جواب فعالیت صفحه ۴۱ فیزیک پایه دهم ریاضی

منبع: ماگرتا

3

1402/8/18

13:25


جواب فعالیت صفحه ۴۱ فیزیک پایه دهم رشته ریاضی و فیزیک از فصل ۲ ویژگی های فیزیکی مواد قسمت ۲-۴ شناوری ؛ برای مشاهده گام به گام این بخش در ادامه با آموزش و پرورش ماگرتا همراه باشید.

مطلب پیشنهادی : جواب تمرین صفحه ۴۰ فیزیک پایه دهم ریاضی

جواب صفحه ۴۱ فیزیک پایه دهم ریاضی

جواب فعالیت ۲-۸ صفحه ۴۱ فیزیک پایه دهم ریاضی

درون یک ظرف مقداری آب بریزید. یک پوش برگ (فویل) آلومینیمی به ابعاد تقریبی ۲۰cm×۲۰cm اختیار کنید و آن را مچاله کنید. پیش بینی کنید با قرار دادن پوش برگ مچاله شده روی سطح آب، چه اتفاقی می‌افتد؟ آزمایش را انجام دهید.

جواب: برگ آلومینیمی (فویل) مچاله شده بر روی آب شناور میماند.

پوش برگ دیگری با همان ابعاد اختیار کنید و به جای مچاله کردن، آن را چندین بار (دست کم ۵ بار) روی هم تا کنید. اگر این پوش برگ چند لایه را، روی سطح آب قرار دهید، پیش بینی کنید چه اتفاقی می‌افتد؟ آزمایش را انجام دهید. پیش بینی‌ها و نتایج مشاهده (آزمایش) خود را در گروهتان به بحث بگذارید و نتیجه را به کلاس ارائه دهید.

هنگامی که فویل مچاله شده در آب غوطه‌ور می‌شود، می‌توان نتیجه گرفت که حرکت شناور یا غرق شدن یک جسم در یک مایع، وابسته به جرم جسم نیست بلکه به چگالی جسم وابسته است. در صورتی که چگالی جسم کمتر از چگالی مایع باشد، جسم بر روی سطح مایع شناور خواهد بود، در حالی که اگر چگالی جسم بیشتر از چگالی مایع باشد، جسم به طور کامل درون مایع فرو خواهد رفت.

شکل فعالیت ۲-۸ صفحه ۴۱ فیزیک پایه دهم ریاضی

⭕️ تذکر: دانش‌آموز عزیز، لطفاً توجه کنید که مطالب درسی در این وب‌سایت صرفاً به منظور کمک و آموزش قرار داده شده‌اند و نباید از آن ها به‌طور نادرست استفاده کنید. لذا، پیش از مشاهده پاسخ‌ها، لطفاً یکبار دیگر خودتان به سوالات پاسخ دهید و در صورت بروز مشکلات، از این پاسخ‌ها کمک بگیرید.

همچنین بخوانید : جواب فعالیت صفحه ۳۹ فیزیک پایه دهم ریاضی

✅ به پایان جواب فعالیت صفحه 41 فیزیک ۱ پایه دهم ریاضی رسیدیم، جهت مشاهده گام به گام سایر کتاب های درسی‌تان کافیست آن را به همراه عبارت «ماگرتا» در گوگل جست و جو فرمایید. همچنین اگر سوالی داشتید حتما آن را از بخش دیدگاه بپرسید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو