جواب تمرین صفحه ۶۶ فیزیک پایه دهم ریاضی

منبع: ماگرتا

1

1402/8/20

13:05


جواب تمرین صفحه ۶۶ فیزیک پایه دهم رشته ریاضی و فیزیک از فصل ۳ کار، انرژی و توان قسمت ۳-۴ کار و انرژی پتانسیل ؛ برای مشاهده گام به گام این بخش در ادامه با آموزش و پرورش ماگرتا همراه باشید.

مطلب پیشنهادی : جواب تمرین صفحه ۶۴ فیزیک پایه دهم ریاضی

جواب تمرین صفحه ۶۶ فیزیک پایه دهم ریاضی

جواب تمرین ۳-۱۰ صفحه ۶۶ فیزیک پایه دهم ریاضی

برای جسمی به جرم m که رو به بالا حرکت می‌کند و از سطح زمین دور می‌شود نشان دهید کار نیروی وزن، همچنان از رابطهٔ ۳-۶ به دست می‌آید. فرض کنید که جسم به اندازهٔ کافی نزدیک به سطح زمین بماند به .گونه‌ای که وزن آن ثابت باشد.

شکل تمرین ۳-۱۰ صفحه ۶۳ فیزیک پایه دهم ریاضی

وقتی جسمی به سمت بالا حرکت می کنند جهت حرکت رو به بالا و نیروی وزن رو به پایین می شود پس زاویه بین این دو ۱۸۰ درجه خواهد بود.

جواب تمرین ۳-۱۰ صفحه ۶۳ فیزیک پایه دهم ریاضی

⭕️ تذکر: دانش‌آموز عزیز، لطفاً توجه کنید که مطالب درسی در این وب‌سایت صرفاً به منظور کمک و آموزش قرار داده شده‌اند و نباید از آن ها به‌طور نادرست استفاده کنید. لذا، پیش از مشاهده پاسخ‌ها، لطفاً یکبار دیگر خودتان به سوالات پاسخ دهید و در صورت بروز مشکلات، از این پاسخ‌ها کمک بگیرید.

همچنین بخوانید : جواب تمرین صفحه ۶۳ فیزیک پایه دهم ریاضی

✅ به پایان جواب تمرین صفحه 66 فیزیک ۱ پایه دهم ریاضی رسیدیم، جهت مشاهده گام به گام سایر کتاب های درسی‌تان کافیست آن را به همراه عبارت «ماگرتا» در گوگل جست و جو فرمایید. همچنین اگر سوالی داشتید حتما آن را از بخش دیدگاه بپرسید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو