افزایش وحشتناک قیمت دلار در آینده | قیمت دلار امروز به چند رسید؟

1

1402/8/21

09:32


افزایش وحشتناک قیمت دلار در آینده | قیمت دلار امروز به چند رسید؟

پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

قیمت دلار با پیش بینی های وحشتناکی مواجه شده است. متوسط هفتگی  قیمت دلار که در حال افزایش است با این مساله مواجه شده که در آینده نزدیک ممکن است قیمت بالاتری به خود بگیرد.طبیعتا افزایش قیمت دلار تاثیرمستقیم بر بازار  خواهد داشت.مسئولان مربوطه حتما باید مقابل افزایش قیمت دلار بایستند. در ادامه قیمت دلار در بازار امروز را مشاهده می کنید.

قیمت دلار، یورو، پوند و سایر ارز‌ها امروز یکشنبه ۲۱ آبان ۱۴۰۲ را می‌توانید در جدول زیر مشاهده نمایید. لازم به ذکر است که این نرخ‌ها قیمت بازار آزاد است (بجز دلار که نرخ بازار مبادله ارزی است) و با نرخ ارز سهمیه‌ای متفاوت است.

بروزرسانی قیمت ارزها: یکشنبه 21 آبان – 08:30

ارز

قیمت (ریال)

دلار 513,240

یورو 549,810

درهم امارات 141,540

پوند انگلیس 627,230

لیر ترکیه 18,000

فرانک سوئیس 568,300

یوان چین 70,400

ین ژاپن 338,710

وون کره جنوبی 390

دلار کانادا 380,400

دلار استرالیا 326,400

دلار نیوزیلند 302,200

دلار سنگاپور 377,200

روپیه هند 6,160

روپیه پاکستان 1,819

دینار عراق 392

لیر سوریه 204

افغانی 7,000

کرون دانمارک 47,100

کرون سوئد 46,200

کرون نروژ 136,990

ریال عربستان 141,000

ریال قطر 1,334,000

ریال عمان 1,662,800

دینار کویت 1,371,500

دینار بحرین 109,500

رینگیت مالزی 14,220

بات تایلند 65,700

دلار هنگ کنگ 5,560

روبل روسیه 301,400

منات آذربایجان 1,280

درام ارمنستان 190,400

لاری گرجستان 5,750

سوم قرقیزستان 47,300

سامانی تاجیکستان 152,700

منات ترکمنستان 151,900

با سفر رئیسی به ریاض قیمت دلار کاهشی می‌شود

روزنامه دنیای اقتصاد نوشت: برخی کارشناسان اعتقاد دارند کاهش ثبات فعلی قیمت دلار چندان دوام نخواهد یافت و آنچه درحال حاضر در بازار رخ می‌دهد؛ موکول کردن رشد قیمتی به آینده است. این گروه اعتقاد دارند در شرایطی که اقتصاد ایران تورم‌های بالایی را تجربه می‌کند انتظار اینکه قیمت دلار ثابت بماند چندان منطقی نخواهد بود.

روزنامه دنیای اقتصاد نوشت با سفر رئیسی به عربستان قیمت دلار تا حدودی کاهشی شود اما تاکید کرده این روند ادامه‌دار نخواهد بود.

به گزارش دنیای اقتصاد، به دنبال سفر ابراهیم رئیسی به ریاض انتظارات تورمی فعالان بازار اندکی تعدیل خواهد شد. زیرا هر چند این دیدار به دنبال تحولات فعلی غزه است، اما می‌تواند فصل جدیدی در ارتباطات ایران و عربستان محسوب شده و در آینده نیز به برخی گشایش‌های سیاسی منجر شود. مجموعه این عوامل باعث شده گروهی از کارشناسان پیش‌بینی کنند هفته آینده کاهش بیشتری در انتظار قیمت دلار در بازار غیررسمی باشد.

این روزنامه در همین حال تاکید کرده است: در این بین برخی کارشناسان اعتقاد دارند کاهش ثبات فعلی قیمت دلار چندان دوام نخواهد یافت و آنچه درحال حاضر در بازار رخ می‌دهد؛ موکول کردن رشد قیمتی به آینده است. این گروه اعتقاد دارند در شرایطی که اقتصاد ایران تورم‌های بالایی را تجربه می‌کند انتظار اینکه قیمت دلار ثابت بماند چندان منطقی نخواهد بود. نکته دیگری که این گروه در رابطه با احتمال افزایش قیمت دلار بر آن تاکید می‌کنند؛ نحوه پوشش کسری بودجه توسط دولت است. اگر این کسری بودجه که پیش‌بینی‌ها آن را تا حدود 400هزار میلیارد تومان نیز پیش‌بینی می‌کنند پولی‌سازی شود، این احتمال وجود دارد که تورم تشدید شده و در این صورت نرخ دلار در محدوده فعلی باقی نخواهند ماند.

قیمت دلار را با یک کیلو موز پیش بینی کنید!!

 به نقل از خبرملت، قیمت دلار در سال ۱۴۰۱ تا مرز ۶۰ هزار تومان پیش رفت که باعث نگرانی شدید جامعه شد. در ابتدای سال در حالی که پیش بینی می شد روند افزایشی قیمت دلار ادامه داشته باشد اما دلار همه را شگفت زده کرد. روند کاهشی قیمت دلار از اردیبهشت آغاز شد و تا اواخر بهار ادامه پیدا کرد. در شروع تابستان قیمت دلار افزایشی شد اما بار دیگر به روند کاهشی بازگشت و این کاهش قیمت تا اواسط مهر ادامه داشت که شروع جنگ حماس و اسرائیل آن را تحت تاثیر قرار داد و دلار بار دیگر افزایشی شد.

در سالهای اخیر که بحث افزایش قیمت دلار داغ بوده، کارشناسان اقتصادی به طرق مختلف سعی می کنند قیمت دلار را پیش بینی کنند. یکی از این روش های عجیب، پیش بینی قیمت دلار بر اساس قیمت میوه موز است!

در دو سال اخیر به طور متوسط قیمت هر کیلو موز، ۱/۳ دلار بوده و الان ۱/۴ دلار شده است، بنابراین در حال حاضر یا موز باید ارزان و یا دلار باید گران شود.

در این بررسی، قیمت موز ۷۲ هزار تومان و قیمت دلار ۵۰ هزار و پانصد تومان در نظر گرفته شده است.

با این قیمت موز می توان تخمین زد دلار کشش رشد تا ۵۵ هزار را دارد و یا اینکه با دلار فعلی قیمت موز می‌تواند تا ۶۵ هزار تومان ارزان شود.

پیش بینی ترسناک از قیمت دلار در هفته های نزدیک

به نقل از برترین ها، برخی تحلیلگران اعتقاد دارند فعال شدن نیروهای کاهشی در بازار ارز ممکن است در هفته آینده به افت قیمتی بیشتر این اسکناس آمریکایی منجر شود.

یکی از مهم‌ترین این دلایل فروکش کردن آتش درگیری‌های منطقه‌ است. این موضوع که به کاهش ریسک‌های بین‌المللی منجر می‌شود می‌تواند بر روندهای بازارهای داخلی نیز اثرگذار باشد.

از سوی دیگر به دنبال کاهش این درگیری‌ها فشارهایی که پیش از این مبنی بر ادعای نقش داشتن ایران در این درگیری‌ها به کشور وارد می‌شد نیز کاهش خواهد یافت که می‌تواند اثر مثبتی بر بازارها در داخل بگذارد.

از سوی دیگر به دنبال سفر ابراهیم رئیسی به ریاض انتظارات تورمی فعالان بازار اندکی تعدیل خواهد شد.

زیرا هر چند این دیدار به دنبال تحولات فعلی غزه است، اما می‌تواند فصل جدیدی در ارتباطات ایران و عربستان محسوب شده و در آینده نیز به برخی گشایش‌های سیاسی منجر شود.

مجموعه این عوامل باعث شده گروهی از کارشناسان پیش‌بینی کنند هفته آینده کاهش بیشتری در انتظار قیمت دلار در بازار غیررسمی باشد.

احتمال افزایش مجدد قیمت دلار

در این بین برخی کارشناسان اعتقاد دارند کاهش ثبات فعلی قیمت دلار چندان دوام نخواهد یافت و آنچه درحال حاضر در بازار رخ می‌دهد؛ موکول کردن رشد قیمتی به آینده است.

این گروه اعتقاد دارند در شرایطی که اقتصاد ایران تورم‌های بالایی را تجربه می‌کند انتظار اینکه قیمت دلار ثابت بماند چندان منطقی نخواهد بود.

نکته دیگری که این گروه در رابطه با احتمال افزایش قیمت دلار بر آن تاکید می‌کنند؛ نحوه پوشش کسری بودجه توسط دولت است.

اگر این کسری بودجه که پیش‌بینی‌ها آن را تا حدود ۴۰۰هزار میلیارد تومان نیز پیش‌بینی می‌کنند پولی‌سازی شود، این احتمال وجود دارد که تورم تشدید شده و در این صورت نرخ دلار در محدوده فعلی باقی نخواهند ماند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو