طرز تهیه تخم مرغ آب پز ساده و خوشمزه + زمان دقیق تخم مرغ عسلی

منبع: جدول یاب

3

1402/8/18

13:29


تخم مرغ آب پز یکی از صبحانه یا عصرانه های بسیار مقوی و مفید برای بدن است که شما می توانید به راحتی این تخم مرغ را با زمان های مختلف در خانه تهیه کنید برای مثال می توانید تخم مرغ را به صورت عسلی یا نیمه عسلی یا سفت تهیه کنید که این کاملا …

طرز تهیه تخم مرغ آب پز

تخم مرغ آب پز یکی از صبحانه یا عصرانه های بسیار مقوی و مفید برای بدن است که شما می توانید به راحتی این تخم مرغ را با زمان های مختلف در خانه تهیه کنید برای مثال می توانید تخم مرغ را به صورت عسلی یا نیمه عسلی یا سفت تهیه کنید که این کاملا سلیقه ی می باشد. شما می توانید از تخم مرغ آبپز در سالاد ها مانند سالاد الویه استفاده کنید. اما تخم مرغ یکی از مواد غذایی می باشد که مواد معدنی و انواع ویتامین های بی نظیر را با خود دارد و به دلیل داشتن پروتئین فراوان یکی از مناسب ترین غذا ها برای رژیم ورزشکاران می باشد ولی اگر بخواهیم اشاره کوتاهی به فواید و خواص تخم مرغ آبپز داشته باشیم می توان گفت مفید بودن در بارداری، برور سکته و بیماری های قلبی را پایین می آورد و خاصیت سیر کنندگی دارد و به کاهش وزن کمک می کند. امروز در جدول یاب طرز تهیه تخم مرغ آبپز را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

تخم مرغ ۱ عدد
آب به مقدار لازم

طرز تهیه تخم مرغ آبپز

مرحله اول: تهیه تخم مرغ آبپز عسلی

برای تهیه تخم مرغ آبپز عسلی که زرده کاملا شل می باشد این به ذائقه شما بستگی دارد پس برای تهیه این نوع تخم مرغ آبپز آب را داخل قابلمه ریخته و تخم مرغ را اضافه کنید و برای کاملا عسلی باید ۶ دقیقه زمان دهید و بعد زیر آب سرد بگیرید و پوست تخم مرغ را بگیرید.

مرحله دوم: تهیه تخم مرغ نیمه عسلی

برای تهیه تخم مرغ نیمه عسلی که بسیار پر طرفدار است زرده کمی سفت است برای این کار باید ۸ دقیقه زمان دهید و بعد تخم مرغ را پوست بگیرید و میل کنید.

مرحله سوم: تهیه تخم مرغ آبپز سفت

برای تهیه این تخم مرغ آبپز که سفت است و کمی زرده شل است می توانید تخم مرغ را ۱۰ دقیقه زمان دهید تا تخم مرغ پخته شود.

مرحله چهارم: تهیه تخم مرغ آب پز کاملا سفت

برای تهیه این این نوع تخم مرغ آب پز که کاملا سفت است برای این تهیه این نوع باید ۱۲ دقیقه زمان دهید.

فوت و فن های دستور پخت تخم مرغ آب پز

  1. حتما تخم مرغ را داخل آب سرد قرار دهید و از آب گرم استفاده نکنید زیرا باعث ترک خوردن تخم مرغ می شود.
  2. برای پوست گرفتن تخم مرغ می توانید داخل یک کاسه آب یخ قرار دهید تا کاملا سرد شود و بعد پوست بگیرید و یا داخل یک شیشه قرار دهید و کمی تکان دهید تا پوست به راحتی جدا شود.
  3. نیازی به شستن تخم مرغ ها نیست.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو