17 موجود غیرواقعی که در واقع وجود دارند + عکس

17 موجود غیرواقعی که در واقع وجود دارند + عکس


منبع: تالاب

1

1402/8/21

18:45


در جهان حیواناتی وجود دارد که کمتر دیده شده اند و چهره هاي عجیبی دارند […]

17 موجود غیرواقعی که در واقع وجود دارند + عکس

در جهان حیواناتی وجود دارد که کمتر دیده شده اند و چهره هاي عجیبی دارند حیات وحش همۀ وقت ما را با تنوع مخلوقاتش شگفت زده می‌کند. ما در این قسمت از مجله تفریحی تالاب برای شما همراهان عزیز لیستی از 17 موجود غیرواقعی که در واقع وجود دارند را منتشر کرده ایم.

 

عجیب ترین موجودات روی زمین که باور کردنی نیستند

تخیل بشر برای قرن ها و قرن ها جانوران افسانه ای خلق کرده است، اما موجوداتی که روی زمین زندگی می کنند حتی از افسانه ها شگفت انگیزتر هستند. در اینجا فقط تعدادی از آن موجودات باشکوه، چه بزرگ و چه کوچک، وجود دارد که برای واقعی بودن بیش از حد دیوانه به نظر می رسند.

 

1. تاردیگراد

تاردیگراد

17 موجود غیرواقعی که در واقع وجود دارند

ما کار را کوچک شروع خواهیم کرد، زیرا دیرگرم ها به طرز شگفت انگیزی چشمگیر هستند. آنها می توانند در برخی از جهنمی ترین محیط هایی که می توانید تصور کنید زنده بمانند: دمای تنها چند درجه بالاتر از صفر مطلق و تحمل فشارهای بالاتر از عمیق ترین اعماق اقیانوس. آنها می توانند تا ده سال بدون آب زنده بمانند و می توانند در سطوح بسیار بالایی از تشعشعات هسته ای زندگی کنند. آنها واقعاً در زنده ماندن خوب هستند.

 

مطمئنا، ممکن است بگویید، اما باکتری های دیگری نیز وجود دارند که می توانند این کار را انجام دهند. خوب، باکتری ها موجودات تک سلولی هستند، در حالی که تاردیگریدها موجودات پیچیده و چند سلولی هستند.

 

آنها دارای یک دهان لوله‌ای شکل هستند که مجهز به استایل‌هایی هستند که برای سوراخ کردن سلول‌های گیاهی، جلبک‌ها یا بی‌مهرگان کوچک و چهار جفت پاهای کلنگ استفاده می‌شوند. آنها حتی یک مغز (یا بهتر است بگوییم خوشه ای از نورون ها) دارند. تا آنجایی که موجودات پیچیده پیش می روند، تاردیگرادها بازمانده نهایی هستند.

 


مطالب مشابه: تصاویر وحشتناک ترین و عجیب ترین حیوانات دنیا


 

2. ماهی گیر

ماهی گیر

وقتی اسم شما به این معنی است که شما یک ماهیگیر هستید، قطعا چیزی عجیب است. بیشتر گونه‌های ماهی‌ ساکن اعماق دریا هستند، به این معنی که در اعماق باورنکردنی زندگی می‌کنند و در اقیانوس‌های پرتگاه رشد می‌کنند. آنها معمولاً دارای یک رشته بلند هستند که از وسط سرشان جوانه می زند و آن را تکان می دهند تا شبیه موجودی کوچکتر شوند و طعمه ای را در ماهی های ناآگاه قرار دهند.

 

اما گویی این به اندازه کافی عجیب نبود، دانشمندان در یک نقطه از اینکه هیچ ماهی ماهیگیر نر پیدا نکردند شگفت زده شدند و به نظر می رسید همه ماده ها دارای یک انگل عجیب بودند. پس از مدتی، آنها متوجه شدند که “انگل” در واقع یک نر است – به ماده چسبیده و تنها برای بارور کردن ماده زمانی که او آماده تخم ریزی است زنده می ماند.

 

3. آی آی

آی آی

موجودات عجیب و غریب فقط کوچک یا دریایی نیستند – Aye-aye یکی از عجیب ترین چیزهایی است که من تا به حال دیده ام. این نخستی‌ سانان با ظاهری خاص که منحصراً در بخش‌های شمال شرقی ماداگاسکار یافت می‌شوند، چشم‌های درشت و انگشتان باریک و بلند دارند – با انگشت میانی بسیار بزرگ‌تری که برای یافتن لارو حشرات در زیر پوست درخت استفاده می‌شود.

 

متأسفانه، افسانه های باستانی مالاگاسی به دلیل ظاهر عجیب و غریب آنها، آنها را به فال نیک می گرفتند و معمولاً در هنگام دیدن آنها را می کشتند. به همین دلیل، کمتر از 1000 نمونه هنوز در طبیعت باقی مانده است. با این حال، این گونه اکنون محافظت می شود.

 

4. گرنوک

گرنوک

17 موجود غیرواقعی که در واقع وجود دارند

نه، گردن فتوشاپ نشده است. Gerenuks که به نام غزال والر نیز شناخته می شود، گردن های بسیار کشیده ای دارند که از آن برای رسیدن به گیاهان بالاتر استفاده می کردند. آنها همچنین دارای پاهای بسیار بلندی هستند که از آنها برای دور شدن از خطر استفاده می کنند. به نظر می رسد که Gerenuks آب نمی نوشند. آنها آب کافی از گیاهانی که می خورند دریافت می کنند. آنها همچنین بسیار سریع هستند و اغلب قادر به فرار از شکارچیان هستند.

 

5. Umbonia spinosa

Umbonia spinosa

همچنین به نام Treehopper شناخته می شود، این گونه مربوط به سیکادا است. اطلاعات زیادی در مورد آنها وجود ندارد، اما آنها از منقار خود برای سوراخ کردن گیاهان و سپس تغذیه از شیره استفاده می کنند. شاخ پشتی به تدریج تا نقطه ای از قاعده به قله مخروطی می شود که از نظر ظاهری شبیه به خار است. در بسیاری از مناطق آمریکای جنوبی زندگی می کند.

 

6. خرچنگ یتی

خرچنگ یتی

خرچنگ ها خودشان دسته عجیبی هستند، اما خرچنگ یتی باید تاج را بگیرد. این گونه که تنها در سال 2005 کشف شد، تنها 15 سانتی‌متر طول دارد و به‌خاطر تعداد زیاد ستایه‌های بلوند ابریشمی (شبیه خز) که روی پاهای آن (پاهای سینه‌ای، از جمله پنجه‌ها) را می‌پوشاند، قابل توجه است.

 

در جنوب اقیانوس آرام زندگی می‌کند، چشم‌های بسیار کوچکی دارد که فاقد رنگدانه است و گمان می‌رود کور است – یا تقریباً نابینا. در یک محیط بسیار خاص، در کف اقیانوس، نزدیک به منافذ هیدروترمال زندگی می کند. انبرهای “مودار” حاوی باکتری های رشته ای هستند که ممکن است این موجود برای سم زدایی مواد معدنی سمی از آب ساطع شده از دریچه های گرمابی محل زندگی خود استفاده کند.

 

7. آنتلوپ سایگا

آنتلوپ سایگا

آنها زمانی در همه جا در استپ های اروپایی وجود داشتند، اما اکنون، تقریباً تا انقراض شکار شده اند. در آغاز قرن هجدهم هنوز از سواحل دریای سیاه پخش می شد، اما امروزه زیستگاه آن به شدت کاهش یافته است.

 

بز کوهی سایگا یک گونه به شدت در خطر انقراض است که در ابتدا در منطقه وسیعی از منطقه استپی اوراسیا از دامنه‌های کوه‌های کارپات تا مغولستان زندگی می‌کرد. حتی امروزه، این گونه همچنان در حال کاهش است. شاخ بز کوهی سایگا در طب سنتی چینی استفاده می شود و می تواند تا 150 دلار فروخته شود – به همین دلیل است که این گونه به طور گسترده شکار می شود.

 

8. خال بینی ستاره ای

خال بینی ستاره ای

17 موجود غیرواقعی که در واقع وجود دارند

خال بینی ستاره ای یکی از قابل تشخیص ترین موجودات در قلمرو حیوانات است که دارای بیست و دو زائده گوشتی صورتی رنگ در پوزه اش است که به عنوان یک اندام لمسی با گیرنده های حسی بیش از 25000 دقیقه استفاده می شود. با این اندام ها برای تشخیص امواج لرزه ای کاملا مجهز است.

 

خال دماغ ستاره ای در مناطق دشت مرطوب در شرق ایالات متحده و کانادا زندگی می کند و از بی مهرگان کوچک، حشرات آبزی، کرم ها، نرم تنان، دوزیستان کوچک و ماهی های کوچک تغذیه می کند.

 

9. تنرک خطی دشت

تنرک خطی دشت

پس از Aye-Aye، ما دوباره به ماداگاسکار برای موجودی که به همان اندازه عجیب و غریب است، بازگشته ایم. تنرک رگه دار دشت مخلوطی عجیب از جوجه تیغی، زیرک، موش و حتی سمور است.

 

در صورت تهدید یک شکارچی، لکه های خاردار را بر روی پشت و روی تاج دور سر خود نصب می کند و آنها را کاملاً به جلو نشان می دهد و سپس به سمت مهاجم حرکت می کند.از لحاف‌های بدون خاردار در پشت برای ایجاد صدای تق تق برای برقراری ارتباط با دیگران استفاده می‌شود.

 


مطالب مشابه: عکس های عجیب و غریب از حیوانات دورگه


 

10. Turritopsis dohrnii

Turritopsis dohrnii

این موجود کوچک ممکن است ظاهر چندانی نداشته باشد، اما طبق آنچه ما می دانیم، تنها حیوان جاودانه در جهان است. در دریای مدیترانه و در آب های ژاپن یافت می شود و پس از رسیدن به بلوغ جنسی به عنوان یک فرد منفرد، می تواند به طور کامل به مرحله استعماری نابالغ جنسی بازگردد. با توجه به مطالعات انجام شده بر روی آن، می تواند این کار را به طور نامحدود بدون هیچ عواقبی انجام دهد و به طور موثر جاودانه شود.

 

11. عنکبوت اسپارکلموفین و اسکلتوروس

عنکبوت اسپارکلموفین و اسکلتوروس

در اوایل امسال، دانشمندان از کشف دو گونه جدید عنکبوت خبر دادند که به دلیل نبود کلمه بهتر، بسیار زیبا هستند.

 

این گونه جزئی از خانواده عنکبوت های جهنده و متعلق به جنس عنکبوت طاووسی است. آنها را عنکبوت طاووسی می نامند نه تنها به این دلیل که رنگ آنها بسیار روشن است، بلکه به دلیل آیین های رقص و خواستگاری آنها. این دو گونه جدید در جنوب شرقی کوئینزلند توسط Madeline Girard، دانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه کالیفرنیا پیدا شد.

 

12. ماهی قرمز چشم حبابی

ماهی قرمز چشم حبابی

این نام کاملاً واضح است – این ماهی قرمز فانتزی بیشتر در آکواریوم نگهداری می شود. حباب ها شکننده هستند و می توانند بشکنند، اگرچه در صورت سوراخ شدن دوباره رشد می کنند. حباب‌ها می‌توانند ماهی را ضرر بزنند زیرا شناگر قوی نیست و گاهی اوقات سر به ظاهر پایینی دارد.

 

13. خفاش ماهی لب قرمز

خفاش ماهی لب قرمز

خفاش ماهی لب قرمز یا خفاش ماهی گالاپاگوس مورفولوژی بسیار عجیبی دارد با لب‌های قرمز روشن و باله‌هایی که برای پیاده‌روی مناسب‌تر از شنا کردن هستند.

 

هنگامی که خفاش ماهی به بلوغ می رسد، باله پشتی آن تبدیل به یک برجستگی ستون فقرات می شود (که تصور می شود در درجه اول به عنوان یک طعمه عمل می کند). آنها شناگران بسیار بدی هستند و ترجیح می دهند به جای شنا در کف دریا راه بروند. اعتقاد بر این است که لب های قرمز روشن آنها برای افزایش شناخت گونه ها در هنگام تخم ریزی مفید است.

 

14. اختاپوس دامبو

اختاپوس دامبو

آنها ممکن است زیبا به نظر برسند، اما بسیار انعطاف پذیر هستند. اختاپوس دامبو در اعماق شدید 3000 تا 4000 متری (9800 تا 13100 فوت) زندگی می کند و برخی از آنها تا 7000 متر (23000 فوت) زیر سطح دریا زندگی می کنند. بزرگ‌ترین اختاپوس دامبو که تاکنون ثبت شده است، 1.8 متر (5.9 فوت) طول و 5.9 کیلوگرم (13 پوند) وزن داشت، اما نمونه‌های متوسط به ندرت بیش از 30 سانتی‌متر می‌روند.

 

15. گوبی جربوآ

گوبی جربوآ

این گونه از جوندگان در بیابان ها و علفزارهای چین و مغولستان یافت می شود. دم بسیار بلند به پاهای بسیار بلند آن کمک می‌کند تا حتی سریع‌تر حرکت کنند، و علی‌رغم اینکه در این تصویر قابل مشاهده نیست، گوش‌های آن‌ها عموماً بسیار بزرگ است – حتی بزرگ‌تر از سرشان. گوش‌های بزرگ نه تنها به آن‌ها اجازه می‌دهند بهتر بشنوند، بلکه در دفع گرما، یک ویژگی بسیار مورد نیاز در بیابان‌های گرم، کارآمد هستند.

 

16. بارلی

بارلی

Barreleye یکی دیگر از ماهی های اعماق دریا است که به دلیل شفافیت سرش قابل توجه است. همه گونه‌ها چشم‌های بزرگ و تلسکوپ دارند که غالب و از سر بیرون می‌آیند، اما درون یک گنبد شفاف بزرگ از بافت نرم محصور شده‌اند. چشم ها عموماً به سمت بالا نگاه می کنند اما می توانند به سمت جلو نیز هدایت شوند و شفافیت سر آنها بینایی را تقویت می کند.

 


مطالب مشابه: عکس های دیدنی از کارهای عجیب حیوانات


 

در پایان

وقتی به این موجودات قابل توجه نگاه می کنیم، مهم است که توجه داشته باشیم که این یک نمایش عجیب و غریب نیست – بیایید به جای ترسیدن از تنوع زیستی سیاره خود جشن بگیریم.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو