راهنمای کامل ورود و استفاده از سامانه کنترل کیفیت منابع آموزشی و تربیتی غیر مکتوب+ آموزش تصویری

راهنمای کامل ورود و استفاده از سامانه کنترل کیفیت منابع آموزشی و تربیتی غیر مکتوب+ آموزش تصویری


منبع: ساعد نیوز

4

1402/8/6

08:44


سامانه کنترل کیفیت منابع آموزشی و تربیتی غیر مکتوب برای تمامی تولید کنندگان در دسترس بوده و افراد برای دریافت تاییدیه کالاهای آموزشی چند رسانه ای باید از طریق این سامانه اقدام نمایند. لازمه ارسال محصول برای بررسی نام نویسی و ورود به سایت و حساب کاربری در سایت است که برای این امر نیاز به اطلاعات فردی، تحصیلی و مجوز کسب و کار خواهد بود.

افراد زیادی در تهیه منابع آموزشی برای مدارس و دانش آموزان نقش داشته و در این حوزه فعالیت می کنند، اما به دلیل عدم آشنایی با سامانه کنترل کیفیت و عدم برخورداری از QR کد برای فروش محصولات خود دچار مشکل خواهند شد. معمولا تمامی کالاهای آموزشی از مکتوب گرفته تا غیر مکتوب باید برخی از استانداردها را رعایت کرده و معتبر به حساب بیایند که سامانه های مختلفی برای ارسال تاییدیه وجود داشته و در دسترس می باشند. افراد با توجه به نوع محصول تولید شده باید جهت اخذ QR کد به سایت مناسبی مراجعه کنند.

برای ورود مستقیم به سامانه کنترل کیفیت منابع آموزشی و تربیتی غیر مکتوب کلیک کنید.

برای ورود به سایت standard.roshd.ir کلیک کنید.

 سامانه کنترل کیفیت منابع آموزشی و تربیتی غیر مکتوب

سامانه کنترل کیفیت منابع آموزشی و تربیتی غیر مکتوب standard.roshd.ir که برای همه افراد در دسترس می باشد، وظیفه بررسی تمام محصولات غیر مکتوب مانند چند رسانه ای ها را بر عهده دارد. در این مقاله به بررسی دقیق نحوه ورود به سایت و ثبت نام محصول یا تمدید آن پرداخته شده و در مورد نحوه بررسی محصول نیز اطلاعاتی آورده شده است. افراد با مطالعه مقاله در پیش رو با نحوه اخذ QR کد نیز آشنا شده و اطلاعات کافی در مورد سامانه کنترل کیفیت به دست خواهند آورد.

معرفی سامانه کنترل کیفیت منابع آموزشی و تربیتی غیر مکتوب

در خصوص معرفی سامانه کنترل کیفیت منابع آموزشی و تربیتی غیر مکتوب باید گفت این سایت با هدف بررسی تمام منابع آموزشی چند رسانه ای مانند نرم افزارها، فیلم، سامانه و اپلیکیشن ها راه اندازی شده و به نشانی standard.roshd.ir در دسترس می باشد. تولید کنندگان محصولات مختلف جهت دریافت تاییدیه از این سایت ابتدا باید در آن ثبت نام کرده و سپس محصول را جهت بررسی ارائه دهند.

سامانه کنترل کیفیت منابع آموزشی و تربیتی غیرمکتوب standard.roshd.ir بعد از بررسی محصولات تولید کنندگان در صورتی که کالا استانداردهای لازم را رعایت نکرده باشد آن را رد می کند. اما اگر کالایی استانداردهای لازم را دارا بوده و مناسب به حساب بیاید، می تواند با انجام برخی اصلاحات در نهایت موفق به دریافت QR کد شود. افراد برای طی کردن این مراحل ابتدا باید در سایت ثبت نام کرده و حساب کاربری ایجاد نمایند.

لازم به ذکر است که علاوه بر سامانه کنترل کیفیت منابع آموزشی و تربیتی غیر مکتوب، در سایت شبکه آموزشی تربیتی رشد نیز اطلاعات خوبی توسط سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی و دفتر انتشارات و فناوری آموزشی وزارت آموزش و پرورش درباره تمامی سنین ارائه شده است که علاقه مندان می توانند با مراجعه به آن از این اطلاعات استفاده نمایند.

ورود به سایت یا سامانه کنترل کیفیت منابع آموزشی و تربیتی غیر مکتوب از طریق تلفن همراه یا لپ تاپ و کامپیوتر امکان پذیر بوده و کار با سایت بسیار ساده می باشد. لازم به ذکر است که در صورت بروز هر گونه مشکل امکان برقراری ارتباط با پشتیبانی وجود داشته و به راحتی برای تولید کنندگان یا اشخاص دیگر در دسترس خواهد بود.

راهنمای ورود به سامانه کنترل کیفیت منابع آموزشی و تربیتی غیر مکتوب

بعد از بررسی امکانات و نحوه فعالیت سامانه کنترل کیفیت منابع آموزشی و تربیتی غیر مکتوب افراد باید با نحوه ورود به سایت نیز آشنا شده و اطلاعات کافی را به دست آورند. تولید کنندگان برای استفاده از خدمات مختلف سایت مربوطه باید حتما وارد حساب کاربری خود شوند که جهت اطلاع رسانی به متقاضیان راهنمای ورود به سامانه کنترل کیفیت منابع آموزشی و تربیتی غیر مکتوب به صورت تصویری در ادامه آورده شده است.

  • افراد ابتدا لازم است نشانی standard.roshd.ir را در مرورگر جستجو کرده و سپس گزینه ورود را انتخاب

  • حالا افراد باید نام کاربری و رمز عبور خود را در بخش های معین درج کرده و بعد پاسخگویی به سوال امنیتی روی ورود کلیک نمایند.

سامانه کنترل کیفیت منابع آموزشی و تربیتی غیر مکتوب

  • لازمه ورود به سامانه کنترل کیفیت منابع آموزشی و تربیتی غیر مکتوب standard.roshd.ir ایجاد حساب کاربری در آن می باشد زیرا افراد قبل از ثبت نام امکان ورود به حساب را نخواهند داشت. نام نویسی در این سایت نیز بسیار ساده و آسان بوده و شامل مراحل خاصی مانند تکمیل فرم اطلاعات فردی و بارگذاری محصول تولید شده می باشد.

ثبت نام در سامانه کنترل کیفیت منابع آموزشی و تربیتی غیر مکتوب

ثبت نام در سامانه کنترل کیفیت منابع آموزشی و تربیتی غیر مکتوب standard.roshd.ir بسیار آسان بوده و به صورت کاملا آنلاین در دسترس می باشد. تولید کنندگان محصول برای ایجاد حساب کاربری در سامانه و سپس ورود به سایت باید مراحل خاصی را طی کنند که راهنمای تصویری کامل در زیر آورده شده است.

  • افراد بعد از جستجو کردن نشانیstandard.roshd.ir در مرورگر باید گزینه ثبت نام و بررسی محصول را انتخاب کنند.

  • حالا افراد باید روی ثبت نام تولید کننده کلیک نمایند.

 سامانه کنترل کیفیت منابع آموزشی و تربیتی غیر مکتوب

  • در این مرحله افراد باید فرم ثبت نام را با اطلاعاتی مانند نام، نام کاربری و نشانی ایمیل پر نموده و رمز عبور را درج نمایند.

 سامانه کنترل کیفیت منابع آموزشی و تربیتی غیر مکتوب

  • ارائه توضیحات مربوط به مدرک تحصیلی و مجوز فعالیت الزامی است. همکاران فرهنگی باید آخرین حکم کارگزینی خود را در سایت بارگذاری نمایند.

 سامانه کنترل کیفیت منابع آموزشی و تربیتی غیر مکتوب

  • در آخرین مرحله افراد باید نشانی و شماره تلفن خود را وارد کرده و روی ثبت نام کلیک کنند.

 سامانه کنترل کیفیت منابع آموزشی و تربیتی غیر مکتوب

  • بعد از اتمام مراحل نام نویسی در سامانه کنترل کیفیت منابع آموزشی و تربیتی غیر مکتوب افراد می توانند از خدمات مختلف سامانه بهره مند شده و برای بارگذاری محصولات جهت بررسی اقدام نمایند. سایت کنترل کیفیت بعد از بررسی محصول غیر مکتوب متقاضیان در صورت لزوم اصلاحاتی را ارائه داده و به بهبود مورد تولید شده کمک خواهد نمود.

نحوه بررسی محصول در سامانه کنترل کیفیت منابع آموزشی

نحوه بررسی محصول در سامانه کنترل کیفیت منابع آموزشی طبق قوانین خاصی انجام می شود که آشنایی با شرایط و ضوابط آن مفید و کمک کننده خواهد بود. افراد بعد از ورود به سایت مربوطه می توانند جهت ارسال محصول برای بررسی اقدام کنند اما باید توجه داشته باشند که برخورداری از مجوز کسب و کار و استاندارد بودن کالا ضروری و الزامی است.

سامانه کنترل کیفیت منابع آموزشی و تربیتی غیر مکتوب standard.roshd.ir تمامی محصولات ارسالی مانند لوح فشرده، نرم افزار، اپلیکیشن و سامانه را با توجه به برنامه ریزی درسی دانش آموزان مورد بررسی قرار داده و برای ارسال محصولات جهت بررسی قوانینی وضع کرده است. جهت رفاه حال متقاضیان لیست کلیه قوانین مربوط به درج کالاهای غیر مکتوب در زیر آورده شده و قابل بررسی می باشد:

  • افراد باید با توجه به نوع محصول خود هزینه بررسی را واریز کرده و فیش واریزی را ارائه دهند.

  • بعد از تکمیل فرم ثبت نام محصول افراد باید یک الی 3 نسخه از اثر را جهت بررسی بارگذاری کرده یا ارسال نمایند.

  • رسانه های برخط و سامانه ها باید حتما از دفتر چاپ و توزیع مجوز استفاده از pdf کتب درسی را دریافت کنند.

  • آن دسته از سامانه ها که اطلاعات فردی دانش آموزان و معلمان را در اختیار دارند نیاز به ارائه گواهی فنی از وزارت ارتباطات و فناوری خواهند داشت.

  • بعد از تایید محصولات تولید کنندگان بایدیک سی دی حاوی چکیده 150 کلمه ای محصول و تصویر کالا آماده کرده و همراه یک نسخه از کالا که دارایQR کد ارائه شده توسط سامانه کنترل کیفیت می باشد، برای گروه ارزیابی ارسال نمایند.

لازم به ذکر است که نحوه بررسی محصول در سامانه کنترل کیفیت منابع آموزشی با توجه به نوع آن فرق داشته و بسیار متفاوت است. برای مثال در صورتی که کالا یک سامانه برخط بوده و از افراد اطلاعات فردی آن ها را برای ورود به سایت درخواست می نماید ارائه گواهی فنی الزامی و ضروری خواهد بود. افراد همچنین باید حتما فیش واریزی مربوط به بررسی کالا را ارائه دهند که مبلغ مورد نیاز آن مشخص بودهو همچنین امکان افزایش آن وجود خواهد داشت.

تمدید محصول در سامانه کنترل کیفیت منابع آموزشی و تربیتی

دریافت تاییدیه از سامانه کنترل کیفیت منابع آموزشی و تربیتی غیر مکتوب standard.roshd.ir تا زمان خاصی اعتبار داشته و بعد از فرارسیدن زمان انقضای اعتبار افراد می توانند برای تمدید آن اقدامات لازم را انجام دهند. نحوه تمدید محصول در سامانه کنترل کیفیت منابع آموزشی و تربیتی با توجه به وضعیت کالا فرق دارد و به دو دسته محصولات بدون تغییر و محصولات دارای تغییر کلی تقسیم خواهد شد.

  • تمدید محصول بدون تغییریا دارای تغییرات جزئی در سامانه کنترل کیفیت منابع آموزشی و تربیتی

برای تمدید محصولاتی که تغییر چندانی در طول زمان نداشته اند، افراد می توانند بعد از ورود به سایت standard.roshd.ir به بخش صفحه محصول مراجعه کرده و قسمت درخواست ها تقاضای خود را ثبت نمایند. لازم به ذکر است که برای ارسال درخواست تمدید افراد باید 75 درصد مبلغ ثبت نام ارزیابی را پرداخته و فیش واریزی را نیز ارائه دهند. همچنین پست کردن یک نمونه از محصول همراه با اصل و کپی فیش بانکی برای سازمان ضروری است.

  • تمدید محصول دارای تغییرات کلی در سامانه کنترل کیفیت منابع آموزشی و تربیتی

تولید کنندگانی که بعد از دریافت QR کد از سامانه کنترل کیفیت منابع آموزشی و تربیتی غیر مکتوب تغییرات زیادی در محصول خود به وجود آورده اند امکان تمدید اعتبار آن را نداشته و باید دوباره برای ثبت نام اقدام کنند. به عبارت دیگر این افراد جهت تمدید محصول باید دوباره مراحل ثبت نام را طی کرده و مدارک لازم مانند فیش واریزی و نمونه محصول را ارائه دهند.

صدور QRcode سامانه کنترل کیفیت منابع آموزشی

بعد از برررسی محصولات در سامانه کنترل کیفیت منابع آموزشی و تربیتی غیر مکتوب standard.roshd.ir در صورتی که یک کالا مناسب به حساب آمده و استانداردهای لازم را رعایت کرده باشد مورد تایید قرار می گیرد. در صورت تایید کالا سامانه مربوطه یکQRcode برای محصول صادر می نماید که تولید کننده باید کد دریافتی را روی بسته بندی یا خود محصول درج نماید.

صدور QRcode سامانه کنترل کیفیت منابع آموزشی برای کتب و لوازم کمک آموزشی دبستان و دبیرستان زمانی صورت می گیرد که محصول به طور کامل تایید شده و استاندارد به حساب بیاید. محصولات بعد از ارسال جهت بررسی در صورتی که دارای استانداردهای اولیه به حساب نیایند رد می شوند، اما آن دسته از محصولاتی که در مرحله اول مورد تایید واقع می گردند ادامه مراحل بررسی را طی خواهند نمود.

سازمان کنترل کیفیت حداکثر 2 بار از تولید کننده برخی اصلاحات را درخواست می نماید که بعد از دو بار در صورتی که محصول حداقل 60 درصد امتیاز لازم را به دست آورد برای آن QRcode صادر می شود. لازم به ذکر است که گاهی اوقات کالا هیچ گونه اصلاحیه ای نداشته و در مواردی می تواند اصلاحات گوناگون دریافت نماید، اما در صورتی که این اصلاحات به 3 بار برسد محصول رد خواهد شد.

بعد از دریافتQR کد از سامانه کنترل کیفیت منابع آموزشی و تربیتی غیر مکتوب standard.roshd.ir افراد باید حتما آن را بر روی محصول خود درج کرده و سپس یک نسخه از محصول را که حاوی کد می باشد برای سازمان ارسال کنند. افراد لازم است بدانند که اعتبار کد مربوطه محدود بوده و بعد از اتمام اعتبار تولید کننده باید از طریق ورود به سایت برای تمدید اقدام نماید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو