تصویر آیفون 16 پرو با بریدگی پانچ هول منتشر شد؛ خداحافظی با جزیره پویا؟!

منبع: تکراتو

4

1402/8/21

14:28


تصویر آیفون 16 پرو که به تازگی توسط افشاگران منتشر شده، نشان می‌دهد که اپل در حال آزمایش جایگزینی جزیره پویا با بریدگی پانچ هول است.

تصویر آیفون 16 پرو با بریدگی پانچ هول منتشر شد؛ خداحافظی با جزیره پویا؟!

تصویر آیفون 16 پرو که به تازگی توسط افشاگران منتشر شده، نشان می‌دهد که اپل در حال آزمایش جایگزینی جزیره پویا با بریدگی پانچ هول است.

هنوز دو ماه هم از عرضه رسمی سری آیفون 15 نگذشته که افشاگری‌ها درباره سری آیفون 16 سال آینده شروع شده است. طبق شایعات منتشر شده در شبکه اجتماعی ایکس و خبرگزاری Wccftech، اپل در حال آزمایش نسخه اولیه iPhone 16 Pro با بریدگی پانچ هول به جای جزیره پویا است. همان‌طور که می‌دانید جزیره پویا برای اولین بار در آیفون 14 پرو و ​​آیفون 14 پرو مکس و پس از آن در هر چهار مدل آیفون 15 دیده شد.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


تصویر آیفون 16 پرو با بریدگی پانچ هول

از آنجایی که فقط یک سال از معرفی جزیره پویا می‌گذرد، خداحافظی با این فناوری دور از انتظار به نظر می‌رسد. علاوه‌براین، گفته‌های راس یانگ (Ross Young)، مدیر عامل زنجیره تامین اپل، نشان می‌دهند که هر چهار مدل آیفون 16 دارای جزیره پویا خواهند بود.

همچنین گفته می‌شود که اندازه نمایشگرهای آیفون 16 پرو و پرو مکس نسبت به نسل قبلی افزایش خواهد یافت و در مدل پرو از 6.1 اینچ به 6.3 اینچ و در مدل پرو مکس از 6.7 اینچ به 6.9 اینچ خواهد رسید.

تصویر آیفون 16 پرو

تصویر منتشر شده از نمونه اولیه آیفون 16 پرو

راس یانگ همچنین تغییرات بزرگی را برای سری آیفون 17 در سال 2025 پیش‌بینی می‌کند و می‌گوید که در این سری اندازه نمایشگر مدل‌های غیر پرو با مدل‌های پرو برابر خواهد بود. بنابراین آیفون 17 و آیفون 17 پرو نمایشگر 6.3 اینچی و آیفون 17 پلاس و 17 پرو مکس نمایشگر 6.9 اینچی خواهند داشت.

آن‌طور که از سخنان یانگ برمی‌آید، جزیره پویا همچنان در مدل‌های غیر پرو سال 2025 وجود خواهد داشت و برای اولین بار در گوشی‌های ارزان‌تر، از نمایشگر ProMotion با نرخ نوسازی 120 هرتزی استفاده خواهد شد. پس اگرچه اپل در حال آزمایش بر روی نمونه اولیه آیفون 16 با بریدگی ناچ است، اما به احتمال زیاد این طرح نهایی نخواهد شد. یا این‌حال، احتمال دارد که در سری آیفون 17 پرو از یک ماژول Face ID زیر نمایشگر داخل بریدگی پانچ استفاده شود.

جزیره پویا با وجود سر و صدایی که زمان معرفی سری آیفون 14 به پا کرد، قابلیت‌های چندانی ندارد. بنابراین اپل دو راه حل بیشتر ندارد، یا باید این ویژگی را به طور کل حذف کند و یا قابلیت‌ها و عملکردهای بیشتری را به آن بیفزاید.

توییت دیگری نیز از Majin Bu منتشر شده که به تردید اپل در حذف جزیره پویا در مدل‌های پرو آیفون 16 اشاره می‌کند و می‌گوید که به احتمال زیاد در آیفون 16 پرو و ​​آیفون 16 پرو مکس باز هم جزیره پویا وجود خواهد داشت.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره تصویر آیفون 16 پرو با بریدگی پانچ هول و حذف جزیره پویا چیست؟ دیدگاه خود را در بخش نظرات با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

منبع: phonearena

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو