این ۱۰ شغل می توانند روی عملکرد جنسی شما تاثیر منفی داشته باشند

این ۱۰ شغل می توانند روی عملکرد جنسی شما تاثیر منفی داشته باشند


منبع: روزیاتو

3

1402/8/8

16:01


این ۱۰ شغل می توانند روی عملکرد جنسی شما تاثیر منفی داشته باشند

این ۱۰ شغل می توانند روی عملکرد جنسی شما تاثیر منفی داشته باشند

تحقیقات نشان داده‌اند که شغل شما می‌تواند روی روابط جنسی‌تان تأثیرگذار باشد.

طبق گفته کارشناسان، چه یک افسر پلیس یا کارگر ساختمانی باشید، ممکن است که تحت تأثیر قرار بگیرید.

بنابر نتایج مطالعات، شیفت کاری می‌تواند با مشکلات جنسی مرتبط باشد و به روش‌های مختلفی بر بدن و به ویژه عملکرد جنسی شما تأثیر بگذارد. شیفت کاری می‌تواند ریتم شبانه‌روزی بدن شما را مختل کند.

ریتم شبانه‌روزی بدن، الگو‌های خواب و بیداری و تولید هورمون شما را تنظیم می‌کند که اگر با ساعات کاری نامنظم مختل شود، می‌تواند بر تولید هورمون‌های جنسی مانند تستوسترون و استروژن تأثیر بگذارد.

علاوه بر این، ساعات کاری نامنظم ممکن است خوابیدن در زمان مناسب را دشوار کرده و منجر به کم خوابی شود. خواب برای حفظ سلامت کلی شما حیاتی بوده و کمبود خواب می‌تواند منجر به خستگی و کاهش میل جنسی شود.

برخی از مطالعات تصریح کرده‌اند که تغییر در میزان ترشح هورمون‌های جنسی به دلیل محرومیت از خواب، با عملکرد جنسی مرتبط است.

مردانی که از اختلال خواب رنج می‌برند، بیشتر در معرض ابتلا به اختلال نعوظ هستند.

دکتر کاترین رودریگز از کالج پزشکی بیلور در شهر هیوستون آمریکا گفته که این مشکل در افرادی که در شب کار می‌کنند، شایع است.

حدود ۴.۳ میلیون مرد در بریتانیا مبتلا به اختلال نعوظ هستند و این مشکل معمولاً در افراد ۴۰ سال به بالا شایع‌تر است.

اختلال نعوظ می‌تواند در نتیجه استرس، خستگی یا نوشیدن بیش از حد الکل رخ دهد؛ اما اگر به طور منظم این مشکل را دارید، می‌تواند نشان‌دهنده مشکلات جدی‌تری مانند فشار خون یا کلسترول بالا، دیابت، افسردگی، اضطراب و مشکلات هورمونی باشد.

یک پژوهش که در مجله Elsevier’s Journal of Sexual Medicine منتشر شده، به تاثیر اختلال خواب در شیفت کاری بر اختلال نعوظ پرداخته است.

محققان، ۷۵۴ مرد که به دلیل اختلال نعوظ تحت درمان بودند را ارزیابی کرده‌اند که ۲۰۴ نفر از آن‌ها قبل از ساعت ۷ صبح یا بعد از ساعت ۶ بعد از ظهر کار می‌کردند. حدود ۴۸ نفر دچار اختلال خواب ناشی از شیفت کاری بودند.

در حالی که شیفت کاری به تنهایی بر عملکرد جنسی آن‌ها تأثیری نداشته، اختلال خواب به طور قابل توجهی روی اختلال نعوظ تأثیرگذار بوده است.

اما ۱۰ شغلی که به دلیل شیفت کاری می‌توانند بر زندگی جنسی شما تأثیر بگذارند کدامند؟

  1. افسران پلیس
  2. آتش‌نشانان
  3. پرستاران
  4. پزشکان
  5. خلبانان
  6. رانندگان کامیون
  7. کارگران ساختمانی
  8. پیشخدمت‌ها
  9. سرآشپز‌ها
  10. بارتندر‌ها

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو