای انجام این کار وجود دارد، می‌توانید هر برنامه ناخواسته و استفاده نشده ای را که ممکن است نصب کرده باشید، حذف کنید. همچنین می‌توانید برنامه‌های بارگذاری شده را حذف کنید. برای انجام این کار به Settings > General > iPhone Storage > Offload Unused Apps بروید، سپس لیستی از برنامه‌هایی را مشاهده خواهید کرد که می‌توانند به صورت جداگانه یا یکجا حذف شوند.

6. آخرین نسخه iOS را روی دستگاه خود نصب کنید

یکی از راه‌های افزایش سرعت در آیفون یا آی‌پد این است که مطمئن شوید آخرین نسخه iOS اپل را نصب کرده‌اید. برای بررسی اینکه کدام نسخه را نصب کرده اید، به Settings > General > Software update بروید.

سپس خواهید دید که کدام نسخه از iOS بر روی دستگاه شما نصب شده است و آیا به روز رسانی نرم افزاری موجود است یا خیر. اگر یکی در دسترس است، ایده خوبی است که آن را نصب کنید، زیرا نسخه قبلی ممکن است اشکالاتی داشته باشد که کند شدن آیفون 6 بعد از آپدیت را نتیجه می‌دهد.

اپل به طور منظم نرم افزار iOS خود را در آیفون و آیپد به روز می‌کند و آن را سریع تر می‌کند و بهبود می‌بخشد، بنابراین همیشه ایده خوبی است که آخرین نسخه را نصب کنید.

7. Reduce Motion and transparency را خاموش کنید

راه دیگری برای بالا بردن سرعت ios 12، خاموش کردن Reduce Motion and transparency است. می‌توانید این کار را با رفتن به Settings > Accessibility > Motion و انتخاب Reduce Motion انجام دهید.

بالا بردن سرعت ios

برای کاهش شفافیت و افزایش سرعت در گوشی ایفون باید به Settings > Accessibility > Display & Text Size بروید و سپس Reduce Transparency را انتخاب کنید.

8. تنظیمات آیفون خود را بازنشانی کنید

راه دیگری برای بالا بردن سرعت ایفون ۶، بازنشانی تنظیمات کارخانه آن است، قبل از انجام این کار، مطمئن شوید که از آیفون خود نسخه پشتیبان تهیه کرده اید. این به شما این امکان را می‌دهد که به راحتی دستگاه خود را پس از تنظیم مجدد بازیابی کنید.

برای انجام این کار در دستگاه خود به Settings > General بروید و سپس Reset > Erase All Content and Settings را انتخاب کنید. سپس می‌توانید دستگاه خود را به تنظیمات کارخانه بازنشانی کنید. پس از انجام این کار، می‌توانید آیفون را به عنوان یک دستگاه جدید تنظیم کنید یا آن را از یک نسخه پشتیبان بازیابی کنید.

جمع بندی

امیدواریم که این راهنما درباره کم شدن سرعت گوشی ایفون برای شما مفید واقع شده باشد و به شما در افزایش سرعت آیفون یا آیپد کمک کند، اگر سوالی در مورد افزایش سرعت در گوشی ایفون دارید، لطفاً در زیر این پست بپرسید و به ما اطلاع دهید. این راهنما با استفاده از آخرین نسخه نرم افزار iOS اپل که iOS 16.1 است نوشته شده است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو